معرفی و دانلود کتاب همیشه شوهر

عکس جلد کتاب همیشه شوهر
قیمت:
۵۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همیشه شوهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همیشه شوهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همیشه شوهر

داستان‌های فئودور داستایوفسکی همیشه به نگاه ریزبینانه‌‌ای که به جامعه و روان انسان‌ها دارند، معروفند. کتاب همیشه شوهر یکی از بهترین آثار این نویسنده‌ی سرشناس روس است. در این اثر به همراه نویسنده وارد اوهام و افکار شخصیت‌ها می‌شویم و با یک مثلث عشقی روبه‌رو می‌گردیم که تمام داستان بر اساس آن نوشته شده است؛ داستان مردی که بعد از مرگ همسرش، به رابطه‌ی مخفیانه‌ی او با مردی دیگر پی می‌برد.

درباره‌ی کتاب همیشه شوهر

پاول پاولوویچ، از زندگی دلنشینی که در کنار همسرش ناتالیا می‌گذراند بسیار خشنود است و خوشحال است که ناتالیا را برای زندگی انتخاب کرده؛ زنی آرام، مهربان و مطیع، که توانسته احساس عشقی تمام‌نشدنی را در قلب پاول به وجود بیاورد. پاولوویچ از آن دست مردهایی‌ست که می‌تواند تا ابد یک شوهر وفادار و عاشق باقی بماند. اما این که چنین احساسی دوطرفه است یا نه و این که آن سوی قصه، در قلب و ذهن ناتالیا چه می‌گذرد و ترجیح می‌دهد به چه شکلی زندگی کند، همان چیزی‌ست که پاولوویچ از آن بی‌خبر است و دقیقاً موضوعی‌ست که کتاب همیشه شوهر (The Eternal Husband) به آن اشاره می‌کند. بعد از مرگ ناتالیا، رازهایی برای پاولوویچ برملا می‌شوند و پاول با قدم‌هایی که برای ادامه‌ی مسیر پیش رویش بر می‌دارد، خواننده را شگفت‌زده می‌کند. این رمان جذاب از فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky)، مانند دیگر آثار او، به گونه‌ای نوشته شده که مخاطب را در افکار و اوهام و خیالات شخصیت‌ها غرق می‌کند.

داستایوفسکی در این رمان، ماجرای احساسی را روایت می‌کند که احتمالاً بین دو فرد اشتباه و در موقعیت و زمانی اشتباه به وجود می‌آید. ماجرایی که بسیاری از انسان‌ها با چیزهایی شبیه به آن سر و کار دارند و غم و اندوه و درگیری‌های زیادی را همراه خود می‌آورد. در کتاب همیشه شوهر، پاول پاولوویچ و ناتالیا نیز درگیر این دست ماجراها هستند، با این تفاوت که زمانی سرنوشت پرده از رازها برمی‌دارد که دیگر ناتالیایی وجود ندارد و ظاهراً همه چیز به پایان رسیده و کاری هم از دست پاول برنمی‌آید. زندگی پاولوویچ، آن‌قدرها هم قابل پیش‌بینی نیست؛ سرنوشت، دوباره او را به دوست قدیمی‌اش، ولچانینف، نزدیک می‌کند، اما ظاهراً این‌بار همه چیز متفاوت پیش خواهد رفت و این ارتباط دوستانه، بهانه‌ای می‌شود برای کشف رازهای بیشتر و بزرگ‌تر!

معرفی و دانلود کتاب همیشه شوهر

شاید نتوان کتاب همیشه شوهر را هم‌رده با آثاری چون «ابله»، «برادران کارامازوف» یا «جنایت و مکافات» در نظر گرفت، اما باید به این نکته اشاره کرد که این اثر یکی از بهترین رمان‌های کوتاه فئودور داستایوفسکی شناخته می‌شود. سبک و سیاق همیشگی آثار داستایوفسکی در این اثر هم به وضوح پیداست.

این اثر پرطرفدار، بارها و توسط مترجمان متعددی به زبان‌های مختلف برگردانده شده و در ایران نیز ناشران متعددی آن را به چاپ رسانده‌اند. نشر افکار، این کتاب را با ترجمه‌ی سعیده رامز منتشر کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب همیشه شوهر

داستان جذاب این اثر از داستایوفسکی مورد توجه سینماگران نیز قرار گرفته و فیلم‌های سینمایی با همین نام و با اقتباس از آن تولید شده‌اند. یکی از این آثار سینمایی در سال 1946، با کارگردانی پیر بیلون (Pierre Billon) و بازی رمو (Raimu)، امه کلاریون (Aimé Clariond) و ژیزل کزدزو (Gisèle Casadesus) ، و دیگری در سال 1999 با کارگردانی کریس فیلپات (Chris Philpott) و با بازی ریچارد هیوز (Richard Hughes)، پاول بابیاک (Paul Babiak) و میرل دومون (Mireille Dumont) ساخته شده‌اند.

