معرفی و دانلود کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

عکس جلد کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

مالکوم گلدول در کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند توضیح می‌دهد که خودساختگی و تمرین چقدر در موفقیت افراد نقش دارد و عوامل دیگری مانند شانس، فرصت‌های کمیاب، فرهنگ، جغرافیا و سایر عوامل خارجی نیز چگونه در رسیدن به موفقیت تأثیر دارند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز در زمان انتشارش در سال 2008، با اقبال عمومی مواجه شد.

درباره‌ی کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا بعضی از افراد با شرایط مشابه، زندگی متفاوتی دارند؟ مثلاً چرا دو نفر با ضریب هوشی یکسان جایگاهی برابر ندارند؟ یا افرادی مانند بیل گیتس یا برندگان جایزه‌های نوبل چه استعدادی دارند که دیگران فاقد آن هستند؟ احتمالاً جواب بعضی‌هایمان این باشد که آن‌ها بیشتر تلاش کرده‌اند یا این‌که شانس در خانه‌ی آن‌ها را زده است. مالکوم گلدول (Malcolm Gladwell) کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند (Outliers) را برای پاسخ به این پرسش‌ها نوشته است.

معرفی و دانلود کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

نیمه‌ی اول کتاب بر این تمرکز دارد که فرصت‌ها در زندگی افراد موفق چه نقشی دارند. یکی از مثال‌های جالب کتاب مطالعه‌ی گلدول بر لیگ هاکی کاناداست. او با مشاهدات و مطالعات خود دریافت که زمان انتخاب بازیکنان هاکی اوایل ژانویه است و افرادی که در نیمه‌ی اول سال میلادی متولد شده‌اند،‌ قاعدتاً بیشتر از هم‌سن‌های خود رشد کرده‌اند. آن‌ها در تیم‌های بهتر می‌روند و زمان بیشتری برای تمرین دارند. اکثر قریب به اتفاق بازیکنان حرفه‌ای هاکی در کانادا متولد ماه‌های ژانویه، فوریه یا مارس هستند. این فقط یکی از داستان‌های جالبی است که مالکوم گلدول در کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند تعریف می‌کند.

گلدول در یکی از فصل‌های کتاب بر موضوعی تمرکز می‌کند که به «قانون ده‌هزار ساعت» معروف است. هر کس برای تسلط بر یک مهارت باید ده‌هزار ساعت تمرین کند و تمرین بیش از این، دیگر فایده‌ای ندارد. بعد از این عامل، فرصت و شانس است که نقش زیادی در موفقیت دارد. مثلاً در اواخر دوران نوجوانی بیل گیتس بود که مردم آمریکا کامپیوترهای شخصی می‌خریدند. بیل گیتس نیز در زمان درست و در مکان درست به دنیا آمده بود. مالکوم گلدول اعتقاد دارد که شانس و فرصت بیشتر از ضریب هوشی اهمیت دارد. هوش هیجانی نیز از دیگر عوامل موفقیت است. بخش دوم کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند، به تأثیر فرهنگ و جغرافیا در موفقیت می‌پردازد. عاملی که شاید خیلی‌ها بیشتر به آن توجه می‌کنند.

بااینکه بیشتر منتقدان از کتاب قدردانی کردند، بعضی از افراد مطالب کتاب نام‌برده را زیر ذره‌بین نقد قرار دادند. بعضی از منتقدان عقیده دارند که کتاب بیشتر شبیه زندگی‌نامه‌ی خود مالکوم گلدول است و داستان‌سرایی بیش‌ازحد او باعث شده که حقایق علمی نادیده گرفته شوند. برخی نیز با سبک نوشتاری ساده‌ی گلدول مشکل داشتند؛ زیرا پدیده‌های پیچیده‌ی اجتماعی را سطح پایین جلوه می‌داد. بعضی دیگر نیز داده‌ها و اطلاعات کتاب را زیر سؤال بردند و بعضی از آن‌ها را نادرست دانستند.

کوین جکسون، روزنامه‌نگار ساندی‌تایمز، عقیده دارد که ایده‌ی کلی کتاب این است که شما باید در لحظه‌ی مناسب، مکان مناسب و خانواده‌ی مناسب به دنیا بیایید تا به موفقیت برسید و اگر می‌خواهید سخت تلاش کنید، باید ده‌هزار ساعت زحمت بکشید. البته یک استادیار روانشناسی دانشگاه کیس وسترن رزرو همین قانون ده‌هزار ساعت را نیز زیر سؤال برده. او بر این عقیده بوده که این دیدگاه در نوشته‌های علمی عامه‌پسند تکرار می‌شود؛ اما طبق آنالیزهای انجام‌شده این نکته به اثبات رسیده که تمرین زیاد در بعضی از رشته‌ها مانند ورزش و موسیقی،‌ حدود 20 درصد اثر دارد و در حوزه‌های آموزش و دیگر حرفه‌ها کمتر از پنج درصد.

