معرفی و دانلود کتاب بازی نامحدود

عکس جلد کتاب بازی نامحدود
قیمت:
۵۵,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی نامحدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی نامحدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی نامحدود

عنوان بازی󠀠‌های نامحدود به چه بازی󠀠‌هایی اطلاق می󠀠‌شود و چگونه می󠀠‌توان در آن󠀠‌ها به موفقیت دست پیدا کرد؟ سایمون سینک در کتاب بازی نامحدود به شرح و تفسیر این موضوع می‌پردازد که این نگرش بازی‌وار، چگونه می‌تواند در کسب‌وکار و تجارت به کمک ما بیاید، و سپس راهکارهای سنجیده‌ای را در این زمینه به مخاطبان ارائه می‌دهد.󠀠

درباره󠀠󠀠‌ی کتاب بازی نامحدود

تقسیم‌بندی بازی‌ها به دو نوع محدود و نامحدود به چه معناست و این مفهوم چگونه با ایده‌ی موفقیت در کسب‌وکار پیوند می‌یابد؟ پیش از آن که به سراغ کتاب بازی نامحدود (The Infinite Game)، نوشته‌ی سایمون سینک برویم، باید درنگی کوتاه درباره‌ی عنوان کتاب داشته باشیم. برای این منظور شاید عمیق‌ترین منبع قابل‌ استفاده برای تعریف هر دو گونه‌ی بازی‌های محدود و نامحدود، سخنان فیلسوفی به نام جیمز کارس در سال 1986 باشد که چشم‌اندازی از زندگی به مثابه‌ی بازی را در اختیارمان قرار می‌دهد.

جیمز کارس در کتاب خود از مقدمات و حواشی عبور می‌کند و به‌سرعت به سراغ اصل مطلب می‌رود. او معتقد است «حداقل دو نوع بازی وجود دارد. یکی را می‌توان متناهی نامید و دیگری را نامتناهی یا نامحدود. یک بازی متناهی یا محدود به قصد برد و باخت انجام می‌شود، درحالی‌که یک بازی نامحدود برای ادامه‌ی بازی.»

سایمون سینک، کتاب بازی نامحدود را بر اساس تقسیم‌بندی کارس تألیف کرده است. همان‌طور که سینک نیز در ابتدای کتاب به تفصیل توضیح می‌دهد، بازی‌هایی مانند شطرنج و فوتبال، در زمره‌ی بازی‌های محدود قرار دارند. چرا که این قبیل بازی‌ها با هدف رسیدن به پایان بازی و برنده شدن و درعین‌حال، پیروی از قوانین ثابت انجام می‌شوند. بازی‌های محدود یا متناهی هریک از شروع، میانه و پایان به‌خصوص خود برخوردارند و برنده‌ی نهایی به طور مشخص قابل تشخیص است.

اکنون و با این توصیفات، به عقیده‌ی شما بازی‌های نامتناهی و نامحدود که موضوع اصلی این کتاب هستند، به چه نوع بازی‌هایی اشاره دارند؟ مطابق تعریفی که سایمون سینک ارائه می‌دهد و البته همان‌گونه که پیش‌تر به آن اشاره شد، او این اصطلاح را از جیمز کارس وام گرفته است. بازی‌های نامحدود با هدف ادامه‌ی بازی و نه برای برنده شدن انجام می‌شوند. تجارت و سیاست دو نمونه از این بازی‌ها به شمار می‌روند. سینک ادعا می‌کند که رهبرانی که از یک طرز فکر بی‌نهایت و همسو با بازی‌های نامحدود استقبال می‌کنند، از سازوکاری قوی‌تر، نوآورانه‌تر، الهام‌بخش‌تر و انعطاف‌پذیرتر برخوردارند. اگرچه این مزایا ممکن است در بازه‌های زمانی طولانی‌تری نسبت به منافع مرتبط با یک طرز فکر متناهی به دست آید.

کتاب بازی نامحدود نوشته‌ی سایمون سینک و ترجمه‌ی مریم جعفری به همت نشر هورمزد تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت󠀠‌های کتاب بازی نامحدود

  • کتابی که به قلم یکی از نویس‍‍‍نده‌های پرفروش نیویورک تایمز به رشته󠀠‌ی تحریر درآمده و چارچوب بدیعی را در اختیارتان قرار می󠀠‌دهد که با استفاده از آن می󠀠‌توانید کسب‌وکار خود را در جامعه‌ای که هر لحظه در حال دگرگون شدن است، مدیریت و رهبری کنید. (آمازون)

