معرفی و دانلود کتاب نترس باش: پنج اصل مهم برای یک زندگی هدفمند و سرشار از موفقیت

عکس جلد کتاب نترس باش: پنج اصل مهم برای یک زندگی هدفمند و سرشار از موفقیت
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نترس باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نترس باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نترس باش: پنج اصل مهم برای یک زندگی هدفمند و سرشار از موفقیت

کتاب نترس باش با ارائه‌ی نکاتی الهام‌بخش و آموزنده، انسان را برای تغییرات بزرگ آماده می‌کند. جین کیس با تحقیق در زندگی افراد شجاع و موفق به پنج ویژگی مهم و مشترک بین آن‌ها دست یافته که این خصوصیات، اساس کتاب او را تشکیل می‌دهد. این اثر از پرفروش‌های مجله‌ی لس‌آنجلس‌ تایمز است.

درباره‌ی کتاب نترس باش

زمانی که جین کیس (Jean Case)، رئیس نشنال جئوگرافیک، تصمیم گرفت تا ویژگی‌های اصلی انسان‌های تأثیرگذار -از مخترعان گرفته تا انقلابیون- را بررسی کند به پنج ویژگی شگفت‌انگیز رسید که میان همه‌ی افراد مشترک بود. او کتاب نترس باش (Be Fearless) را بر اساس این پنج اصل نگاشته است که عبارتند از: «شرط‌بندی‌های بزرگ انجام بده، شجاعانه خطر کن، از شکست‌ها درس بگیر، فراسوی حباب خود برو و اضطرار را بر ترس ترجیح بده.»

همه‌ی شما می‌توانید یکی از افرادی باشید که در زندگی خود و جهان پیرامون تغییر ایجاد می‌کنید. جین کیس در کتاب نترس باش به شما ثابت می‌کند که ایجاد تغییر و تحول و تأثیرگذاری در دنیا فقط کار افراد نابغه یا یک سازمان با بودجه‌ی انبوه نیست. تنها خصیصه‌ای که این افراد را از دیگران متمایز می‌کند این است که آن‌ها مشتاق بوده‌اند جهان را به جای بهتری بدل سازند. افراد تأثیرگذار فرصت را غنیمت شمرده‌اند و علی‌رغم موانع و شکست‌های مکرر به تلاش خود ادامه داده و موفق شده‌اند. جین کیس در کتاب نامبرده روایت‌ها و داستان‌های زیادی را از زندگی خود و انسان‌های موفق دیگر شرح می‌دهد. افرادی موفقی همچون الیزا سیدمور، زنی که در دوران خود تابوشکنی کرد و به کاوشگری حرفه‌ای تبدیل شد، و یا خوزه آندرس، آشپزی که غذا را نه‌تنها به‌عنوان تغذیه، بلکه عامل مهمی برای تغییر می‌‌دانست.

شما حین خواندن سرگذشت افراد شجاع، با ابزار و راهکارهایی که کتاب نترس باش در اختیارتان قرار می‌دهد آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه می‌توانید به فردی شجاع تبدیل شوید؛ فردی که با عملی کردن ایده‌هایی که در ذهن دارد، می‌تواند تغییری در دنیا ایجاد کند. فقر، ناآرامی‌های مدنی، بن‌بست‌های سیاسی، تقسیم‌بندی‌های اقتصادی و تغییرات آب‌وهوایی چالش‌های جهانِ امروز است که ما با آن مواجه هستیم. می‌توان به‌جای نادیده گرفتن این مسائل، که قطعاً راه آسان‌تری است، نسبت به حل آن‌ها روش جدیدی در پیش بگیریم.

برای برداشتن اولین قدم در مسیر شجاعت بهتر است از الگوی پنج‌گانه‌ای که مردمان شجاع در اختیارمان گذاشته‌اند، پیروی کنیم. اما باید بدانیم این‌ها قانون نیستند و از ترتیب خاصی پیروی نمی‌کنند. این پنج مورد فقط یک نقشه‌ی راهی مؤثر هستند؛ بدون اینکه یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشند.

ورود به شرط‌بندی‌های بزرگ اولین موردی است که کتاب نترس باش مطرح می‌کند. بسیاری از افراد و سازمان‌ها به‌طور طبیعی محتاط هستند. آن‌ها به آنچه قبلاً جواب داده عمل می‌کنند که منجر به پیشرفت‌های تدریجی می‌شود، این درحالی‌ست که دگرگونی‌های تاریخ‌ساز زمانی رخ می‌دهند که مردم به سمت تغییرات انقلابی کشیده شده‌ باشند.

جرئت آزمون‌وخطای امور جدید و اثبات‌نشده نکته‌ی دیگری است که ما را در جاده‌ی شجاعت پیش می‌برد. ریسک کردن یک جهش کور از روی صخره نیست، بلکه یک فرآیند طولانی آزمون‌وخطاست. گاهی باید ایده‌ی بزرگی را به خطر بیندازید، حتی اگر وضعیت فعلی برهم بخورد.

