معرفی و دانلود کتاب همدل‌ها

عکس جلد کتاب همدل‌ها
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همدل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همدل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همدل‌ها

یان توهوفسکی در کتاب همدل‌ها از آدم‌هایی می‌گوید که همیشه احساس متفاوتی نسبت به دیگران داشته‌اند؛ افرادی با میزان عواطف و احساسات زیاد و گاهی بیشتر از حد نرمال! نویسنده چنین ویژگی‌هایی را منتسب به افراد همدل می‌داند و از نظر او، عدم بینش کافی نسبت به ماهیت رفتاری‌شان نوعی کاستی‌ست. همدل‌ها گروه کوچکی از مردم را تشکیل می‌دهند که نه‌تنها احساسات دیگران را درک کرده‌اند، بلکه به معنای واقعی کلمه آن‌ها را احساس می‌کنند.

درباره‌ی کتاب همدل‌ها

آیا تابه‌حال پیش آمده که دیگران به شما گفته باشند «اینقدر حساس نباش»؟ آیا تابه‌حال به افراد دیگر نگاه کرده‌ و با خود فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانند اینقدر راحت روزها را بدون توجه به رنجی که در اطرافشان می‌گذرد، پشت سر بگذارند؟ آیا از نظر عاطفی در مقایسه با هم‌سالان خود آنقدر حساس هستید که سعی کرده‌اید جلوی اتفاقات ناخوشایند اطراف خود را بگیرید؟ حتی ممکن است به مکانیسم‌های دفاعی مانند پرخوری عصبی، کار کردن بیش از حد یا سیگار کشیدن به‌عنوان ابزاری برای مدیریت احساسات خود متوسل شده باشید. یان توهوفسکی (Ian Tuhovsky) در کتاب همدل‌ها (Empath) شما را با افرادی شبیه به خودتان آشنا خواهد کرد و شاید بعد از مدت‌ها پی ببرید که آدم‌های دیگری نیز مثل شما وجود دارند که این حجم از احساسات را درون خود جای داده‌اند. نویسنده این دسته از افراد را همدل نامیده و به شما می‌گوید که اگر گاهی تلاش کرده‌اید به اصطلاح عامیانه «پوست‌کلفت‌تر» باشید یا برای مخفی کردن احساسات خود به شوخ‌طبعی متوسل شده‌اید، کاملاً طبیعی‌ست! شاید شما از دوران کودکی همیشه احساس متفاوتی نسبت به دیگران داشته‌اید، اما هرگز نتوانسته‌اید دلیل آن را به‌طور کامل بفهمید و دیگران نیز در مقابل شما گارد گرفته‌اند و درکتان نکرده‌اند. اگر این توصیفات با شرایط روحی شما همخوانی دارد، باید بگوییم که ممکن است شما هم یک همدل باشید!

معرفی و دانلود کتاب همدل‌ها

متأسفانه، یک فرد همدل که نسبت به ماهیت خود اطلاعات کافی ندارد، احتمالاً رنج بیشتری را نیز متحمل خواهد شد. بسیاری از ما با مفهوم همدلی آشنا هستیم. جدای از تعداد بسیار کمی از افراد که هیچ‌گونه حس هم‌دردی‌ای ندارند و قادر به درک احساسات دیگران نیستند. انسان‌ها به‌طور کلی می‌توانند درک کنند که دیگران در اکثر موقعیت‌ها واقعاً چه حسی دارند. همدلان اما گروه بسیار کوچکی از مردم را تشکیل می‌دهند که علاوه‌بر درک احساسات دیگران، به‌شکلی درونی و اصیل آن‌ها را احساس می‌کنند. به‌طور خلاصه، یک فرد همدل این توانایی مشترک انسان را برای درک احساسات افراد دیگر به‌شکلی افراطی بروز می‌دهد. یان توهوفسکی در کتاب همدل‌ها به شما هشدار می‌دهد که اگر ندانید چرا به‌راحتی تحت تأثیر احساسات دیگران و رویدادهای اطراف خود قرار می‌گیرید، از نظر روانی ناپایدار خواهید شد و تا جایی پیش خواهید رفت که قادر به تشخیص مرز میان احساسات واقعی خودتان و همدلی و همدردی‌تان با دیگران نخواهید بود.