  • آیا تاکنون فکر کرده󠀠󠀠󠀠󠀠󠀠󠀠󠀠‌اید که بیش از حد معمول روی هدف󠀠‌ها و مقاصد کوتاه مدت خود متمرکز هستید؟ در این‌ صورت باید کتاب بازی نامحدود نوشته󠀠󠀠󠀠󠀠󠀠‌ی سایمون سینک را مطالعه کنید. (فوربس)

  • کتاب بازی نامحدود یک راهنمای مناسب برای رهبران و مدیران مشاغل امروزی است. مطالعه󠀠‌ی این اثر به آن󠀠‌ها کمک می󠀠‌کند در مسیر درستی قرار بگیرند و سازوکاری فراهم آورند که برای مدت زمان طولانی پایدار باقی بماند. بازی نامحدود به تله󠀠‌های بسیاری اشاره می‌کند که مدیران برای رسیدن به موفقیت󠀠‌های کوتاه‌مدت گرفتار آن‌ها می‌شوند. سایمون سینک به مخاطبان نشان می‌دهد که چطور می‌توانند روی فعالیت‌هایی متمرکز شوند که قدرت، ثبات و درآمد بیشتری به همراه دارد. (بلینکیست)

کتاب بازی نامحدود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های مدیریت و رهبری علاقه دارید و به دنبال کسب دستاورد و موفقیت در این زمینه هستید، مطالعه‌ی کتاب بازی نامحدود را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بازی نامحدود می‌خوانیم

یک رهبر با طرز فکر محدود از عملکرد شرکت برای نشان دادن ارزش شغلی خودش استفاده می‌کند؛ اما یک رهبر با طرز فکر نامحدود از موقعیت شغلی خودش برای تقویت ارزش‌های درازمدت شرکت بهره می‌برد و فقط بخشی از آن ارزش شامل پول می‌شود. با بازنشسته شدن بالمر بازی تمام نشد و شرکت بدون او بازی را ادامه داد. در بازی نامحدود، این‌که عملکرد بالمر از نظر مالی چقدر خوب بود بسیار کم‌اهمیت‌تر از این بود که آیا او شرکت را با فرهنگی ترک کرد که به‌درستی برای دوام و پیشرفت برای سیزده سال، یا سی‌وسه سال یا سیصد سال بعدی آماده بود یا خیر. براساس این استاندارد، بالمر مردود شد.

در بازی نامحدود تجارت، زمانی که رهبران ما در ساختار فکری محدود می‌مانند یا بیش‌ازحد بر اهداف محدود تمرکز می‌کنند، ممکن است بتوانند به یک رتبه‌بندی بر مبنای واحد اندازه‌گیری قراردادی در بازۀ زمانی قراردادی دست پیدا کنند، اما موفقیت لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها همان کاری را انجام می‌دهند که برای اطمینان از توانایی شرکت به‌منظور ادامۀ بازی لازم است. درواقع، معمولاً کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند به کارکردهای داخلی شرکت آسیب می‌زند و بدون مداخله، نابودی نهایی شرکت را تسریع می‌کند.

ازآنجاکه رهبران با محدودیت ذهنی، بر نتایج نزدیک تمرکز نامتعادل دارند، اغلب اوقات هر تاکتیک و راهکاری را به کار می‌برند تا به ارقام موردنظر دست یابند. برخی از انتخاب‌ها شامل این موارد است: کاهش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات و توسعه، حذف هزینه‌های مازاد (مثل دوره‌های منظم اخراج کارگران، انتخاب مواد اولیۀ نامرغوب و ارزان برای تولیدات، صرفه‌جویی در تولید و کنترل کیفیت) و توسعه از طریق بازخرید سهام. این تصمیمات به‌نوبۀ خود می‌تواند فرهنگ شرکتی را متزلزل کند.

فهرست مطالب کتاب

چرا این کتاب را نوشتم
پیروزی
فصل اول: بازی‌های محدود و نامحدود
فصل دوم: هدف نهایی
فصل سوم: هدف درست، هدف نادرست
فصل چهارم: نگهبان هدف
فصل پنجم: مسئولیت تجارت
فصل ششم: اراده و منابع
فصل هفتم: تیم‌های اعتمادپذیر
فصل هشتم: زوال اخلاقی
فصل نهم: حریف قدرتمند
فصل دهم: انعطاف‌پذیری تمام‌عیار
فصل یازدهم: شجاعت رهبری‌کردن
سخن پایانی
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی نامحدود
نویسنده
مترجممریم جعفری
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-725130-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی نامحدود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازی نامحدود

برای دریافت کتاب بازی نامحدود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.