معرفی و دانلود کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار

عکس جلد کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار
قیمت:
۹۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار

کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید، اثری از پل روگات لوب، فعال سیاسی و اجتماعی آمریکایی است. در سیزده جستاری که لوب در این آنتولوژی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی گردآوری کرده، بر این هدف بوده تا به‌واسطه‌ی بازتاب دادنِ مواجهه‌ی پیروزمندانه و تأثیرگذار آن‌ها با رنج‌ها و مصائب و همین‌طور شهامت و جسارتی بی‌بدیل که در دشوارترین شرایط از خود نشان داده‌اند، از پاسداشت امید و شجاعت بگوید.

درباره‌ی کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید

پل روگات لوب (Paul Rogat Loeb) در کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید (The impossible will take a little while) مترصد است از ورای ناامیدی و یأسی که خاکستریِ تیره‌ی حال و اوضاع ملتهبِ دنیای امروز را دربرگرفته، صدایی آکنده از امید و شجاعت را سر دهد. او به‌خوبی می‌داند که برای دستیابی به جهانی انسانی‌تر، باید سخت تلاش کنیم چرا که پس از گذشتِ سالیانِ دراز از تلاش‌های بی‌وقفه و صبورانه در راه رسیدن به عدالتی همه‌جانبه، هنوز هم راه را حتی تا نیمه نپیموده‌ایم. آرمان‌های بشری در عدالت و امید و آزادگی، بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ، دور از دسترس و دست‌نایافتنی به نظر می‌رسند. اما این همه دشواری، مانعی برای نادیده انگاشتنِ تلاش‌ها و اقدامات متهورانه‌ی نام‌آشناترین شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی به شمار نمی‌رود و لوب درست به همین علت است که چنین مجموعه‌ی بی‌نظیری از یادداشت‌ها، خاطرات و سخنانِ آنان پدید آورده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید

پل روگات لوب از فعالانِ برجسته‌ی اجتماعی و سیاسی آمریکاست. او از جمله افرادی است که فعالانه برای پایانِ جنگ ویتنام تلاش کرد. آثار لوب در روزنامه‌ها و مجلات متعددی منتشر شده‌اند. از وی چندین کتاب به انتشار رسیده است که از جمله‌ی آنان می‌توان به آثاری همچون «فرهنگ هسته‌ای»، «امید در دوران سختی» و «روح یک شهروند» اشاره کرد. او در اغلب آثارش به مسائل اجتماعی، فقر، مشکلات محیط‌زیستی و وظایف شهروندی پرداخته است؛ به این موضوع که چرا برخی از افراد تعهدی اجتماعی را احساس می‌کنند و در برابرِ آن، خود را مسئول می‌دانند و گروهی دیگر از همان مسئولیت‌ها گریزان‌اند. کتاب من سرگذشت یأسم و امید از برجسته‌ترین آثار اوست که توانسته به جوایز متعددی دست پیدا کرده و در میان منتقدان و اندیشمندان، جای خود را پیدا کند.

کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید، سیزده جستار برگزیده از کتاب اصلی را در بر دارد و مطالبی از مارتین لوتر کینگ، نلسون ماندلا، نادژدا ماندلشتام، واسلاو هاول و دیگر اشخاص برجسته را شامل می‌شود. در نسخه‌ی اصلی کتاب، پنجاه داستان و مقاله گنجانده شده است که به کشورها، دوره‌های زمانی متفاوت، جنگ‌ها، جنبش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و دیگر رویدادهای تأثیرگذار و اشخاص مؤثر در آن‌ها اشاره دارد. نویسندگان و شخصیت‌های برجسته‌ای که روایاتی از آنان را در این کتاب می‌شنوید به طیف وسیعی از تفکرات سیاسی و اجتماعی تعلق دارند و در میانِ آنان، طرفداران محیط زیست، حقوق مدنی، فعالان ضد فقر، موافقان کمونیسم و مخالفان فاشیسم و... را مشاهده می‌کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید

پل روگات لوب در کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید به یاد ما می‌آورد که تاریخ بشر، مملو از پیروزی‌های شگفت‌انگیز و گاه غیرقابل‌باور از ضعفا بر قدرتمندان است؛ پیروزی‌هایی که در پیِ شعله‌ور نگه داشتنِ آتش شور و امید و شجاعت حاصل شده است چراکه خودکامگان به طرز غیرمنتظره‌ای آسیب‌پذیرند. از این رو جای تعجبی نیست که گه‌گاه، برخی از قسمت‌های این کتاب، به سخنرانی‌های انگیزشی متمایل می‌شود. این اثر همچنین دستاوردهایی واقعی و الهام‌بخش را در بر دارد که حاکی از صبری طاقت‌فرسا و وصف‌ناشدنی است. لوب به ما یادآور می‌شود که انسان‌های بسیاری در طول تاریخ، رنج‌های جانکاهی را متحمل شدند اما همه‌ی آن‌ها را تاب آوردند و به احقاقِ حقِ انسان و طبیعت، ندا در داده‌اند. پس بر ماست تا به اثرگذاری شهروندانِ عادی و گام‌های کوچکی که در راستای تغییر جهان بر می‌دارند، باور داشته باشیم.

