معرفی و دانلود کتاب نیکلاس نیکلبی: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب نیکلاس نیکلبی: متن کوتاه شده
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیکلاس نیکلبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیکلاس نیکلبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیکلاس نیکلبی: متن کوتاه شده

کتاب نیکلاس نیکلبی اثری کلاسیک از چارلز دیکنز است و مانند دیگر آثار نویسنده، نشان‌دهنده‌ی معضلات اجتماعی در جامعه‌ی قدیم انگلستان است. نیکلاس که پس از فوت پدرش، مسئولیت خانواده را عهده‌دار شده است، برای کمک نزد عموی خود می‌رود، اما عمو از کمک به او سر باز می‌زند و این شروع ماجراهای تازه‌ای است که برای نیکلاس رقم می‌خورد. این رمان برنده‌ی جایزه‌ی Audie Awards در بخش آثار کلاسیک در سال 2012 شده است.

درباره‌ی کتاب نیکلاس نیکلبی

کتاب نیکلاس نیکلبی (Nicholas Nickleby) سومین رمان از چارلز دیکنز (Charles Dickens) است و اولین بار در سال‌های 1838 تا 1839 به‌ صورت سریالی منتشر شده است. این رمان درباره‌ی نیکلاس، پسر جوانی است که بعد از مرگ پدرش، سرپرستی مادر و خواهرش را بر عهده می‌گیرد.

پدر نیکلاس نیکلبی پس از باختن تمام پول خود در یک سرمایه‌گذاری، به‌طور غیرمنتظره‌ای می‌میرد. نیکلاس، مادرش و خواهر کوچک‌ترش، کیت، مجبور می‌شوند زادگاهشان را به مقصد لندن ترک کنند تا از تنها خویشاوند زنده‌ی خود، عموی نیکلاس، رالف نیکلبی، کمک بگیرند. رالف، یک تاجر سرد و بی‌رحم است و هیچ تمایلی به کمک به برادرزاده‌هایش ندارد. او در نگاه اول از نیکلاس متنفر است؛ چراکه او را به یاد برادرِ درگذشته‌اش می‌اندازد. او برای نیکلاس یک شغل با دستمزد بسیار پایین به عنوان دستیارِ آقای اسکوئرز، مدیر مدرسه‌ای در یورکشایر، پیدا می‌کند. نیکلاس به این امید که عمو رالف از مادر و خواهرش مراقبت می‌کند، به سفر به یورکشایر و قبول این شغل تن می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب نیکلاس نیکلبی

کتاب نیکلاس نیکلبی مانند دیگر آثار چارلز دیکنز اعتراضی است به ظلم و بی‌عدالتی اجتماعی. نیکلاس زمانی که از سمت عموی ثروتمند خود حمایت نمی‌شود، مجبور است راه خود را در این دنیا پیدا کند و در این مسیر، با افراد عجیب و غریبی آشنا می‌شود. آقای اسکوئرز، اسمایک که مرتباً مورد خشم و آزار آقای اسکوئرز و زنش قرار می‌گیرد و بعداً به دست نیکلاس نجات می‌یابد، دختر خودپسند آقای اسکوئرز که عاشق نیکلاس می‌شود و ...

هنگامی که نیکلاس با اسمایک که از مدرسه‌ی اسکوئرها می‌گریزد دوست می‌شود، معیشت خود و خواهر و مادرش را به خطر می‌اندازد. نیکلاس سختی‌ها و ماجراجویی‌های فراوانی را پشت سر می‌گذارد تا نشان دهد وفاداری و صداقت می‌تواند بر فریبنده‌ترین دسیسه‌ها پیروز شود.

چارلز دیکنز، روایت عاشقانه‌ای را نیز در کنار داستان تلخ خود پیش می‌برد و رنگ‌وبویی متفاوت به رمانش می‌بخشد. مادلین دختری است که با پدرِ بدهکارش، مخفیانه در خانه‌ای فقیرانه زندگی می‌کنند. نیکلاس نیکلبی مأمور می‌شود تا برای کمک به مادلین تابلوهای نقاشی‌اش را خریداری کند. اما این تنها باری نیست که نیکلاس باید مادلین را از مخمصه نجات دهد. دیکنز با قلم جادویی خود، داستانی به‌ظاهر ساده را در بستر لندنِ پرتناقض و پرماجرا به نمایش می‌گذارد.

کتاب حاضر که نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ی رمان دیکنز است، توسط نشر افق منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب نیکلاس نیکلبی

  • این رمان همه چیز دارد؛ یک ملودرام جذاب، گروهی از شخصیت‌های قهرمان، شرور و افراد عجیب و غریب، در بستر شهری که فقر و ثروت در آن کنار هم‌دیگر زندگی می‌کنند. (تایمز)

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب نیکلاس نیکلبی

اولین اقتباس از کتاب نیکلاس نیکلبی زمانی صورت گرفت که هنوز چاپ نسخه‌های سریالی رمان به پایان نرسیده بود. چارلز دیکنز چنان از این عمل خشمگین شده بود که در فصل چهل‌وهفتم جلد نهایی رمان خود، اقتباسِ بدون اجازه از رمانی ناتمام را به‌شدت تقبیح کرد. به هر صورت این نمایش با نام Nicholas Nickleby یا Doings at Do-The-Boys Hall در سال 1838 در تئاتر آدلفی و تئاتر شهر لندن به نمایش درآمد.

