معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز، بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه نوشته‌ی جوزف لوسکالزو، آنتونی فاوچی، دنیس کاسپر، استفان هاوزر، دن لونگو و لری جیمسون بر اساس تازه‌ترین تحقیقات علمی به بررسی ساختار و اختلالات دستگاه کلیه و مجاری ادراری می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز، بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه

در کتاب حاضر، علت، تشخیص و درمان چهار نوع بیماری کلیوی مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل ابتدایی در خصوص هیپرکلسمی و هیپوکلسمی بحث می‌کند. همچنین روش‌های درمانی مختلف آن در این فصل ارائه داده شده است. فصل دوم به بررسی اسیدوز و آلکالوز اختصاص یافته و نحوه‌ی درمان آن ها، تشخیص انواع معمول اختلالات، اسیدوز متابولیک، کتواسیدوز الکلی، اسیدوز تحریکی با سالیسیلات و اتیلن گلیکول و متانول و درمان آلکالوز تنفسی را شرح داده است. فصل پایانی مطالبی پیرامون بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه ارائه کرده است. لوپ هنله، توبول پروگزیمال، تعادل آب و سدیم، انتقال اپیتلیالی و تنظیم هورمونی از عناوین مطرح شده در این فصل هستند.

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز، بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه توسط دکتر دل آرا صالحی فر، دکتر آیدا معافی و دکتر راضیه لطفی، ترجمه شده و انتشارات تیمورزاده آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز، بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب می‌تواند راهنمای جامع و کاملی برای تمامی دستیاران و دانشجویان پزشکی و همه‌ی پزشکان متخصص کلیه و مجاری ادراری به شمار آید.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز می‌خوانیم

اگر کاهش کلسیم سرم نسبتا خفیف و مزمن باشد، بیماران مبتلا به هیپوکلسمی ممکن است بدون علامت باشند و یا در موارد حاد با عوارض تهدید کننده حیات مراجعه نمایند. هیپوکلسمی شدید و متوسط با پارستزی اغلب در انگشتان مچ و نواحی دور دهان (ciracmoral) دیده شده و باعث افزایش تحریک پذیری عصبی - ماهیچه‌ای می‌شود. در معاینه بالینی یک علامت chevostek (که ماهیچه‌های دور دهانی را در پاسخ به ضربه زدن آهسته عصب صورت که در جلوی گوش، است حرکت می‌دهد) ممکن است وجود داشته باشد، گرچه این علامت در ٪10 افراد نرمال هم وجود دارد.
اسپاسم کارپال ممکن است با بادکردن کاف فشارخون تا حد mmHg 20 بیش از فشارخون سیستولیک بیماران به مدت 3 دقیقه تحریک شود. هیپوکلسمی شدید می‌تواند باعث تشنج اسپاسم کارپوپدال، برونکواسپاسم، اسپاسم حنجره و طویل شدن فاصله QT شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 65
هیپرکلسمی و هیپو کلسمی
مقدمه
هیپرکلسمی
درمان هیپرکلسمی
هیپوکلسمی
درمان هیپوکلسمی
فصل 66
اسیدوز و آلکالوز
هموستاز اسید و باز نرمال
تشخیص انواع معمول اختلالات
برخورد با بیمار اختلالات اسید - باز
اسیدوز متابولیک
درمان اسیدوز متابولیک
درمان اسیدوز با شکاف آنیونی بالا
درمان اسیدوز اسید لاکتیک
درمان کتواسیدوز الکلی
درمان اسیدوز تحریکی با سالیسیلات
درمان اسیدوز تحریکی با اتیلن گلیکول
درمان اسیدوز تحریکی با متانول
درمان مسمومیت ایزوپروپیل الکل
درمان نارسایی کلیه
درمان اسیدوز متابولیک بدون شکاف آنیونی
آلکالوز متابولیک
درمان آلکالوز متابولیک
اسیدوز تنفسی
درمان اسیدوز تنفسی
آلکالوز تنفسی
درمان آلکالوز تنفسی
فصل 332e
بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه
مقدمه
تکامل جنینی
تعیین و تنظیم فیلتراسیون گلومرولی
مکانیسم‌های انتقال توبولی - کلیوی
انتقال اپی تلیالی محلول
ترانسپورت (انتقال) غشایی
عملکرد اجزاء نفرون
توبول پروکسیمال
لوپ هنله
توبول پیچیده دیستال
مجرای جمع کننده
تنظیم هورمونی تعادل سدیم و آب
تعادل آب
تعادل سدیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمآیدا معافی، راضیه لطفی، دل آرا صالحی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-600-238-553-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم): هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.