معرفی و دانلود کتاب تمرکز از دست رفته: چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و برای بازیابی دوباره آن چه بکنیم؟

برای دانلود قانونی کتاب تمرکز از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرکز از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرکز از دست رفته: چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و برای بازیابی دوباره آن چه بکنیم؟

همین حالا که این یک خط را می‌خوانید، چند بار حواستان به گوشی، پیامک‌ها و یا لایک و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان پرت شد؟ جوهن هری در کتاب تمرکز از دست رفته درباره‌ی این موضوع مهم صحبت می‌کند که تمرکز و توجه انسان‌ها در اختیارشان نیست و از سمت نیروهای بیرونی به‌سرقت رفته و کنترل می‌شوند. اما راهکارهایی کاربردی برای بازیافتن آن وجود دارد. گفتنی است که این کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب تمرکز از دست رفته

دنیا به سمت‌وسوی جدیدی در حرکت است و این حرکت با سرعت زیادی انجام می‌گیرد. بنابراین خیلی از ما، ناگزیر، همراه با موج‌هایی که هر سال ایجاد می‌شوند، به این طرف و آن طرف می‌رویم و گاهی بدون اینکه خودمان بدانیم، در مسیری قرار می‌گیریم که همه‌ی کارها و فعالیت‌هایمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. شبکه‌های اجتماعی و گسترش کانال‌های ارتباطی میان افراد یکی از همین اتفاقاتی است که در چند سال اخیر در جهان رخ داده و امروزه تقریباً زندگی عده‌ی قابل‌توجهی از آدم‌ها را دگرگون کرده است. از جمله مهم‌ترین این تغییرات، میزان تمرکز و توجه است که می‌توان گفت هر روز رو به افول حرکت می‌کند.

برای اینکه حرف‌های بالا را بهتر متوجه شوید، شرایطی را تصور کنید که پشت میز کارتان نشسته‌اید و در همان حال پیامکی را روی تلفن همراهتان دریافت می‌کنید. هنوز در حال خواندن خط ابتدایی پیامک هستید که یک پیام هشدار هم درباره‌ی خبر مهمی که همین چند دقیقه‌ی پیش اتفاق افتاده است،‌ روی صفحه‌ی تلفن شما نقش می‌بندد. در همان حال،‌ یک نفر توییتی را که امروز صبح در توییتر خود منتشر کرده‌اید لایک می‌کند و شما نیز چند توییت اخیر او را می‌خوانید، لایک می‌کنید و یا یادداشتی را زیر یکی از آن‌ها می‌نویسید و منتظر پاسخ می‌مانید! دقیقاً چه اتفاق افتاد؟ اصلاً یادتان می‌آید در ابتدا مشغول چه کاری بودید؟

ضعف تمرکز و ازبین‌رفتن توجه هدفمندی که همه‌ی ما به آن نیازمندیم، پیامد زندگی در دنیای مدرن، استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی و گسترش ارتباطات است.

جوهن هری (Johann Hari) در کتاب تمرکز از دست رفته (Stolen Focus: Why You Can't Pay Attention) درباره‌ی اتفاق پنهان و بی‌سروصدایی که درحال رخ‌دادن برای بشریت است صحبت می‌کند: دزدیده شدن تمرکز انسان‌ها! او در خلال تحقیقات خود درباره‌ی تمرکز ازدست‌رفته‌ی آدمیان درمی‌یابد که جابه‌جایی مداوم از دستگاهی به دستگاه دیگر و حضور داشتن در برنامه‌های ارتباطی متعدد و گوناگون، مسیری است که به ایجاد افسردگی در زندگی منتهی می‌شود.

او برای خلق این اثر علمی به یک سفر طولانی و جذاب به سراسر جهان رفته تا با استفاده از نظر متخصصان برجسته در زمینه‌ی توجه و تمرکز، کتابی کاربردی را بنویسد. این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز با توجه به یافته‌های خود در این زمینه بیان می‌کند که تمرکز ما توسط نیروهای خارجی دزدیده و کنترل می‌شوند. این نیروهای بیرونی همان شرکت‌های تجاری هستند که با ایجاد بسترهای جدید، برای کسب سود و جلب توجه ما،‌ تمرکزمان را با آسیب‌پذیری حداکثری روبه‌رو کرده‌اند.

