معرفی و دانلود کتاب بی‌حد و مرز

عکس جلد کتاب بی‌حد و مرز
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌حد و مرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌حد و مرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌حد و مرز

عبور از موانع ذهنی و بهره‌گیری حداکثری از توانایی‌های مغز اهدافی هستند که جیم کوییک را بر آن داشتند تا کتاب بی‌حد و مرز را به نگارش درآورد. در این کتاب روان‌شناختی و پرفروش نیویورک تایمز، نویسنده تکنیک‌هایی را به شما می‌آموزد که با کاربرد آن‌ها می‌توانید نبوغ درونی خود را بیدار کرده و با کنار زدن عقاید و باورهای اشتباه پیشین، آینده‌ای سرشار از موفقیت را تجربه کنید.

درباره‌ی کتاب بی‌حد و مرز

شاید شنیدن کلمه‌ی «اسارت» صرفاً مفهومی شبیه به بردگی یا صحنه‌هایی از زندان را برایتان ترسیم کند. بااین‌وجود، اگر بدانید که بسیاری از انسان‌ها و شاید خود شما، بدون اینکه در هیچ زندانی حضور داشته باشید، در اسارت به سر می‌برید، حتماً حیرت‌زده خواهید شد. ممکن است این اسارت گسترده و همه‌گیر عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد: انسان‌ها غالباً اسیر باورها و عقاید نادرستی هستند که با گذشت سال‌ها در ذهنشان ریشه دوانده‌اند و به این راحتی‌ها نیز زندگی‌شان را ترک نخواهند کرد. البته با تلاش مستمر و آگاهانه، همچنین با بهره بردن از آموزش‌های سودمندی که در آثاری نظیر کتاب بی‌حد و مرز (Limitless) ارائه شده، می‌توانید به‌تدریج با این موانع خودساخته مواجه شده و آن‌ها را از سر راه بردارید. در این مبارزه‌ی دشوار و نفس‌گیر، جیم کوییک (Jim Kwik)، از برجسته‌ترین متخصصان حوزه‌ی یادگیری نیز در کنار شما خواهد بود.

کتاب حاضر به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ذهن خود را بر یک موضوع به‌خصوص متمرکز نگه داشت و آن را از افکار مزاحم پاک کرد. می‌دانید که تمرکز، شرط اصلی موفقیت و رسیدن به هدف است. بنابراین، یادگیری تکنیک‌های تمرکز همان چیزی است که برای کامیابی در عرصه‌های متنوع زندگی بدان نیز دارید.

حتماً شما هم تاکنون به اصطلاحات «حافظه‌ی خوب» یا «حافظه‌ی بد» برخورده‌اید و بارها آن‌ها را شنیده یا به کار برده‌اید. جیم کوییک اصولاً با این دو مفهوم مخالف است و اعتقاد دارد که حافظه‌ها را در حقیقت به این دو دسته باید تقسیم کنیم: حافظه‌ی پرورش‌یافته و پروش‌نیافته. به این ترتیب، قوی بودن یا ضعیف بودن حافظه، ارتباطی به استعداد ذاتی ندارد و هر کسی با تمرین می‌تواند حافظه‌ی خود را به نحو چشمگیری بهبود ببخشد. البته نویسنده در این زمینه نیز راه‌کارهای اثربخشی را در کتاب بی‌حد و مرز عرضه کرده که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید حافظه، توانایی یادگیری و به‌خاطرسپاری خود را ارتقا دهید. با این حساب، دیگر آموختن هیچ نکته، مهارت یا دانشی برایتان غیرممکن نخواهد بود.

پیام جیم کوییک را در این اثر خواندنی می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: همه‌ی انسان‌ها می‌توانند به هرآنچه که آرزویش را دارند برسند، به شرط این‌که از روش‌های درست یادگیری بهره ببرند و با تکنیک‌هایی کارآمد، قوای ذهنی خود را تقویت کنند. باور به خود، اعتمادبه‌نفس و تحقق شروعی دوباره برای دستیابی به رویاها، دستاوردهای ارزشمندی هستند که با مطالعه‌ی کتاب بی‌حد و مرز به دست خواهید آورد. حتی اگر ذره‌ای با مطالب کتاب آشنایی نداشته باشید، صرفاً توجه به عنوان آن به شما نشان می‌دهد که با مطالعه‌ی این اثر قرار است تمام محدودیت‌هایی را که حاصل تصورات غلط شما در مورد توانایی‌هایتان هستند، اعم از بی‌استعدادی، کندذهن بودن یا حافظه‌ی ضعیف، کنار زده و سفر خود را به قله‌های دوردست موفقیت آغاز کنید.

