معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت، اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز تألیف دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی، استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو بخشی از کتاب جامع اصول پزشکی داخلی هاریسون است. این کتاب از کامل‌ترین کتب آموزشی برای درک بیماری‌هایی است که تحت تاثیر اختلالات آب و الکترولیت ایجاد شده‌اند.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت، اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز

اختلال الکترولیت هنگامی اتفاق می‌افتد که سطح این الکترولیت‌ها در خون و مایعات بدن خیلی کم یا خیلی زیاد باشد. کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت، اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز در دو فصل به بررسی انواع اختلالات فوق می‌پردازد. در فصل اول علاوه‌بر توضیح اختلالات، درمان هیپوولمی، و تفاوت‌های درمانی هیپوناترمی و هیپرناترمی در کنار تفاوت‌های درمانی هیپوکالمی و هیپرکالمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل دوم این کتاب، 9 مورد از اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز آورده شده که در جهت فهم بهتر این اختلالات کمک فراوانی خواهد کرد.

الکترولیت‌ها ترکیباتی هستند که عملکردهای فیزیولوژیکی در بدن انسان را کنترل می‌کنند. از نمونه‌های الکترولیت‌ها می‌توان به کلسیم، منیزیم، سدیم و ... اشاره کرد. الکترولیت‌ها در مایعات بدن، از جمله خون وجود دارند. اندام‌های مختلفی مانند کلیه، ریه، دستگاه گوارش و غدد عرق به تنظیم آب و الکترولیت‌ها در بدن کمک می‌کنند اما مهم‌ترین وظیفه در این زمینه را کلیه برعهده دارد. کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت، اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز توسط دل آرا صالحی‌فر، آیدا معافی و راضیه لطفی ترجمه شده و انتشارات تیمورزاده آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت، اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز مناسب چه کسانی است؟

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت، یکی از کامل‌ترین مراجع برای دانشجویان کارورزی و رزیدنتی علوم پزشکی می‌باشد. همچنین پزشکان مشغول به طبابت نیز می‌توانند از این کتاب برای مرور دانسته‌های خود استفاده کنند.

با نویسندگان کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیشتر آشنا شویم

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت می‌خوانیم

چون تمام ۴ الکل سمی و فعال از نظر اسمولالیتی، یعنی اتیلن گلیکول، متانول، دی اتیلن گلیکول و پروپیلن گلیکول توسط الکل دهیدروژناز متابولیزه می‌شوند تا محصولات سمی تولید کنند، مهار رقابتی این آنزیم کلیدی برای درمان تمام ۴ عامل سمی رایج است. قوی‌ترین مهارکننده الکل دهیدروژناز و داروی انتخابی در این مورد fomepizole (۴ متیل پیرازول) است. فومپیزول باید به صورت داخل وریدی و همچنین به صورت یک دوز mg/kg) Loading ۱۵) استفاده شود که سپس با دوزهای mg/kg ۱۰ در هر ۱۲ ساعت برای هر ۴ دوز و سپس mg/kg ۱۵ در هر ۱۲ ساعت است تا زمانی که سطح اتیلن گلیکول به کمتر از mg/dl ۲۰ کاهش یابد و بیمار بدون علامت و با یک PH نرمال شود. بخش‌های مهم دیگری از درمان مصرف الکل سمی شامل جایگزینی مایع تیامین پیریدوکسین، فولات سدیم بی کربنات و همودیالیز است. همودیالیز برای حذف ترکیبات اصلی و متابولیت سمی استفاده می‌شود اما همچنین fomepizole استفاده شده را نیز برداشت می‌کند که باید دوز دارو تصحیح شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 63
اختلالات آب و الکترولیت
سدیم و آب
درمان هیپوولمی
اختلالات سدیم
درمان هیپوناترمی
درمان هیپرناترمی
اختلالات پتاسیم
درمان هیپوکالمی
درمان هیپرکرکالمی
فصل 64e
اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز
مورد 1
مورد 2
مورد 3
مورد 4
مورد 5
مورد 6
مورد 7
مورد 8
مورد 9

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمدل آرا صالحی فر، آیدا معافی، راضیه لطفی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-600-238-552-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

نقد، بررسی و نظرات کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت

علی خلیلی نژاد
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب رفرنس هستش و خوندنش وقت گیر ولی اگه خوب بخونی استاد میشی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات آب و الکترولیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.