معرفی و دانلود کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی

عکس جلد کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی

کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی، اطلاعاتی تحلیلی درباره‌ی مفهوم بنیادیِ روان‌کاویِ ناخودآگاه، پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. السدیر مک اینتایر، نویسنده‌ی کتاب، در نگارش این اثر رویکردی تحلیلی به مفهوم ناخودآگاهِ فروید دارد. با مطالعه‌ای این کتاب از دیدگاه چهره‌های سرشناسِ علمی درباره‌ی ناخودآگاه آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی

کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی (The Unconscious, A Conceptual Analysis)، نوشته‌ی السدیر مک اینتایر (Alasdair MacIntyre)، منبعی برای شفاف سازیِ ناخودآگاه از سؤتفاهم‌هایی است که در حوزه‌ی روان‌کاوی درباره‌ی این مفهوم ایجاد شده‌است. مطالعه‌ی این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا در جریان قرار بگیرد که چه چیزی در تبیین فروید از ناخودآگاه، ارزشی ماندگار دارد و چه چیزی نه. نویسنده‌ی این کتاب، ناخودآگاه را به‌عنوان نظریه‌ای روان‌شناختی بررسی می‌کند و به بازبینی نظریه‌های انگیزش، قصد، محرک و علت در این کتاب می‌پردازد. کتاب حاضر، درآمد جدیدی را با قلم نویسنده در خود جای داده‌است. نویسنده‌ در این درآمد درباره‌ی واپس‌رانی، جبرگرایی، انتقال و عقلانیت بحث می‌کند. این اثر با رویکردی مقایسه‌ای میان نظرهای فیلسوف‌های عهد باستان و دنیای مدرن تدوین شده‌است.

معرفی و دانلود کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی

السدیر مک اینتایر، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر تلاش کرده تا آموخته‌های خود از نظریه‌‌های روان‌کاوانه را با چیزهایی که از شخصیت‌های برجسته‌‌ای در حوزه‌ی فلسفه ذهن فراگرفته را به مخاطب منتقل کند. ماحصل این تلاش را در کتابی شاهد هستیم که در کنار بررسی دیدگاه‌های فروید درباره‌ی ناخودآگاه، دیدگاه‌های اشخاص دیگریِ قبل از فروید را به خواننده معرفی کرده‌است. نویسنده‌ در این اثر پس از معرفی نظریه‌ها و دیدگاه‌های فیلسوف‌ها و شخصیت‌های برجسته درباره‌ی ناخودآگاه، به نقد برخی از این دیدگاه‌ها می‌پردازد. السدیر مک اینتایر، در این کتاب شرح مختصری از خودمختاری پیش روی علاقه‌مندان بحث‌های روان‌شناسی قرار می دهد. این اطلاعات به خواننده کمک می‌کند تا انگیزه‌های خود را بررسی کرده و تشخیص دهد که این انگیزه‌ها را باید مهار کند یا تغییر دهد.

در ادامه‌ی کتاب ناخودآگاه، با این دیدگاه نویسنده آشنا می‌شویم که برای خودمختاربودن در مقام عقلانی، باید دلیل‌هایی داشت. این دلیل‌ها باید همواره ارزیابی مجدد شود. نویسنده پس از این بحث به تصور جبری افراد از علیت اشاره می‌کند. مطالب کتاب ناخودآگاه با توضیح ناشر انگلیسی درباره‌ی کتاب و نویسنده آغاز می‌شود. سپس درآمدی بر ویراست جدید کتاب را مطالعه‌ خواهید کرد. در بخش بعدی به یادداشت مقدماتی و کتاب‌شناختیِ این اثر اشاره شده‌است. پس از این اطلاعات، به دیباچه‌ی کتاب ناخودآگاه می‌رسیم. شرح فروید از ناخودآگاه، نام دومین فصل کتاب ناخودآگاه است. نویسنده‌ در فصل سوم به معرفی واژه‌های ذهنی و مفاهیم ذهنی می‌پردازد. توصیف و تبیین، نام چهارمین فصل کتاب ناخودآگاه است. مطالب کتاب حاضر با فصل پنجم که نظریه و درمان نام دارد، به پایان می‌رسد. در انتهای کتاب، نمایه‌ی نام‌های استفاده‌شده در این کتاب برای اطلاعاتِ بیشترِ خواننده مطرح شده‌است.

