معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک

کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک، سپسیس شدید و شوک سپتیک، شوک کاردیوژنیک و ادم ریوی، کاپلاس قلبی عروقی، ایست قلبی و مرگ ناگهانی قلبی (SCD)، تألیف دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی، استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو به عنوان بخشی از کتاب جامع هاریسون، مهمترین مباحث را پیرامون شوک به دستگاه قلبی عروقی مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک، سپسیس شدید و شوک سپتیک، شوک کاردیوژنیک و ادم ریوی، کاپلاس قلبی عروقی، ایست قلبی و مرگ ناگهانی قلبی (SCD)

کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک در 5 فصل گردآوری شده است. این کتاب بخشی از کتاب اصول طب داخلی هاریسون و از مهم‌ترین منابع برای درک بیماری‌های مربوط به قلب و عروق محسوب می‌شود.

فصل ابتدایی این کتاب به بررسی هیپرتانسیون پولمونر، پاتوبیولوژی آن، تشخیص و طبقه بندی و درمان دارویی این بیماری اختصاص دارد. فصل دوم مختص رویکرد به بیمار مبتلا به شوک است که در آن درباره‌ی درمان‌های کمکی، انواع شوک مانند هیپو آدرنال، تروماتیک، کاردیوژنیک و پاسخ عضوی بحث شده است. فصل بعدی تعاریف و اتیولوژی سپسیس، پاتوفیزیولوژی، مکانیسم‌های میزبان برای درک وجود میکروب‌ها، پاسخ‌های موضعی و سیستمیک میزبان به میکروب‌های مهاجم، اختلال عملکرد اعضا و شوک و تظاهرات بالینی را توضیح می‌دهد. فصل چهارم پیرامون ادم ریوی و درمان آن، شوک کاردیوژنیک، آنفارکتوس حاد میوکارد و ملاحظات خاص و فصل پایانی، بازنگری و تعریف کلاپس قلبی عروقی، اتیولوژی و وقایع شروع کننده، درمان ایست قلبی، پیشگیری از مرگ ناگهانی قلبی در افراد پرخطر بدون سابقه می‌باشد.

کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک، سپسیس شدید و شوک سپتیک، شوک کاردیوژنیک و ادم ریوی، کاپلاس قلبی عروقی، ایست قلبی و مرگ ناگهانی قلبی (SCD) توسط دکتر مهدی موسوی، متخصص قلب و عروق و دکتر سلماز کلهر ترجمه شده و انتشارات تیمورزاده آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک، سپسیس شدید و شوک سپتیک، شوک کاردیوژنیک و ادم ریوی، کاپلاس قلبی عروقی، ایست قلبی و مرگ ناگهانی قلبی (SCD) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کلیه دانشجویان رشته‌ی علوم پزشکی، داوطلبان آزمون جامع رزیدنتی و پزشکان مشغول به طبابت پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیشتر آشنا شویم

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک می‌خوانیم

به طور طبیعی هنگامی که برون‌ده قلبی کاهش می‌یابد، برای حفظ حد معینی از فشار خون که برای خون‌رسانی قلب و مغز کافی باشد، مقاومت عروقی سیستمیک افزایش می‌یابد که به قیمت کاهش خون‌رسانی به سایر بافت‌ها مثل عضله و پوست و به خصوص دستگاه گوارش تمام می‌شود. مقاومت عروقی سیستمیک به طور اولیه توسط قطر مجرای داخلی آرتریول‌ها تعیین می‌شود. میزان متابولیسم قلب و مغز زیاد و ذخایر انرژی آن‌ها کم است. این اعضا به شدت به تأمین مداوم اکسیژن و مواد مغذی وابسته هستند و به جز مدت کوتاهی در حد چند دقیقه قادر به تحمل ایسکمی شدید نیستند. برای حفظ خون رسانی شریان‌های مغزی و کرونر در مواقعی که هیپوتانسیون قابل توجه وجود دارد خود تنظیمی (حفظ جریان خون در محدوده وسیعی از فشارهای خون رسانی) حیاتی است. با این حال، هنگامی که فشار متوسط شریانی به کمتر یا مساوی 60 میلی متر جیوه رسید جریان خون این اعضا کاهش می‌یابد و عملکرد آن‌ها مختل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 304
هیپرتانسیون پولمونر
پاتوبیولوژی
تشخیص و طبقه‌بندی
درمان دارویی هیپرتانسیون شریانی پولمونر (PAH)
فصل 324
رویکرد به بیمار مبتلا به شوک
پاتوژنز و پاسخ عضوی
درمان شوک
انواع خاص شوک
شوک تروماتیک
شوک کاردیوژنیک
شوک سپتیک
شوک هیپوآدرنال
درمانهای کمکی
فصل 325
سپسیس شدید و شوک سپتیک
تعاریف
انیولوژی
اپیدمیولوژی
پاتوفیزیولوژی
مکانیسم‌های میزبان برای درک وجود میکروب‌ها
پاسخ‌های موضعی و سیستمیک میزبان به میکروب‌های مهاجم
اختلال عملکرد اعضاء و شوک
تظاهرات بالینی
عوارض عمده
یافته‌های آزمایشگاهی
تشخیص
درمان سپسیس شدید و شوک سپتیک
پیش‌آگهی
پیش‌گیری
فصل 326
شوک کاردیوژنیک و ادم ریوی
شوک کاردیوژنیک
درمان: انفارکتوس حاد میوکارد
ادم ریوی
درمان ادم ریوی
ملاحظات خاص
فصل 327
کلاپس قلبی - عروقی ایست قلبی و مرگ ناگهانی قلبی (SCD)
بازنگری و تعریف
تعریف بالینی انواع کلاپس قلبی - عروقی
اتیولوژی وقایع شروع کننده و اپیدمیولوژی بالینی
مشخصات بالینی ایست قلبی
درمان ایست قلبی
پیش‌گیری از مرگ ناگهانی قلبی (SCD) در افراد پرخطر بدون سابقه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک
نویسنده، ، ، ، ،
مترجممهدی موسوی، سولماز کلهر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-238-475-1
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرتانسیون پولمونر، رویکرد به بیمار مبتلا به شوک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.