با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزید که چگونه می‌توان بر عوامل بیرونیِ برهم‌زننده تمرکز غلبه کرد و در مسیر درست برای متحول کردن توجه گام برداشت.

نکوداشت‌های کتاب تمرکز از دست رفته

  • این کتابی است که زندگی را تغییر می‌دهد. (ایو انسلر)
  • این اثر از هری بسیار فوق‌العاده و خواندنی است. (San Francisco Chronicle)
  • یک کتاب ضروری، معجزه‌گر و الهام‌بخش که شما را نجات می‌دهد. (اما تامپسون)
  • اگر می‌خواهید از بحران عدم تمرکز رها شوید، این اثر از جوهن هری را بخوانید. (آریانا هافینگتون)
  • کتابی که جهان برای پیروزی در جنگ با حواس‌پرتی به آن نیاز دارد. ( آدام گرانت، نویسنده کتاب دوباره فکر کن)
  • اگر تصمیم شما در سال جدید این بوده که تمرکز بیشتری داشته باشید، این کتاب برای شما نوشته شده است. (Inc)
  • جوهن هری یک ترانه‌سرا، داستان‌سرا و محقق خستگی‌ناپذیر است که به مشکلات جهان توجه ویژه‌ای دارد. (سوزان کین)
  • من کسی را نمی‌شناسم که عمیق‌تر یا جامع‌تر از هری درباره بحران توجه جمعی ما فکر کند. خواندن این کتاب بسیار ضروری است. (نائومی کلاین)
  • عالی! تمرکز ازدست‌رفته یک کاوش زیبا در مورد تجزیه‍‌ی توانایی نوع بشر برای توجه است که به بهترین شیوه‌ی ممکن روایت شده است. (استیون فرای)

کتاب تمرکز از دست رفته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از تمرکز پایین برای انجام کارهای خود رنج می‌برید، در طول روز زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید و یا دوست دارید مهارت‌های افزایش تمرکز را به‌خوبی بیاموزید، این کتاب را بخوانید.

با جوهن هری بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان مشهور بریتانیایی که نوشته‌های او تاکنون الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر جهان بوده است، جوهن هری نام دارد. او علاوه‌ بر نویسندگی، کار نمایشنامه‌نویسی و روزنامه‌نگاری را نیز به شکل تخصصی دنبال می‌کند. برخی از نوشته‌های هری در خبرگزاری‌های مهمی مانند هافینگتون پست، نیویورک تایمز، لس‌آنجلس تایمز، نیو ریپابلیک، لوموند، ال‌موندو، عصر ملبورن، ایندیپندنت و... به چاپ رسیده‌اند.

این نویسنده بریتانیایی ازجمله افراد تأثیرگذار چپ در این کشور معرفی می‌شود. از دیگر آثار جوهن هری می‌توان به کتاب «روابط از دست رفته» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تمرکز از دست رفته می‌خوانیم

من آدام را از موبایلش دور کرده بودم تا از ناتوانی خودم در تمرکز کردن فرار کنم و چیزی که متوجه شدم این بود که هیچ راه گریزی وجود نداشت، چون این مشکل در همه‌جا بود. برای تحقیق درباره این کتاب به کل دنیا سفر کردم و تقریباً بی‌وقفه و بدون هرگونه استراحتی روی آن کار کردم. حتی وقتی‌که از تحقیقاتم فاصله می‌گرفتم تا به دیدن برخی از مشهورترین مکان‌های آرام و مفرح جهان بروم، در پسِ ذهنم به ادامه کار نگارش این کتاب فکر می‌کردم.

یک روز بعدازظهر به تالاب آبی در کشور ایسلند رفتم. تالاب آبی دریاچه‌ای وسیع و بی‌نهایت آرام است که با آب‌های زمین‌گرمایی پُر شده است و حتی وقتی برف در اطراف شما می‌بارد، جریان آب در دمایی همچون دمای وان حمام از زیر زمین می‌جوشد. همان‌طور که دانه‌های برف را تماشا می‌کردم که به‌آرامی در بخار آب حل می‌شدند، متوجه شدم که توسط مردمی احاطه شده‌ام که مونوپاد در دست دارند. آن‌ها گوشی‌های خود را در محفظه‌های ضد آب گذاشته بودند و دیوانه‌وار ژست می‌گرفتند و پست می‌گذاشتند. تعدادی از آن‌ها در حال لایو گذاشتن در اینستاگرام بودند. به این فکر کردم که شاید شعار دوران کنونی ما باید این باشد: «سعی کردم زندگی کنم، اما حواسم پرت شد.» رشته افکارم توسط یک آلمانی که شبیه یک اینفلوئنسر به نظر می‌رسید پاره شد. او جلوی دوربین موبایلش فریاد می‌زد: «چه حالی میده! من در تالاب آبی هستم و زندگی بهتر از این نمیشه!»