نشر شوند، کتاب درباره‌ی کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی را چاپ و روانه بازار کرده‌است. مهرداد پارسا، مترجم این کتاب است.

کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان روان‌شناسی، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی برای آشنایی با مفهوم ناخودآگاه از دیدگاه شخصیت‌های برجسته‌ی علمیِ مطرحِ جهان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی می‌خوانیم

یکی از آشکارترین ویژگی‌های مفهوم ناخودآگاه، سنگ دیگری را جلوی پای این پژوهش می‌اندازد؛ این‌که مثلاً بر خلاف الکترون که مفهوم واضح و متمایزی از آن وجود دارد، یک مفهوم واضح و متمایز از امر ناخودآگاه وجود ندارد. فروید یک مفهوم را در نظر دارد، یونگ مفهومی دیگر و نوفرویدی‌ها هم گویا مفهومی دیگر. اما به هر روی اولویت‌ها در این‌جا کاملاً مشخص‌اند. نه تنها برداشت فروید از ناخودآگاه فی‌نفسه سزاوار تحلیل است، بلکه از حیث تاریخی نیز مفاهیم دیگر و بعدی از آن نشأت گرفته‌اند (دست‌کم تا جایی‌که بحث بر سر تلاش‌هایی علمی و مبسوط برای توضیح یک مفهوم است). بنابراین، مسیر برای ورودِ مستقیم به مکتوبات فروید هموار است. اما کدام نوشته‌های فروید؟ اگر ممکن بود چند متن برگزیده را که هسته‌ی آموزه‌ی فروید را نشان می‌دادند بررسی کنیم، روش ایده‌آلی در اختیار داشتیم. اما در واقع آن دسته از آثار فروید که مفهوم ناخودآگاه را به کامل‌ترین شکل بررسی کرده‌اند، جستارهایی نظری‌اند و در آن‌ها اغلب مستقیماً توجه چندانی صرفِ مطالب بالینی که این مفهوم می‌خواهد آشکارشان کند، نشده است. بدین ‌قرار، برای به دست آوردنِ تصویری کامل چاره‌ای نداریم جز آن‌که به شرح‌حال‌های موردی و جستارهای نظری، و صد البته به آثار روشمندتر، گریزی بزنیم.

و آخرین نکته‌ی مقدماتی: گاه ادعا شده که از سر گذراندنِ یک دوره روان‌کاویِ کامل و موفق، شرط لازم فهم آموزه‌ی روان‌کاوانه است و عدم پذیرش بخش‌هایی از این آموزه سمپتومی از مقاومت‌های ناخودآگاه است که فرد را از دیدن حقیقت ماجرا باز می‌دارد. نگارنده‌ی حاضر باید در آغاز اعتراف کند که این شرط لازم را، اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، ندارد؛ اما یک تمایز منطقی ساده شاید کمک کند تا زهر این اعتراض گرفته شود که من به این ترتیب اصلاً نباید به این مخاطره تن بدهم. دلایلی که باعث می‌شوند کسی به مجموعه‌ای از باورها معتقد باشد همیشه باید از دلایلی‌ که می‌توانند در دفاع از آن باورها اقامه شوند، متمایز گردند. پس من بحث‌ام را با دلایلی پشتیبانی می‌کنم که اعتبارشان مستقل از هر گونه شرح علی و معلولی‌ای است که بگوید چگونه وارد این مباحث شده‌ام.

فهرست مطالب کتاب

توضیح ناشر انگلیسی درباره‌ی کتاب و نویسنده
درآمدی بر ویراست جدید
یادداشت مقدماتی و کتاب‌شناختی
1. دیباچه
2. شرح فروید از ناخودآگاه
3. واژه‌های ذهنی و مفاهیم ذهنی
4. توصیف و تبیین
5. نظریه و درمان
نمایه‌ی نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی
نویسنده
مترجممهرداد پارسا
ناشر چاپینشر شوند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-6359-28-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی

برای دریافت کتاب ناخودآگاه: یک تحلیل مفهومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.