معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن، که به دست جمعی از مؤلفان نوشته شده است، به بحث و بررسی درباره‌ی بیماری‌های یادشده می‌پردازد. کتاب حاضر از مهم‌ترین و معتبرترین منابع دانش پزشکی در سراسر دنیاست.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن

کتاب «اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های گوارش» (Harrison's Principles of Internal Medicine)، نوشته‌ی دنیس کاسپر (Dennis Kasper)، آنتونی فاوچی (Anthony Fauci)، استفان هاوزر (Stephen Hauser)، دن لونگو (Dan Longo)، لری جیمسون (J. Larry Jameson) و جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) است. ویراست نوزدهم این کتاب به دست سجاد قانع عزیزآبادی ترجمه و در انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

این کتاب دو فصل از فصل‌های مربوط به سیستم گوارشی کتاب اصول طب داخلی هاریسون را در خود جای داده است:فصل 347 شامل مباحث مربوط به بیماری‌های مری و فصل 348 که مربوط به بیماری زخم پپتیک است. در فصل اول ساختار و کارکرد مری، علائم بیماری، اختلالات ساختاری مربوط به مری، بیماری‌ها و درمان‌های آن‌ها مورد بحث قرار داده می‌شود. در فصل 348 نیز، نویسندگان بیماری زخم پپتیک، درمان‌های آن و بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با آن را بررسی می‌کنند.

بخش دیگری از بیماری‌های گوارشی این مجموعه‌ی کتاب، با عنوان «اصول طب داخلی هاریسون بیماری‌های گوارش 2015؛ درد شکم، دیسفاژی، تهوع، اسفراغ و سوء هاضمه» نیز که به بیماری‌های گوارشی می‌پردازند، به دست همین مترجم و در همین انتشارات به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر منبعی معتبر، کاربردی و جامع برای مطالعه‌ی علم پزشکی است. همچنین کتاب پیش رو، منبعی معتبر و عمده در میان کتاب‌های اصلی پزشکی در تمام جهان است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه‌ی کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامع بیماری‌های داخلی است. این مجموعه‌ی کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ی این کتاب را بر عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌هایی مجزا منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی، رزیدنت‌ها و دانشجویان دوره‌ی فوق تخصص مناسب است.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن می‌خوانیم

ازوفاژیت در اثر کاندیدا
کاندیدا به صورت طبیعی در گلو یافت می‌شود اما می‌تواند در میزبان با ضعف سیستم ایمنی پاتوژنیک شده و ازوفاژیت ایجاد کند. کاندیدا آلبیکانس شایع‌ترین آن‌هاست. ازوفاژیت کاندیدایی هم چنین در اثر استاز مری ثانویه به اختالات حرکتی مری و دیورتیکول‌ها رخ می‌دهد. بیماران از درد در هنگام بلع و دیسفاژی شکایت دارند. در صورت وجود برفک دهان، درمان تجربی مناسب است، اما عفونت هم زمان شایع بوده و عائم پایدار باید ما را به سمت آندوسکوپی و نمونه‌برداری که مفیدترین ارزیابی تشخیصی است، رهنمون سازد. ازوفاژیت کاندیدیایی ظاهر مشخصی شامل پاک‌های سفید شکننده دارد. به ندرت، ازوفاژیت کاندیدیایی با خونریزی، سوراخ‌شدگی، تنگی یا تهاجم سیستمیک عارضه‌دار می‌شود. فلوکونازول خوراکی ( 200-400 میلی گرم در روز اول، سپس 100-200 میلی گرم روزانه) به مدت 14-21 روز، درمان ارجح است. بیماران مقاوم به فلوکونازول، ممکن است به ایتراکونازول، وریکونازول یا پوساکونازول پاسخ دهند. به صورت جایگزین، بیمارانی که پاسخ ضعیفی به این درمان‌ها می‌دهند یا کسانی که قادر به بلع دارو نیستند، می‌توانند با اکینوکاندین داخل وریدی (کاسپوفانژین 50 میلی گرم روزانه به مدت 7-2 روز) درمان شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 347: بیماری‌های مری
فصل 348: بیماری زخم پپتیک و اختلالات مرتبط با آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمسجاد قانع عزآبادی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات69
زبانفارسی
شابک978-600-238-520-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های مری، بیماری زخم پپتیک و اختلالات مربوط به آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.