معرفی و دانلود کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد

عکس جلد کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد
قیمت:
۱۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد

در کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد مخاطب چهارده داستان کوتاه خواندنی از محسن حکیم معانی خواهید بود؛ آثاری جذاب که با نثر شوخ و سرزنده‌ی خود، به مذاق اغلب مخاطبینِ داستان‌خوان خوش خواهند نشست.

درباره کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد

محسن حکیم معانی یکی از نویسندگان چیره‌دست ادبیات امروز ایران است. داستان‌نویسی گزیده‌کار که به گواه بسیاری از خوانندگانِ آثارش، هنوز به شهرت و محبوبیتی که استحقاقش را دارد، نرسیده است. نثر پرشتاب و سرزنده، و لحن گرم و صمیمیِ نوشته‌های حکیم معانی، دو مشخصه‌ای‌اند که مطالعه‌ی کتاب‌های او را به تجربه‌ای دلکش و فراموش‌نشدنی در نظر اغلب مخاطبین بدل خواهند ساخت.

کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد (منتشرشده به سال 1398) مجموعه‌ای متشکل از چهارده داستان کوتاهِ خواندنی از محسن حکیم معانی است. قصه‌های موجود در اثر پیش رو، علی‌رغم تفاوت‌های سبکی و موضوعی‌ای که با یکدیگر دارند، حال‌وهوایی واحد را به مخاطب القا می‌کنند؛ حال‌وهوایی شادمانه و خوش که بیش از همه در قلم پرجنب‌وجوش نویسنده نمایان گشته است.

داستان اول مجموعه‌ی پیش رو، «من مرده بودم که هانیه عاشقم شد» نام دارد. راوی این داستان روح نویسنده‌ای تازه‌درگذشته است که از آسمان به نظاره‌ی زمین و نقلِ مشاهدات خود نشسته است. شخصیت مرکزیِ حکایتی که او تعریف می‌کند دختری جوان به نام هانیه است که اندکی پس از مرگ جناب نویسنده (همان روح - روایِ ماجرا!) پا به یک کتابفروشی گذاشته و سراغ آخرین اثر به‌چاپ‌رسیده از او را می‌گیرد.

نخستین داستانِ این کتاب، بی‌شک بهترین داستانِ آن است؛ اثری که در آن نویسنده را در اوج طنازی می‌بینیم. نکته‌ی جالب توجه این داستان، سوای راویِ منحصربه‌فردش، وجود پاورقی‌های متعدد در آن است؛ امری که در آثار روایی چندان مرسوم نیست.

آنچه در ادامه می‌بینید، عناوین برخی دیگر از قصه‌های خواندنیِ حاضر در مجموعه داستان پیش روست: «در کوچه برف می‌بارد»، «ممیز»، «موش‌ها همیشه هستند» و «سوگواری».

کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و دنبال‌کنندگان ادبیات امروز ایران، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد از محسن حکیم معانی‌اند.

با محسن حکیم معانی بیشتر آشنا شویم

محسن حکیم معانی داستان‌نویس و صداپیشه‌ی موفق ایرانی است. او به سال 1354، در شهر زیبای یزد دیده به جهان گشوده است. تحصیلات آکادمیک حکیم معانی (تا مقطع کارشناسی) در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران پی گرفته شده و به اتمام رسیده است.

از میان آثار محسن حکیم معانی می‌توان به سه کتاب با عناوین پیش رو اشاره کرد: «میم عاشقی»، «من مرده بودم که هانیه عاشقم شد» و «افشاربندان».

در بخشی از کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد می‌خوانیم

در تراس باز ‌می‌شود و پارسا در حالی که از سرما می‌لرزد، وارد اتاق می‌شود. در را پشت سرش می‌بندد و یک راست می‌رود سمت بخاری قهوه‌ای گوشۀ هال.

«هنوز داره برف می‌آد؟» این را شهرزاد می‌گوید که روی مبل تکی استیل نشسته و برشی از سیب را سر چاقو زده و به دهان می‌برد.

پارسا کتش را می‌گذارد روی مبل کنار بخاری و همچنان که ایستاده و دوباره دستش را روی بخاری به هم می‌مالد، می‌گوید: «شدیدتر هم شده. اگه تا صبح همین طور بیاد فردا مدرسه‌ها رو تعطیل می‌کنن.» و به پدرام نگاه می‌کند که روی صندلی پشت میز ناهارخوری هشت‌نفره نشسته و کله‌اش توی گوشی است.

مادر که از آشپزخانه می‌آید هر سه نفر نگاهش می‌کنند. می‌آید و مستقیم می‌رود می‌نشیند روی یکی از صندلی‌های میز ناهارخوری روبه‌روی پدرام.

شهرزاد پای چپش را می‌اندازد روی پای راستش و می‌گوید: «پس چرا نیومد؟ مگه نگفتین ساعت شش می‌رسه؟ الان که شش و نیمه!» و چشمش را از ساعت دیواری می‌گیرد و به مادر نگاه می‌کند.

«دیر نکرده، احتمالاً ترافیکه. تو این برف ترافیک سنگین می‌شه. تا برنامه هم که هنوز یک ساعتی مونده.»

فهرست مطالب کتاب

من مرده بودم که هانیه عاشقم شد
در کوچه برف می‌بارد
گُرگاو
ممیز
سرطان خواب
ماشین قرمز
سرخِ سترون
انقلاب شخصی آقای خ
رسالۀ‌الحصر
متن رسالۀالحصر
موش‌ها همیشه هستند
سوگواری
هذیان پراکندۀ اشراق
حقوق شهربندی
آشوب بَردابَرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-600-376-292-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد

برای دریافت کتاب من مرده بودم که هانیه عاشقم شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.