معرفی و دانلود کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین

عکس جلد کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین
قیمت:
۶۰۰۰۰ 30000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین

لیبی رومرو در کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین ما را با داستان الهام‌بخش اولین زنی که به‌ تنهایی بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرد همراه می‌کند. آملیا ارهارت یکی از مشهورترین هوانوردان جهان در تاریخ پرواز و الگویی برای زنان علاقه‌مند به خلبانی است که در این کتاب با داستان زندگی او آشنا می‌شویم.

درباره‌ی کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین

داستان زندگی آملیا ارهارت می‌تواند الهام‌بخش کودکان بسیاری باشد. لیبی رومرو (Libby Romero) با استفاده از عکس‌های با کیفیت از آملیا و تصویر‌سازی‌های جذاب، اتفاق‌های زندگی آملیا آرهارت را به خوبی روایت می‌کند. اطلاعات جانبی و نقل‌قول‌های موجود در کتاب باعث می‌شود کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین (DK Life Stories Amelia Earhart) خیلی بیشتر از یک زندگی‌نامه باشد و مخاطب خود را سرگرم کند.

کتاب املیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین داستان زنی جسور است که قوانین سنتی را زیر پا گذاشته و به‌عنوان ملکه‌ی هوا شناخته می‌شود. آملیا ارهات (Amelia Earhart) در کودکی یک نمایش هوانوردی می‌بیند و بسیار تحت‌تأثیر این نمایش قرار می‌گیرد. آرزوی پرواز از همان کودکی در ذهن او نقش می‌بندد و علاقه‌مند می‌شود تا از ارتفاع، زمین و دریا را ببیند.

آملیا گواهینامه‌ی خلبانی خود را در سال 1923 دریافت کرد. در سال 1928 او اولین سرنشین زنی بود که با هواپیما از اقیانوس اطلس عبور کرد و موفق شد در سال 1932 خودش به‌تنهایی عرض اقیانوس اطلس را پرواز کند. اولین هواپیمایی که آملیا خرید به رنگ زرد روشن و دوباله بود. آملیا ارهارت اسم این هواپیما را قناری گذاشت. شوخ‌طبیعی و کودکانگی آملیا در کنار سخت‌کوشی و پشت‌کار او را به شخصیتی چندبعدی و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.

داستان ماجراجویی‌ها و کنجکاوی‌های آملیا کمک می‌کند تا کودکان یاد بگیرند فراتر از نقش‌های سنتی‌ای که جامعه به آن‌ها تحمیل کرده رفتار کنند. دنبال کردن آرزوها و تلاش برای چیزی که دوست داریم از نکات آموزنده‌ی کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین است.

لیبی رومرو در این کتاب از مجموعه کتاب‌های داستان‌های زندگی که مرجان حمیدی ترجمه کرده و توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

روایت‌هایی خواندنی از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ! شاید بتوان گفت که مجموعه‌ی DK Life Stories به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودکان است که جهت آشنایی با مشاهیر تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

روایت‌های مجموعه‌ی DK Life Stories برخلاف دیگر زندگی‌نامه‌ها توجه‌تان را به واقعیاتی کمتر شنیده‌شده درباره‌ی افراد اثرگذار تاریخ جلب می‌کنند. آن‌ها از تمرکز صرف بر اطلاعات در دسترس مثل تاریخ تولد دوری کرده و با بیانی داستان‌گونه، از شما می‌خواهند به تماشای مسیری بنشینید که این اشخاص در زندگی پرماجرایشان پشت سر گذاشته‌اند: هلن کلر چگونه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد؟ آیا کاترین جانسون واقعا در ناسا کار می‌کرد؟ گاندی چطور یک انقلاب را با پرهیز از خشونت به پیروزی رساند؟ چه چیزی دلیل علاقه‌ی بی‌حدوحصر جین گودال به شامپانزه‌ها بود؟ به راستی مارتین لوترکینگ واقعا که بود؟

داستان سرگذشت این افراد از چنان قدرتی برخوردار است که تا مدت‌ها ذهنتان را مشغول کرده و شاید حتی الهام‌بخش شما برای تغییر خانواده، شهر یا کشورتان باشد! طراحی‌های هنرمندانه، نقل‌قول‌های برجسته، نقشه‌ها و حقایق سرگرم‌کننده‌ای که حین مطالعه‌ی کتاب مشاهده می‌کنید به داستان عمق می‌بخشند، همچنین باعث می‌شوند در کنار آشنایی با اثرگذارترین مردم تاریخ ساعات خوشی را سپری کنید.

تا کنون 20 جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رویایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح

کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین برای چه کسی مناسب است؟

کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین برای کودکان و نوجوانان بیشتر از 10 سال مناسب و آموزنده است. علاقه‌مندان به ژانر زندگی‌نامه نیز از دیگر مخاطبان کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

با لیبی رومرو بیشتر آشنا شویم

لیبی رومرو خبرنگار و معلمی است که در مجموعه‌‌کتاب‌های داستان‌های زندگی، زندگی‌نامه‌ی زنان تاثیرگذاری چون «هلن کلر»، «جین گودال» و آملیا ارهارت را نوشته است. از لیبی رومرو چند کتاب به فارسی ترجمه شده است؛ از جمله کتاب‌های «جین گودال: در قلروی شامپانزه‌ها، هلن کلر، دختری که عاشق نور بود و آلبرت انیشتین».

در بخشی از کتاب آملیا ارهارت می‌خوانیم

با اینکه کشیش دیوید ارهارت پدر ادوین، میان اعضای کلیسا از احترام ویژه‌ای برخوردار بود، او و همسرش مری به سختی روزگار می‌گذراندند. با وجود این شرایط سخت، خیلی زود مشخص شد ادوین جوان آتیه‌داری است و در کانزاس در رشته‌ی حقوق تحصیل کرد. آن جا با ایمی آشنا شد و آن‌ها خیلی زود عاشق هم شدند و تصمیم گرفتند ازدواج کنند. اما پدر ایمی با این وصلت موافق نبود. او میخواست ایمی با کسی در شأن اجتماعی خودش ازدواج کند و به ادوین گفت باید خودش را ثابت کند و درآمد ثابتی داشته باشد. ادوین هم همین کار را کرد. چندین سال بی وقفه کار کرد و بالاخره پدر ایمی اجازه داد ازدواج کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین
نویسنده
مترجممرجان حمیدی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-622-274-299-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ 30000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین

برای دریافت کتاب آملیا ارهارت: دختری با بال‌های آهنین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.