معرفی و دانلود کتاب من رزا پارکس هستم!

عکس جلد کتاب من رزا پارکس هستم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من رزا پارکس هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من رزا پارکس هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من رزا پارکس هستم!

اگر روزی یک آدم زورگو از شما بخواهد تا از جای خود بلند شوید و جای‌تان را به او بدهید، چه‌ خواهید کرد؟ قهرمان کتاب من رزا پارکس هستم! همان کسی بود که در مقابل زورگویی دیگران «نه» گفت. برد ملتزر، نویسنده‌ی این کتاب مصور کودکانه، ماجرای زندگی یکی از بزرگ‌ترین مبارزان حقوق برابری سیاه‌پوستان در آمریکا، یعنی رزا پارکس را در قالبی شیرین و جذاب تعریف خواهد کرد. نویسنده‌ی این کتاب از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است.

درباره‌‌ی کتاب من رزا پارکس هستم!

تابه‌حال اسم رزا پارکس، این مبارز بزرگ حقوق سیاه‌پوستان را شنیده‌اید؟ آن روز رزا، مثل همیشه روی صندلی اتوبوس نشسته بود و مناظر بیرون را تماشا می‌کرد، اما هیچ‌کس نمی‌دانست آن لحظه‌ی به‌ظاهر ساده، به یکی از بزرگ‌ترین نقطه‌‌های تاریخ مبارزه‌ی سیاه‌پوستان آمریکایی تبدیل خواهد شد! برد ملتزر (Brad Meltzer) نویسنده‌ی کتاب من رزا پارکس هستم! (I Am Rosa Parks) شما را به ماجرای سراسر زیبایی زندگی این زن بزرگ، با تمام تصاویر رنگی و جذاب آن خواهد برد.

در گذشته‌های نه‌چندان دور، زندگی میان افراد سیاه‌پوست و سفید‌پوست، مانند امروز نبود. قوانین آمریکا، مشکلات زیادی در دفاع از حقوق سیاه‌پوستان داشت، و همین موضوع، ماجراهای سختی‌ را برای این مردم به‌همراه می‌آورد. رزا پارکس اما از آن دختر‌هایی نبود که به‌راحتی تسلیم قوانین اشتباه شود! البته وقتی آن روز سوار اتوبوس شده‌ بود، تصورش را هم نمی‌کرد که روزی به رهبر بزرگ جنبش‌های برابری سیاه‌پوستان تبدیل شود! ماجرا درست زمانی آغاز شد که یک مرد سفید‌پوست درست بالای او ایستاد و از رزا خواست تا جای خود را به مرد بدهد، چرا که رزا یک سیاه‌پوست بود! اما رزا که حاضر نشد از حق خود کوتاه بیاید، با خواسته‌ی مرد زورگو مخالفت کرد و همین، شروع یک ماجرای بزرگ بود!

کتاب من رزا پارکس هستم! ماجرای زندگی این زن قوی را در قالب یک قصه‌ی مصور و بامزه روایت می‌کند. قهرمان داستان من رزا پارکس هستم به شکل کودکی‌های رزا معرفی می‌شود، تا مخاطب کودک‌سال ارتباط ویژه‌ای با شخصیت اصلی پیدا کند. همچنین در این داستان آموزنده، با نقاط‌عطف زندگی قهرمان و یک نقل‌قول مهم از او، که می‌تواند راهنمای ویژه‌ای در زندگی‌ ما باشد، آشنا خواهیم شد. در صفحات پایانی کتاب نیز عکس‌هایی از خود رزا پارکس قرار گرفته تا به ما یادآوری کند: همه‌ی قهرمانان بزرگ، روزی انسان‌های معمولی بودند! این‌کتاب اولین‌بار در سال 2014 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با همت نشر پرتقال و ترجمه‌ی خوب شبنم حیدری‌پور به دست علاقه‌مندان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌هاث آد‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