حساسیت مفرط اگر به‌درستی مدیریت نشود، می‌تواند بار سنگینی بر دوش شما باشد، به همین دلیل بسیار مهم است که همه‌ی همدل‌ها یاد بگیرند که از توانایی ویژه‌ی خود درست استفاده کنند. اینجاست که یان توهوفسکی با راهکارهایی که در کتاب خود ارائه می‌دهد وارد عمل شود. میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر جهان، ویژگی‌هایی شبیه به شما دارند و زندگی‌شان نیز شاد و پربار است، آن‌ها نیز مانند شما همدل هستند اما کنترل احساسات خود را در دست گرفته‌اند. وقت آن است که شما نیز یاد بگیرید چگونه از هدیه‌ی کمیاب خود استفاده کنید، پتانسیل انسانی‌تان را به حداکثر برسانید و در زندگی شکوفا شوید!

با مطالعه‌ی کتاب همدل‌ها خواهید آموخت که:

  • معنای واقعی همدل بودن چیست و افراد «همدل» و «بسیار حساس» چگونه طبقه‌بندی می‌شوند؛ مغز ما چگونه کار می‌کند و اصلاً چرا برخی از افراد بسیار حساس‌تر از دیگران هستند.
  • مزایای همدل بودن چیست؛ نقاط قوت خود را ‌می‌یابید و در حالی که از پتانسیل خود نهایت استفاده را می‌برید و برای دنیا ارزش قائل می‌شوید، با تبدیل آن به مکانی بهتر برای خودتان، شکوفا شوید.
  • مشکلات معمولی که افراد حساس با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند چیست؛ با کاهش تأثیری که احساسات و اعمال دیگران روی شما می‌گذارد بر آن‌ها غلبه می‌کنید و در عین حال صادقانه به ماهیت واقعی خود وفادار می‌مانید و یاد ‌می‌گیرید که چگونه از سلامت روان خود مراقبت کنید.
  • تبدیل شدن به یک فرد با میزان هوش عاطفی بالا چقدر مهم است؛ EQ چیست و چگونه می‌توانید آن را به‌طور فعال توسعه دهید تا فردی بسیار آرام‌تر، مؤثرتر و شادتر شوید. استراتژی‌هایی را کشف می‌کنید که در حفظ بهتر تعادلتان به شما کمک می‌کنند.
  • محل کار و شغل‌های خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید؛ همینطور باید از چه چیزهایی آگاه باشید و مطمئن شوید به رایج‌ترین تله‌هایی که افراد حساس اغلب طعمه‌ی آن‌ها می‌شوند، نیفتید.
  • نحوه‌ی مدیریت مؤثر درگیری‌ها و روابطتان با افراد سمی چگونه است؛ از آنجایی که افراد حساس در برابر روابط دشوار مصونیت کمتری دارند و اغلب به هدفی آسان برای کسانی تبدیل می‌شوند که تمایل دارند از دیگران سوء‌استفاده کنند، این بخش اهمیت بسیار فراوانی دارد؛ زمان آن رسیده که به این موضوع پایان دهید.
  • چگونه با افراد همدل و بسیار حساس به‌عنوان یک فرد معمولی و غیرهمدل رفتار کنید و اگر فکر می‌کنید ممکن است فرزندتان نیز در این دسته قرار گرفته باشد، روی چه مواردی تمرکز کنید.
  • چگونه با سایر همدلان ارتباط برقرار کنید، اهمیت جنسیت در این زمینه چیست و چگونه با محیط خود هماهنگ بمانید.

انتشارات سولار کتاب همدل‌ها را با ترجمه‌ی مازیار فرزین منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب همدل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فکر می‌کنید که شما (یا هرکسی در اطرافتان) ممکن است همدل یا فردی بسیار حساس باشید، این کتاب انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. افرادی که به خودسازی و مراقبت‌های روحی خود اهمیت می‌دهند، این کتاب را اثربخش خواهند یافت.

