معرفی و دانلود کتاب هفده هجا

عکس جلد کتاب هفده هجا
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفده هجا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفده هجا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفده هجا

کتاب هفده هجا، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه از ادبیات ژاپن به قلم هیسایی یاماموتو است. یاماموتو که بیشتر به نگارش داستان‌هایی در رابطه با مهاجران ژاپنی در آمریکا و نیز نابرابری‌های حاکم در جوامع شهرت دارد، در این مجموعه نیز قصه‌هایی با همین موضوعات را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب هفده هجا

مهاجرت و شروع یک زندگی جدید در فضایی که پیش‌تر تجربه‌ی زندگی در آن را نداشته‌ایم، می‌تواند برای بسیاری از افراد خوشایند به نظر برسد و همان رویایی باشد که مدت‌ها آن را در سر می‌پرورانده‌اند. اما آیا قرار است همه‌ چیز به همان زیبایی که فکر می‌کنیم پیش برود؟ گاهی ممکن است مشکلات فرهنگی و بسیاری از مسائلی که به علت تغییر محیط زندگی به وجود می‌آیند، در خانواده‌ها نیز نفوذ کنند و باعث ایجاد شکاف میان نسل‌های مختلف شوند. یکی از گروه‌هایی که به صورت توده‌ای و جمعی مهاجرت را برای ادامه‌ی زندگی خود انتخاب کردند، ژاپنی‌هایی هستند که با گسترش استعمار ژاپن و همچنین بعد از جنگ جهانی دوم، به صورت خانوادگی به قاره‌ی آمریکا مهاجرت می‌کردند. این شیوه‌ی مهاجرت، باعث شد تا نسل بعدی مهاجران، فرزندانی ژاپنی-آمریکایی باشند. هیسایی یاماموتو (Hisaye Yamamoto) در داستان‌های خود، عموماً به بررسی این مشکلات بین نسل‌های مختلف ژاپنی‌هایی که با مهاجرت به آمریکا شاهد به وجود آمدن تفاوت‌هایی قابل‌توجه در خانواده‌ی خود بوده‌اند، می‌پردازد. در واقع شخصیت‌های اصلی داستان‌های او ژاپنی-آمریکایی‌اند. مجموعه داستان هفده هجا (Seventeen Syllables and Other Stories) نیز به همین شکل نوشته شده است. او در داستان هفده هجا، که یکی از قصه‌های این مجموعه است، به سراغ اختلافات بین نسلی در یک خانواده‌ی مهاجر رفته است.

جدای از موضوعاتی که درون‌مایه‌ی داستان‌های یاماموتو را تشکیل می‌دهند، لحن نگارش او و عناصری که در قصه‌های خود به کار می‌گیرد نیز از جذابیت ویژه‌ای برخوردارند. عموماً داستان‌های او را مشابه با اشعار هایکو می‌دانند، چرا که در نگارش خود، از عناصر اصلی هایکوها مانند آرایه‌های ادبی و خیال‌پردازی‌های شاعرانه استفاده کرده است. با این وجود، متن را از قالب داستانی آن خارج نکرده و به اصل موضوع پرداخته است. همچنین در آثار او، صحنه‌هایی از نژادپرستی حاکم بر برخی جوامع را می‌بینیم که کاملاً مبتنی بر واقعیت هستند. هیسایی یاماموتو هم در مجموعه‌ی هفده هجا و هم در باقی آثار خود، کوشیده تا صدای افرادی باشد که در حاشیه‌ی جامعه زندگی می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب هفده هجا

شش داستانی که در این مجموعه می‌خوانیم عبارتند از: «اتوبوس ویلشایر»، «باران صبحگاهی»، «زن بی‌خانمان»، «هفده هجا»، «اکالیپتوس» و «لاس‌وگاس چارلی». سبک و سیاق همیشگی قلم نویسنده در این داستان‌ها کاملاً آشکار است و به همان موضوعاتی پرداخته که به آن‌ها شناخته می‌شود. داستان هفده هجا، به علاوه‌ی سایر عناوین این مجموعه، از مشهورترین آثار او هستند. از ویژگی‌های قابل‌ستایش این داستان‌ها، عدم قهرمان‌سازی است! یاماموتو نخواسته تا فردی را به عنوان قهرمان معرفی کند، یا شخصیتی را منفی یا مثبت جلوه بدهد. در وجود تمام شخصیت‌ها، مانند اکثر مردم عادی، ترکیبی از خوب و بد را می‌بینیم.

مجموعه داستان هفده هجا، توسط بابک اشرف خانی و مازیار ادیب نصرت به فارسی برگردانده شده و به کوشش نشر افکار به چاپ رسیده است.

کتاب هفده هجا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این مجموعه از قصه‌های پرکشش و تأمل‌برانگیز را به دوست‌داران ادبیات خارجی و علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هفده هجا می‌خوانیم

نه اینکه زندگی برای چارلی بی‌معنی شده باشد. به هیچ‌وجه. روزهایش پرشور بود و لبریز از امیدِ ثروت ناگهانی. چرا که نه؟! یک مرد ژاپنی که ادعا می‌کرد هشتاد و پنج ساله است، بیست و پنج هزار دلار در بازی لوتو برده بود. یکی دو روز بیشتر نبود که از لوس‌آنجلس برای گذراندن تعطیلات کوتاهی به آنجا آمده بود. چهره‌ی هشتاد ساله‌ی بشاش و شرقی‌اش تصویر صفحه‌ی اول مجله‌ی آفتاب لاس‌وگاس شده بود (به‌نظر چارلی مردک در مورد سنش دروغ گفته بود، هم سن و سال چارلی می‌زد، شصت و دو- سه سال یا همین حدود). چارلی کل مجله را نگه‌ داشته بود، گه‌گاهی بیرونش می‌آورد و غرق در امید و آرزو می‌خواندش.

در هر حال همه‌ی مستخدمه‌ها با چارلی خوب تا می‌کردند، هم ظرفشوی باوجدانی بود (بهتر از آن چینی‌های شلخته)، هم اینکه با بقیه خوب کنار می‌آمد و وقتی رو شانس نبودند، همیشه چند دلاری بهشان می‌داد. متصدی بار هم با چارلی خوش‌رفتار بود. صبح ساعت شش که کارش تمام می‌شد، تا مغز استخوان خسته و همیشه منتظر یکی دو پیاله ویسکی مجانی بود تا جسمش سبک و روحش گرم شود، گاهی او را به یادِ پیاله‌های کوچکِ ساکی می‌انداخت که پس از یک روزِ پر کار در مزرعه، قبل از شام، همراه ترشی سبزیجات بالا می‌انداخت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اتوبوس ویلشایر
باران صبحگاهی
زنِ بی‌خانمان
هفده هجا
اکالیپتوس
لاس وگاس چارلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفده هجا
نویسنده
مترجمبابک اشرف خانی، مازیار ادیب نصرت
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-622-7356-75-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفده هجا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هفده هجا

برای دریافت کتاب هفده هجا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.