معرفی و دانلود کتاب مهمان نیمه شب

عکس جلد کتاب مهمان نیمه شب
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهمان نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهمان نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهمان نیمه شب

راز خانه‌ی نفرین شده! هدر گودنکاف در کتاب مهمان نیمه شب اسرار خانه‌ای را برایتان برملا می‌کند که شاهد قتل دو نفر و نیز ناپدید شدن یک دختربچه بوده است. رمانی مهیج و تراژدی که مخاطب را تا آخرین صفحه‌ی کتاب در خود غرق می‌کند و با پایانی غیرمنتظره، او را غافلگیر خواهد کرد. گفتنی‌ست این اثر جنایی و معمایی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب مهمان نیمه شب

«وایلی لارک» شخصیت اول داستان و نویسنده‌ای است که در نوشتن رمان‌های جنایی مهارت بالایی دارد. اکنون او مشغول نوشتن چهارمین رمان خود است و هنوز نمی‌داند که همزمان با نگارش آن قرار است به چه رازهای مخوفی پی ببرد. هدر گودنکاف (Heather Gudenkauf) در کتاب مهمان نیمه شب (The overnight guest) با ضرباهنگ تند وقایع و روایت جذاب خود داستانی نگاشته که قرار است مدت‌ها ذهن شما را به خود مشغول کند.

وایلی لارک که در نهایت برای نوشتن رمان چهارمش به موضوع دلخواهی نمی‌رسد، راهی خانه‌ای خالی و دورافتاده می‌شود. این خانه در سال 2000 میزبان قاتلانی بوده که دو فرد را به قتل رسانده‌اند و در این بین کودکی هم گم‌ شده که کسی از او هیچ خبری ندارد. هنگامی که یک طوفان شدید برفی اهالی شهر را درگیر خود کرده، وایلی کودک پنج‌ساله‌ای را می‌بیند که در حیاط خانه رها شده است؛ درحالی که به‌شدت خونریزی دارد و دهانش با چسب پوشانده شده. وایلی سراسیمه قصد دارد تا پلیس را در جریان بگذارد اما طوفان باعث شده برق خانه قطع شود و او هیچ راه ارتباطی با مأموران پلیس نداشته باشد. پس خودش دست‌به‌کار می‌شود و سعی می‌کند مراقبت از کودک را به عهده بگیرد. وایلی پسربچه را به خانه می‌‌برد و با رسیدگی به زخم‌هایش از او می‌خواهد که از اتفاقات پیش‌آمده حرفی بزند اما به نتیجه‌ای نمی‌رسد. سرانجام وایلی که امیدی برای پی بردن به راز کودک ندارد از خانه خارج می‌شود تا با جمع‌آوری هیزم، فضای خانه را گرم نگه‌دارد. اما وقتی برمی‌گردد با درهای بسته روبه‌رو می‌شود. همه‌ی درهای خانه از داخل قفل شده‌اند و عجیب‌تر از آن، وایلی از پنجره‌‌ی خانه زنی را می‌بیند که تبری به دست گرفته است. با دیدن این صحنه است که وایلی وحشت‌زده به خانه حمله‌ور می‌شود تا هرطور شده کودک را نجات دهد اما...

هدر گودنکاف در روایت کتاب مهمان نیمه شب از رفت‌وبرگشت بین گذشته و حال استفاده کرده است. گذشته یعنی بیست سال پیش، زمانی که قتل‌ها رخ داده‌اند و اکنون نیز زمانی است که وایلی با حوادث غیرعادی خانه مواجه می‌شود. این سبک نگارش، نه تنها بر جذابیت کتاب افزوده، بلکه خواننده را در نوعی تعلیق و شگفتی فرو می‌برد.

فضای مخوف داستان تنها به صحنه‌های تاریک و ترسناک محدود نمی‌شود. هدر گودنکاف می‌کوشد حتی در توصیفاتی که از اتفاقات معمولی دارد، ترس و وحشت را به مخاطبش القا کند. بادی که تازیانه می‌زند و کتری که زوزه می‌کشد به خواننده یادآوری می‌کنند که قرار است با وقایع هولناکی روبه‌رو شود. از سوی دیگر، شخصیت «وایلی لارک» تاحدودی به زندگی واقعی نویسنده نزدیک است. هر دو نویسنده‌ی داستان‌های جنایی هستند و اتفاقاً محل حوادث کتاب، شهر آیووا، یعنی همان شهری است که هدر گودنکاف در حال حاضر در آن سکونت دارد.

