معرفی و دانلود کتاب من گاندی هستم!

عکس جلد کتاب من گاندی هستم!
قیمت:
۱۲,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من گاندی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من گاندی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من گاندی هستم!

کتاب من گاندی هستم! نوشته‌ی برد ملتزر، کتابی آموزنده برای کودکان است که به زندگی و آرای رهبرِ سیاسی و معنویِ هند، ماهاتما گاندی می‌پردازد. تصویرگری این کتاب را کریستوفر الیوپولوس بر عهده داشته است و کتابی دیگر از مجموعه‌ی «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب من گاندی هستم!

در کتاب من گاندی هستم! (I Am Gandhi) نوشته‌ی برد ملتزر (Brad Meltzer) و تصویرگریِ کریستوفر الیوپولوس (Christopher Eliopoulos)، ما با زندگیِ گاندی و آرا و نظراتش آشنا می‌شنویم. گاندی که در هند شاهدِ تبعیض‌های فراوانی علیه مردمِ کشورش بود، تلاش کرد راهی برای مبارزه با این بی‌عدالتی‌ها بیابد. او پس از اجرای ایده‌هایش در آفریقای جنوبی و هند، به روشِ اعتراضیِ بی‌خشونت و صلح‌آمیزی دست یافت که منجر به انقلابی صلح‌آمیز و همینطور آزادی کشورش از استعمار بریتانیا شد. او با منشی آرام و حتی قهرمانانه، زندگی میلیون‌ها هندی را نجات داد و الهام‌بخشِ جنبشی جهانی علیه خشونت و تبعیض شد. گاندی با این اقداماتش توانست نشان دهد که حتی معمولی‌ترین انسان‌ها نیز قادر به تغییرِ جهان هستند و می‌توانند قدرتمند شوند.

کتابِ من گاندی هستم، از تجاربِ کودکیِ گاندی شروع می‌شود و پس از آن به مواجهه‌ی او با نژادپرستی در آفریقای جنوبی می‌پردازد که منجر به بسطِ ایده‌ی «ساتیاگراها» شد. این کلمه، در زبانِ باستانیِ سانسکریت، به معنای «پایداری در برابرِ حقیقت» است و پایه و اساسِ اقداماتِ بعدیِ گاندی شد. در این کتاب، تصاویرِ زیادی از زندگیِ گاندی را مشاهده می‌کنیم و در پایان منابع و پیشنهاد‌هایی برای مطالعه‌ی بیشتر در موردِ گاندی آورده می‌شود.

برد ملتزر که عمیقاً تحت‌تأثیرِ فعالیت‌ها و کنش‌های آرام و بدون خشونتِ گاندی قرار گرفته بود، از دوستان و همکارانِ خودش که در صنعتِ کتاب‌های مصور بودند خواست به او در نوشتن و تصویرگریِ این کتاب کمک کنند. 24 هنرمند و طراح، که بسیاری از آن‌ها از تحسین‌شده‌ترین هنرمندان و طراحانِ کتاب‌های مصور بودند، با شور و شوقِ فراوانی به درخواستِ ملتسر پاسخ دادند و واردِ این پروژه شدند. کتاب من گاندی هستم نتیجه‌ی یک کارِ تیمیِ بزرگ است که ازخودگذشتگی و عشقِ گاندی نسبت به بشریت را به تمامی نشان می‌دهد.

کتاب من گاندی هستم! برای اولین‌بار در سال 1400 توسطِ شبنم حیدری‌پور ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. این کتاب تا سال 1402 به چاپ پنجم رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

در سال 2014، برد ملتزر و کریستوفر الیوپولوس شروع به انتشار زندگی‌نامه‌هایی برای کودکان، تحت عنوان «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World)» کردند. آن‌ها در این مجموعه، با هدفِ درگیر و علاقه‌مند کردنِ کودکان به تاریخ و همینطور خواندنِ کتاب، به زندگی و آثار چهره‌های مشهوری پرداختند که نقش و تأثیرِ مهمی بر وقایع و رخدادهای جهان داشتند. دو جلدِ نخستِ این مجموعه، جزو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شد. برد ملتزر و کریستوفر الیوپولوس، بخشی از درآمد‌های حاصل از این مجموعه را به خیریه‌ی «بذر‌های صلح» تقدیم کردند.

کتاب من گاندی هستم! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب من گاندی هستم، برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته شده است و کودکانی که به شناختن شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار در تاریخ علاقه‌مند هستند از خواندنِ آن لذت خواهند برد.

با برد ملتزر بیشتر آشنا شویم

برد ملتزر (متولد 1970)، رمان‌نویس و نویسنده‌ی آمریکایی است که عمده‌ی شهرت خود را مدیون داستان‌های مهیج و کتاب‌های مصوری است که برای انتشارات دی‌سی نگاشته است. بسیاری از داستان‌های این نویسنده، جزو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده‌اند و برخی نشریات او را یکی از قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان در هالیوود می‌دانند. علاقه‌ی او به شخصیت‌های تاریخی، برد ملتزر را واداشته است تا کتاب‌های آموزنده‌ای برای کودکان در موردِ شخصیت‌های تاریخی بنویسد که مجموعه‌ی «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» یکی از آن‌هاست. از آثارِ دیگرِ برد ملتزر می‌توان به کتاب‌های «من آلبرت انیشتین هستم»، «من لئوناردو داوینچی هستم»، «من محمدعلی هستم» و «من ماری کوری هستم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب من گاندی هستم! می‌خوانیم

پدرم شغل خوبی داشت. او یک رهبر سیاسی بود. اما خیلی‌ها شغلی نداشتند. با آن‌ها بدرفتاری می‌شد و بدترین شغل‌ها را داشتند. حتی قانون هم برای آن‌ها فرق می‌کرد.

آن زمان انگلیسی‌ها قدرت زیادی داشتند و بر هند حکمرانی می‌کردند. من برای اینکه شغل خوبی مثل پدرم داشته باشم، تصمیم گرفتم به شهر لندن در انگلیس بروم و وکیل شوم. حتی خوب لباس می‌پوشیدم تا مثل انگلیسی‌های پول‌دار به نظر برسم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من گاندی هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-248-5
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من گاندی هستم!

سیده رها
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب جالبی بود و من کلا مجموعش رو دوست دارم و اکثر مجموعش رو خواندم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب من گاندی هستم!

برای دریافت کتاب من گاندی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.