معرفی و دانلود کتاب صوتی تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی

عکس جلد کتاب صوتی تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسلط بر افکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسلط بر افکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی

کتاب صوتی تسلط بر افکار نوشته‌ی تیبو موریس، کمک می‌کند بهتر بتوانید خود را با واقعیت سازگار کنید و جلوی برداشت‌ها و تفکر اشتباه‌تان را بگیرید. این کتاب، با ارائه‌ی گام‌هایی ساده و راحت، به شما کمک می‌کند با پرسیدن سؤالات مناسب، بر تفکر خود تسلط پیدا کنید و به اهداف زندگی‌تان برسید.

درباره‌ی کتاب صوتی تسلط بر افکار

در جهان امروز، ما تحت هجوم اطلاعات بسیار زیادی قرار داریم. این اطلاعات زیاد باعث شده‌اند دقیقاً نتوانیم بفهمیم جهان چگونه است و تصور دقیقی از روابط علت و معلولی درون آن نداشته باشیم. آیا می‌توان بدون داشتن درک و تصوری درست از جهان، به اهداف و نتایج دلخواه رسید؟ پاسخی که تیبو موریس (Thibaut Meurisse) در کتاب صوتی تسلط بر افکار (Master Your Thinking) به این سؤال می‌دهد بسیار ساده است: «نه». پس در این جهان پیچیده و در این سیل اطلاعات چه باید کرد؟ پاسخی که تیبو موریس به این سؤال می‌دهد نیز بسیار ساده است: «ما باید مدلی دقیق و درست از حقیقت و جهان در ذهن خود بسازیم».

اولین مرحله برای ساخت مدلی دقیق از جهان در ذهن‌مان، این است که متوجه شویم باور‌ها چگونه ایجاد می‌شوند و احساسات به چه شکلی ما را گول می‌زنند. زمانی که فرض‌های اشتباهی را در مورد جهان درست می‌انگاریم، زمانی که پیش‌داوری‌های شناختی‌ای قضاوت‌مان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند یا زمانی که وضعیت احساسی یا روحیه‌مان در تصمیم‌گیری‌های‌مان دخالت می‌کند، دچار چیزی می‌شویم که تیبو موریس آن را تفکر غیردقیق می‌نامد. تفکر غیردقیق به جای اینکه تصویری واقعی از جهان در برابر ما قرار دهد، پیش‌داوری‌های اشتباه ما را تأیید می‌کند و منجر به اتلاف وقت و انرژی می‌شود.

تیبو موریس در کتاب صوتی تسلط بر افکار نشان می‌دهد مغز انسان، نه برای شاد کردن او، بلکه برای بقا تکامل یافته است. در نتیجه، اگر به دنبال این هستیم که شاد و از زندگی‌مان راضی باشیم، باید کنترل عواطف و احساسات‌مان را در دست بگیریم. این تصور که اگر همه‌چیز روبراه شود، شاد خواهیم شد، اشتباه است. شادی و شادکامی، حس طبیعی و اولیه‌ی بشر نیست که اگر همه‌چیز درست بود، به آن بازگردیم. این نویسنده با اشاره به برخی از مهم‌ترین و پرارجاع‌ترین تحقیقات در حوزه‌ی روان‌شناسی شادکامی، نشان می‌دهد برای شاد شدن و رسیدن به شادکامی، باید نگرش کلی‌مان نسبت به زندگی را تغییر دهیم و نه اینکه صرفاً به دنبال این باشیم که چیزهای بیشتری را در زندگی به دست بیاوریم.

یکی از اصلی‌ترین خطاهای شناختی که تیبو موریس در کتاب تسلط بر افکار به آن می‌پردازد، باور اشتباه «یک روز انجام خواهم داد» است. او می‌گوید ممکن است ما بتوانیم به اهداف‌مان برسیم، اما رسیدن به این اهداف باعث نخواهد شد که تا آخر عمر شاد زندگی کنیم و خوش باشیم. دلیل این مسئله این است که مغز و ذهن ما به سرعت به شرایط جدید عادت می‌کند و پس از اینکه هیجان اولیه‌مان فروکش پیدا کرد، به هیجان‌های بعدی نیاز پیدا خواهیم کرد. این پدیده که در روان‌شناسی به آن سازگاری یا تطابق لذت‌گرایانه گفته می‌شود، برای اولین بار در سال 1978 در یک پژوهش بسیار جالب مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش با بررسی میزان شادکامی کسانی که در لاتاری برنده شده بودند و کسانی که دچار فلج اندام شده بودند، نشان داد که یک سال بعد، همه‌ی افراد به همان اندازه‌ی قبل از برنده یا فلج شدن شاد بودند. در حقیقت، مغز این افراد به شرایط خوب یا بد جدید عادت کرده بود و خوش‌شانسی یا بدشانسی قبلی، تأثیری در میزان شادی‌شان نداشت.