کتاب بی‌حد و مرز با برگردان مریم جعفری و به کوشش نشر هورمزد در اختیارتان قرار می‌گیرد.

افتخارات کتاب بی‌حد و مرز

  • از پرفروش‌ترین‌ آثار نیویورک تایمز
  • از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های وال استریت ژورنال

نکوداشت‌های کتاب بی‌حد و مرز

  • جیم کوییک به‌خوبی می‌داند که چگونه حداکثر توانایی‌های انسان‌ها را به ایشان یادآوری کند. (ویل اسمیت)

  • کتابی که پیش‌ رو دارید، در حقیقت مکاشفه‌ای است در زمینه‌ی فرایند یادگیری. (دکتر رودی تانزی، محقق)

  • در زمینه‌ی بهینه‌سازی عملکرد مغز، به هیچ‌کس به اندازه‌ی جیم کوییک اعتماد ندارم. (دکتر دانیل آمن، نویسنده)

  • برای رسیدن به نبوغ هیچ قرص و دارویی وجود ندارد! با این حال جیم کوییک فرایند مغز و آینده‌ی روشنی را که در مقابل اوست، به‌خوبی برایتان تشریح می‌کند. (دکتر مارک هایمن، رئیسِ دپارتمانِ راهبرد و نوآوری در مرکزِ پزشکی کلینیکِ کلیولند و نویسنده‌ی پرفروش)

  • بسیاری از مؤلفان کتاب‌های آموزشی ادعا می‌کنند که راه‌کارهای شگفت‌انگیزی را در زمینه‌ی یادگیری آموزش می‌دهند اما هیچ راهی مؤثرتر از آشنایی با خود فرایند یادگیری نیست. چنین آموزشی موجب رشد همگان خواهد شد. به‌وضوح تأثیر و بازخورد این موضوع را در اطرافیان دیده‌ام. این ترکیب فوق‌العاده‌ی انگیزه، راهکار و ذهنیت را مطالعه نمایید و آموزه‌های آن را به کار بگیرید. قطعاً از نتایج آن حیرت‌زده خواهید شد. (اریک چورنبرگ)

کتاب بی‌حد و مرز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خواهان آن هستید که با کنار گذاشتن محدودیت‌های ذهنی خود، عملکرد مغزتان را ارتقا داده و بیشترین بازده را از فرایندهای مغزی خود دریافت کنید، شک نکنید که بهترین راهنمای شما در این مسیر، همین کتابی است که پیش رو دارید. کتاب بی‌حد و مرز به شما کمک می‌کند در عصر دیجیتال، بهترین عملکرد را در یادگیری و خلاقیت داشته باشید.

با جیم کوییک بیشتر آشنا شویم

جیم کوییک (29 ژوئیه‌ی 1973) نویسنده‌ی آمریکایی و متخصص حوزه‌ی حافظه، یادگیری و عملکرد مغز است. علاقه‌ی وی به این موضوعات ریشه در دوران کودکی‌اش دارد. دورانی که با آسیب مغزی وی و مشکلات عدیده‌ای در یادگیری‌اش همراه بود اما او توانست راه‌کارهایی را مورد استفاده قرار بدهد که عملکرد مغزش را به طرز چشم‌گیری بهبود بخشیدند. او هم‌اکنون یاری رساندن به کودکان، سالمندان یا افرادی را که در زمینه‌ی یادگیری و فعل‌و‌انفعالات مغزی دچار مشکل هستند، رسالت خود می‌داند و به‌عنوان مربی چنین افرادی مشغول به کار است.

جیم کوییک از حامیان سلامت مغز و آموزش در سطح جهانی به شمار می‌رود. او همچنین تلاش دارد با تأسیس مدارس در مناطق محروم و کمک به وضع بهداشت و سلامت کودکان در اقصی‌نقاط دنیا، اهداف خیرخواهانه‌ی خود را به منصه‌ی ظهور برساند. تأسیس مرکز Kwik Learning از دیگر اقدامات ارزنده‌ی وی در حوزه‌ی یادگیری و بهبود این مهارت محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب بی‌حد و مرز می‌خوانیم

آخرین عنصر کلیدی برای نامحدود‌شدن، استفاده از روش‌های مناسب است. استفاده از ابزار قرن 19 و 20 برای عمل‌کردن در قرن 21 به ما آموزش داده شده است. کتاب بی‌حدومرز پنج روش مهم برای رسیدن به اهدافتان را به شما می‌آموزد که عبارتند از تمرکز، مطالعه، تقویت حافظه، تندخوانی و تفکر انتقادی. استفاده از این تکنولوژی‌های یادگیری روزآمد به ما امکان می‌دهد که طرزفکر و انگیزه‌ی خود را به‌منظور دست‌یابی آسان‌تر و مؤثرتر به رؤیاهای خود کنترل کنیم.