یک‌بار هم برای دیدن نقاشی مونالیزا به پاریس رفتم، اما متوجه شدم که این نقاشی اکنون برای همیشه در پشت گروهی از مردم (که شبیه به حرکت اسکرام در راگبی بود) پنهان شده است. همه خودشان را به سمت جلو هل می‌دادند، فقط برای اینکه بلافاصله پشت به نقاشی بایستند و سلفی بگیرند و دوباره بجنگند تا راه خود را برای خروج از جمعیت باز کنند. در گوشه‌ای از سالن برای بیشتر از یک ساعت جمعیت را تماشا کردم. هیچ‌کس (حتی یک نفر هم) بیشتر از چند ثانیه به نقاشی مونالیزا نگاه نکرد. به نظر لبخند او دیگر یک معما نیست. انگار که از روی صندلی‌اش در ایتالیای قرن شانزدهم به ما نگاه می‌کند و از ما می‌پرسد: «چرا مثل سابق به من نگاه نمی‌کنید؟»

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
آنچه دیگران در مورد کتاب گفته‌اند
مقدمه: قدم زدن در ممفیس
فصل اول: علت اول: افزایش سرعت زندگی، جابه‌جایی مداوم بین کارهای مختلف و حذف محرک‌های مزاحم
فصل دوم: علت دوم: از بین رفتن غرقه‌گی
فصل سوم: علت سوم: افزایش فرسودگی جسمی و روانی
فصل چهارم: علت چهارم: فروپاشی مطالعه مستمر
فصل پنجم: علت پنجم: اختلال در پرسه‌زنی ذهنی
فصل ششم: علت ششم: ظهور فناوری و نفوذ آن بر ما (قسمت اول)
فصل هفتم: علت ششم: ظهور فناوری و نفوذ آن بر ما (قسمت دوم)
فصل هشتم: علت هفتم: خوش‌بینی بی‌رحمانه (چرا ایجاد تغییرات فردی نقطه شروع مهمی است، اما کافی نیست)
فصل نهم: نخستین گام‌ها برای دست‌یابی به را‌ه‌حل‌های عمیق‌تر
فصل دهم: ‌علت هشتم: موج استرس و افزایش گوش ‌به‌زنگی
فصل یازدهم: ‌آن‌هایی که متوجه شدند چگونه می‌توان جریان سرعت و فرسودگی را معکوس کرد
فصل دوازدهم: علل نهم و دهم: رژیم غذایی ناسالم و افزایش آلودگی
فصل سیزدهم: علت یازدهم: افزایش اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه و نحوه واکنش ما به آن
فصل چهاردهم: علت دوازدهم: حبس جسمانی و روان‌شناختی فرزندانمان
نتیجه‌گیری: شورش توجه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرکز از دست رفته: چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و برای بازیابی دوباره آن چه بکنیم؟
نویسنده
مترجمعلیرضا نظری انامق، میلاد سبزه آرای لنگرودی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات353
زبانفارسی
شابک978-622-94573-7-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرکز از دست رفته