در بخشی از کتاب همدل‌ها می‌خوانیم

تصور کنید بعد از یک روز طولانی و پرمشغله به خانه برگشته‌اید، تمام بعدازظهرتان در جلسه گذشته است و شما از نظر عاطفی تحت فشارید. می‌دانید بهترین راه استراحت، استحمام و مطالعه‌ی کتابی خوب است، اما درحالی که اصلاً حال و حوصله ندارید تلفن زنگ می‌خورد. شما قبلاً با خودتان قرار گذاشته‌اید که تلفن‌های دیروقت را در صورتی جواب می‌دهید که ضروری باشند. صفحه‌ی نمایش تلفن شماره دوستتان را نشان می‌دهد. شما به او علاقه‌مندید ولی به‌خاطر می‌آورید که اخیراً مدام درباره‌ی پدرش به جان‌تان غر می‌زند. شکایت‌هایش در دو هفته‌ی گذشته ساعت‌ها وقت‌تان را گرفته است و در این شرایط فقط غر و شکایت‌های او را کم دارید. به نظرتان چه باید کرد؟

اگر برخورد منفعلانه‌ای داشته باشید، مجبورید حداقل یک ساعت به ناله و شکایتش گوش بدهید. شما نمی‌توانید از شام خود لذت ببرید و بعد از تماس احتمالاً از دستش ناراحت خواهید بود. حتی بدتر از این، ممکن است برای اینکه عصرتان هم خراب شده دچار عذاب وجدان شوید. اگر رویکرد تهاجمی در پیش بگیرید، با او به تندی صحبت کرده و می‌گویید در زمان دیگری به او زنگ می‌زنید. این روش مطمئناً حریم شخصی‌تان را تقویت می‌کند، اما به دوستی شما نیز آسیب می‌زند.

بهترین روش در چنین شرایطی، قاطعیت است. اگر قرار باشد موضعی قاطعانه بگیرید، به دوستتان می‌گویید که برای‌تان مهم است و می‌خواهید به او کمک کنید، اما الان شرایطش را ندارید. شما به آرامی اما قاطعانه به او می‌گویید که می‌تواند فردا با شما تماس بگیرد. با داشتن رویکردی قاطعانه، به هیچ یک از شما بی‌احترامی نخواهد شد. افراد قاطع تلاش می‌کنند بین نیازهای خود و سایر افراد تعادل برقرار کنند. به عنوان یک فرد همدل، شما باید بر این روش تسلط پیدا کنید. در غیر این صورت، حتی نزدیکانتان هم مرزهای شما را نقض می‌کنند. اگر قاطع نباشید، دیگران به این نتیجه می‌رسند که از شما به عنوان کیسه‌بکس عاطفی خود استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار
همدلی چیست؟
آیا من یک فرد همدل هستم؟
دلایل علمی مؤثر بر فرآیند‌های همدلی
همدلی رو به بالا
مواجهه با چالش‌ها
همدلی و سلامتی
افراد همدل جوان
فرد همدل، محیط کار و گزینه‌های شغلی
فرد همدل و معنویت
همدلی و هوش هیجانی
چرا دنیا به افراد همدل نیاز دارد
فعالیت همدلانه و حفظ تعادل احساسی
اهمیت تعریف حدوحدود و داشتن قاطعیت
شناسایی و پاک‌سازی انرژی منفی
افراد همدل چگونه می‌توانند تعارض را مدیریت کرد
چگونه با مکندگان انرژی برخورد کنیم؟
چگونه رابطه‌ی عاشقانه با این افراد را مدیریت کنیم؟
چگونه با افراد همدل دیگر ارتباط برقرار کنیم؟
آیا همدلی مختص مردان یا زنان و یا هر دو است؟
رها کردن و کنار آمدن با شرایط گذشته
هماهنگ بودن با محیط
نتیجه‌گیری: چطور با استعدادتان دنیا را مکان بهتری کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همدل‌ها
نویسنده
مترجممازیار فرزین
ناشر چاپیانتشارات سولار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-6398-47-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همدل‌ها

masi
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب خوبی بود ولی بیشتر مواردش رو قبلا میدونستم
شاید برای افرادی که همدل نیستن
در شناخت همدلها بیشتر مفید باشه
ممنون از کتابراه
زهرا جهانگیری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب بسیار خوبی بود با زاویه‌ی دید جالب نسبت به این مسئله.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب همدل‌ها

برای دریافت کتاب همدل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.