جیم با محدودیت‌ها بیگانه نیست. پس از آسیب‌دیدگی از ناحیه سر در دوران کودکی و مختل‌شدن تمرکز، توجه و توانش برای یادگیری، یک معلم بی‌ملاحظه به او اشاره کرد و گفت: «پسری با مغز معیوب اینجاست.» جیم زندگی‌اش را برای یادگیری چگونگی غلبه بر این آسیب و التیام این زخم و تبدیل‌کردن چالش‌هایش به قدرت اعجاب‌انگیز یادگیری وقف کرد. همه ما به‌نحوی از آسیب مغزی رنج می‌بریم. بی‌حدومرز نسخه‌ای است برای درمان مغزهای آسیب‌دیده، تغییر باورهای محدودکننده و ارتقای زندگی. یادگیریِ مهارت یادگیری، بالاترین قدرت است؛ قدرتی که هر مهارت و توانایی دیگری را ممکن می‌کند و آموزش این مهارت به شما، هدف اصلی این کتاب است.

جیم کوییک در کتاب نامحدود یک نقشه راه برای انجام دقیق همین کار ارائه می‌دهد. بسیاری از ما به ابزار موردنیاز تجهیز نشده‌ایم، اما جیم سخاوتمندانه هرآنچه را آموخته است در این کتاب با شما به اشتراک می‌گذارد. جیم سه دهه با قشرهای مختلف مردم کار کرده است؛ از دانشجویان گرفته تا معلمان، ستاره‌ها، کارگرهای ساختمانی، سیاستمداران، کارآفرینان و دانشمندان. او با پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی در سرتاسر جهان کار کرده و با روش‌های خود به مربیان، سرپرستان و دانشجویان آموزش داده است. آموزه‌های او به‌راستی مؤثر و برای همگان مفیدند.

هیچ دارویی برای نبوغ وجود ندارد، اما فرایندی دارد و شما آن را در صفحات این کتاب خواهید یافت. بی‌حدومرز الگویی برای به‌روزرسانی مغز است؛ نه‌تنها برای دست‌یابی به دانش شیوهٔ یادگیری سریع‌تر، بهتر و مؤثرتر، بلکه برای بهبود سلامت فیزیکی مغز ازطریق تغذیه، مکمل‌ها، تمرین، مراقبه، خواب و غیره در جهت افزایش تولید سلول‌های مغزی جدید و تقویت ارتباط بین آن‌ها.

جیم سه کتاب را در یک کتاب عرضه می‌کند. اگر طرزفکر، انگیزه و روش‌های فعلی‌تان توانایی شما را برای دست‌یابی به رؤیا‌هایتان محدود می‌کنند، پس کتاب نامحدود راهنمای شما برای دست‌یابی به مغز و آینده‌ای بهتر، روشن‌تر و درخشان‌تر است. بعد از مطالعه این کتاب توان یادگیری و زندگی شما هرگز مانند قبل نخواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: ذهن خود را آزاد کنید
فصل اول: نامحدودشدن
فصل دوم: چرا این موضوع اهمیت دارد
فصل سوم: مغز نامحدود شما
فصل چهارم: چطور این کتاب (و هر کتاب دیگری) را بخوانید و به خاطر بسپارید
بخش دوم: طرز فکر نامحدود: چه چیز
فصل پنجم: طلسم نظام باورها
فصل ششم: هفت دروغ درباره‌ی یادگیری
بخش سوم: انگیزه نامحدود: چرا
فصل هفتم: هدف
فصل هشتم: انرژی
فصل نهم: اقدامات کوچک ساده
فصل دهم: غرقگی
بخش چهارم: روش‌های نامحدود: چطور
فصل یازدهم: تمرکز
فصل دوازدهم: مطالعه
فصل سیزدهم: حافظه
فصل چهاردهم: تندخوانی
فصل پانزدهم: تفکر
سخن پایانی
برنامه‌ی شروع ده‌روزهه‌ی کوییک
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌حد و مرز
نویسنده
مترجممریم جعفری
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-622-7251-79-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌حد و مرز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بی‌حد و مرز

برای دریافت کتاب بی‌حد و مرز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.