ارسلان کرد
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
در مورد این کتاب باید بگم که: خیلی وقت بود که همچین کتابی نخوانده بودم؛ کتابی که سرسری نوشته نشده باشد و حاصل تحقیق‌های بسیار و تجربه‌های افراد بزرگی باشد که در زندگی خود علی رغم موفقیت‌های خود، مشکل تمرکز و توجه کردن را داشته‌اند.
نویسنده این کتاب (Johann Hari) خود از مشکل کاهش توجه و تمرکز رنج
میبرد، مشکلاتی که همه‌ی افراد و جوامع امروزی از ان رنج می‌برند، پس سفر خود را برای پیدا کردن علل کاهش توجه و تمرکز شروع کرد و در این راه با افراد متخصص و مشهوری دیدار کرد تا راه حل‌هایی برای بازیابی تمرکز از دست رفته مان پیدا کند. و حالا ان را در قالب کتابی جامع و کامل به رشته‌ی تحریر در آورده تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند و به سمت اهداف خود حرکت کنند و در این راه حواسشان پرت نشود و انعام زندگی خود را بدست بگیرند.
فکر میکنم این مثال از "جیمز ویلیامز" که در کتاب آمده است به خوبی این موضوع را نشان میدهد که چه نیازی به خواندن این کتاب است. در این کتاب آمده است که: " تصور کن در حال رانندگی با ماشین هستی، اما یک نفر یک سطل بزرگ پر از گِل را روی شیشه‌ی جلوی ماشینت می‌ریزد. در آن لحظه با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوی، مانند ندیدن مسیر و گم شدن یا دیر رسیدن به مقصد؛ اما قبل از اینکه نگران هر یک از این مشکلات باشی، اولین کاری که باید انجام بدهی این است که شیشه‌ی جلوی ماشینت را تمیز کنی، تا زمانی که این کار را نکنی، حتی نمی‌دانی کجا هستی. ما نیز قبل از اینکه بخواهیم به سایر اهدافمان برسیم، ابتدا باید به نقص توجه و تمرکزمان رسیدگی کنیم". حال انکه باید بدانیم علاوه بر اصلاح شرایط فردی خودمان، نیاز است تا اصلاحات اساسی در جامعه مان به وجود بیاوریم و اولین قدم برای این کار، آگاهی جامعه است.
سمیرا آزادپیما
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
یوهان هری در این کتاب دست روی موضوعی بسیار جدید و بسیار مهم در دوران فعلی ما گذاشته. اینکه توجه و تمرکز ما یک روند نزولی رو در پیش گرفته. اینکه نسبت به سالهای قبل، دهه‌های قبل و سده‌های قبل سطح تمرکز بشر رو به کاهش گذاشته. حالا برای بررسی دلیل اون حوزه‌های مختلفی رو بررسی کرده از تغییرات در الگوی و تغذیه ما گرفته تا تغییرات تکنولوژی، به کشورهای مختلف سفر کرده از متخصصان مختلف علت رو پرس و جو کرده.
نقاط قوت این کتاب بررسی عمیق موضوع، مهم بودن موضوع تو زمانه فعلی ما و اینکه به واسطه موبایلهامون همه باهاش درگیر هستیم و دائم ذهنهامون پرت موضوعات مختلف هست، نوشته روان و جذاب نویسنده، علمی و منطقی بودن روند بررسی موضوع و اینکه دید تازه‌ای به خواننده میبخشه.
به جرات میگم که یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که تابحال خوندم. از همه کسایی که توی آماده کردن این کتاب نقش داشتن تشکر میکنم.
مرضیه کردبچه
۱۴۰۲/۵/۲۵
کتاب تمرکز از دست رفته نوشته جوهن هری با ترجمه روان و منسجم آقای میلاد سبزه آرای لنگرودی، کتابی روشنگر و آگاهی بخش برای هر کسی در هر موقعیت و سن و سالی، این کتاب به اولیای مدرسه، اولیای دانش آموزان، دانشجویان، همه کسانی که وقت زیادی برای فضای مجازی میگذارند، افرادی که دوست دارند پست پرده بسیاری را مسائل بدانند تا بتوانند تمدکز و توجه خود و خانواده، فرزندان، دانش آموزان و همکاران خود را افزایش دهند. ‌ای کاش خواندن این کتابها بصورت مسابقه کتابخانی