آدم های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) یک مجموعه‌ی زندگی‌نامه‌ای مصور برای کودکان است که با قلم جذاب برد ملتزر نگارش یافته. در هر قسمت از این مجموعه‌ی کمیک و بامزه، با زندگی یکی از شخصیت‌های بزرگ و مؤثر در تاریخ و با روایتی شیرین و کودکانه آشنا خواهیم شد. ویژگی اصلی این مجموعه، تصویر‌گری و معرفی قهرمان داستان، در قالب یک کودک است. این تصویر‌گری‌ها که حاصل هنر کریستوفر الیپولوس است، به مخاطب کمک خواهد کرد هم‌ذات‌پنداری ویژه‌ای با قهرمانان بزرگ پیدا کند. این مجموعه همچنین تصویر کاملی از رویداد‌های بزرگ زندگی قهرمانان برایمان به نمایش می‌گذارد و با کمک تصاویر واقعی انتهای کتاب، تصویری زنده از رویداد‌های ویژه‌ی دنیا را پیش روی چشمانمان قرار خواهد داد. از این مجموعه، مجلدهای زیادی به فارسی نیز ترجمه شده که در این میان می‌توان به «من هلن کلر هستم!»، «من آلبرت اینشتین هستم!»، «من ساکاگاوا هستم!» و «من لوسیل بال هستم!» اشاره کرد.

در نکوداشت‌ کتاب من رزا پارکس هستم!

  • تأکید بر شخصیت قهرمان داستان به‌عنوان یک فرد معمولی که از حق خود دفاع می‌کند، به‌خوبی به مطالعات آموزش شخصیت کمک می‌کند. (بوک لیست)

اقتباس‌ فرهنگی از کتاب من رزا پارکس هستم!

یک مجموعه‌ی تلویزیونی انیمیشن کودکان به نام Xavier Riddle and the Secret Museum با الهام از مجموعه کتاب‌های «آدم های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» و برای معرفی شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار ساخته شد. این مجموعه در نوامبر سال 2019 و در شبکه‌ی PBS Kids منتشر شده‌ است.

کتاب من رزا پارکس هستم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کتاب من رزا پارکس هستم برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته شده است. این کتاب به کودکان علاقه‌مند به داستان‌های زندگی‌نامه، ماجراهای کمیک و تصویری، و قصه‌های آموزنده پیشنهاد می‌شود.

با برد ملتزر بیشتر آشنا شویم

براد ملتزر (متولد 1970) یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز است. او بیشتر بابت کتاب‌های جذاب داستانی خود برای کودکان شناخته می‌شود و البته دستی هم در نگارش کتاب‌های غیرداستانی دارد. او همچنین یکی از سازندگان برنامه تلویزیونی است.

برد در بروکلین و میامی بزرگ شد، از دانشگاه میشیگان و دانشکده حقوق کلمبیا مدرک تحصیلی خود را دریافت کرد و بلافاصله با انتشار اولین اثر خود در فهرست نویسندگان پرفروش قرار گرفت. ملتزر یک باور بزرگ در پروژه‌های مختلف خود دارد و آن این است: « مردم عادی دنیا را تغییر می‌دهند.»

او اکنون با همسر و سه فرزندش در فلوریدا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب من رزا پارکس هستم! می‌خوانیم

در یازده‌سالگی، یک روز که داشتم از مدرسه به خانه برمی‌گشتم، پسری سوار بر اسکیت ریلی به سرعت از کنارم رد شد و هلم داد. خیال کرد می‌تواند به راحتی من را بزند. برعکس چیزی که فکر می‌کرد، من هم برگشتم و هلش دادم. می‌دانستم دعوا کردن کار درستی نیست؛ اما دلم نمی‌خواست یک بار دیگر سربه‌سرم بگذارد.

مادر آن پسر دید که چه اتفاقی افتاد. از اینکه من پسرش را هل داده بودم، عصبانی بود. اما می‌دانید چه چیزی او را عصبانی‌تر کرد؟ اینکه من سیاهپوست بودم و پسرش سفیدپوست.

همین که به من رسید، شروع کرد به داد زدن.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من رزا پارکس هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-262-1
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من رزا پارکس هستم!

سیده دیانا حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۰
اگه رشتتون علوم انسانی بوده قطعا این خانوم با وقار و عدالت جو رو میشناسید... اگه هم نه این کتاب حس عدالت خواهی، دفاع از حق خودتون، ایستادگی، شجاعت به معنای واقعی کلمه، پیشرفت و همه این حس هارو براتون به ارمغان میاره... من واقعا عاشق این کتاب شدم هم قیمتش کمه و هم شما میتونین ازش کمال لذت رو اصلا یه ببرین... وقتی میخونینش انگار دارین انیمیشن جذاب می‌بینین با تمام وجود می‌خواین که ببینید آخر داستان چی میشه... تازه چاشنی طنز هم قاطیشه و چی بهتر ازین... حتما بهتون پیشنهاد میدم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب من رزا پارکس هستم!

برای دریافت کتاب من رزا پارکس هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.