معرفی و دانلود کتاب من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار

عکس جلد کتاب من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من سرگذشت یاسم و امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من سرگذشت یاسم و امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار

صداهایی رسا در ستایش امید و مقاومت؛ پل روگات لوب در کتاب من سرگذشت یاسم و امید، 13 جستار از نویسنده‌هایی را گرد‌آوری کرده که نگاهی متفاوت به امید و ناامیدی جاری در جامعه‌ی خود داشته‌اند؛ روایاتی از مردمانی که مقاومت را جزئی جدایی‌ناپذیر از انسانیت می‌دانند. نلسون ماندلا و واتسلاف هاول دو تن از برجسته‌ترین نویسندگان کتاب حاضرند.

درباره‌ی کتاب من سرگذشت یأسم و امید

تمام آن‌چه در کتاب من سرگذشت یأسم و امید (The impossible will take a little while: perseverance and hope in troubled times) می‌خوانیم، بر امید و شجاعت متمرکز شده است. دو ویژگی‌ای که حفظ آن‌ها در روزهایی که یأس بر همگان چیره شده و کورسویی نیست که افراد را به مقاومت دل‌بسته کند، نشانه‌ی انسانیت دانسته می‌شوند. پل روگات لوب (Paul Rogat Loeb) با گرد هم آوردن جستارهایی که در باب استواری و امید در سخت‌ترین روزها نوشته شده‌اند، این کتاب را تهیه کرده است.

پس از سال‌ها تلاش و پایداری در جوامع مختلف، هنوز هم دست‌یابی به عدالت در همه‌ی ابعاد، یک رویا تلقی می‌شود. اما آن آرمانی را که این رویا بدان معطوف است، چگونه می‌توان تفسیر کرد؟ مردمان دوره‌های مختلف و قهرمانان گمنام، چگونه در برابر ترس، بدبینی و ناامیدی استقامت داشتند؟ کتاب من سرگذشت یأسم و امید، مجموعه‌ای از دلایلی‌ست که برای پایداری در دوران یأس به آن‌ها احتیاج داریم.

این نسخه از کتاب من سرگذشت یأسم و امید، که 13 جستار برگزیده از کتاب اصلی را در آن می‌خوانیم، روایاتی از مبارزات جوامع مختلف را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. در این کتاب از مقاومت مردمانی می‌خوانیم که تحت ظلم و ستم زندگی کرده‌اند؛ از مردمان درگیر آپارتاید در آفریقا، تا مردم تحت سرکوب جوامع خاورمیانه.. از همه‌ی جوامعی می‌خوانیم که امیدی را ساختند تا تلاشی در راستای تغییر و برآورده‌ شدن خواسته‌هایشان داشته باشند. این مجموعه‌‌ی اثرگذار، مخاطب را ترغیب می‌کند تا به قدرت شهروندان عادی ایمان بیاورد و حتی تاثیر گام‌های کوچک برای تغییر جهان را نیز باور کند.

معرفی و دانلود کتاب من سرگذشت یاسم و امید

نکته‌ای که بر جذابیت کتاب من سرگذشت یأسم و امید اضافه می‌کند، حضور جستارهایی‌ست که توسط شخصیت‌های سرشناس دنیای سیاست نوشته شده‌اند. از جمله چهره‌هایی نظیر واتسلاف هاول، رییس‌جمهور جمهوری چک؛ نلسون ماندلا، رهبر مقاومت علیه آپارتاید و رییس‌جمهور آفریقای جنوبی؛ پابلو نرودا؛ آلیس واکر؛ مایا آنجلو؛ ماریان رایت ادلمن؛ وائل غنیم و بسیاری افراد دیگر، که همگی فعالان سیاسی و مدنی به شمار می‌‎روند. در بر داشتن نوشته‌هایی از افرادی که در بطن مشکلات اجتماعی زمانه‌ی خود بوده‌اند، این کتاب را به اثری خواندنی برای مخاطبان تبدیل کرده است.

نشر خوب این کتاب را با ترجمه‌ی آزاده کامیار منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب من سرگذشت یأسم و امید