جین کیس تجربه‌ی شکست را امر مهمی در رسیدن به پیروزی می‌داند. وقتی چیزهای جدیدی را امتحان می‌کنیم، نتیجه‌ی آن نامشخص است. مبتکران بزرگ شکست را امری مفید برای یادگیری می‌دانند و تجربه‌ی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. گذشتن از حدومرزهای وجودی با اصطلاح فرا رفتن از حباب خود در کتاب نترس باش ذکر شده. تنهایی اساس زندگی فیلسوفان و عارفان زیادی بوده، اما اغلب اصلی‌ترین راه‌حل‌ها از تعامل با افرادی با تجربیات متنوع ناشی می‌شوند و ما را به سمت شراکت‌های جدید و غیرمنتظره می‌برند.

در آخر، ضرورت و نیاز باید بر ترس ما پیروز شود. اگر همیشه بخواهید مشکلات را از تمام زوایا بررسی کنید و از اشتباه کردن بترسید، هیچ‌گاه موفق نمی‌شوید دست به عمل بزنید. بنابراین گاهی باید به‌جای تجزیه‌وتحلیل بیش‌ازحد، عمل را بر فکر کردن ارجح شمارید و اما و اگر را کنار بگذارید. این پنج راهکار را در دو کلمه می‌توان خلاصه کرد: نترس باش. با عمل به توصیه‌های جین کیس می‌توانید یکی از افرادی باشید که دنیا را به جای بهتری تبدیل می‌کنند.

این کتاب با ترجمه‌ی مریم جعفری، توسط انتشارات هورمزد منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب نترس باش

  • کتاب پرفروش ملی؛
  • کتاب پرفروش مجله‌ی لس‌آنجلس‌ تایمز.

نکوداشت‌های کتاب نترس باش

  • این کتاب مملو از نمونه‌های واقعی از داستان‌های موفقیت است. (مجله‌ی Focus)

  • کتابی الهام بخش از یک رهبر الهام بخش. (آدام گرنت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

  • اگر در موقعیتی گیر افتاده‌اید یا برای پیش‌برد یک ایده نیاز به کمک دارید، این کتاب برای شماست. (GeekWire)

  • اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، نترس بودن به شما کمک می‌کند. و اگر به مقداری شجاعت نیاز دارید، این کتاب قدرتمند را به شما توصیه می‌کنم. (Melinda Gates)

کتاب نترس باش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب نترس باش برای تمام کسانی که ایده‌هایی بزرگ برای تغییر دنیا در سر دارند، اما نمی‌دانند چگونه آن‌ها را عملی کنند، مناسب است.

با جین کیس بیشتر آشنا شویم

جین کیس تاجر، نیکوکار و سرمایه‌گذار تأثیرگذاری است که در سال 1959 در ایلینویز به دنیا آمد. او نوآوری و ایجاد پیشرفت‌های تحول‌آفرین را در گرو زندگی بی‌باکانه می‌داند. کیس اولین هیئت‌مدیره‌ی زنِ نشنال جئوگرافی و مدیرعامل بنیاد کیس است. عضویت در انجمن تاریخی کاخ سفید، عضویت در انجمن تسریع درمان سرطان مغز و عضویت در شورای روابط خارجی از دیگر سمَت‌های مهم جین کیس هستند. او در سال 2016، به عضویت آکادمی هنر و علوم آمریکا درآمد و مدارکی افتخاری را از دانشگاه ایندیانا و دانشگاه جورج میسون دریافت کرد.

کتاب «نترس باش» اولین کتاب جین است و به او لقب پرفروش‌ترین نویسنده‌ی لس‌آنجلس‌ تایمز را بخشیده.

در بخشی از کتاب نترس باش: پنج اصل مهم برای یک زندگی هدفمند و سرشار از موفقیت می‌خوانیم

تاریخ سرشار از کاوشگرانی است که می‌‌توانیم آن‌‌ها را الگویی برای ماجراجویی‌‌های خودمان قرار دهیم؛ مثل سر ارنست شکلتون که مدیریت او در گروه اعزامی در اولین سفر فراقاره‌‌ای به قطب جنوب مشهور است. وقتی کشتی‌‌اش فقط یک روز از قاره دور شد، توده‌ی یخی شناوری که جلوی حرکت هرگونه کشتی را می‌‌گرفت، به کشتی اندورنس نزدیک شد. شکلتون و افرادش با به‌کارگیری اصول نظامی، سعی در حفظ نظم و تقسیم وظایفی داشتند که برای زنده ماندن لازم بود؛ بنابراین ماه‌‌ها در کشتی دوام آوردند. ضربه‌ی خطرناک اولیه که باعث ترک ​برداشتن بدنه‌ی کشتی شد آرام‌آرام اتفاق افتاد و شکلتون فرصت کافی داشت که افرادش را جمع کند و قایق‌‌های نجات را که به‌‌سختی آن‌‌ها را از میان یخ به​ سمت دریای آزاد می‌‌کشید، رها سازد. برنامه‌ی آن‌‌ها این بود که: صدها مایل در طول یکی از وحشی‌‌ترین پهنه‌‌های اقیانوس جهان سفر کنند.

