معرفی و دانلود کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD): طوفان نامعلوم

عکس جلد کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD): طوفان نامعلوم
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD): طوفان نامعلوم

جوآنا فلمونز در کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD)، پس از تشریح آسیب‌های ناشی از ناباروری و معرفی اختلال استرس پس از سانحه، ارتباط میان آن دو را مورد بررسی قرار می‌دهد. او تحقیقات به‌دست‌آمده درباره‌ی زوج‌های نابارور را ملاک قرار داده تا بتواند درباره‌ی اضطراب‌ و اندوهی که ناباروری به‌ همراه دارد، صحبت کند. این کتاب ضمن آگاه‌سازی مخاطب درخصوص اختلال PTSD، راهکارهایی ارائه می‌دهد که در روند درمان و بهبودی افراد آسیب‌دیده مؤثر است.

درباره‌ی کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD)

بین هر 8 زوج، یکی از آن‌ها با مشکل ناباروری دست‌وپنجه نرم می‌کند. این بیماری معمولاً افسردگی و اضطراب را در پیش دارد و در ایجاد یا تشدید اختلال پس از سانحه مؤثر است. به همین خاطر، جوآنا فلمونز (Joanna Flemons) در کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD) (Infertility and PTSD)، این دو موضوع را کنار هم قرار داده تا با راهنمایی‌های سودمند خود به افراد آسیب‌دیده برای درمان تروما کمک کند.

او توضیح می‌دهد که ناباروری، یک بیماری است که امکان تولید‌مثل را از افراد سلب می‌کند و پیامدهایی غیرقابل‌پیش‌بینی دارد. همچنین تلاش برای باردار شدن و تجربه‌ی دوران بارداری، موج گسترده‌ای از احساسات را برای زن و مرد رقم می‌زند. در این میان، از عواطف منفی، مثل اضطراب و اندوه، به‌عنوان اختلال استرس پس از سانحه یاد می‌شود که چالش‌های جسمی و روحی بزرگی برای افراد ایجاد می‌کند.

استرس پس از سانحه یا PTSD، اختلالی است که پس از رخدادهای هولناک و غم‌انگیز ایجاد می‌شود و درنهایت تمام جنبه‌های زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بی‌خوابی، برانگیختگی و خشم نامعقول، احساس سرخوردگی و ناتوانی، مرور گذشته و اضطراب شدید، شماری از علائم این اختلال‌اند. باید توجه داشت که این علائم ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد و در این دوران ذهن، سانحه را بارها‌و‌بارها تکرار می‌کند.

بی‌تردید درمان اختلال استرس پس از سانحه در وهله‌ی اول نیازمند مراجعه به مشاور و آغاز روند درمان است. با‌این‌حال، کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD)، منبع ارزشمندی است که سعی دارد کسانی را که از این معضل رنج می‌برند، نجات دهد. این کتاب، ضمن بررسی ارتباط ناباروری و استرس پس از سانحه، ترفندهایی برای درمان تروما و کنترل کردن عارضه‌های آن ارائه می‌دهد.

جوآنا فلمونز باور دارد که با استفاده از ترفندها و تکنیک‌های حوزه‌ی روان‌شناسی، می‌توان استرس پس از سانحه را کنترل کرده و به نابودی آن کمک کرد. درنتیجه، ضمن معرفی آسیب‌های ناباروری و اختلال مذکور، افراد آسیب‌دیده را راهنمایی می‌کند تا در مسیر بهبودی قرار گرفته و به زندگی عادی بازگردند. پیشنهادات درمانی او مبتنی بر شواهد و حاصل سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی سلامت روان و روان‌شناسی بالینی است.

نویسنده تأکید می‌کند که تجربه‌ی هر کسی از ناباروری، اختلال استرس پس از سانحه و تروما با دیگری متفاوت است. درنتیجه، مسیر درمان هم مطابق با تجربیات فرد، تغییر می‌کند. بنابراین، نمی‌توان روند ثابتی را برای همه‌ی بیماران تصور کرد و بهتر است که بدون مقایسه در مسیر درمان قدم برداشت. او در ادامه توضیح می‌دهد که بهبودی، فرآیندی زمان‌بر است که با آگاه‌سازی فرد آسیب‌دیده آغاز می‌شود. به همین خاطر سعی دارد تمامی اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب بگذارد و به افراد کمک کند تا ابتدایی‌ترین مرحله‌ی درمان را پشت سر بگذارند.

کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD) که اولین‌بار در سال 2018 منتشر شد، توسط مانا مقدسی ترجمه شده و انتشارات آوای آرامش انتشار آن را بر عهده گرفته است.

کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر، منبعی فوق‌العاده برای زوج‌هایی است که با ناباروری و ترومای ناشی از آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و سعی دارند آسیب‌های جسمی و روحی خود را درمان کنند.

با جوآنا فلمونز بیشتر آشنا شویم

جوآنا فلمونز، یک روان‌شناس بالینی با 25 سال تجربه است که در دانشگاه تگزاس آرلینگتون تحصیل کرده. آموزش و درمان در حوزه‌ی سلامت روان، مراقبت‌های بهداشتی، مربی‌گری و مشاوره در مقیاس بین‌المللی، شماری از فعالیت‌های تخصصی او هستند.

در بخشی از کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD) می‌خوانیم

ناباروری یک بیماری تحلیل‌کننده و یک بحران شخصی است که روزانه افراد را مورد اصابت قرار می‌دهد. در جمعیت زیر 60 سال، سازمان بهداشت جهانی ناباروری زنان را در رتبه پنجم ناتوانی جدی در جهان قرار می‌دهد. دراین رتبه بندی یک سوم ناباروری به عامل مردان نسبت داده می شود درحالی‌که یک سوم دیگر به عامل زنان نسبت داده می‌شود. سومین بخش باقیمانده از وجود مشکل در هر دو طرف یا از برخی مشکلات تعریف نشده ناشی می‌شود.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری بیماری بررسی ملی رشد خانواده، 12 مورد از هر 100 زن 15 تا 44 ساله خدمات ناباروری دریافت کرده‌اند. ناباروری و عدم توانایی در بارداری برای تصور یا حفظ حاملگی در تمام مدت، افراد و زوجین را با عواقب پسا فقدان در شرایط وخیمی رها می‌کند. ناباروری یک شوک روانی ایجاد می‌کند که می‌تواند افراد را با تشخیص اولیه و گاهی اوقات به دنبال یک نظر دوم برای تأیید واقعیت پریشانی رها کند.

مطالعه یک مورد از 200 زوجی که به طور مداوم در یک کلینیک باروری دیده می‌شدند، نشان داد که 50٪ زنان و 15٪ از مردان ناباروری را ناراحت‌کننده‌ترین تجربه زندگی خود توصیف کرده‌اند. در همان مطالعه، مردان نیز گزارش دادند که دارای همان تجربه روانشناختی ناباروری همانند زنان، از جمله عزت نفس پایین و سرافکندگی هنگام یادگیری مسائل پزشکی بودند.

در سال 1993، یک مطالعه نشان داد که علائم روانشناختی ناباروری در زنان معادل علائم روانشناختی است که در زنان با تشخیص سرطان، توانبخشی قلبی و فشار خون بالا دیده می‌شود. ناباروری بندرت پیش‌بینی می‌شود، هر اعتقاد از پیش ایجاد شده درمورد امکان پذیری درک بطور دردناکی منسوخ می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ناباروری
فصل دوم: تأخیر
فصل سوم: تروما 101
آسیب‌های تروما
فصل چهارم: محرک‌ها و فلش بک‌ها
فصل پنجم: مقابله، گریز یا پاسخ منجمد
فصل ششم: PTSD
فصل هفتم: ترومای حاد
فصل هشتم: تغییرات فیزیکی
فصل نهم: بحران اعتماد و تغییرات هویت
فصل دهم: اندوه
فصل یازدهم: انتخاب‌ها
فصل دوازدهم: دهکده
فصل سیزدهم: تمرین و درمان
فصل چهاردهم: خودمراقبتی
فصل پانزدهم: برای خانواده و دوستان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD): طوفان نامعلوم
نویسنده
مترجممانا مقدسی
ناشر چاپیانتشارات آوای آرامش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-7539-81-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD)

برای دریافت کتاب ناباروری و استرس پس از سانحه (PTSD) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.