معرفی و دانلود کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود

عکس جلد کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود

زندگی بدون صدا، بدون نور و بدون کلمه! کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود به قلم لیبی رومرو روایتی خواندنی،‌ تکان‌دهنده و الهام‌بخش از زندگی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان جهان است که بر اثر ابتلا به بیماری، در کودکی توانایی بینایی،‌ شنوایی و گفتار خود را از دست می‌دهد. این کتاب ذیل مجموعه‌ی DK Life Stories به انتشار رسیده و زندگی این بانوی سرسخت و تأثیرگذار را به‌زیبایی برایتان تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود

فکر می‌کنید زندگی در تاریکی و سکوت مطلق چه شکلی است؟ برای چند دقیقه در تاریکی بنشینید،‌ با دست‌ گوش‌هاتان را محکم بگیرید و تصور کنید برای باقی عمر به همین شکل و بدون هیچ‌گونه توانایی در حرف زدن خواهید بود... حتی تصور چنین شرایطی هم سخت و غیرقابل تحمل است؛ مگر نه؟ اما هلن کلر (Helen Keller) کسی بود که این تصویرسازی را زندگی کرده...

هلن کلر دختر خانواده‌ای آمریکایی بود که در تاریخ 27 ژوئن سال 1880 در ایالت آلابامای این کشور به دنیا آمد. او تنها هجده ماه از عمر خودش را مانند انسان‌های عادی با توانایی‌های معمول سپری کرد. زیرا هجده‌ماهه بود که ابتلا به بیماری مننژیت، بینایی و شنوایی را از او گرفت و ارتباطش را با دنیای اطراف قطع کرد. کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود (DK Life Stories:‌ Helen Keller) اثر لیبی رومرو (Libby Romero) به شرح زندگی و کارهای بزرگ این زن تأثیرگذار تاریخ و نویسنده‌ی آمریکایی پرداخته و اطلاعات بی‌نظیری را درباره‌ی زندگی این بانوی خستگی‌ناپذیر در اختیارتان می‌گذارد. لیبی رومرو در این کتاب خواندنی، با بیانی گیرا و جذاب به شرح سرنوشت هلن کلر می‌پردازد و درباره‌ی آنا سالیوان، معلم دلسوز هلن نیز صحبت می‌کند. همچنین روزهای سخت و طاقت‌فرسای یادگیری و خوشحالی ورود به دانشگاه هلن کلر را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که این بانوی نویسنده چگونه توانست با فعالیت‌های مستمر خود دنیای ناشنوایان و نابینایان را از تاریکی به سمت نور ببرد.

کتاب هلن کلر:‌ دختری که عاشق نور بود حقایقی را به کودکان می‌آموزد که می‌تواند زندگی آن‌ها را متحول کند. کودکان و نوجوانان با مطالعه‌ی این زندگی‌نامه‌ی مصور یاد می‌گیرند که چگونه می‌توان با صبر و تمرین محدودیت‌ها را کنار زد و طرحی نو بر جهان انداخت.

مهسا خراسانی کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود اثر لیبی رومرو را به فارسی برگردانده است. گفتنی‌ست زیبایی روایی داستان و تأثیرگذاری آن با تصویرگری منحصربه‌فرد و هنرمندانه‌ی شارلوت ایجر دوچندان شده است. همچنین چاپ و انتشار این کتاب را نشر پرتقال، ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان ‌برعهده داشته است.

اقتباس‌های سینمایی از زندگی هلن کلر

داستان زندگی هلن کلر تاکنون مورد اقتباس سینمایی زیادی قرار گرفته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • فیلم سینمایی «معجزه‌گر» (The Miracle Worker) به کارگردانی آرتور پن در سال 1962 که آن بنکرافت، پتی دوک و اندرو پرین در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. گفتنی‌ست آن بنکرافت و پتی دوک برای بازی در این فیلم به ترتیب برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و جایزه‌ی اسکار بهترین نقش مکمل زن شدند.

  • فیلم سینمایی «سیاه» (Black) محصول کشور هند که به کارگردانی سانجای لیلا بانسالی در سال 2005 ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی مانند آمیتاب باچان و رانی موکرجی ایفای نقش کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

مجموعه‌ای از روایت‌های خواندنی و تکان‌دهنده درباره‌ی تأثیرگذارترین شخصی‌های تاریخ! پربیراه نیست اگر بگوییم که مجموعه‌ی DK Life Stories یکی از بهترین و متفاوت‌ترین آثار حوزه‌ی کودک است که در چند سال اخیر تهیه و منتشر شده است. این مجموعه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های تأثیرگذار و چهره‌های ماندگار جهان به قلم نویسندگان مختلف به چاپ رسیده است.