خدمه‌ی کشتی به طرز معجزه‌‌آسایی به جزیره‌ی الفنت رسیدند، جایی که اردوگاه اولیه را در آن‌‌جا برپا کردند؛ اما شکلتون می‌‌دانست که اگر آن‌‌جا بمانند نجات نمی‌یابند؛ بنابراین با پنج نفر از افرادش در یک قایق چوبی کوچک دوباره به سمت آب‌‌های خطرناک جورجیای جنوبی، صدها مایل دورتر، حرکت کرد. با رسیدن به جورجیای جنوبی، با کوه یخ مواجه شد اما تصور این​که افرادش در جزیره‌ی الفنت منتظر نجات بودند، او را به جلو سوق می‌‌داد. سرانجام، شکلتون به یک پایگاه رسید و نقشه‌ی نجات خدمه‌‌اش را آماده کرد؛ همه از آن ماجرای هولناک جان سالم به در بردند.

آنچه امروز در دوره‌‌های مدیریت ام‌‌بی‌‌ای تدریس می‌‌شود، میراث شکلتون است؛ کتاب‌‌ها و فیلم‌‌ها سرگذشت او را بازگو می‌‌کنند و نسل‌‌هایی از کاشفان با الهام از داستان این مرد شجاع، مرزهای تازه‌‌ای را ترسیم کرده‌‌اند؛ اما در سال‌‌های پس از اکتشاف ناکام او، وقتی از او درباره‌ی دشواری‌‌های شدید که با آن روبه‌​رو شد پرسیدند، پاسخ ‌‌داد: «هرچه باشد، مشکلات فقط چیزهایی هستند که باید بر آن‌‌ها غلبه کرد.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: جین گودال
مقدمه: پیداکردن شجاعت
سرگذشت من: پشت‌سر گذاشتن نرمال
بخش یک: یک شرط‌بندی بزرگ انجام بده
فصل 1: از همان‌جایی که هستی شروع کن
فصل 2: جسور باش
فصل 3: بر پیش‌‌فرض‌‌ها غلبه کن
فصل 4: همه‌چیز را به‌‌دقت بررسی کن
فصل 5: حالا برو، شرط‌‌بندی بزرگت را انجام بده
بخش دو: شجاع باش، خطر کن
فصل 6: از منطقه‌ی آسایش خارج شو
فصل 7: ریسک را به‌‌عنوان روند تحقیق و توسعه بپذیر
فصل 8: از همان‌جایی ادامه بده که دیگران رها کردند
فصل 9: خطر کردن یا حسرت خوردن
فصل 10: حالا برو، نقطه‌ی شجاعت را پیدا کن
بخش سه: به شکست اهمیت بده
فصل 11: شکست بخور و از آن درس بگیر
فصل 12: در زمان شکست از بزرگان پیروی کن
فصل 13: بر مشکلات غلبه کن
فصل 14: عالی همت و بلندنظر باش
فصل 15: حالا برو و از شکست درس بگیر
بخش چهار: از حباب خودت فراتر برو
فصل 16: نقاط کور را کاهش بده
فصل 17: مشارکت‌‌های دور از ذهن ایجاد کن
فصل 18: با دیگران بهتری
فصل 19: از مشارکت‌‌ها در جهت رشد استفاده کن
فصل 20: حالا برو، از حباب خودت خارج شو...
بخش پنج: بگذار اضطرار بر ترس غلبه کند
فصل 21: از فرصت استفاده کن
فصل 22: اولین واکنش‌‌گر باش
فصل 23: خیلی فکر نکن؛ بیش از حد تجزیه‌‌ و تحلیل نکن
فصل 24: حالا برو، کسی باش که...
سخن پایانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نترس باش: پنج اصل مهم برای یک زندگی هدفمند و سرشار از موفقیت
نویسنده
مترجممریم جعفری
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-7251-42-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نترس باش

ش ش
۱۴۰۲/۹/۲۵
نویسنده میخواد اینو بگه که آدم می‌تونه با ریسک و خطر و پافشاری برای هر کاری باید خواسته یا ناخواسته شجاعت به خرج بده و بر ترس خود قائق بیاد؛ که این خود بستگی به موقعیت، زمان و مکان هر یک از ما انسان‌ها داره. در متن کتاب تو بعضی از صفحات غلط املایی و اشتباه تایپی به وضوح مشهوده. داستان کتاب زیاد کش میخوره. اما جملات قصار و زیبا و بریده‌های خوب و آموزنده‌ای داره که باید این جملات را یادداشت کرد. کتاب کاربردی و عالی نیست؛ فقط از بریده‌ها خوشم اومد. در کل ضرر نمیکنیم کتاب رو مطالعه کنیم. بدک نیست🌟🌟🌟
مهدی
۱۴۰۲/۸/۲۰
هیچی نمیتونم بگم از عالی بودن این کتاب
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نترس باش

برای دریافت کتاب نترس باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.