برگزار گردد و یا در جلسات مدرسه و دانشگاه و... ارائه گردد، از اینکه این نوع کتابها بصورت رایگان و تخفیف دار ارائه مبگردد سپاسگزارم، من به شخصه کتاب فوق را برای دوستان و همکارانم و همینطور مدیر دبیرستان فرزندم ارسال کردم. نویسنده سفرها و مصاحبت‌های زیادی با افراد صاحب نام و مطلع از قبیل اساتید برتر روانشناسی، عصب شناس، اساتید حوزه علوم اجتماعی و رفتاری و.... کرده‌اند و همینطور آمارهای مختلفی ارائه نموده‌اند تا ما را نسبت به عوامل مختلف کاهنده تمرکز و توجه هشیار نمایند. در قسمتی از کتاب نویسنده نوشته‌اند اگر اسکرول بینهایت در برخی از فضاهای مجازی همچون یوتیوب و اینستاگرام برداشته شود کاربر امکان تصمیم گیری برای خروج از این فضا را بیشتر خواهد داشت. و طبق آمارهایی اذعان نموده‌اند که حدود ۳۰ درصد از کاربران فضاهایی چون یوتیوب دچار تعصب و افراط و تفریط میگردند. 🙏
Parya
۱۴۰۲/۷/۱۱
نظرم در مورد این کتاب مثبته ولی خیلی کشش داده به نظرم میشد کوتاه تر مطلب رو بیان کنه واقعا اگه خوب به زندگیمون نگاه کنیم متوجه این عدم تمرکز و توجه میشیم برا من که این طوره واقعا متاسفانه اینترنت و دنیای مجازی و خصوصا گوشی موبایل قسمت قابل توجهی از زمان و انرژی و فرصتهای ما رو از بین میبره و برده و من خودم خیلی از کارهایی که مثلا ۱۴ سال پیش شروع کرده بودم مثل آموزش زبانهای مختلف رو به خاطر همین اینترنت فضای مجازی و از دست دادن تمرکز و مشغول شدن تقریبا به هیچ و غرق در این فضا شدن از دست دادمقطعا شما هم فکر کنید میبینید برای شما هم اینطور بودهخیلی از ما فرصت‌های زیادی در زندگیمون رو چون غرق در این فضا هستیم حتی ممکنه اصلا نبینیممن شخصا واقعا نمیتونم این گوشی رو کنار بزارم و از ۲۴ ساعت حداقل ۱۲ ساعت سرم تو گوشیه متاسفانه خیلی دوست داشتم میشد که زمانم رو بهتر استفاده کنم و عذاب وجدان میگیرم سر این موضوعالبته چند ماهی هست که یکم بهتر شدم به نظر خودمنه اینکه تایم استفاده از گوشی پایین اومده باشه نهولی مثلا زمان بیشتری رو به خواندن کتاب در همین اپلیکیشن خوب کتابراه میگذرونم یا ویس و ویدیوهای آموزشی میبینم خلاصه خیلی تلاش میکنم که از هدر رفتن وقت و زمان در فضای مجازی کمتر کنمامیدوارم یه روزی برسه که حداقل منم از خودم مثل نویسنده راضی باشم
ستار
۱۴۰۲/۵/۲۰
خوشم نیومد خیلی بحث را طولانی کرده بود خیلی مختصر تر میتونست توضیح بده که فن اوری‌های مدرن چطور دارن از ما سو استفاده میکنندمنو یاد مادرایی میندازه که وقتی بچه هاشون یه کلمه حرف میزنن برای اروم کردنشون چند تا فریاد سرشون میکشند در کل کتابو دوست نداشتم در قسمت اول کتاب هم که میگه فکر کردن صحیح یعنی رها کردن فکر و شناور کردن اون و ساعتها و ساعتها غرق در اون شدن بر خلاف خیلی از نظریه‌های جدیده که میگن برای بدست اوردن نتیجه مدتی به موضوع فکر کن و بعد رهاش کن در موقع مناسب جواب توسط ضمیر ناخود آگاه به تو داده خواهد شد در کل از تکرار مکرر مطالب کتاب و توضیح بیش از حد در مورد خطرات فن آوری‌های جدید حس خوبی پیدا نکردم با اینکه مطالب ذکر شده در کتاب به نظر بنده عین حقیقت است اما طولانی شدن بحث از حوصله من یکی که خارج بود امیدوارم دوستان دیگه راضی بوده باشند به هر حال از کتابراه بابت هدیه این کتاب ممنونم
Awin Khalandi
۱۴۰۱/۹/۷
می تونم بگم یکی از اون کتابهاست که ذهنیتم رو به چالش کشید نویسنده نظر‌ها و اعتقادات جالبی داره جدا از اینکه مباحث علمی هم داره ولی چیزی که منو تحت تاثیر قرار داد نظرات و کشفیات نویسنده بوده
