معرفی و دانلود کتاب من زلاتان هستم

برای دانلود قانونی کتاب من زلاتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من زلاتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من زلاتان هستم

کتاب من زلاتان هستم داستان پسر خانواده‌ای مهاجر است که با تمام سختی‌ها، توانست در بزرگ‌ترین تیم‌های جهان بدرخشد و جایزه‌ی بهترین گل سال را از آن خود کند. زلاتان ابراهیموویچ در این کتاب داستان زندگی الهام‌بخش خود را با کمک دیوید لاگرکرنتز برای مخاطبان تعریف می‌‌کند. او به خوانندگانش پیشنهاد می‌دهد که خودشان باشند و آن‌چه را که فکر می‌کنند انجام دهند. گفتنی‌ست که این کتاب منتخب جایزه‌ی کتاب ورزشی ویلیام هیل بوده است.

درباره‌ی کتاب من زلاتان هستم

زلاتان ابراهیموویچ ( Zlatan Ibrahimović) داخل زمین فوتبال بازیکنی سخت‌کوش توصیف می‌شود که با گل‌های آکروباتیک و عشقش به برنده شدن، قلب میلیون‌ها هوادار را به تسخیر درمی‌آورد. اما بیرون از زمین فوتبال، او شخص دیگری است. «پسر بد»، «دینامیت»، «مشکل‌ساز»، «آدم مغرور» و... تنها چند لقب از بی‌شمار القابی‌ست که رسانه‌ها به او داده‌اند. وقتی کتاب من زلاتان هستم (I am Zlatan Ibrahimovic) را بخوانید، متوجه می‌شوید که چگونه زلاتان با این شخصیت چندلایه، به موفقیتی باورنکردنی دست یافته.

معرفی و دانلود کتاب من زلاتان هستم

کتاب من زلاتان هستم که قبل از رفتن ابراهیموویچ به تیم پاری‌سن‌ژرمن منتشر شد، به‌سرعت به یکی از کتاب‌های پرفروش ورزشی بدل گشت. دیوید لاگرکرنتز (David Lagercrantz) در این کتاب زندگی اولیه‌ی زلاتان در حومه‌ی مالامو روزنگارد را توصیف می‌کند. پسربچه‌ای که پدری بوسنیایی و معتاد به الکل داشت و مادری کروات که برای بزرگ‌ کردن بچه‌هایش، سخت تلاش می‌کرد. شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید که زلاتان ابراهیموویچ کودکی گوشه‌گیر، کم‌حرف و خجالتی بوده است. بااین‌حال از همان زمان به دردسر درست کردن علاقه‌ی زیادی داشته!

در طول کتاب من زلاتان هستم با احساسات متناقض او در دوران زندگی‌اش آشنا می‌شوید: فردی که احساس ناراحتی می‌کرده، می‌خواسته دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهد، برنده شود و سرانجام به روش خود به آرزوهای بزرگش برسد. با خواندن زندگی‌نامه‌ی زلاتان ابراهیموویچ متوجه می‌شوید که چگونه یک نوجوان خجالتی و بی‌دست‌وپا به یکی از بزرگ‌ترین ستارگان ورزشی جهان تبدیل شد.

زلاتان ابراهیموویچ در این کتاب از رابطه‌اش با خانواده، همسرش هلنا سیگر و پسرانش می‌گوید. او از این می‌گوید که چگونه تجربیات شخصی زندگی حرفه‌ای یک فوتبالیست را شکل می‌دهند. ایبرا همچنین درباره‌ی روابطش با افرادی چون مینو رایولا،‌ فابیو کاپلو، خوزه مورینیو، پپ گواردیولا و هم‌تیمی‌هایش سخن می‌گوید. او از اختلافاتش با رافائل فن در فارت و اوگوچی اونویوو نیز به‌طرز صادقانه‌ای حرف زده است.

کتاب من زلاتان هستم با دیگر کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای فرقی اساسی دارد. دیوید لاگرکرنتز ، سایه‌نویس کتاب، تصمیم گرفت که از کلیشه‌های معمول کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای دربیاید و از دید خود ابراهیموویچ داستان زندگی‌اش را بنویسد. چنین رویکردی باعث شد که مخاطبان از خواندن زندگی ایبرا خسته نشوند و با زاویه‌ی دید اول شخص او، به دنیای فوتبال سفر کنند. البته اگر فکر می‌کنید نقل‌قول‌های کتاب به‌طور دقیق از زلاتان نقل شده است، در اشتباه هستید. دیوید لاگرکرنتز در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید که برای شباهت یافتن کتاب به یک اثر روزنامه‌نگارانه، مجبور بوده که بعضی از نقل‌قول‌های زلاتان را دست‌کاری کند و از نو بنویسد. پس برای دیدن نقل‌قول‌های زلاتان بهتر است به مصاحبه‌هایش رجوع کنید؛ نه کتاب من زلاتان هستم.

