معرفی و دانلود کتاب کیمیاگر

عکس جلد کتاب کیمیاگر
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیمیاگر

داستانی جذاب از روحی بی‌قرار که در جست‌وجوی معنایی فراتر از یافته‌ها و داشته‌های خود، بی‌تاب است. کتاب کیمیاگر از آثار مشهور نویسنده‌ی برزیلی، پائولو کوئیلو، داستان سیروسلوک یک جوان چوپان در سرزمین‌های مختلف برای رسیدن به پاسخ سؤال‌هایش است. این کتاب که از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در سراسر کشورهای جهان به‌شمار می‌رود و جوایز متعددی را از آن نویسنده‌اش ساخته، داستانی فلسفی از کاوش‌های انسان در حیاتش بر روی زمین را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب کیمیاگر

سانتیاگو زادگاهش را رها می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا در نزدیکی اهرام مصر گنجی مدفون‌شده را پیدا کند. پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در کتاب کیمیاگر (The Alchemist) با سبکی مشابه به داستان‌های شرقی، روایت‌گر قصه‌ی این پسر جوان است. او در مسیرش، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا شده و نیز عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود. همه‌ی آن‌ها هدایت‌گر سانتیاگو در مسیر جست‌وجویش هستند. پئولو کوئیلو در این اثر از جملات قصار و پرمعنایی استفاده کرده که به سهم خود، داستان را بسیار زیبا و دل‌نشین کرده‌اند.

نویسنده در رمان کیمیاگر به مخاطبان خود این مفهوم را می‌رساند که اگر در زندگی هدفی پراهمیت دارند، هیچ‌وقت آن را غیرقابل‌ دسترس ندانند و برای آن تلاش کنند؛ چرا که هرچه بیشتر ادامه دهند، بیشتر شایسته نتیجه‌ای والا خواهند بود. سانتیاگو در طول سفر خود احساساتی از قبیل اشتیاق، ترس، تنهایی، عشق و حتی شکست را تجربه می‌کند، اما همچنان مصمم به راه خود ادامه می‌دهد. پائولو کوئیلو در این کتاب با اتکا به‌ نقد زندگی روزمره، همه‌چیز را با تخیل شروع می‌کند، اما در آخر، آنچه برای خواننده روشن است، تحقق رویا و آرزویی‌ست که محال پنداشته شده بود. سانتیاگوی کتاب کیمیاگر نمادی از تمامی انسان‌هایی‌ست که می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند، هرچند دیگران آن را حتی با قوه‌ی تخیل خود محال بدانند.

ایده‌ی اصلی کتاب کیمیاگر که به بیش از 52 زبان زنده‌ی جهان ترجمه شده و در بیش از 150 کشور دنیا به چاپ رسیده است را نویسنده از یکی از داستان‌های «هزارویک شب» و داستانی کوتاه به نام «دو رویابین» از خورخه لوئیس بورخس، گرفته است. تا قبل از این اثر، پائولو کوئیلو دوران کاری پرفرازونشیبی را از سر می‌گذراند. با این وجود او با اراده‌ای آهنین، نویسندگی را به‌عنوان یک شغل تمام وقت ادامه داد و با انتشار آثار موفقی چون کیمیاگر، به شهرتی جهانی دست یافت. کتاب کیمیاگر از پائولو کوئیلو را انتشارات پر با ترجمه‌ی مهدی صائمی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب کیمیاگر

  • تحسین‌شده‌ترین داستان مذهبی به انتخاب سایت آمازون
  • نامزد دریافت جایزه‌ی NBDB
  • برنده‌ی جایزه‌ی Grand Prix des lectrices de Elle
  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio Grinzane Cavour
  • برنده‌ی جایزه‌ی Corine Internationaler Buchpreis

نکوداشت‌های کتاب کیمیاگر

  • کتاب‌های پائولو کوئیلو، زندگی میلیون‌ها نفر را زیرورو کرده‌اند. (تایمز)
  • کیمیاگر یکی از معدود آثاری‌ست که می‌توان آن را پدیده‌ی بازار نشر نامید. (ایندیپندنت)
  • من شیفته‌ی کتاب کیمیاگر هستم. (اپرا وینفری)
  • سبک نویسندگی کوئیلو درعین‌حالی که زیبا و شاعرانه است، حاوی محتوای قابل توجهی نیز هست. کتاب کیمیاگر برای من انگیزه‌بخش است و موجب می‌شود که لبخند را بر چهره‌ی خود حفظ کنم. (دیلی اکسپرس)
  • کتاب کیمیاگر اثری درخشان درباره‌ی جادو و رویاهاست؛ همان گنجینه‌ای که همه‌جا به‌دنبالش می‌گردیم. (مدونا)