کتاب صوتی تسلط بر افکار بسیاری از خطاهای شناختی و راه‌حل‌های از بین بردن آن‌ها را بررسی می‌کند و تمرین‌ها و استراتژی‌های ساده‌ای برای پیدا کردن تسلط بیشتر بر افکار ارائه می‌دهد. این کتاب توسط ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی خرم ترجمه شده و انتشارات زمان تغییر به گویندگی محمدمهدی عربشاهی نسخه‌ی صوتی آن را تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب تسلط

مجموعه‌ی تسلط (Mastery Series) که توسط نویسنده‌ی فرانسوی تیبو موریس نوشته شده است، با ارائه‌ی ایده‌هایی ساده، به افراد معمولی کمک می‌کند به اهداف زندگی‌شان برسند و بر مشکلات زندگی‌شان فائق بیایند. انتشارات زمان تغییر، تعدادی از کتاب‌های این مجموعه با عناوین «تسلط بر احساسات»، «تسلط بر تمرکز»، «تسلط بر انگیزه» و «تسلط بر زمان» را منتشر کرده است.

کتاب صوتی تسلط بر افکار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که کنترل بیشتری بر ذهن و افکار خودتان کسب کنید و با این کنترل به اهداف زندگی‌تان برسید، شنیدن کتاب صوتی تسلط بر افکار به شما پیشنهاد می‌شود.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم

تیبو موریس نویسنده‌ی فرانسوی‌ست که در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی کتاب‌های متعددی را نوشته است. او پس از آشنایی با زبان ژاپنی، تحصیل خود در یکی از دانشگاه‌های فرانسه را ترک کرد و در حال حاضر در یکی از دانشگاه‌های توکیو در رشته‌ی MBA به تحصیل می‌پردازد. بسیاری از کتاب‌های او به زبان‌های متعددی ترجمه شده‌اند و از آثار مشهور او می‌توان به کتاب‌های «تسلط بر احساسات» و «سم‌زدایی دوپامین» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی می‌شنویم

چون اقدامات شما بر اساس فرآیند فکر کردن می‌باشند، تفکر غیردقیق می‌تواند عواقب منفی زیادی داشته باشد. این موضوع می‌تواند سبب شود که تصمیمات ضعیفی بگیرید که مانع از رسیدن شما به نتایج مناسب می‌گردد. به عنوان مثال، تفکر غیردقیق می‌تواند سبب موارد زیر گردد: ایجاد رنج‌های غیرضروری در زندگی؛ هدر رفتن زمان و انرژی زیاد؛ ایجاد احساس بد؛ و احساس خستگی بیش از حد.

تفکر غیردقیق می‌تواند منبع بسیاری از ناراحتی‌ها و نگرانی‌ها باشد و رنجی بیشتر از آنچه لازم است بر شما و زندگی‌تان تحمیل کند. شما در این وضعیت، یا طعمه‌ی تعصبات غلط می‌شوید یا دچار تصمیم‌های غلط و سریع می‌گردید. به عنوان مثال، فرضیات ضعیف می‌تواند سبب شود که گفته‌ها یا کردار دیگران را اشتباه تفسیر کنید. در حقیقت، بسیاری از مشکلات مانند ارتباط نادرست، ناشی از تفکر غیردقیق و تفسیر اشتباه است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
3 دقیقه
چرا این کتاب؟
1 دقیقه
این کتاب برای چه کسانی مفید است؟
5 دقیقه
مقدمه
3 دقیقه
بخش اول: رها کردن تفکر غیر دقیق
20 دقیقه
بخش اول، فصل اول: هزینه تفکر غیر دقیق
69 دقیقه
بخش اول، فصل دوم: چرا تفکر کنونی شما نادرست است
2 دقیقه
بخش دوم: همسو کردن خود با واقعیت
7 دقیقه
بخش دوم، فصل اول: پذیرفتن واقعیت همانگونه که هست
6 دقیقه
بخش دوم، فصل دوم: کشف مفروضات شما
54 دقیقه
بخش دوم، فصل سوم: اصلاح مدل واقعیت
11 دقیقه
بخش دوم، فصل چهارم: اجتناب از سوءبرداشت‌ها و تفکرات تخیلی
65 دقیقه
بخش دوم، فصل پنجم: چگونه یک فرایند مؤثر بسازید
2 دقیقه
بخش سوم: تقویت مدل واقعیت خود
27 دقیقه
بخش سوم، فصل اول: ایجاد محیط قدرتمند
71 دقیقه
بخش سوم، فصل دوم: ایجاد اعتماد به نفس تزلزل ناپذیر
33 دقیقه
بخش سوم، فصل سوم: زمینه های امکانات خود را گسترش دهید
3 دقیقه
نتیجه گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
راویمحمدمهدی عربشاهی
ناشر صوتیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تسلط بر افکار