با وجود این نقدها، کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند کتابی دوران‌ساز است که به مطالعات پس از خود جهت داد و افراد زیادی را به فکر کردن و تحقیق بیشتر واداشت. ترجمه‌های زیادی از این کتاب منتشر شده که یکی از بهترین آن‌ها را انتشارات سبزان با ترجمه‌ی فائزه عسکری و فرناز عسکری روانه‌ی بازار کرده است.

افتخارات کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز به‌مدت یازده هفته
  • پرفروش‌ترین کتاب گلوب اند میل

نکوداشت‌های کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

  • مالکوم گلدول نه‌تنها داستان‌گوی قهاری است؛ بلکه با آن داستان‌ها مطالبی را به شما می‌آموزد که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. (روزنامه‌ی گاردین)

  • مالکوم گلدول یک پدیده‌ی جهانی است. او نبوغی دارد که در کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند آن را نشان می‌دهد. او در کتابش هر چیز پیچیده‌ای را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح داده است. (روزنامه‌ی آبزرور)

  • دیگر هرگز مانند گذشته درباره‌ی موفقیت فکر نخواهید کرد. کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند مانند ستاره‌ای در میان دیگر کتاب‌ها می‌درخشد. (روزنامه‌ی تایمز)

  • این کتاب باعث می‌شود که با دید دیگری به نخبه‌ها نگاه کنید و خودتان را دست کم نگیرید. (مجله‌ی تایم)

کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید علت نابغه شدن نخبگان را بدانید و از دید دیگری به عوامل موفقیت افراد نگاه کنید، کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند را بخوانید.

در بخشی از کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند می‌خوانیم

محدود کردن اهمیت هوش بالا در کسب موفقیت، بر خلاف قواعد جاافتاده ذهن ماست. تصور ما این است که برندگان جایزۀ نوبل در زمینه‌های علمی بیشترین میزان قابل‌تصور هوش را دارا هستند و نمرات آنها در دبیرستان آن‌قدر بالا بوده که توانسته‌اند بهترین دانشگاه‌های دنیا را انتخاب و در امتحان ورودی
این دانشگاه‌ها نیز بالاترین نمرات را کسب کنند اما...

در میان دانشگاه‌هایی که 25 نفر از آخرین آمریکایی‌های برندۀ جایزه نوبل از آنها فارغ‌التحصیل شده‌اند به‌غیراز دانشگاه‌های معروفی مثل یل، کلمبیا و ام‌آی‌تی که بهترین دانش‌آموزان آمریکا رؤیای تحصیل در آنها را دارند، اسامی مؤسساتی مثل دی پا، هالی کراس و گتیزبرگ نیز مشاهده می‌شود و اگر لیست دانشگاه‌هایی که 25 برندۀ اخیر جایزه نوبل در رشته شیمی از آنها فارغ از تحصیل شده‌اند را نیز از نظر بگذرانیم، خواهیم دید برای کسب جایزۀ نوبل داشتن استعدادی در حد پذیرفته شدن در دانشگاه‌هایی چون نوتردام یا دانشگاه ایلینویز کافیست، فقط همین. اما نحوۀ تفکر ما ریشۀ تاریخی دارد، اگر فرزندتان هم‌زمان در دو دانشگاه هاروارد و دانشگاه جورج تاون در واشینگتن دی سی پذیرفته شود کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ هاروارد؟ هاروارد مؤسسهٔ بهتری است و رتبۀ دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه 10 تا 15درصد بالاتر است. مطالب این کتاب و احتمال موفقیت افراد با بهره هوشی پایین‌تر نیز هیچ تأثیری در انتخابتان نخواهد گذاشت. ممکن است دانشجویان جورج تاون دقیقاً به باهوشی دانشجویان هاروارد نباشند، اما همۀ آنها به‌اندازه کافی باهوشند و احتمال کسب جایزۀ نوبل برای همه آنها به یک اندازه است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: فرصت‌ها
فصل دوم: قانون 10000سرعت
فصل سوم: مشکل نوابغ 1
فصل چهارم: مشکل نوابغ 2
فصل پنجم: سه درس از موفقیت
فصل ششم: میراث
فصل هفتم: تأثیر نژاد و فرهنگ در سوانح هوایی
فصل هشتم: مزارع برنج و ریاضیات
فصل نهم: مدارس آزمایشی
فصل دهم: داستان جامائیکا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند
نویسنده
مترجمفائزه عسکری، فرناز عسکری
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-5033-98-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

مجید استوار
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کتاب مختصر و مفید بود حیف که pdf هست ولی جذاب بود و کلا دیدگاه آدمی رو نسبت خیلی از مسائل تغییر می‌دهد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند

برای دریافت کتاب نخبگان چگونه نخبه می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.