معرفی و دانلود کتاب مهربان باش

عکس جلد کتاب مهربان باش
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهربان باش

تانیشا یک دختر مدرسه‌ای است که به خاطر ریختن آب انگور روی لباسش مورد تمسخر هم‌کلاسی‌هایش قرار می‌گیرد. پت زیتلو میلر در کتاب مهربان باش داستان این دختربچه و فکرهای یکی از دخترهای هم‌کلاسی‌اش را درباره‌ی او و موضوع مهربانی کردن می‌گوید. اگر دوست دارید درباره‌ی روش‌هایی که می‌شود با آن دیگران را خوشحال کرد بدانید، حتماً این اثر را که برنده‌ی چند جایزه‌ی مهم شده و جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است، بخوانید.

درباره‌ی کتاب مهربان باش

به نظر شما مهربانی کردن سخت است یا آسان؟ مثلاً وقتی کسی از چیزی ناراحت است بلدید با یک رفتار مهربانانه حالش را بهتر کنید؟ داستان مهربان باش (Be Kind)، نوشته‌ی پت زیتلو میلر، با یک اتفاق ناراحت‌کننده برای تانیشا شروع می‌شود که شاید اگر همه با او مهربان‌تر بودند، تحملش راحت‌تر می‌شد.

ماجرا از این قرار است که ناگهان آب انگور از دست تانیشا می‌افتد و می‌ریزد روی لباس زیبایش. حالا روی لباس او یک لکه‌ی بنفش مانده و از همه بدتر این‌که همه به او می‌خندند؛ البته همه به غیر از یکی از دخترهای کلاس که سعی می‌کند به او دلداری بدهد. تانیشا با دلخوری کلاس را ترک می‌کند و حالا فکرهای زیادی در ذهن دوست هم‌کلاسی او شکل می‌گیرد. او درباره‌ی مهربانی کردن فکر می‌کند. این‌که ما چطور می‌توانیم دنیا را تبدیل به جای قشنگ‌تری کنیم؟... آیا شما هم تابه‌حال به این مسائل فکر کرده‌اید؟ یا سعی کرده‌اید به دیگران حس همدلی‌تان را نشان دهید؟ مثلاً با پختن یک کیک خوشمزه برای همسایه‌تان که تنها زندگی می‌کند یا خریدن یک دسته گل آفتابگردان برای مادربزرگتان؟

واقعیت این است که راه‌های زیادی برای مهربانی کردن وجود دارد. در واقع مهم نیست شما از چه راهی این کار را انجام می‌دهید، بلکه مهم این است که بتوانید لبخندی روی لب دیگران بنشانید و با این کار آن‌ها را هم نسبت به مهربان بودن تشویق کنید.

این داستان قلب شما را پر از حس عشق به خانواده، دوستان و درنهایت همه‌ی آدم‌ها و موجودات خواهد کرد. با خواندن این داستان خواهید دید معنای واژه‌ی مهربانی فقط محبت کردن به کسانی که می‌شناسیم نیست، بلکه گاهی حتی یک توجه کوچک و لبخند ما می‌تواند رنگ زندگی کسی را تغییر دهد.

کتاب مهربان باش ترجمه‌ی معصومه گرشاسبی است و از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است. تصاویر آبرنگی و شاعرانه‌ی این داستان را جن هیل طراحی کرده که می‌توانند لطافت نگاه نویسنده را به خوبی به شما منتقل کنند.

جوایز و افتخارات کتاب مهربان باش

  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی Monarch در سال 2021
  • برنده‌ی جایزه‌ی S&P در سال 2018
  • نکوداشت‌های کتاب مهربان باش

  • کتاب مهربان باش در خور تأمل است. (بوک لیست)
  • جست‌وجویی دوست‌داشتنی در مورد حس همدلی. (پابلیشرز ویکلی)
  • یک کتاب شیرین که ما را درباره‌ی مهربانی به فکر فرو می‌برد. (آمازون)
  • کتاب مهربان باش داستانی پرکشش و پر از بازیگوشی‌های دوستانه است! (هورن بوک)
  • این اثر برای آموزش رفتارهای مهربانانه به کودکان ایده‌های قابل لمسی به ما هدیه می‌دهد. (بررسی‌های کراکوس)
  • این روزها کتاب‌ها بیش از پیش به کودکان نشان می‌دهند چطور با تفکر، متانت و مهربانی رفتار کنند. (بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)

کتاب مهربان باش مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر برای کودکان 3 تا 8ساله به نگارش درآمده است.

با پت زیتلو میلر بیشتر آشنا شویم

پت زیتلو میلر (Pat Zietlow Miller)، خبرنگار،‌ وبلاگ‌نویس و از جمله نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز است. از او تاکنون آثار متعددی در حوزه‌ی کودکان منتشر شده که کتاب‌های تصویری «تو هم شجاعی»، «سوفی و دوستان کدوحلوایی‌اش» و «قوی باش» بخشی از این آثار هستند.

افتخارات و جوایز پت زیتلو میلر

  • برنده‌ی جایزه‌ی بادبادک طلایی
  • برنده‌ی جایزه‌ی The Juvenile Literature
  • کسب جایزه‌ی A Crystal Kite Award Book for the Midwest Region برای دو مرتبه

در بخشی از کتاب مهربان باش می‌خوانیم

خواستم به تانیشا بگویم کلاس نقاشی را خیلی دوست دارم، اما نمی‌خواستم که دوباره از پیشم برود. برای همین، چند لکه‌ی بنفش کشیدم، با کمی رنگ سبز که شد یک دسته‌گل بنفشه‌ی قشنگ.

موقع نقاشی کشیدن، به تانیشا فکر می‌کردم... یعنی باید یک دستمال به او می‌دادم؟ لباسم را به او قرض می‌دادم؟ یا من هم آبمیوه‌ام را می‌ریختم روی خودم تا بچه‌ها به جای او، به من بخندند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهربان باش
نویسنده
مترجممعصومه گرشاسبی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-12-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهربان باش

مهتاب...
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بسیار عالی و قشنگ و بسیار خوب مهربانی را توضیح می‌دهد. اینکه برای اثبات مهربان بودن لازم نیست کارهای عجیبی کرد. گاهی یه حرف محبت آمبز کوچک یعنی مهربانی بزرگ
سپاس از معرفی این کتاب
ساراجعفری
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
آموزش مهربانی به کودکان
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مهربان باش

برای دریافت کتاب مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.