معرفی و دانلود کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟

عکس جلد کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟
قیمت:
۴۰۰۰۰ 20000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟

کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟ نوشته‌ی دینا براون و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی کتابی برای کودکان و درباره‌ی زندگی ملاله یوسف‌زی، مروج تحصیل دختران است. ملاله پس از نجات یافتن از یک حمله‌ی تروریستی مرگبار، زندگی‌اش را وقف ترویج تحصیل دختران کرده است.

درباره‌ی کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟

حکومت طالبان بر افغانستان و پاکستان از سیاه‌ترین دوران تاریخ این دو کشور بوده است و تنها یکی از ویژگی‌های این حکومت، ستیز با تحصیل و علم به‌ویژه تحصیل دختران بود. با وجود تلاش‌هایی که برای ممنوعیت از تحصیل دختران می‌شد، هنوز نوجوانان و کودکان زیادی بودند که به عشق تحصیل و با وجود هرگونه خطری درس می‌خواندند و یکی از این نوجوانان، ملاله یوسف زی نام داشت. عشق او به درس خواندن از سمت طالبان با استقبال مواجه نشد و ملاله در پانزده‌سالگی هدف تیراندازی طالبان قرار گرفت. پس از نجات یافتن از این حمله، ملاله یوسف‌زی مصمم‌تر از همیشه برای حق تحصیل دختران پاکستانی قدم برداشت.

ملاله به‌واسطه‌ی همین تلاش‌ها برنده‌ی جایزه‌ی ساخاروف سال 2013 و جایزه‌ی صلح نوبل سال 2014 شد. ملاله زمان دریافت این جوایز تنها هفده‌سال سن داشت و جوان‌ترین فردی است که تاکنون برنده‌ی دریافت جایزه‌ی صلح نوبل شده است. او در حال حاضر نیز برای تحصیل فعالیت می‌کند و صندوق‌های حمایتی و مالی برای کودکان ایجاد کرده است.

کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است (Who Is Malala Yousafzai) نوشته‌ی دینا براون (Dinah Brown) و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی است. نسخه‌ی زبان اصلی این کتاب در سال 2015 به انتشار رسید و ترجمه‌ی فارسی آن توسط نشر طاهریان در سال 1401 چاپ شد. زندگی ملاله یوسف زی در نُه فصل از سال‌های ابتدایی زندگی او تا دوران مبارزات او برای حق تحصیل در این کتاب بررسی شده است. این زندگی‌نامه به شکل داستان تعریف شده و هر پاراگراف با یک تصویر همراه است.

کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به زندگی‌نامه از کتاب حاضر لذت خواهند برد.

با دینا براون بیشتر آشنا شویم

دینا براون نویسنده‌ای اهل بریتانیا است. او تقریباً تازه‌کار است و کتاب «ملاله یوسف زی چه کسی است» نخستین اثر مهم او محسوب می‌شود. به جز این، کتاب دیگری به نام «دشت زنده: فصل‌های بعدی (The Living desert: Next Chapters)» دارد که درباره‌ی یک پارک حفاظت از حیات وحش به نام «دشت زنده» است و در حال حاضر ترجمه نشده.

در بخشی از کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است می‌خوانیم

در زمان تولد برادر دوم ملاله، به نام آتال، بیش از هشتصد کودک در مدارس ضیاءالدین مشغول تحصیل بودند. یک مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه؛ یک دبیرستان پسرانه و یک دبیرستان دخترانه که خیلی قابل‌تحسین بود. ملاله هفت ساله و برادرش خوشحال تقریباً پنج ساله بود که آتال متولد شد.

مانند بیشتر خانواده‌ها در پاکستان، کل خانواده وعده‌های غذایی خود را با هم می‌خوردند. صبحانه خیلی زود سرو می‌شد. مردان و پسران برای عبادت به مسجدی در نزدیکی محل زندگی می‌رفتند. زنان و دختران هم در خانه نماز می‌خواندند.

در مدرسۀ پدرش، ملاله دوره‌های زیادی را گذراند. وی سه زبان پشتو، انگلیسی و اُردو که زبان رسمی پاکستان بود را آموخت. بعلاوه درس‌های ریاضیات، علوم، تاریخ و معارف اسلامی را به خوبی یاد گرفت.

مادرش، تور پکای نیز مشتاق یادگیری بود. او سواد خواندن نداشت اما از شنیدن صحبت‌های دخترش در مورد آنچه که آن روز در مدرسه آموخته بود لذت می‌برد.

مثل بیشتر بچه‌های کلاس، ملاله در خانه به زبان پشتو صحبت می‌کرد. اما در مدرسه، معلمان به زبان انگلیسی و اُردو تدریس می‌کردند. به زودی ملاله توانست به هر سه زبان صحبت کند و آن‌ها را بفهمد.

برخی از خانواده‌ها ماهیانه چند دلاری برای حضور فرزندانشان در مدارس خصوصی به ضیاءالدین پرداخت می‌کردند. متأسفانه دانش‌آموزان زیادی توانایی پرداخت کمک هزینه‌ای را نداشتند، اما به هر حال پدرش از آن‌ها استقبال می‌کرد.

ضیاءالدین و خانواده‌اش اکنون درآمد بیشتری داشتند. او حالا می‌توانست برای خود سی دی و کتاب خریداری کند. ملاله عاشق مطالعه بود. مثلاً او پس از دیدن سریال گرگ و میش، در علم بچگی فکر می‌کرد که خون آشام بودن می‌تواند سرگرم‌کننده باشد!

فهرست مطالب کتاب

ملاله یوسف زی چه کسی است؟
فصل 1: دختری متولد می‌شود
فصل 2: بال و پر دادن به ملاله
فصل 3: خانه‌ای در مینگورا
فصل 4: زمان خطرناک
فصل 5: دفترچه خاطرات مخفی
فصل 6: ملاله کیست؟
فصل 7: همۀ آنچه می‌خواستم آموزش برای همه بود
فصل 8: هر زن، هر پسر و هر دختری
فصل 9: دختری با یک کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-284-060-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ 20000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟

برای دریافت کتاب ملاله یوسف زی چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.