  • گلچینی باشکوه از امید، شجاعت و قدرت اقدام... لوب نوشته‌های قهرمانان عصر ما، گواهی‌هایی بر استقامت و شفقت را، برای ما گردآوری کرده است. در این کتاب، دلایل زنده نگه داشتن امید در دوران ناامیدی و ترس را از زبان قهرمانانی می‌خوانیم که شکست‌ناپذیرند. (The Oprah Magazine)
  • مجموعه‌ای از مقالات و نقل قول‌هایی از طیف گسترده‌ای از متفکران که با وجود شرایطی نابسامان، امید خود را پیدا کرده‌اند. (Minneapolis Star Tribune)
  • با مطالعه‌‎ی کتاب من سرگذشت یأسم و امید که مانند سرودی برای امیدواری‌ست، نمی‌توانید از همراهی با این سرود خودداری کنید. من از جستارها و بینش‌های غنی این کتاب باشکوه، متاثر شده‌ و الهام گرفته‌ام. این جستارها بذر شکننده و گران‌بهای امید را آبیاری می‌کنند؛ بذری که تمام آن‌چه دوست داریم از آن رشد می‌کند. (ویکی رابین نویسنده‌ی کتاب پول یا زندگی)
  • یک گلچین تکان‌دهنده که تضمین می‌کنیم روحیه‌ی هر کسی را که به دنبال دلایلی برای ادامه‌ی مبارزه برای ایجاد دنیایی بهتر است تقویت می‌کند. (The Lutheran)
  • تلنگری برای همه‌ی ما که احساس می‌کنیم در اثر بحران پژمرده شده‌ایم و با بدبینی درگیریم... هر صفحه بینشی به ما می‌دهد، از این که چگونه دردناک‌ترین شرایط می‌تواند ما را به سمت نسخه‌ی برتری از خود سوق دهد. (San Antonio Express News)

کتاب من سرگذشت یأسم و امید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای فعالان اجتماعی و تمام آن‌هایی که از ناامیدی‌های جاری در اطرافشان رنج می‌برند و به دنبال یافتن کورسوی امیدی برای ادامه‌ی مقاومت برای حفظ انسانیت هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار می‌خوانیم

از کودکی توی گوشم خوانده‌اند می‌توانم انتخاب کنم و حق انتخاب دارم. هرگز آن‌قدر ابله نبوده‌ام که باور کنم این حرف بی‌کم‌وکاست حقیقت دارد اما هیچ‌وقت هم آن‌قدر ابله نبوده‌ام که ملانقطی باشم و مته به خشخاش کلمات بگذارم. همیشه باور داشته‌ام می‌توانم باور داشتن یا نداشتن را انتخاب کنم. همیشه باور داشته‌ام مسیر منحنی جهان اخلاق طولانی اما قوسش به‌ سوی عدالت است.

باور ندارم که همیشه آدم‌بدها پیروز می‌شوند. به باورم، ناامیدی دروغی است که به خودمان می‌گوییم. در بسیاری از دوره‌های تاریخی دیگر، شهروندان عادی معمولاً ساعات، روزها یا زمانی از زندگی‌شان را صرف کار سیاسی کرده‌اند، بعضی از این کارها چشمگیر و انقلابی بوده‌اند و بعضی هم بی‌اهمیت و انتخاباتی و ملال‌آور و مغشوش. ولی جهان به‌ خاطر آنچه انجام داده‌اند تغییر کرده است. این همان کاری است که ما حالا قصد انجامش را داریم. لازمه‌اش این است که برایش وقت بگذاریم و بعد انجامش دهیم. هیچ‌‌کدام از ما به ‌تنهایی نباید و احتمالاً نتواند جهان را نجات بدهد، اما اگر همراه هم در چیزی شبیه کنسرت، حتی کنسرتی که چندان کوک و هماهنگ هم نیست حاضر شویم، اگر همۀ ما حضور فعال داشته باشیم و بخشی از کار بایسته را انجام دهیم، جهان نجات خواهد یافت. برای انجام این کار باید در مکان‌هایی حاضر شویم، باید جسممان در مکان‌هایی حاضر باشد، باید این رایانه‌های لعنتی را خاموش کنیم، فضا و شبکه‌های مجازی را ترک کنیم و در مکان‌هایی حاضر شویم. جسممان باید در جلسه‌ها و راهپیمایی‌‌ها و تظاهرات و این‌گوشه و آن‌گوشۀ خیابان برای پخش اعلامیه‌ها حاضر باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
سال‌های سیاه: نلسون ماندلا
سمت‌وسوی دل: واسلاو هاول
در ستایش صدای آدمی: ادواردو گالیانو
کودکی و شعر: پابلو نرودا
ناامیدی دروغی است که به خودمان می‌گوییم: تونی کوشنر
ما همه خالد سعیدیم: وائل غنیم
سپتامبر بیا: آرونداتی روی
سیاه‌چاله: آریل دورفمن
نامه‌ای از زندان بیرمنگام: مارتین لوتر کینگ
ایستادگی در برابر هراس: پیتر آکرمن و جک دووال
امید علیه امید: نادژدا ماندلشتام
فقط عدالت می‌تواند راه بر نفرین بربندد: آلیس واکر
بدون بخشایش آینده‌ای در کار نخواهد بود: دزموند توتو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار
نویسنده
مترجمآزاده کامیار
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-6513-84-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من سرگذشت یاسم و امید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من سرگذشت یاسم و امید

برای دریافت کتاب من سرگذشت یاسم و امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.