معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه، یرقانه، تورم شکم و آسیت نوشته‌ی دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی، استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو پیرامون بیماری‌های دستگاه گوارش تألیف گردیده است. کتاب فوق یکی از کامل‌ترین منابع آموزشی برای دروس تخصصی دانشجویان مقطع کارورزی و رزیدنتی است.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه، یرقانه، تورم شکم و آسیت

در کتاب حاضر، به طور کلی به مبحث بیماری‌های گوارش یعنی بررسی علت و سبب بیماری‌هایی که منشا آن‌ها سیستم هضم و جذب و دستگاه گوارشی است، نحوه پیشگیری، تشخیص و درمان آن‌ها پرداخته می‌شود. به طور خاص، اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارش، یرقان، تورم شکم و آسیت در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب در 5 فصل نوشته شده که در هر یک از آن‌ها، یک بیماری به تفصیل شرح داده شده است. فصل اول پیرامون اسهال و یبوست است؛ فیزیولوژی طبیعی کولون (روده بزرگ)، اسهال حاد، اسهال مزمن و یبوست و درمان آن‌ها، از جمله عناوینی هستند که در این فصل مطرح شده‌اند. فصل دوم، عوامل موثر بر کاهش وزن ناخواسته را شرح داده و روش درمانی رایجی را برای آن پیشنهاد کرده است. فصل سوم، در خصوص خونریزی دستگاه گوارش و چگونگی رویکرد به این بیماری است. فصل چهارم، یرقان، تظاهرات بالینی و تشخیص‌های افتراقی آن را بیان کرده و در فصل پایانی، تعریفی از تورم شکمی و آسیت را شاهد هستیم و در خصوص رویکرد به این بیماری و نحوه درمان آن، آگاه می‌شویم. لازم به ذکر است که این کتاب، یکی از دو رفرنس اصلی اعلام شده برای آزمون‌های جامع پیش کارورزی و دستیاری پزشکی است.

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه، یرقانه، تورم شکم و آسیت با مقدمه‌ی دکتر کیوان الچیان، متخصص بیماری‌های داخلی، ترجمه و ویراستاری سجاد قانع عزآبادی، توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه، یرقانه، تورم شکم و آسیت مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته پزشکی، کارورزانی که برای آمادگی آزمون جامع پیش کارورزی در حال مطالعه دروس داخلی هستند و فارغ‌التحصیلان پزشکی که داوطلب آزمون جامع رزیدنتی برای ادامه تحصیل در یک رشته تخصصی ویژه هستند، مخاطبین این کتاب می‌باشند.

با نویسندگان کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیشتر آشنا شویم

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه می‌خوانیم

کاهش وزن ناخواسته اغلب به صورت تدریجی رخ داده و غالباً نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای به شمار می‌رود. کاهش وزن بدن قابل توجه از نظر بالینی به صورت از دست دادن ده پوند (4/5 کیلوگرم) یا بیش از 5 درصد از وزن بدن در یک دوره 6-12 ماهه تعریف می‌شود. کاهش وزن ناخواسته در حدود 8 درصد از بزرگسالان به صورت سرپایی و 27 درصد از بیماران ضعیف 65 ساله یا بالاتر رخ می‌دهد. علی‌رغم بررسی‌های گسترده در بالغ بر بیماران علت ویژه‌ای برای کاهش وزن یافت نمی‌شود، برعکس در حدود نیمی از بیمارانی که مدعی کاهش وزن هستند شواهد مستندی از آن به دست نمی‌دهند. بیماران مبتلا به کاهش وزن با علت نامشخص، عموماً پیش آگهی بهتری نسبت به کسانی که در آن‌ها علت کاهش وزن مشخص است دارند. به ویژه وقتی با علت نئوپلاستیک روبه رو هستیم کاهش وزن در افراد مسن تر با اثرات مخرب متنوعی همراه است که از آن میان می‌توان به شکستگی مفصل ران زخم‌های ناشی از فشار، نقص کارکرد ایمنی و کاهش وضعیت عملکردی اشاره کرد. از این که کاهش وزن قابل توجه با افزایش مرگ ومیر همراه بوده تعجب نمی‌کنیم و این میزان از ۹ درصد تا ۳۸ درصد در طول یک تا ۲/۵ سال
در غیاب توجه و مراقبت‌های بالینی متغیر است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 55: اسهال و یبوست
فیزیولوژی طبیعی
اسهال
رویکرد به بیمار: اسهال حاد
درمان اسهال حاد
رویکرد به بیمار: اسهال مزمن
درمان اسهال مزمن
یبوست
رویکرد به بیمار: یبوست
درمان یبوست
فصل 56: کاهش وزن ناخواسته
درمان کاهش وزن ناخواسته
فصل 57: خونریزی دستگاه گوارش
رویکرد به بیمار: خونریزی دستگاه گوارش
فصل 58: یرقان
رویکرد به بیمار: یرقان
فصل 59: تورم شکم و آسیت
تورم شکمی
رویکرد به بیمار: تورم شکم
آسیت
درمان آسیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمسجاد قانع عزآبادی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-600-238-518-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): اسهال و یبوست، کاهش وزن ناخواسته، خونریزی دستگاه گوارشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.