معرفی و دانلود کتاب موشی به نام میکا

عکس جلد کتاب موشی به نام میکا
قیمت:
۲۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موشی به نام میکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موشی به نام میکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موشی به نام میکا

کتاب موشی به نام میکا، نوشته‌ی مت هیگ، داستان حماسی موشی است که می‌خواهد خوشمزه‌ترین پنیر دنیا را پیدا کند. وقتی یکی از دوستان میکا، او را متهم می‌کند که موشی ترسو است، میکا تصمیم می‌گیرد دست به کار بسیار خطرناکی بزند و بهترین پنیر دنیا، یعنی پنیر اورگا بورگا را بیابد. این داستان کودکانه‌ی مصور ادامه‌ی رمان معروف «پسری به نام کریسمس» است.

درباره‌ی کتاب موشی به نام میکا

در سرزمین شمال دور، در شهری به نام اِلفهلم، دو موش کنار هم نشسته‌اند و قارچ می‌خورند. یکی از این موش‌ها میکا نامیده می‌شود و موش دیگر، بریجت که اصرار دارد که او را بریجت بی‌باک صدا بزنند چون اعتقاد دارد از همه پردل‌وجرئت‌تر است. وقتی میکا به بریجت می‌گوید خوشحال است که با یک موش شبیه خودش آشنا شده، بریجت با تکبر پاسخ می‌دهد، آن‌ها شبیه به هم نیستند و با هم فرق دارند، چون او یک موش شجاع است. این حرف، در ذهن میکا می‌ماند و احساس می‌کند، موش ترسو و کم‌جرئتی است. او به هر نحوی می‌خواهد شجاعتش را ثابت کند. ناگهان به یاد یکی از حرف‌های بریجت می‌افتد که از پنیری به نام اورگا بورگا صحبت کرده بود؛ بهترین و خوشمزه‌ترین پنیر دنیا. میکا تصمیمش را می‌گیرد و می‌خواهد به هر شکلی که شده این پنیر را پیدا کند و به بریجت نشان دهد که چقدر شجاع بوده. او به راه می‌افتد اما ماجرا اصلاً آن‌طور که تصور می‌کند پیش نمی‌رود.

کتاب موشی به نام میکا (A Mouse Called Miika) رمانی کودکانه درباره‌ی ماجراجویی‌های یک موش است که می‌خواهد شجاعتش را اثبات کند. این کتاب به‌ نوعی دنباله‌ی داستان معروف و پرطرفدار «پسری به نام کریسمس» محسوب می‌شود. در آن داستان، میکا همراه پسری به نام نیکلاس بود تا پدرش را پیدا کند. مت هیگ (Matt Haig) پس از استقبال از آن کتاب، تصمیم گرفت داستان زندگی آن موش را هم روایت کند. این داستان هم در همان سرزمین الفهلم و با همان شخصیت‌ها می‌گذرد؛ الف‌ها، پری راست‌گو، بلیتزن و نیکلاس. هیگ این بار هم قصه‌ای حماسی و جادویی را روایت می‌کند. میکا پا به مسیری پر از خطر می‌گذارد تا به پنیر برسد اما در طول این راه یاد می‌گیرد که چیزهایی مهم‌تر از پنیر هم وجود دارند. او پی می‌برد که شجاعت با تظاهر متفاوت است. جرئت بیشتر از اینکه بیرونی باشد، به درون هر موجودی ارتباط دارد.

تصویرسازی‌های کتاب موشی به نام میکا را کریس مولد (Chris Mould) بر عهده داشته. تصویرهای او به جذابیت و طنز داستان بسیار کمک کرده و کاملاً با فضای قصه همخوانی دارد. این اثر برای بچه‌هایی که به قصه‌های فانتزی و جادویی علاقه‌مند هستند، جذاب خواهد بود. اثر حاضر را نیلوفر آهنگران ترجمه و نشر کتاب کوله‌پشتی منتشر نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های کریسمس

مجموعه‌ی کریسمس (Christmas Series)، به قلم مت هیگ، داستان‌هایی فانتزی، ماجراجویانه و مصور در ژانر کودک و نوجوان هستند. این داستان‌های کریسمسی در یک سرزمین خیالی به نام اِلفهلم در شمال دور اتفاق می‌افتند. اولین کتاب این سری، «پسری به نام کریسمس» نام داشت که مورد استقبال زیادی قرار گرفت و فیلمی هم با اقتباس از آن ساخته شد. هیگ در ادامه‌ی داستان‌های این مجموعه، کتاب «موشی به نام میکا» را منتشر ساخت.