کتاب همیشه شوهر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این رمان پرکشش را به دوست‌داران ادبیات داستانی کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب همیشه شوهر می‌خوانیم

ولچانینف می‌دانست که پاول پاولوویچ او را زیر نظر گرفته اما اصلاً در پی آن نبود که هیجان خود را مخفی کند. روی صندلی نشسته بود و بی‌آن‌که از جاش تکان بخورد، دست لیزا را گرفته بود و خیره به او نگاه می‌کرد. اما لیزا خیلی مضطرب بود و درحالی‌که دستش را در دست مهمان گذاشته بود، چشم از پدر برنمی‌داشت و با دستپاچگی به حرف‌های او گوش می‌داد. ولچانینف بی‌درنگ این چشم‌های آبی درشت را شناخت، اما بیشتر از همه از دیدن سفیدی لطیف صورت و رنگ موهای لیزا حیرت‌زده شد چون این نشانه‌ها برایش بسیار مهم و پرمعنی بودند. برعکس استخوان‌بندی صورت و شکل لب‌هاش ولچانینف را فوری به یاد ناتالیا واسیلیونا انداخت. در این بین پاول پاولوویچ چند لحظه‌ای می‌شد که گویا با آب‌وتاب به تعریف موضوعی پرداخته بود، اما ولچانینف اصلاً به او گوش نمی‌داد و فقط آخرین جمله‌ی او دستگیرش شد که گفت:

«...طوری که، الکسی ایوانوویچ، حتا نمی‌توانید خوشحالی ما را از داشتن این هدیه‌ی خداوند تصور کنید! برای من وجود او همه‌چیز بود، جوری‌که فکر می‌کردم اگر به اراده‌ی خداوند قرار بود خوشی‌های آرام زندگی‌ام از من گرفته شود، در آن صورت لیزا برایم باقی خواهد ماند. حداقل این را به یقین می‌دانستم قربان!»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ولچانینف
فصل دوم: مردی که نوار سیاهی به کلاهش بسته بود
فصل سوم: پاول پاولوویچ تروسوتسکی
فصل چهارم: زن، شوهر و عاشق
فصل پنجم: لیزا
فصل ششم: اوهام تازه‌ی آدم بیکار
فصل هفتم: شوهر و عاشق همدیگر را می‌بوسند
فصل هشتم: لیزا بیمار است
فصل نهم: شبح
فصل دهم: در گورستان
فصل یازدهم: پاول پاولوویچ ازدواج می‌کند
فصل دوازدهم: خانه‌ی زاخلبینین‌ها
فصل سیزدهم: کفه‌ی کدام‌یک سنگین‌تر است؟
فصل چهاردهم: ساشنکا و نادنکا
فصل پانزدهم: حساب‌ها تسویه شد
فصل شانزدهم: تحلیل
فصل هفدهم: همیشه شوهر
پس گفتار
گاه‌شمار زندگی فیودور میخاییلوویچ داستایوسکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همیشه شوهر
نویسنده
مترجمسعیده رامز
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-622-6374-40-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همیشه شوهر