اگر شیفته‌ی داستان‌های ژانر وحشت هستید، پیشنهاد ما به شما خواندن کتاب پرفروش مهمان نیمه شب است. علی قانع برگردان روان این کتاب را به عهده داشته و نشر نون نیز آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب مهمان نیمه شب

  • پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز (2022)

نکوداشت‌های کتاب مهمان نیمه شب

  • کاملاً ملموس، جذاب و تقریباً دردناک است... سفری مسحورکننده! (نیویورک تایمز)

  • مهمان نیمه شب نه‌تنها قانع‌کننده است، بلکه اعتیادآور نیز هست. داستان با طرحی بی‌عیب و نقص پیش می‌رود و بسیار تکان‌دهنده است. (سامانتا داونینگ، نویسنده‌ی پرفروش)

  • این داستان پیچ‌در‌پیچ در نهایت به یک نتیجه رضایت‌بخش می‌رسد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • مهمان نیمه شب اثر هدر گودنکاف یک بافته‌ی محکم از رمانی است که تضمین می‌کند موهای پشت گردن شما را بلند کرده و شما را مجبور کند که صفحات آن را در شب ورق بزنید! در درون طوفانی قرار بگیرید که احساس خواهید کرد پنجره‌های خانه را بهم می‌کوبد، حال و گذشته بهم می‌آمیزند و شما آینده را نخواهید دید. من که این کتاب را بلعیدم و شما هم احتمالاً آن را می‌خورید! (کاترین مک کنزی، نویسنده‌ی پرفروش)

  • هدر گودنکاف با رمان مهمان نیمه‌شب یک بار دیگر نشان داد که استاد واقعی تعلیق است! این کتاب نفستان را در سینه حبس می‌کند. وقتی شروع به خواندن آن کردید، برنامه‌های دیگر خود را لغو کنید؛ زیرا هرگز نمی‌توانید این کتاب را کنار بگذارید. (هانا مری مک‌کینون، نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی)

کتاب مهمان نیمه شب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران ژانر ترسناک و جنایی هستید و داستان‌های پلیسی و هیجان‌انگیز را دنبال می‌کنید، کتاب مهمان نیمه شب را هرگز از دست ندهید.

با هدر گودنکاف بیشتر آشنا شویم

هدر گودنکاف نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز و یو. اس. ای. تودی است. او که ششمین و آخرین فرزند خانواده بوده، در ایالت داکوتای جنوبی به دنیا آمده و کودگی و بزرگسالی خود را در آیووا گذرانده است. کتاب «تکه‌های گمشده» اثر دیگر این نویسنده‌ی جنایی‌نویس آمریکایی است.

در بخشی از کتاب مهمان نیمه شب می‌خوانیم

وایلی دست‌های سرد و ترک‌خورده‌اش را به صورتش زد و جیغ کشید. یک کودک بی پناه. کودکی جلوی حیاط خانه‌اش افتاده بود. او از میان برف‌ها به طرفش دوید و فوراً پایش پیچ خورد، خم شد به جلو و با دست راستش سقوط کرد. احساس کرد استخوانش شکسته و منتظر درد شدیدی بود، که این‌طور نشد. چراغ‌قوه روی یخ سُر خورد و مثل چرخ گردونی چرخید تا اینکه بالاخره از حرکت ایستاد و نورش افتاد روی کودک که بی‌حرکت مانده بود و چهره‌اش را روشن کرد. او مانند یک مجسمۀ یخی می‌درخشید.

وایلی همان‌جا افتاده بود؛ مبهوت، در چند قدمی صورت کودک. چشمان کودک بسته بود، و انگشت شستش در دهانش. جوی کوچکی از خون از سرش جریان داشت. وایلی نمی‌توانست تشخیص بدهد که نفس می‌کشد یا نه. وایلی ناله‌ای کرد و فقط با استفاده از دست چپ خود به زانو نشست. انگشت‌ها و بعد دستش را خم و راست کرد که آسیبی ندیده باشد. درد داشت، اما فکر نمی‌کرد شکسته باشد. قدری به جلو خزید تا اینکه درست در کنار کودک قرار گرفت. نمی‌دانست چه کند. آیا باید سعی می‌کرد او را حرکت دهد؟ مشخصاً از ناحیۀ سر آسیب دیده بود، اما اگر آسیب نخاعی نیز داشت چه؟ وایلی باید برای درخواست کمک تماس می‌گرفت، اما آیا آمبولانس می‌توانست در این توفان تمام مسیر را طی کند؟ اصلاً این‌طور فکر نمی‌کرد. وایلی آهسته گفت: «هی.» لایۀ یخ نازکی را از روی گونۀ رنگ‌پریده‌اش پاک کرد. پسرک واکنشی نشان نداد. وایلی انگشتش را زیر بینی او فشار داد. آیا نفس می‌کشید؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهمان نیمه شب
نویسنده
مترجمعلی قانع
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-7566-68-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهمان نیمه شب