کتاب من سرگذشت یأسم و امید را آزاده کامیار به فارسی ترجمه کرده و نشر خوب آن را چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به‌همت نشر صوتی رادیو گوشه و با خوانش گرمِ نیما رئیسی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید

  • سومین کتاب سیاسی سال 2004 به انتخاب انجمن کتاب آمریکا
  • برنده‌ی جایزه‌ی ناتیلوس برای بهترین کتاب حوزه‌ی اجتماعی

نکوداشت‌های کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید

  • کتاب من سرگذشت یأسم و امید تلنگری برای احساسات ماست؛ برای همه‌ی ما که در اثر مواجهه با بحران‌ها به افسردگی و بدبینی گرفتار شده‌ایم. هر صفحه از این کتاب، بینشی جدید به ما می‌دهد که چگونه با مصائب زندگی و شرایط دردناک کنار آمده و به بهترین نسخه‌ی خود تبدیل شویم. (San Antonio Express News)
  • کتاب من سرگذشت یأسم و امید منتخبی دگرگون‌کننده از مطالبی را در بر دارد و برای آن کسی که درصددِ ادامه‌ی مبارزه برای ایجاد دنیایی بهتر است، انگیزه‌بخش و روحیه‌دهنده خواهد بود. (The Lutheran)
  • کتاب من سرگذشت یأسم و امید، گردآوری مقالات، نوشته‌ها و نقل‌قول‌هایی از متفکران و اندیشمندان است که با وجود شرایط دشوار و نابسامان، توانسته‌اند انگیزه و امید را بیابند. (Minneapolis Star Tribune)
  • کتاب من سرگذشت یأسم و امید منتخبی جالب‌توجه، باشکوه و هیجان‌انگیز از امید، شجاعت و قدرتِ عمل است. پل روگات لوب در این کتاب از زبان قهرمانانی شکست‌ناپذیر در تاریخ سیاسیِ جهان، از لزوم زنده نگه‌داشتنِ امید و به عقب راندنِ ناامیدی و ترس می‌گوید. (The Oprah Magazine)

کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی من سرگذشت یأسم و امید برای تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌های علوم سیاسی و اجتماعی و همین‌طور فعالان و دغدغه‌مندانی که در پیِ یافتنِ بارقه‌های امید در تیرگیِ طاقت‌فرسای مبارزاتِ انسان‌ها برای حفظ انسانیتِ خود هستند، بسیار شنیدنی و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار می‌شنویم

چطور پیش می‌آمد؟ اتفاق گریزناپذیر را می‌گویم. کجا و به چه شکلی؟ در واقع هیچ اهمیتی نداشت. مقاومت بی‌فایده بود. ورود به قلمروی نبودن باعث شده بود حسی به مرگ نداشته باشم. در برابر سرنوشت حتی هراس هم رنگ می‌بازد. هراس سوسویی از امید، شوق زندگی و ابراز وجود در خود دارد. احساسی عمیقاً اروپایی است و پرورده‌ی عزت‌نفس، حسی که می‌گوید تو ارزشمندی، حق و حقوق، نیازها و آرزوهایی داری. آدمی به آنچه به او تعلق دارد می‌چسبد و می‌ترسد مبادا از دستش بدهد. هراس و امید به یکدیگر پیوند خورده‌اند. امید که از دست برود، هراس هم از بین می‌رود، دیگر چیزی نیست که بخواهی از آن بترسی.

وقتی گاو را به کشتارگاه می‌برند، همچنان امید دارد آزاد شود و قصابش را زیر پا له کند. گاوها نمی‌توانند به این فهم برسند که این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد و از کشتارگاه دیگر راهی برای بازگشت به گله وجود ندارد. اما در جامعه‌ی انسانی تبادل تجربه مدام رخ می‌دهد. هرگز نشنیده‌ام انسانی که به پای چوبه‌ی دار برده شده تلاش کند خودش را خلاص کند و بگریزد. حتی اگر کسی که قرار است اعدام شود، اجازه ندهد چشمانش را ببندند و با چشمان باز بمیرد، شکل خاصی از شهامت را به نمایش می‌گذارد. اما من آن گاو را با خشم کورش ترجیح می‌دهم، آن جانور خیره‌سر را که بر خلاف انسان با کم‌هوشی حسابگرانه‌ی آدمیزادی نمی‌نشیند شانس بقایش را سبک‌سنگین کند و نمی‌داند حس وصف‌ناپذیر ناامیدی یعنی چه.

