معرفی و دانلود کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم

کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم یکی از بخش‌های مهم کتاب مرجع اصول طب داخلی هریسون است که در آن به تشخیص و درمان انواع بیماری‌های مربوط به غدد درون‌ریز و متابولیسم پرداخته می‌شود؛ از بیماری‌های جنسی زنانه و مردانه، تا پورفیریا و بیماری ویلسون. این کتاب را تعدادی از بهترین پزشکان این حوزه از جمله جی لری جیمسون، دنیس کاسپر و... نوشته‌اند.

درباره‌ی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم

بیماری‌های غدد درون‌ریز از بیماری‌های شایع دنیای امروز است که به دلیل تغییر سبک زندگی‌ هر روز نیز در میان مردم شایع‌تر می‌شود. بیماری‌هایی نظیر تیروئید، دیابت، ناتوانی جنسی و ناباروری، زندگی افراد زیادی در سراسر جهان و ایران را تحت‌تأثیر قرار داده است. کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم (Harrison's Principles of Internal Medicine) با جمع‌آوری نتایج تحقیقات متعدد و مقالات علمی فراوان در کنار دانش، تخصص و تجربه‌ی نویسندگان و ویراستاران کتاب، منبعی کامل است که می‌تواند به هر پزشکی در تشخیص و درمان این بیماری‌ها کمک کند. نویسندگان کتاب آنتونی فاوچی (Anthony Fauci)، لری جیمسون (J. Larry Jameson)، دنیس کاسپر (Dennis Kasper) و... چند تن از بهترین متخصصان هستند که با خواندن این کتاب، انگار در تمام مسیر تشخیص و درمان بیماری، در کنار شما، راهنمایی‌تان می‌کنند.

تعدادی از بیماری‌هایی که کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم به آن‌ها می‌پردازد شامل اختلال عملکرد جنسی، هیرسوتیسم، اختلالات قاعدگی، اختلالات نوروهیپوفیز، اختلالات غده‌ی تیروئید، دیابت شیرین، ناباروری و چاقی است. همین‌طور، کتاب فصل‌هایی اینترنتی دارد که در صورت علاقه به اطلاع بیشتر، می‌توانید آن‌ها را از طریق اینترنت مطالعه کنید.

کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم با نمودارهایی که با توجه به علائم بیماری به تشخیص بیماری کمک می‌کند، جداول متعدد و عکس‌ها و تصاویر فراوان، فرایند یادگیری را بسیار آسان کرده است. همین‌طور دکتر افسانه توده‌رنجبر، متن کتاب را به همان روانی و شیوایی متن اصلی به فارسی برگردانده. چاپ این کتاب را انتشارات تیمورزاده بر عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

کتاب‌ اصول طب داخلی هاریسون، از سال 1950، دهه‌هاست که معتبرترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی شناخته می‌شود و چند سال یک بار، در چاپ جدید خود، پیشرفت‌های علمی و روش‌های جدید تشخیص و درمان را نیز به مطالب قبلی اضافه می‌کند. این کتاب که همه‌ی حوزه‌های طب داخلی، از بیماری‌های عفونی تا بیماری‌های اعصاب را در خود جای داده است، پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا نیز هست. همه‌ی ویژگی‌های درجه یکی که درباره‌ی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم گفته شد، شامل دیاگرام‌های شاخه‌ای تشخیص بیماری، عکس‌های رنگی و شکل‌ها، جداول و از همه مهم‌تر، محتوای جامع و کامل، در سایر کتاب‌ها نیز وجود دارد. صدها پزشک موفق در طول دهه‌ها در نوشتن و ویرایش محتوای این مجموعه همکاری کرده‌اند. «هماتولوژی»، «بیماری‌های قلب و عروق»، «بیماری‌های کبد و مجاری صفراوی» و «بیماری‌های انکولوژی» تعدادی از عناوین دیگر مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون است که در ایران به چاپ رسیده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا
  • معتبرترین مرجع پاتوبیولو‌ژی برای همه‌ی پزشکان داخلی
  • امتیاز پنج ستاره در سایت منابع پزشکی دودیز (DOODY’S)

کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم برای دانشجویان پزشکی، متخصصان غدد، متخصصان داخلی و محققانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مناسب است.

در بخشی از کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم می‌خوانیم

هموکروماتوز

درمان هموکروماتوز، عبارت است از برداشت آهن اضافه بدن و درمان حمایتی اعضای آسیب دیده. برداشت آهن به بهترین نحو از طریق فلبوتومی هفتگی یا دو بار در هفته به میزان 500mL صورت می‌گیرد. اگر چه کاهش مختصر اولیه ای در حدود 35ml/dL در حجم گلبول‌های قرمز فشرده، ایجاد می‌شود، سطح آن پس از چند هفته تثبیت می‌گردد. تا هنگام تخلیه ذخایر در دسترس آهن، اشباع ترانسفرین پاسما در حد بالا باقی می‌ماند. در مقابل، غلظت فریتین پاسما به طور پیشرونده‌ای کاهش می‌یابد، که نشان‌دهنده کاهش تدریجی ذخایر آهن بدن است. از آنجا که یک واحد 500 میلی‌لیتری خون، محتوی 200 تا 250 میلی‌گرم آهن می‌باشد و باید در حدود 25 گرم یا بیشتر آهن برداشته شود. ممکن است فلبوترمی هفتگی به مدت 1تا 2 سال در بیماران پیشرفته ضرورت یابد و باید تا زمانی سطح فریتین سرم کمتر از 50μg/L برسد ادامه یابد. بنابراین فلبوتومی در فواصلی باید انجام شود که سطح فریتین بین 100μg/dL50 حفظ شود. اغلب یک فلبوتومی برای هر سه ماه کفایت می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمافسانه توده رنجبر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات770
زبانفارسی
شابک978-600-238-606-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم

برای دریافت کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های غدد و متابولیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.