راد
۱۴۰۲/۱۲/۹
احتمالا اولین چیزی که درباره این کتاب توجه شما را جلب می‌کن عنوان آن است. در کتاب توضیح داده می‌شود که زن‌هایی وجود دارند که «به نظر می‌آید برای بی‌وفا بودن زاییده شده‌اند» و این بی‌وفایی درست بعد از اینکه شوهر کردند شروع می‌شود. شوهر اولین عشق این نوع زنان محسوب می‌شود اما این عشق کافی نیست. – زن ناتالیا واسیلیونا پاول پاولوویچ ترسوتسکی – یکی از این زنان بود. کسی که از هرزگی متنفر است و آن را محکوم هم می‌کند اما خود نیز هرزه است. حال در مقابل این نوع زنان، مردانی وجود دارند که در کتاب تحت عنوان همیشه شوهر از آنان یاد می‌شود. پاول پاولویچ نیز یکی از همین مردان است. ایده اصلی کتاب همین است. توصیف فردی که «همیشه شوهر» است در برابر مردی که معشوقه زنش بود. با این حال پیچیدگی روابط این دو در رمان خواندنی است. در طول خواندن کتاب این سوال به ذهن خواننده خطور می‌کند که آیا آدم‌ها توانایی تغییر دارند؟ و اصولا چه اتفاقی باید رخ دهد تا فردی نقشش را رها کند و یک زندگی تازه را شروع کند. ولچانینف مشخصا آدمی با اخلاق نیست ولی هنگامی که احساس پیری می‌کند و دستخوش مالیخولیا می‌شود به نظر تغییراتی در او ایجاد شده اما هنگامی که با «همیشه شوهر» روبه‌رو می‌شود و می‌بیند یک نوع کشش خاص بین آن‌ها وجود دارد، نمی‌تواند نقش لذت‌بخش و عملا بی‌خطرش را رها کند. در این میان نقش پاول پاولوویچ نیز بسیار مهم استپیچیدگی روابط در این کتاب بیشتر از هرچیزی جلب توجه می‌کند اما سوال اساسی همچنان این است که آیا آدم‌ها می‌توانند از نقشی که دارند رهایی پیدا کنند؟ لازم است این کتاب را بخوانید تا به پاسخ این سوال برسید.
پری سامانی
۱۴۰۳/۱/۲۸
"همیشه شوهر" نوشته ی فئودور داستایوفسکی، رمانی کوتاه در مورد مردی به نام ولچانینف هست که در روز عروسیش با زنی به نام کاترینا، ناگهان با مردی مرموز روبرو میشه که ادعا می کنه همسر سابق کاتریناست. این اتفاق باعث میشه که ولچانینف دچار تردید و وسواس فکری بشه و زندگی مشترکش با کاترینا به آشفتگی کشیده به بشه. همیشه شوهر" خاطر کاوش عمیقش در موضوعاتی مثل هویت، حسادت، و وسواس مورد تحسین منتقدان قرار گرفته. داستایوفسکی با ظرافت و مهارت، پیچیدگی های روابط انسانی رو به تصویر میکشه و خواننده رو به چالش میکشه که در مورد ماهیت عشق، ازدواج و وفاداری تامل کنه. اگر به دنبال رمانی کوتاه و هیجان انگیز با مضامین عمیق فلسفی هستید، "همیشه شوهر" میتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. به یاد داشته باشید که لحن و سبک نوشتاری داستایوفسکی خاص و منحصر به فرد هست و ممکنه برای همه خوانندگان جذاب نباشه. برای درک بهتر داستان، بهتره که با برخی از مفاهیم فلسفی و روانشناسی که داستایوفسکی در آثارش به کار میبره آشنا باشید. نظرات در مورد این کتاب متفاوت هست. بعضی ها از داستان و شخصیت های پیچیده ی آن لذت میبرن، در حالی که برخی دیگر آن را گیج کننده و آزاردهنده می دانند. در نهایت، اینکه کتاب "همیشه شوهر" رو دوست دارید یا نه، به سلیقه ی شخصی شما بستگی داره
Hosein
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب "همیشه شوهر"اثر فئودور داستایوفسکی است. این رمان دربارهٔ روابط پیچیده و پرتنش میان دو مرد به نام های آلیوشا و فیدیس است. آلیوشا متهم به رابطه با همسر فیدیس، کاترینا، است. داستایوفسکی از روایت روابط انسانی و تبارشناسی به عنوان موضوع اصلی استفاده می کند و مفاهیم اخلاقی و روان شناختی را بررسی می کند. نقدهایی که می توان به این اثر داستایوفسکی داشت عبارتند از: پیچیدگی روابط شخصیت ها: در این رمان، روابط بین شخصیت ها بسیار پیچیده و پرتنش است که ممکن است برخی خوانندگان را گیج کند و از پیامدهای روانی شخصیت ها دچار ابهام کند. ساختار داستان: برخی از خوانندگان ممکن است ساختار داستان را پیچیده یا پراکنده احساس کنند که می تواند به کمبود هماهنگی و درک کلی داستان منجر شود. کمبود رویکردهای قطعیت: داستایوفسکی به طور معمول رویکردهای مبهم و پویا را در رمان های خود استفاده می کند که ممکن است برخی خوانندگان را اذیت کند و موجب عدم رضایت شود. به هر حال، این اثر همچنان توسط بسیاری از ادبیات به عنوان یکی از شاهکارهای داستایوفسکی مورد توجه قرار می گیرد و ارزش مطالعه دارد.