کتاب کیمیاگر برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب کیمیاگر را به تمام مخاطبان آثار پائولو کوئیلو و داستان‌های فلسفی و نمادین توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کیمیاگر می‌خوانیم

جوان چوپان، ناامید از خانه‌ی آن پیرزن خارج شد و با خود عهد کرد که دیگر هرگز به خواب‌ها اهمیتی ندهد. همچنین به خاطر آورد که باید در طول روز به چند کار برسد؛ به دکان بقالی رفته و مقداری مواد غذایی خریداری کند. کتابش را با یک کتاب قطورتر مبادله کرده و بر روی نیمکتی در میدان اصلی شهر بنشیند تا نوشیدنی تازه‌ای را که خریداری کرده بود، امتحان کند. چرا که روز گرمی بود و او موفق می‌شد کمی بدن خود را خنک کند. گوسفندان در دروازه‌ی ورودی شهر و در اصطبل یکی از دوستان جدیدش بودند. او با مردم بسیاری در آن اطراف آشنا بود و به همین خاطر بود که مسافرت را بسیار دوست داشت.

او همیشه دوستان جدیدی به دست می‌آورد و نیازی نداشت تا تمام وقتش را با زندگی مداوم با آن‌ها بگذراند. آنچه که در مورد صومعه اتفاق می‌افتاد معمولاً به این امر منتهی می‌شود که آنان به بخشی از زندگی ما تبدیل می‌شوند. در آن صورت، اگر خودمان را براساس آنچه که دیگران از ما می‌خواهند تغییر ندهیم، آنان ما را به باد انتقاد می‌گیرند. چراکه مردم فکر می‌کنند به‌درستی می‌دانند که دیگران چگونه باید زندگی کنند. حال آنکه، هر یک از آنان نمی‌دانند، خودشان چگونه باید زندگی کنند.

همانند آن زن تعبیرکننده‌ی خواب‌ها که نمی‌دانست چگونه آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند. از آنجا که، با کارگاه بازرگان سه روز فاصله داشت، تصمیم گرفت قبل از آنکه با گوسفندانش به سمت صحرا حرکت کند، منتظر بشود تا کمی آفتاب فروبنشیند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیمیاگر
نویسنده
مترجممهدی صائمی
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-6041-31-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیمیاگر

زینب سادات کوهپایه
۱۴۰۲/۸/۲۷
ابن کتاب پر از درس زندگیه!!! هر جمله‌ای که میخونی میتونی یه درس تازه ازش بگیری...! اینکه تو راه رسیدن به هدف حتی اگه بدترین مشکلات هم برات پیش اومد جا نزن حتی اگه صفر شدی از لحاظ مالی از لحاظ جسمی! حتی اگه ترسیدی و خواستی شونه خالی کنی به هدفت فکر کن و عشقی که تو این مسیر راه رو برات هموار میکنه..! این کتاب از قدرت خدا و کائنات میگه از قدرت عشق زمینی حتی اگه ازش دور بشی عشق واقعی هیچ وقت فراموش نمیشه و بهت انگیزه میده واسه جنگیدن واسه زنده موندن!! سانتیاگو نمونه بارز یه آدم موفق و پر تلاش بود که ب خواسته‌اش رسید..! در آخر اینکه مثله شترها خیانتکار نباشیم مثه اسب نجیب زاده بودن اصله!! شترها تو مواقع سخت عکس العملی نشون نمیدن و تحمل میکنن ولی یهو میفتن و میمیرن.. و دست خالی میزارنت! ولی اسبها نجبین و شاید زود خسته بشن و راه نرن! ولی هیچ وقت به یکباره ترکتون نمیکنن...! روح انسان والاتر ازینه که تسلیم حوادث دنیایی بشه اگه با روح و اعتقادت با تمام وجودت یه خواسته و هدفی رو در پیش بگیری قطعا بهش میرسی هرچقدم که جلوت سنگ بندازن! کتاب کیمیاگر عالی بود واقعا دلم میخواد صدهابار بخونمش هر دفعه ازش یه درس تازه بگیرم توصیه میکنم اگه هدفی دارید اگه تو تصمیم گیری قدرت کافی ندارید اگه زود جا میزنید این کتابو حتما بخونید، ممنون از کتابراه بابت این کتابهای آموزنده و خوب🙏🏻
Sara Falahati
۱۴۰۱/۷/۱۰
این کتاب چند پیام داشت؛ هرجا قلبت هست همونجا آرامش داری و گنجت همونجاست. کسایی که دنبال گنج و آرامش در خارج از وطن خودشون می‌گردن، یه روز می‌فهمن که گنج تو سرزمین خودشون بوده، اما این دلیل نمیشه که سفر نکنن و تجربه بدست نیارن. انسان باید خودش مسیر رو طی کنه، از سختی‌ها بگذره تا تجربه کنه تا یک سری درس‌ها عایدش بشه. نشانه ها… توجه به نشانه‌ها و حس درونی، روح کائنات، اینکه انسان بدونه با کائنات و طبیعت گره خورده و روح مشترک داره. و اینکه دنیا انعکاس رفتارهای خود ماست، انرژی مثبت و حال خوب، حال زمین رو خوب می‌کنه. و اما عشق… همون عنصری که دنیا رو میسازه، همون عنصری که انیشتن بهش اشاره داشته… عشق دنیا رو بهتر می‌کنه و اساس روح دنیا چیزی جز عشق نیست…
نادیا خادمی
۱۳۹۸/۷/۷
احساس می‌کنم یه بار خوندنش خیلی خیلی کمه کلااا یه دنیای متفاوته که با هر بار خوندنش انگار داره قسمتای مختلفش برات واضح میشه و حتی اگه صد بار خونده بشه باز هم کلللی جاهای مبهم داره... مفهوم عشق رو میشه خیلی قشنگ ازش استنباط کرد اینکه تو باید برای رسیدن به هدفت بجنگی اینکه همیشه برو دنبال هدفات تا هیچ وقت حسرتشون برات نمونه و... کلا کتاب جالبی بود واقعاا ارزش حداقل دو بار خوندن رو داره
فرحناز بهرامی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
با تشکر از نویسنده کتاب وهمه عواملی که باعث شدن ما بتونیم این کتاب بی نظیر را بخوانیم
کتابیست که مسیر زندگی رو برای ما روشن میکنه و به ما یادآوری میکنه تمام راه زندگی پر از نشانه هست، نشانه برای رسیدن به هدف و نشانه‌هایی که خداوند در مسیر ما قرار داده تا هم به هدفمان برسیم و هم آگاهی و روشن بینی
کسب کنیم و...
کیمیاگر در اصل به ما یاد می‌ده که چطور خداوند را در قلبمان پیدا کنیم و صدای خداوند را بشنویم. هر کس که توانست این ارتباط را پیدا کند و در تمام زندگیش به کار گیرد به سعادت ابدی رسیده است.
کتابیست که تمامش تمثیل است و باید درکش کرد...
Sama Sekhavat
۱۴۰۱/۵/۲۱
کتاب کیمیاگر میشه گفت فقط نوشته نیست واقعیت زندگی قدرت ذهن و توانایی انسانهاست هر چیزی که ما بهش فکر میکنیم چه خوب چه بد منعکس میشه به درون خودمون اگه به دنبال خواسته‌های مثبت باشیم بهش خواهیم رسید همون‌طور که اگه سرنوشت ما از قبل هم نوشته شده ولی با کنترل ذهن هم میشه تغییرش داد. یه جمله جادویی و و معروف درون کتاب میگه اگر چیزی یا کسی جزو افسانه شخصی تو باشند روزی به تو بازخواهد گشت. هر کدوم ما یه افسانه شخصی رو دنبال می‌کنیم برای بدست آوردن اون باید تلاش کنیم گاهی وقتها باید یه مسیر طولانی رو تجربه کنی یا یک مسیر کوتاه ولی حتما بهش خواهی رسید.