بعدها بارها و بارها از خودم پرسیدم آیا درست است وقتی کتک می‌خوری و زیر پا لگدکوب می‌شوی، فریاد بکشی؟ بهتر نیست با غروری خبیثانه با شکنجه‌گران خود روبه‌رو شوی و با سکوتی تحقیرآمیز به آنان پاسخ دهی؟ تصمیم من فریادکشیدن بود. این صدای جگرسوز که گاهی خدا می‌داند چطور به دوردست‌ترین سلول‌های زندان می‌رسد، چکیده‌ی آخرین نشانه‌ی شأن انسانی است. این شیوه‌ی آدمی است برای آنکه ردی از خود باقی بگذارد، به آدم‌ها بگوید چگونه زیسته و جان داده است. او با فریادهایش مدعی حق زندگی‌اش می‌شود، به جهان بیرون پیام می‌فرستد، کمک می‌طلبد و از آن‌ها می‌خواهد مقاومت کنند. آن زمان که هیچ‌چیز باقی نمانده باشد، باید که فریاد کشید. سکوت به‌واقع جرمی است علیه انسانیت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
26 دقیقه
سال‌های سیاه - نلسون ماندلا
22 دقیقه
سمت‌وسوی دل - واسلاو هاول
4 دقیقه
در ستایش صدای آدمی - ادواردو گالیانو
5 دقیقه
کودکی و شعر - پابلو نرودا
7 دقیقه
ناامیدی دروغی است که به خودمان می‌گوییم - تونی کوشنر
25 دقیقه
ما همه خالد سعیدیم - وائل غنیم
27 دقیقه
سپتامبر بیا - آرونداتی روی
30 دقیقه
سیاه‌چاله - آریل دورفمن
21 دقیقه
نامه‌ای از زندان بیرمنگام - مارتین لوتر کینگ
21 دقیقه
ایستادگی در برابر هراس - پیتر آکرمن و جک دووال
6 دقیقه
امید علیه امید - نادژدا ماندلشتام
22 دقیقه
فقط عدالت می‌تواند راه بر نفرین بربندد - آلیس واکر
23 دقیقه
بدون بخشایش آینده‌ای در کار نخواهد بود - دزموند توتو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید: سیزده جستار
نویسنده
مترجمآزاده کامیار
راوینیما رئیسی
ناشر چاپینشر خوب
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید

somayeh tohidlou
۱۴۰۲/۱۰/۷
یک‌سری کتاب‌ها برای امروز ما انگیزاننده و پر از درسند. این کتاب از آنهاست که باید چندین و چندبار شنید و یا خواند و جملاتش را بخاطر سپرد و بدان اندیشید. کتابی که مجموعه جستارهایی از نویسندگانیست که هریک در زمانه خود و با نوشته و عملشان تحول آفریدند.
از هاول، دورفمن، مارتین لوترکینگ، نلسون ماندلا و
دیگرانی که سرشت زندیشان با سختی آمیخته شده و کشورشان درگیر جنگ و انقلاب بوده است. از امیدی که آفریدند در زمانه‌ای که یاس بر زمانه‌شان سایه افکنده است. اینکه چطور در لحظه و به درستی زیسته‌اند و سیاه‌چاله‌ها را گذرانده‌اند.
کتاب خودش تلخیص شده است، اما تلخیصش درخشان است و نشر صوتی و راوی آن نیما رئیسی هم به خوبی آن را اجرا کرده است.
آذین شهسواری
۱۴۰۲/۱۱/۷
جان مایه‌ی کتاب ریشه بر صداقت است در میان تیرگی‌ها به دنبال خط باریک حقیقت می‌گردد صداپیشه دارای شعور خداوندی ست و مقدس است کتاب پرورش دهنده‌ی قرقاول است
رها افشار
۱۴۰۲/۱۰/۳
من این کتاب رو بخاطر تعریف آقای رئیسی تو رادیو‌ گوشه خریدم که توصیه کردن این کتاب رو یا بخوانید یا گوش کنید و البته وقتی نمونه رو گوش کردم به نظرم جذاب اومد.
ادیبان
۱۴۰۲/۱۲/۱
اصلاً جالب نبود، کاملاً جهت دار بود به نظرم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید

برای دریافت کتاب صوتی من سرگذشت یاسم و امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.