نکته‌ی جالب درباره‌ی این مجموعه کتاب خواندنی و مصور ترکیب شخصیت‌های شناخته‌شده همچون انشتین، گاندی و هلن کلر با افراد کمتر شناخته‌شده مانند جین گودال است. روایت‌هایی که از زندگی هر فرد در مجموعه‌ی DK Life Stories بیان می‌شود،‌ هیچ شباهتی به زندگی‌نامه‌های کلیشه‌ای و مرسوم ندارد. بلکه با روشی جذاب و غافلگیرکننده همراه با تصاویری تماشایی تهیه شده‌اند که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌مانند.

نقل‌قول‌های خاص و به‌یادماندنی، طراحی‌های ظریف و هنرمندانه و شیوه‌ی روایی جذاب در کتاب‌های مجموعه‌ی DK Life Stories باعث شده تا این مجموعه نزد کودکان و نوجوانان و حتی والدینشان بسیار محبوب و پرطرفدار باشد.

تاکنون چندین جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رؤیایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح
  • هلن کلر: دختری که عاشق نور بود

کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود برای چه کسانی مناسب است؟

زندگی‌نامه‌ی عجیب و پرماجرای هلن کلر برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال تهیه و منتشر شده است. اما نوجوانانی که از خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و الهام‌بخش لذت می‌برند و دوست دارند درباره‌ی سرگذشت چهره‌های شاخص و مشاهیر جهان بیشتر بدانند نیز از مطالعه‌ی این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود می‌خوانیم

روزی در ماه فوریه، وقتی فقط هجده ماهش بود، مریض شد. چند روز با تبی سوزان در رختخواب خوابید. دکتر خانوادگی‌شان معاینه‌اش کرد و به پدر و مادرش گفت هلن دچار گرفتگیِ شدید در شکم و مغز شده. دکتر نمی‌دانست هلن زنده می‌ماند یا نه. بعد، تب همان‌طور که ناگهانی آمده بود، ناگهانی هم قطع شد. خانواده‌ی هلن خوشحال و آسوده شدند. چون فکر می‌کردند کودکشان دارد خوب می‌شود.

اما پدر و مادر هلن نمی‌دانستند چشم‌های کودکشان داغ و خشک شده و درد می‌کند. نفهمیدند هلن به‌جای دنبال کردن نور که قبلاً خیلی توجهش را جلب می‌کرد، به دیوار نگاه می‌کند. وقتی کیت سعی می‌کرد نوزادش را آرام کند، نمی‌فهمید چرا هلن آن‌همه وحشت‌زده و گیج است. همهۀ این‌ها چند روز بعد تغییر کرد: یعنی وقتی کیت دستش را روبه‌روی صورت هلن تکان داد و متوجه شد کودک چشم‌هایش را نمی‌بندد. بعد زنگ شام به صدا درآمد. صدای زنگ کیت را از جا پراند، اما هلن واکنشی نشان نداد و همان موقع بود کخ کیت فهمید مشکلی وجود دارد.

دخترش هلن که همیشه از دیدن گل‌های زیبا و شنیدن صدای پرنده‌ها لذت می‌برد، دیگر نه می‌توانست ببیند و نه بشنود و احتمالاً فقط می‌توانست چند کلمه حرف بزند. همه‌ی این‌ها به‌خاطر بیماری‌اش اتفاق افتاده بود، بیماری‌ای که دکتر به‌سادگی آن را «تب مغزی» نامیده بود. پزشک‌های آن دوران وسایل و آزمایش‌های امروزی را نداشتند.

فهرست مطالب کتاب

1: در تاریکی
2: بچه‌ی وحشی
3: آمدن آنی
4: آ-ب
5: یک دنیای جدید
6: کودک شگفت‌انگیز
7: دانش‌آموز نابغه
8: نویسنده و فارغ‌التحصیل
9: عقاید هلن
10: صدای هلن
11: کمک به نابینایان
12: بزرگداشت هلن کلر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود
نویسنده
مترجممهسا خراسانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-462871-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود

برای دریافت کتاب هلن کلر: دختری که عاشق نور بود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.