امین فرهودی
۱۴۰۲/۸/۵
یک کتاب فوق العادست که میتونید خیلی درس‌ها برای زندگیتون ازش بگیرید. ترجمه‌ی بدی نیست ولی بخشی از داستان رو در ترجمه تغییر دادند تا شبیه بقیه مترجمان نباشد، اشتباه تایپی هم دارد. اگر دوست داشتید: میتونید در برنامه کست باکس، پادکست منو با عنوان سفر قهرمان دنبال کنید تا «داستان کیمیاگر» رو بشنوید و و نکته‌هایی که داره رو باهم تحلیل کنیم. «aminfarhoudi» سفرقهرمان شاید کمی از زندگی حیوانی فاصله بگیریم (بقول پسرک داستان: شبیه گوسفندها زندگی میکنیم) افسانه‌ی شخصیمون رو پیدا کنیم.
سمیه صفری
۱۴۰۲/۵/۱۵
محشره بسیار کتاب معروفیه.. به نظرم با توجه به اینکه پائولو کوییلو نویسنده‌ای که با اشراف به علوم کیمیاگری و مطالعات فراوان و با وارد کردن عناصر معنوی و فلسفی ابن کتاب رو نوشته. مثل سازی که باید مدام کوکش کرد. انگار مطالب کتاب همان سازیه که به دقت و به دست استاد کوک شده مطالب همخوانی اعجاب انگیزی بی داره.. واقعا نظیره بسیار کار فاخریه برای مخاطب بسیار مفیده باعث میشه به فکر فرو بریم. ممنون از کتابراه عزیز.
سعید حافظی راد
۱۳۹۹/۱/۱۸
من اصلا آدمی نیستم ک یک کتابو چند بار بخونم ولی این کتابو سه بار خوندم اگه فرصت کنم یک بار دیگه هم اونو مطالعه میکنم در عین سادگی مفاهیم عمیقی رو انتقال میده و میتونه نگرش آدمو نسبت به زندگی و اتفاقات خوب و بدش تغییر بده خیلی کتاب خوبیه حتما بخونید....
صمد احمدپور
۱۴۰۱/۳/۲۰
کتابی بسیار آموزنده و کوثر بری هر فردی می‌تونه باشه. ‌ای کاش خیلی پیشتر این کتاب رو خونده بودم پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش.
کتاب میخواد بگه که‌ای انسان گنج با تلاش به دست میاد سعی کن از محیط خودت خارج بشی حرکت داشته باش با هدف زندگی کن
از زندگی کم نخواه و برا اهدافت تلاش کن تو خیلی توانمندی به توانایی خودت ایمان داشته باش
Zahra Akhtiar
۱۴۰۱/۱/۱۰
کتاب بسیار عالی هست شاید هر کسی نتونه درکش کنه من خودم پارسال گرفتم ولی بعضی مطالب رو درک نمیکردم‌چون با بعضی اصلاحا اشنایی نداشتم مثلا کلمه نشانه در ظاهر خیلی ساده وملموس اما وقتی درکش میکنید ک بفمید نشونه چیه زبان کائنات چیه از اون سری کتابهایی هست ک هربار بخونی ب شما انگیزه میده مخصوصا حرفای خود کیمیاگر
روح‌اله
۱۴۰۲/۶/۱۴
خواندن کیمیاگر یکی از بهترین خاطراتم بود چون باهاش زندگی کردم یک نکته‌ای که این کتاب بهش اشاره می‌کنه اینه که ما باید به داشته هایمان وابسته نباشیم و برای رسیدن به هدف قید اونارو بزنیم همانطور که سانتیاگو قید گوسفندها و دختر پشم فروش رو زد ولی در عوض به گنج شخصی و فاطمه رسید.
معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۴/۱۰
کتاب خوبیه حرفهای بزرگان خودمون به زبان ساده یادم میندازه مثل از تو حرکت از خدا برکت یا اینکه قدر داشته هامون رو بدانیم و هر جا باشیم تلاش کنیم حتما موفق میشیم یا هجرت به خاطر بدست آوردن ثروت بیشتر که همان تجارت میشه وخیلی چیزهای دیگر مثل شکرگزاری
Smoradi
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتابی سراسر آرامش و زیبایی...
ریشه‌ی داشتن آرامش اینه که بدونیم همه چیز در سرنوشت ما نوشته شده وما باید با تلاش و شناخت نشانه‌ها و آشتی با قلبمون به افسانه شخصی خودمون برسیم و در این میان تردید و شک و دودلی نسبت به مسیر شخصی ما جایی نداره.
حانیه اسکویی
۱۴۰۱/۶/۱۲
یه داستان فوق العاده از یه نویسنده فوق العاده. یه داستان راجب پیدا کردن گنج درونت اینکه دل و بزنی به دریا و از روزمرگی‌ها خارج بشی و تو دل دنیا شناور بشی و چیزای جدید پیدا کنی و البته گنج درونت رو هم کشف کنی. بیاید عادت‌ها رو بشکنیم
عبدالله سلیمانی
۱۳۹۸/۹/۲۰
کتاب خوبی بود، بهم یادآورشد که به اتفاقات و مسائل زندگی جور دیگر نگاه کنم حرکت کنم و ازدانش وداشته هایم استفاده کنم. خداوند همیشه در هر مکان وهر شرایط وموقعیت زندگی من حضور دارد.
مشاهده همه نظرات 151

راهنمای مطالعه کتاب کیمیاگر

برای دریافت کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.