معرفی و دانلود کتاب من زلاتان هستم

نشر گلگشت کتاب حاضر را با ترجمه‌ی ماشاالله صفری و طاها صفری روانه‌ی بازار کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب من زلاتان هستم

از اثر حاضر فیلمی مستندگونه به کارگردانی ینس شوگرن و فیلم‌نامه‌نویسی دیوید لاگرکرنتز در سال 2021 ساخته شده که تماشایش پس از مطالعه‌ی اثر خالی از لطف نخواهد بود. گفتنی است که این فیلم نامزد هفت رشته در پنجاه‌وهشتمین دوره‌ی جوایز گلدباگن سوئد شد و گرانیت روشیتی برای ایفای نقش ابراهیموویچ 17 ساله، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

افتخارات کتاب من زلاتان هستم

  • از کتاب‌های پرفروش بین‌المللی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب آگوست سوئد
  • منتخب جایزه‌ی کتاب ورزشی ویلیام هیل

نکوداشت‌های کتاب من زلاتان هستم

  • فوق‌العاده! بهترین زندگینامه‌ی فوتبالی‌ای که در سال‌های اخیر خوانده‌ام. (سایمون کوپر، نویسنده‌ی کتاب «فوتبال علیه دشمن»)
  • کتاب من زلاتان هستم به اندازه‌ی بازی خود زلاتان جذاب و رضایت‌بخش است. (الکساندر همون، نویسنده‌ی کتاب «پروژه‌ی لازاروس»)
  • مشتاقانه منتظر این کتاب بودیم؛ به‌ویژه اینکه حاشیه‌های زیادی راجع به شخصیت ایبرا درست شده؛ به‌طوری‌که یک خبرنگار سوئدی گفت او دینامیت است! (دیلی میل)
  • او ماهر است. او صریح است. او زلاتان است. (نیویورک تایمز)
  • جذاب‌ترین زندگی‌نامه‌ای که یک فوتبالیست تا به حال منتشر کرده است. (گاردین)

کتاب من زلاتان هستم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل فوتبال هستید و می‌خواهید درباره‌ی زندگی یک فوتبالیست حرفه‌ای بیشتر بدانید، کتاب من زلاتان هستم را بخوانید و از آن لذت ببرید.

در بخشی از کتاب من زلاتان هستم می‌خوانیم

هلنا همیشه می‌گوید نباید خیلی روی مسائل قفل کنم. «دیگه از متنفر بودن از هس‌بورگ خسته شدم.» نه، او را نمی‌بخشم. به هیچ وجه. شما نباید همچین کاری را با یک بچه‌ی پایین‌شهری که چیزی در مورد این مسائل نمی‌داند انجام دهید. نباید وانمود کنید پدر دوم او هستید و در همان حال حداکثر سوءاستفاده را از او ببرید. من آن بچه‌ی تیم جوانان بودم که هیچ‌کس باورش نداشت، کسی که کمترین شانس را برای رفتن به تیم اصلی داشت. بعد ناگهان وقتی به قیمت بالایی مرا فروختند، رفتارشان عوض شد. می‌خواستند آخرین قطره خون مرا هم بدوشند. تا لحظه‌ای قبل حتی وجود نداشتم و حالا آنجا بودم تا همه از من سوءاستفاده کنند. این را فراموش نمی‌کنم.

بعضی وقت‌ها از خودم می‌پرسم: اگر من یک بچه‌ی بالاشهر سوئدی با یک پدرِ وکیل بودم آیا هس‌بورگ این کار را با من می‌کرد؟ فکر نمی‌کنم. بعدها در آژاکس نظرم را در موردش گفتم. ساده گفتم که بهتر است مراقب خودش باشد. فکر می‌کنم متوجه منظورم نشد، بعدها در کتابش نوشت معلم من بوده و مردی بوده که از من مراقبت می‌کرده. نکته اینجاست، فکر کنم بعداً متوجه قضیه شد. چند سال پیش توی آسانسور با هم روبه‌رو شدیم. در مجارستان. به همراه تیم ملی آنجا بودم. وارد آسانسور شدم، توی طبقه‌ی چهارم ایستاد و ناگهان او وارد شد. برای یک سفر تفریحی آمده بود. داشت سعی می‌کرد گره کرواتش را ببندد که نگاه‌مان به هم گره خورد. هس پرسید: چطوری پسر؟ و دستش را به طرفم دراز کرد. هیچ حرکتی نکردم، همه‌ی چیزی که از من دریافت کرد یک نگاه سرد و سنگین بود. حسابی استرس داشت. همان‌طور آنجا ایستاد، داشت دیوانه می‌شد. یک کلمه هم نگفتم. همین طور زل زده بودم. وقتی به لابی رسیدیم از کنارش رد شدم و پشت سرش گذاشتم. این اولین رودررویی‌مان بعد از تمام آن قضایا بود. پس نه، فراموش نمی‌کنم!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من زلاتان هستم
نویسنده،
مترجمماشاالله صفری، طاها صفری
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات390
زبانفارسی
شابک978-964-5948-46-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من زلاتان هستم

سید کوروش سادات اخوی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بی نهایت عالی بود خیلی باحال بود حتما باید این کتاب را بخوانید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب من زلاتان هستم

برای دریافت کتاب من زلاتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.