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۱۲
احتمالا اولین چیزی که درباره این کتاب توجه شما را جلب می‌کن عنوان آن است. در کتاب توضیح داده می‌شود که زن‌هایی وجود دارند که «به نظر می‌آید برای بی‌وفا بودن زاییده شده‌اند» و این بی‌وفایی درست بعد از اینکه شوهر کردند شروع می‌شود. شوهر اولین عشق این نوع زنان محسوب می‌شود اما این عشق کافی نیست. – زن ناتالیا واسیلیونا پاول پاولوویچ ترسوتسکی – یکی از این زنان بود. کسی که از هرزگی متنفر است و آن را محکوم هم می‌کند اما خود نیز هرزه است. حال در مقابل این نوع زنان، مردانی وجود دارند که در کتاب تحت عنوان همیشه شوهر از آنان یاد می‌شود. پاول پاولویچ نیز یکی از همین مردان است. ایده اصلی کتاب همین است. توصیف فردی که «همیشه شوهر» است در برابر مردی که معشوقه زنش بود. با این حال پیچیدگی روابط این دو در رمان خواندنی است. در طول خواندن کتاب این سوال به ذهن خواننده خطور می‌کند که آیا آدم‌ها توانایی تغییر دارند؟ و اصولا چه اتفاقی باید رخ دهد تا فردی نقشش را رها کند و یک زندگی تازه را شروع کند. ولچانینف مشخصا آدمی با اخلاق نیست ولی هنگامی که احساس پیری می‌کند و دستخوش مالیخولیا می‌شود به نظر تغییراتی در او ایجاد شده اما هنگامی که با «همیشه شوهر» روبه‌رو می‌شود و می‌بیند یک نوع کشش خاص بین آن‌ها وجود دارد، نمی‌تواند نقش لذت‌بخش و عملا بی‌خطرش را رها کند. در این میان نقش پاول پاولوویچ نیز بسیار مهم استپیچیدگی روابط در این کتاب بیشتر از هرچیزی جلب توجه می‌کند اما سوال اساسی همچنان این است که آیا آدم‌ها می‌توانند از نقشی که دارند رهایی پیدا کنند؟ لازم است این کتاب را بخوانید تا به پاسخ این سوال برسید.
سید عباس هاشمی
۱۴۰۳/۱/۹
حتمالا اولین چیزی که درباره این کتاب توجه شما را جلب می‌کن عنوان آن است. در کتاب توضیح داده می‌شود که زن‌هایی وجود دارند که «به نظر می‌آید برای بی‌وفا بودن زاییده شده‌اند» و این بی‌وفایی درست بعد از اینکه شوهر کردند شروع می‌شود. شوهر اولین عشق این نوع زنان محسوب می‌شود اما این عشق کافی نیست. – زن – ناتالیا واسیلیونا پاول پاولوویچ ترسوتسکی یکی از این زنان بود. کسی که از هرزگی متنفر است و آن را محکوم هم می‌کند اما خود نیز هرزه است. حال در مقابل این نوع زنان، مردانی وجود دارند که در کتاب تحت عنوان همیشه شوهر از آنان یاد می‌شود. پاول پاولویچ نیز یکی از همین مردان است. ایده اصلی کتاب همین است. توصیف فردی که «همیشه شوهر» است در برابر مردی که معشوقه زنش بود. با این حال پیچیدگی روابط این دو در رمان خواندنی است. در طول خواندن کتاب این سوال به ذهن خواننده خطور می‌کند که آیا آدم‌ها توانایی تغییر دارند؟ و اصولا چه اتفاقی باید رخ دهد تا فردی نقشش را رها کند و یک زندگی تازه را شروع کند. ولچانینف مشخصا آدمی با اخلاق نیست ولی هنگامی که احساس پیری می‌کند و دستخوش مالیخولیا می‌شود به نظر تغییراتی در او ایجاد شده اما هنگامی که با «همیشه شوهر» روبه‌رو می‌شود و می‌بیند یک نوع کشش خاص بین آن‌ها وجود دارد، نمی‌تواند نقش لذت‌بخش و عملا بی‌خطرش را رها کند. در این میان نقش پاول پاولوویچ نیز بسیار مهم استپیچیدگی روابط در این کتاب بیشتر از هرچیزی جلب توجه می‌کند اما سوال اساسی همچنان این است که آیا آدم‌ها می‌توانند از نقشی که دارند رهایی پیدا کنند؟ لازم است این کتاب را بخوانید تا به پاسخ این سوال برسید.