Nazanin zahra
۱۴۰۲/۴/۲۱
برای خوانندگان داستانهایی معمایی و جنایی انتخاب خوبیه. شروع کتاب پرقدرت و جذاب بود و هر چه جلوتر می‌رفت کشش بیشتری پیدا می‌کرد. در عین حال بعضی مسائل اغراق شده بود. مثل مشکلات ایتان با والدینش یا شرارت بیش از اندازه دوستش بروک باتر‌. یه داستان جنایی باید به واسطه اتفاقاتش جذاب بشه و نه با با گمراه کردن عمدی مخاطب. سرنوشت بروک باتر اصلا مشخص نشد، و یا در ابتدای داستان روایت نویسنده به گونه‌ای بود که خواننده متوجه نشه این خانه روستایی، قبلا خانه وایلی بوده. یا اغراق نویسنده در مورد اینکه پسربچه داخل حیاط و مادرش، چه جور به اونجا رسیدن این رو القا می‌کرد که شاید بخشی از داستان فقط در خیال می‌گذره. یکی دو جا هم نویسنده در ترتیب روایت اتفاقات، اشتباه کرده بود. سواد بالای خواندن یه دختر بچه زیر ۶ سال و اطلاعات عمومیش در مورد طبیعت، با این روایت که انگار میوه انگور رو ندیده و نچشیده بود چه سنخیتی داشت؟
پایان داستان و درگیری وایلی و قاتل هم زیادی کشدار شده بود. اما در کل، ارزش یک بار خواندن رو به خاطر هیجانش داشت
مها
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
این کتاب جزو ان دسته که وقتی در سراشیبی‌اش بیافتی دیگر نمیتونی زمین بذاریش چند فصل به دلیل اینکه سه داستان متفاوته باعث گیجی و خستگی میشه ولی بعدش که این ها کم کم به هم وصل میشوند داستان خیلی جذاب میشه کتاب خیلی قشنگی بود البته برای کسانی که روحیه حساس دارند توصیه نمیشه چون قسمتی که مربوط به مادر و گذشته‌ی دختر بود واقعا اذیت‌کننده و دردآور بود و نویسنده خیلی خوب درد و رنج مادر رو به تصویر کشیده بود البته یک سری جاها هم پیاز داغ زیاد شده بود ولی با این حال کتاب خیلی قشنگیه.
mahan احمدی
۱۴۰۲/۵/۱۵
3 تا داستان که یکی از گذشته روایت میشه داستان دو دوست بنام‌های جوسی و بکی که با به قتل رسیدن والدین جوسی و ناپدید شدن دوست و بردارش شروع میشه، دومی نویسنده داستان‌های جنایی که گریزان از رفتار‌های پسر ناسازگار نوجوانش به جایی سرد برفی و خلوت رفته، و داستان سوم که مادری با دخترش هست و فضای آن شبیه در داستان اتاق هست، کل هر 3 داستان بهم کلید میخوره و جذابیت کتاب بیشتر میشه، خیلی از خوندن این کتاب لذت بردم عالیه
ملیحه
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
همین الان تمومش کردم! به شدت هیجانی و معمایی بود و تا لحظه‌ی آخر نمیتونید حدس بزنید و غافلگیر میشید! لذت زیادی بردم! اگر خواستید کتاب رو بخونید سعی کنید اسامی رو به یاد داشته باشید و شخصیت‌ها رو به خاطر داشته باشید! چون شخصیت‌ها زیادن ممکنه کمی گیج بشید! با دقت بخونید و خودتون رو به یه هیجان دست نخورده و شوکه کننده مهمان کنید
fatemeh momeni
۱۴۰۲/۵/۲
شروع داستان خیلی خوب بود و هر چه جلوتر میرفت بهتر میشد قدرت نویسنده برای درک مطالب و اتفاقاتی که شرح نیداد درک کرد، داستان جالبی داشت هرچند از اواسط داستان تا حدودی موضوع و روند مشخص میشه ولی کتاب تا لحظه آخر تو رو با خودش همراه نگه میداره و اجازه میده شگفت زده بشی. به نظر من ارزش خوندن و وقت گذاشتن داره. ممنون
Ar. Vahedi
۱۴۰۲/۱/۹