در نکوداشت کتاب موشی به نام میکا

  • بی‌نهایت درخشان! (شبکه‌ی بی‌بی‌سی کودکان CBBC)

کتاب موشی به نام میکا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کودکان 8 تا 12‌ساله مناسب خواهد بود. اگر به دنبال داستانی فانتزی و ماجراجویانه برای بچه‌ها هستید، کتاب موشی به نام میکا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با مت هیگ بیشتر آشنا شویم

مت هیگ (متولد 1975) روزنامه‌نگار، نویسنده و داستان‌نویس انگلیسی است. او هم برای بزرگ‌سالان و هم برای کودکان و نوجوانان داستان و رمان می‌نویسد. هیگ نویسنده‌ی پرکاری یه شمار می‌آید که در طول نزدیک به بیست سال، بیشتر از بیست رمان، داستان و کتاب غیرداستانی نوشته. «باشگاه پدران مُرده» و «کتابخانه‌ی نیمه‌ شب» از معروف‌ترین رمان‌های بزرگ‌سال او محسوب می‌شوند. «پسری به نام کریسمس» هم از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های کودک اوست که مورد اقتباس سینمایی نیز قرار گرفته.

از میان آثار غیرداستانی مت هیگ می‌توان به مجموعه خاطرات «دلایلی برای زنده ماندن» اشاره کرد که درمورد اضطراب و افسردگی خود اوست. این کتاب برای هفته‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار نشریات انگلیسی قرار داشت.

در بخشی از کتاب موشی به نام میکا می‌خوانیم

تا چند روز و چند هفته بعد از ترک‌کردن حفره درخت، هر شب از سرما و ترس می‌لرزید و هیچ‌وقت به اندازه کافی غذا برای خوردن پیدا نمی‌کرد. شب‌ها زیر برگ‌های خیس می‌خوابید و رؤیای سیر بودن را می‌دید. تا اینکه یک روز خانه کوچکی را در جنگل پیدا کرد. خانه انسان‌ها بود. مردی هیزم‌شکن به همراه پسرش، نیکولاس در آن زندگی می‌کرد. خانه آن‌ها همان جای گرم و نرمی بود که میکا می‌خواست. نیکولاس با او دوست شد و یادش داد که به زبان انسان‌ها صحبت کند. و بعد هم اسم او را میکا گذاشت. بعد از اینکه پدر نیکولاس نتوانست از یکی از سفرهایش به خانه برگردد، نیکولاس میکا را به یک سفر پرخطر برد تا او را پیدا کنند. آن‌ها در راه شمال دور یک‌عالم ماجراجویی کردند و میکا احساس می‌کرد که او و نیکولاس بهترین دوتا دوست‌ توی دنیا هستند. پس از همه این ماجراها آن‌ها تصمیم گرفتند که به همراه اِلف‌ها در شهر الفهلم بمانند.

میکا تا چندین سال بعد حتی یک موش دیگر را هم آن اطراف ندید، ولی چیزهای زیادی درباره وردهای جادویی (که اِلف‌ها بهشان دریم‌ویک می‌گفتند) یاد گرفت. و همینطور درباره پری‌ها، که همیشه و درباره همه‌چیز راستش را می‌گفتند و از همه بهتر، درباره جای پنیرها. و وقتی میکا یک موش دیگر را پیدا کرد دیگر در پوست خودش نمی‌گنجید. بریجت بی‌باک با یک‌عالم قارچ و پنیری که دزدیده بود توی یک درخت زندگی می‌کرد. و برعکس میکا، او اصلاً دلش نمی‌خواست با بقیه موجودات شمال دور سروکاری داشته باشد. حتی با گوزن‌های شمالی.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
داستان دو موش
موشی که هیچ اسمی نداشت
در دنیای بیرون
یک موش، یک انسان، و یک گوزن شمالی
پرواز
خوشمزه‌ترین پنیر
فرود
در کلبه پری راستگو
کتاب امید و شگفتی
موشی به نام بریجت بی‌باک
جغد برفی
دردسر بزرگ
اتفاقی غیرممکن
جروبحث
یک عمر تنهایی و ناامیدی
قارچ سفید و خالخالی عشق
نقشه اورگا بورگا
دره ترول‌ها
پنیر پرنده
بهترین مزه دنیا
درخشش ستاره‌ها
زهره ترک شدن میکا
دزد پنیر
وقتی نیکولاس دروغ می‌گوید
چیزهای بزرگ و چیزهای کوچک
چسبیده به زمین
چیزهایی که حتی از پنیر هم مهم‌ترند
بلندترین فریاد یک موش
این پایان ماجراست که مهم است
یک موش خوشحال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موشی به نام میکا
نویسنده
مترجمنیلوفر آهنگران
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-461-525-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موشی به نام میکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موشی به نام میکا

برای دریافت کتاب موشی به نام میکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.