از 1903 تا 2012 آثار سینمایی زیادی از این اثر چارلز دیکنز اقتباس شدند. آثار اولیه‌ی اقتباسی به‌صورت شوهای کوتاه ویدیویی یا فیلم‌های نیم‌ساعته‌ی صامت بودند، اما اولین اثر مصوت سینمایی در سال 1947 ساخته شد و سدریک هاردویک (Cedric Hardwicke) در نقش نیکلاس نیکلبی در آن ظاهر شد. کارگردان این فیلم آلبرتو کاوالکانتی (Cavalcanti) بود.

تازه‌ترین اقتباس از رمان نیکلاس نیکلبی مربوط به سال 2012 است؛ سریالی پنج قسمتی که از شبکه‌ی BBC پخش شد و دیوید اینس ادوارد (David Innes Edwards) آن را کارگردانی کرد. اندرو سیمپسون (Andrew Simpson) نقش اصلی این سریال را بازی کرده است.

کتاب نیکلاس نیکلبی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام دوست‌داران ادبیات کلاسیک و داستان‌های انگلیسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب نیکلاس نیکلبی: متن کوتاه شده می‌خوانیم

نیکلاس یکه خورد و گفت: «بله.» اما با شور و اشتیاق منتظر بود باز هم از آن دختر بشنود. چون یک روز صبح آن دختر را در دفتر آقاى چیئرى بل دیده بود. آن روز نیکلاس به خیال اینکه کسى در اتاق آقاى چارلز چیئرى بل نیست، سرزده وارد اتاقش شده بود تا نامه‌اى روى میزش بگذارد، ولى دختر جوان و زیبایى را دیده بود که به پاى آقاى چیئرى بل افتاده است. آقاى چیئرى بل از او خواهش مى‌کرد از زمین بلند شود. نیکلاس فورى معذرت خواست اما قبل از اینکه از در بیرون برود، دختر از حال رفته بود. آقاى چیئرى بل فورى از نیکلاس خواسته بود تیم را صدا کند. و آن روز نیکلاس علت آمدن دختر به آنجا را نفهمید، به‌علاوه متوجه رفتن او هم نشد. حتى وقتى درباره‌ى آن دختر از تیم سؤال کرد، چیز زیادى دستگیرش نشد. بدتر از همه اینکه آن دختر دیگر به آقاى چیئرى بل سر نزد و حتى یادداشت و نامه‌اى هم برایش نفرستاد، در غیر این‌صورت حتماً او مى‌فهمید. بى‌تابى نیکلاس براى دیدن آن دختر دلیل داشت: با اینکه آن دختر را فقط یک‌بار دیده بود، کم‌کم احساس مى‌کرد عاشق او شده است.

آقاى چارلز گفت: «این دختر، دختر زنى است که وقتى من خیلى جوان بودم قرار بود با او ازدواج کنم. البته آن زن با کس دیگرى ازدواج کرد و بدبختانه زندگى غم‌انگیزى داشت و مُرد. اما شوهرش هنوز زنده است و با دخترش خیلى فقیرانه زندگى مى‌کند.»

چند لحظه‌اى بینشان سکوت برقرار شد اما نیکلاس سکوت را به هم نزد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده و کتاب
1: خانواده‌ى نیکلبى
2: چگونه خبر بد به رالف نیکلبى رسید
3: آقاى رالف با خویشاوندانش دیدار مى‌کند
4: دیدار نیکلاس و آقاى رالف با مدیر مدرسه
5: نیکلاس راهى یورک‌شایر مى‌شود
6: ورود به مدرسه
7: صبح‌هاى دات‌بویز هال
8: زندگى با آقاى اسکوئرز
9: بعدازظهرِ مدرسه
10: چگونه آقاى رالف نیکلبى خرج برادرزاده و زن برادرش را داد
11: اتفاق‌هاى تازه در دات‌بویز هال
12: بازگشتِ نیکلاس به لندن
13: اتفاق‌هاى لندن و سفر به جنوب
14: دوستان جدید نیکلاس
15: نیکلاس و بانوى جوان
16: دستگیرى و فرار
17: آقاى اسنِیولى
18: آقاى رالف با دو نفر از دوستان سابقش دیدار مى‌کند
19: نقشه‌هاى شیطانى و پایان غافلگیرکننده
20: رالف و آقاى اسکوئرز، و اینکه چگونه عدالت گریبان یکى از آن‌ها را مى‌گیرد
21: اسمایک و عاقبتِ غم‌انگیز
22: پایان داستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیکلاس نیکلبی: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-964-369-525-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیکلاس نیکلبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیکلاس نیکلبی

برای دریافت کتاب نیکلاس نیکلبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.