کتاب جالب و هیجان انگیزی بود ولی چند تا ابهام برای من وجود داشت اینکه پلیس با بوراک کاتر تصادف کرد و به خیلی چیزها پی برد بعدش چی شد رهاش کرد و یا اینکه فهمید تماس از خونه‌ی کاتر بود بعد ولش کرد و در کل بنظرم از وسط داستان همه چیز مشخصه و یه قسمت‌هایی منو یاد رمان اتاق مینداخت
Samira Naraghi
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
در ابتدا از خرید کتاب منصرف شدم اما خیلی زود متوجه شدم عجولانه قضاوت کردم.. کتابی بی نظیر بود... که با کمال میل به دیگران توصیه میکنم... بسیار دقیق و زیبا به جزییات بها میداد حسرت‌هایی که همه تجربه کردیم سردرگمی‌ها شکست‌ها و پیروز‌هایی که داشتیم و شاید دست کم گرفتیمش..
م.ح
۱۴۰۲/۹/۲۷
سلام. کتاب خیلی خوبی بود. برای کسانی که عاشق کتابهای جنائی هستند، پیشنهاد خوبی است، البته خودم بخاطراینکه شخصیت‌های داستان، خیلی زیاد بودند، چندبار به صفحات اول هرسرفصل برمی گشتم ولی درادامه، شخصیت‌ها وروند داستان رابه ذهن سپردم وازخواندنش لذت بردم.
آرام
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اولش شاید کتاب گیج کننده باشه به خاطر روایت داستان از سه نفر مختلف ولی هرچی که پیش میرید شما رو بیشتر جذب می‌کنه و همه نقاط مبهم کم کم به هم وصل میشه و داستان شکل میگیره
برای دوستانی که کتاب معمایی و جنایی دوست دارن پیشنهاد میشه
روناک نظرى
۱۴۰۲/۱/۱۸
اوایل ممکنه از اسم‌ها و شخصیت‌ها گیج بشین مدام دنبال ربطشون به هم بگردین ولى لحظه اى که ربطشون به هم مشخص میشه واقعا هیجان انگیز بود. داستان هیجان کافى رو داشت شخصیت‌ها عالى کنار هم چیده شده بودن پایانشم عالى بود
سمیرا دژپرور
۱۴۰۲/۳/۲۷
شبیه کتاب اتاق بود و خیلی ابهامات برطرف نشد. فقط جزئیات در رویارویی جوسی و‌رندی در اخر کتاب بود. بقیه کتاب داستان کلی داشت. اصلا چطور رندی قتل‌ها رو‌انجام‌داد؟ چطور وارد خونه شده؟ و….
سارا شکیبافر
۱۴۰۲/۱/۱۵
کتاب بدی نبود اما از روش‌های تکراری داستان‌های رمز آلود برای غافلگیر کردن خواننده استفاده کرده بود و اینکه بعضی رفتارهای شخصیت‌ها مخصوصا در پارت‌های آخر داستان خیلی غیر منطقی شده بود.
elmira elika
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرا پلیس وقتی میدونست خانواده کاتر با خانواده دختره جوسی مشکل داشته و تلفنی مبنی بر اینکه بکی پیش ایتان و اقامتگاه خونه کاتر گرفته شده بود راجع بهشون اصلا تحقیقات و جستجویی نکرد این برام سوال شد در کل کتاب بد نبود
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۴/۱
خوب بود
فقط فصل‌های آخرش دیگه خیلی خشن بود
شخصیت جوسی رو دوست داشتم
چقدر برای سرنوشت بکی آلن ناراحت شدم.....
هیچ وقت از روی ظاهر آدم‌ها نمیشه به باطن اونها پی برد....
محمودی
۱۴۰۲/۱/۲۲
داستان معمایی جالبی بود، در قسمت مربوط به بروک که چرا دروغ گفت، جوابی داده نشد، داستان کشش داشت و ترجمه هم خوب بود، با خواندن آن ازیک داستان گیرا و غافلگیرکننده لذت خواهید برد.
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب مهمان نیمه شب

برای دریافت کتاب مهمان نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.