از موضوعاتی پرده برمی داره که خیلی از افراد نمی‌دونن و در مورد این مسائل ناآگاه هستند و به تله می‌افتند...
مثل خیلی از کتاب‌های دیگه نبود که بگه خودت مقصری و تنها عامل تاثیر گذار خود تو هستی بلکه از عامل‌های محیطی هم حرف میزنه و میگه درسته که برای تغییر و بدست آوردن توجه و تمرکز ازدست رفته
اولین قدم رو باید از خودت شروع کنی ولی این کافی نیست و باید زیر ساخت‌های جامعه هم تغییر کنه تا تمرکز از دست رفته مون رو دوباره بدست بیاریم
مهدی
۱۴۰۲/۶/۱۱
کتاب تمرکز از دست رفته کتابی است از جوهن هری که یکی از معضلات نااشنای امروزه را که خودش نیز با ان درگیر است بیان میکند که الان مثالی برای شما بیان میکنم مثلا شما دیدید که امروزه خیلی‌ها از ما حوصله‌ی خواندن طالب و اخبارهای طولانی را نداریم برای همین بدنبال مطالبی کوتاه و مختصر هستیم که این خودش‌ی و معضله میزان دقت انسان از سال 2020 تا الان از 12S به 8S رسیده و این یعنی این که معضلی بوجود امده که اثرش در اینده نیز مشخص میشود در این کتاب جوهن بیان میکند که چگونه میتوانیم ان را بدست بیاوریم و ما را در این را راهنمایی میکند کتاب تمرکز از دست رفته کتابی است مختص حواس پرتان بی حوصلگان و هرکس که فکر میکند تمرکزی بر کارهایش ندارد از کتابراه بابت این کتاب متشکرم
Sin90
۱۴۰۲/۵/۱۹
این کتاب فوق العاده است یکی از بهترین کتابهایی هست که تا الان خوندم؛ اینکه نویسنده برای نوشتن هر جمله از این کتاب تحقیقی انجام داده یا با یک فرد سرشناس راجع به موضوع "تمرکز" به گفتگو پرداخته این کتاب رو بسیار با ارزش کرده و مخصوصا بخشی از کتاب که به سوء استفاده از علم روانشناسی پرداخته بسیار تاثیر گذاره که جوهن هری (یوهان هری) به تلاشش برای پیدا کردن یک راه درست برای تاثیر گذاری مثبت و عدم سوء استفاده از علم روانشناسی پیدا میکنه و اون چیز "هنر" هستش من خودم به شخصه عاشق نقاشی‌ام و اون حس غرق شدگی رو حین نقاشی تجربه کردم که جدایی از نتیجه نهایی کارم از فرایند نقاشی کشیدن بسیار لذت میبرم خیلی کتاب خوبیه توصیه میکنم بخونید چون راجع به مشکل امروز هممونه
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. کتابی بسیار جامع و روان که به این زیبایی تجربیات شخصی خودشون رو در مورد مسائل مختلف که برای هر شخصی در زندگی ممکنه پیش بیاد به اشتراک گذاشته و با دنبال کردن رهنمودها و توصیه‌های دوستانه‌ای که عنوان شده میشه در سبک زندگیمون و روابط خانوادگی و کار و در با جامعه تغییرات شگرفی ایجاد کنیم. توجه به نکات ارزشمند که بیان شده چه به عنوان والدین و چه دوست و همراه و چه بسا رشد شخصی و فرهنگی خودمون این کتاب بسیار آموزنده ست و کاربردی و توصیه می‌کنم با تامل مطالعه کنید و لذت ببرید. ترجمه‌ی عالی و روانی داره که بسیار کمک کرده به درک مطالب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
محمود رضا نوروزی
۱۴۰۲/۵/۲۸
سلام یکی از عالیترین کتابهایی بود که مطالعه نمودم به جرات میتونم بگم تنها کتابی بود که زمانی که. شروع کردم یکسره تا آخر با ولع پیش رفتم هر لحظه اطلاعات بسیار عالی جذاب و آموزنده با منابع و تحقیق انجام شده را ارایه میکرد معجونی از جامعه شناسی روانشناسی و.. مدیریت با تکیه به تحقیق زیاد در مورد اینکه واقعا چه چیزهایی تمرکزمان را برهم میریزد بیان نمود و واقعا هر انسانی هر چه سریعتر باید این کتاب را بخواند آن موقع دیدش در مورد مشکلات فرزندش و یا اطرافیانش و خودش در رابطه با مشکلات حواسپرتی و تکنولوژی عوض میشود توصیه میکنم خواندن خیلی از کتابها مهم است ولی خواندن این کتاب ضروری. مهم و فوری باید باشد