Rostami
۱۴۰۲/۸/۱۶
علی رغم اینکه نویسنده یعنی آقای تیبو موریس در مقایسه با نویسنده‌های نام آشنا تر در کشور ما کمتر شناخته شده هستند ولی انصافا اشراف خیلی خوبی به موضوعات و شیوه‌های توسعه فردی دارند و در این کتاب تسلط بر افکار هم با نگاهی ریزبینانه اما روان مخاطب رو با خودش همراه میکنه. توصیه میکنم
امیر
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب زیاد هست که یا به ارزش انسان افزون میکنه یا هیچ ارزشی بهش نمیده
این کتاب اسمی داشت که منو ترقیب که بگیرمش
نویسنده به خاطر چاپ کردن کتاب‌های زیاد
دور یک مضمون مشخص چیزای هرز و بیهوده زیادیو نوشته و چیزای هم ک تو کتابش به نظر مهم میادو از کتاب‌های دیگه کپی کرده...
آزاده سیدمهدی
۱۴۰۳/۱/۱۱
اسم کتاب باعث میشود فکر کنیم کتاب مانند سایر کتاب‌های با این مضمون در واقع بیشتر به مراقبه و تمرکز روی فکر تاکید اما واقعا مطالب جدید و عملی هستنند
فرهاد کرمی
۱۴۰۲/۸/۲۴
کتاب مورد نظر بسیار زیبا و روان به من آموخت که افکار و ذهن خودم را تااندازه‌ای پالایش کنم و فکرهای بیهوده دور بریزم. ارزش چند بار گوش دادن را دارد.
داوود بخشی
۱۴۰۳/۱/۲
بسیار عالی.... بنده چندین بار این کتاب را خواندم و هر سری تشنه تراز قبل هستم... ومطالب ان را هرروز بکار میبندم..................
mojgan asadi
۱۴۰۲/۶/۲۶
تمرینات زیادی داره و این شماره گذاری‌های آخر هر فصل کمی گیج کننده س، این کتاب رو باید بخش بخش خوند و به تمرین هاش عمل کرد
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتاب بسیار خوب و‌آموزنده‌ای است. اوایل کتاب تمرکز بر صدای گوینده برای من کمی سخت بود ولی کم کم عادت کردم. سپاسگزارم
یکتا سالاری
۱۴۰۲/۶/۲۸
تسلط بر افکار من حداقل 10 بار گوش دادم و عالی بود تشکر از کسانی که این کتاب تهیه کردن
موسوی
۱۴۰۲/۶/۲۳
با اینکه کتاب رو تموم نکرده‌ام اما برای علاقه مندان رمان‌های معاصر متن روانی داره قدرت تصویر ‌سازی خوبی داره
Mansur
۱۴۰۲/۱۰/۸
یکی از بهترین کتابها در زمینه پیشرفت شخصی بود. برای من واقعا مفید و کاربردی بود ممنون
غلامرضا فتحی زاده
۱۴۰۲/۶/۲۱
سلام کتابی عالی است تقریبا تمام نشخوارهای فکری با خواندن این کتاب برای خواننده پدیدار می‌گردد
هومن فولادی
۱۴۰۲/۵/۲۹
خیلی جالب و پر متحوا بود و مدیریت افکارمون رو بهمون اموزش میده
مریم مصطفوی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
این کتاب را دوبار گوش کردم و معتقدم باید هر چند وقت یکبار به آن گوش بدهم.
مریم داودی
۱۴۰۲/۶/۲۳
صدای گوینده خوب و مطالب بسیار مفید است.
محمدرضا ارشدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کتاب جا داشت بیشتر در مورد نحوه مسلط شدن افکار توضیح بده
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تسلط بر افکار

برای دریافت کتاب صوتی تسلط بر افکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.