صادق برزگر
۱۴۰۱/۷/۲۴
به نظرم هرکس قبل از خواندن کتاب حتماً باید نگاهی به رئوس مطالب ذکر شده در کتاب بیاندازد. واقعیت فهرست مطالبی که این کتاب مطرح کرده در زمینه تمرکز و توجه بسیار عالی و پربار است. بنده پایان نامه کارشناسی ارشدم در زمینه تمرکز و توجه بود. این کتاب تمامی مطالب مهم در زمینه توجه و تمرکز را در قالب داستان و به شیواترین وجه ممکنه بیان نموده است. کیفیت ترجمه هم تا اینجای کار که فصل سوم را شروع کردم خوب بوده است.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب تمرکز از دست رفته به روی حواشی زندگی امروزی پرداخته، که به خودی خود جالب است، به شخصه در دنیای امروز تغییر اکولوژی در دنیا را میتوان دید که با حواشی چون دنیای مجازی و دستاوردهای فناوری و اطلاعات که زندگی عده‌ای از ما را به سوی خود گرفته و باعث میشود ما به خودی خود از مسیر اصلی جدا شده و به سمت رویدادی چون طرفی همچون حواشی شویم و تمرکز خود را از اهداف و زندگی عادی از دست بدهیم و داخل چالشی جالب نشویم و از روند روبه رشد فاصله گرفته، البته این کتاب نکات و فلسفه جالبی داشت که باید برای یک بار هم شده آن را مطالعه کرد و خواندن این کتاب خالی از لطف نیست، ممنون از کتابراه عزیز برای این کتاب جذاب
راد
۱۴۰۲/۱۲/۲
بخوام درباره‌ی کتاب بگم این هست که تاکید بر این داره که مشکل تو نیستی و اطراف و شرایط زندگیت هم نقش خیلی مهمی در مشکلاتت دارند درباره‌ی اعتیاد به فضای مجازی و راههایی که ان ها استفاده میکنن تا وقت ما رو بگیرن گفت اما مهم‌ترین ایراد من وقتی داشتم کتاب رو مبخوندم مدام این طور بودم که افرین اره داری درست میگی حالا چی کار کنم و اما جوابم رو صریحا پیدا نکردم یعنی این طور بگم که در رابطه با راه‌حل‌ها کتاب ایراد داشت خیلی سریع رد میشد یا بعضی جاها کلا راه حلی نمی‌گفت همچنین انتظاری من نداشتم و خیلی بهتر میشد که روی راه‌ حل و پیشنهادات بیشتر تمرکز میشد
فائقه
۱۴۰۲/۷/۵
کتاب در مورد تمرکز هست و اینکه خود نویسنده هم داره تعریف میکنه که مشکل تمرکز داشته و یک سری راهکار در کتاب هست و من همیشه فکر میکردم که مشکل تمرکز ندارم ولی گاهی از اطرافیانم شنیده بودم که به من میگفتن تک هسته‌ای یعنی کسی که همزمان نمیتونه روی دو موضوع تمرکز کنه و من قبول نمیکردم و میگفتم چه خبره هم باید حواسم به آشپزی باشه هم با تلفن صحبت کنم و همزمان هم جواب زنگ ایفون رو بدم و حواسم به ساعت باشه که زنگ بزنم و نوبت دکتر بگیرم و.... چه خبره یکی یکی دیگه حالا فهمیدم عدم تمرکز تا حدودی مشکل منم هست و این کتاب راهنمای خوبی برام بود
AliReza Nasabolhosseini
۱۴۰۲/۱/۸
در عصر پیچیده گی روز افزون زندگی بشری، انسان نیازمند توجه و تمرکز بیشتری است به دلایل مختلف ما توجه و تمرکزمان را از دست داده ایم.
با این اوصاف چه باید کرد؟
نویسنده این کتاب تلاش می‌کند ابتدا دلایل و ریشه‌های از دست رفتن تمرکز در جوامع امروزی را بیابد و بعد به این سوال پاسخ دهد که چطور تمرکزمان
را باز یابیم. عدم تمرکز و عدم توجه یک اپیدمی فراگیر جوامع امروز و آسیب‌های اقتصادی زیادی برای کشور‌ها در پی دارد. به خوانندگانی که به موضوع تمرکز و توجه علاقه مند هستند اکیداً توصیه می‌شود.
مشاهده همه نظرات 141

راهنمای مطالعه کتاب تمرکز از دست رفته

برای دریافت کتاب تمرکز از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.