ترکان شایان
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
خوب که مطالعه کنید داستان این رمان دربارهٔ مردی است که همیشه شوهر است و به نظر نمی‌آید شخصیت اصلی داستان باشد. به جای این مرد، شخصیت اصلی قصه، مردی به نام ولچانینف است که شخصی مجرد، ثروتمند، کمی عیاش و البته مبادی آداب به چشم می‌آید.
اوضاع و شرایط زندگی داستایوسکی هنگامی که این رمان را می‌نوشته،
آشفته و در هم بوده و این وضعیت در زندگی شخصیت اصلی رمان نیز دیده می‌شود. وقتی همه چیز از درون و بیرون بهم گره خورده و گیجی بسیاری به بار آورده، شخص دچار مالیخولیا می‌شود و به طرز غریبی خاطراتی از گذشته را به یاد می‌آورد که به‌طور شگفت‌انگیزی موجب شرمش می‌شود. به این ترتیب، شخصیت اصلی این رمان دچار از خود بیزاری می‌شود. در گیر و دار این از خود بیزاری است که یکی از رفقایش پس از ۹ سال با وضعی آشفته به دیدنش می‌آید و ماجراهای تازه‌ای آغاز می‌شود
ساغر کاشانی
۱۴۰۳/۱/۱۱
داستایوفسکی یک هیولا را که در یک فرشته پنهان شده است و یک فرشته مدفون در یک هیولا، این بستگی به احساسات و شرایطی دارد که آن‌ها را درگیر می‌کند و سپس موارد غیرمنتظره را به بیرون هدایت می‌کند، را با قلم خود به تصویر می‌کشد. رابطه پیچیده بین تروسوتسکی و ولچانینوف بسیار مشابه است. اما، طول رمان برای به توجیه کامل آشفتگی این شخصیت‌ها بسیار کوتاه است. همچنین، فلسفه کمتری نسبت آنچه به طور معمول مشاهده می‌شود وجود دارد. بیشتر بر عهده خواننده است که از شخصیت‌هایی که به این شکل روایت شده‌اند و هذیان ناشی از اعمالی که تعادل رابطه‌شان را به هم می‌زند و در عین حال یک رابطه عشق و نفرت بسیار منحصربه‌فرد بین این دو را حفظ می‌کند، برداشتی انجام دهد. بخش‌هایی تراژیک و در عین حال کمدی است، با درامی که به طور منحصر به فردی از ویژگی‌های یک داستان داستایوفسکی است.
حسین شکاری
۱۴۰۳/۱/۱۳
داستان این رمان دربارهٔ مردی است که همیشه شوهر است و به نظر نمی‌آید شخصیت اصلی داستان باشد. به جای این مرد، شخصیت اصلی قصه، مردی به نام ولچانینف است که فردی مجرد، ثروتمند، کمی عیاش و البته مبادی آداب به چشم می‌آید. اوضاع و شرایط زندگی داستایوسکی هنگامی که این رمان را می‌نوشته، آشفته و درهم بوده و و این وضعیت در زندگی شخصیت اصلی رمان نیز دیده می‌شود. وقتی همه چیز از درون بیرون بهم گره خورده و گیجی بسیاری به بار آورده، شخص دچار مالیخولیا می‌شود و به طرز غریبی خاطراتی از گذشته را به یاد می‌آورد که به طور شگفت انگیزی موجب شرمش می‌شود. به این ترتیب، شخصیت اصلی این رمان دچار از خود بیزاری می‌شود. در گیر و دار این از خود بیزاری است که یکی از رفقایش پس از ۹ سال با وضعی آشفته به دیدنش می‌آید و ماجراهای تازه‌ای آغاز می‌شود…
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
ولچانینف. ثروتمندی مال باخته است. و روحیه‌ای آشفته دارد. همه‌چیزش به هم ریخته و او را دچار بیماری مالیخولیا کرده و این روزها به طرز غریبی خاطراتی از گذشته را به یاد می‌آورد که موجب شرمساری‌اش شده و از خود بیزارش می‌کند. در همین حال یکی از رفقایش پس از نه سال با دختر بچه‌ای به سراغش می‌اید که در از ادامه داستان متوجه میشود رفیقش برای انتقام گرفتن او باز گشته است و در یک چشم به هم زدن قصد جانش میکند. دلیل انتقام هم که ولچانینف در گذشته بسیار دور با زن او در ارتباط بوده و از طریق نامه‌ای که در اواخر رابطه آن‌ها بین‌شان رد و بدل شده به موضوع پی می‌برد و اکنون پس از مرگ همسرش به سراغ ولچانینف آمده است. همیشه شوهر در میان کارهای داستایوسکی و فلسفه او جایگاه محکمی نداشته باشد اما همانند بقیه کتاب هایش شایسته احترام است
الهه ابیار
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
در کل کتاب خوبی بود و اسمش برازنده هست براش و تعریف واقعا درستی رو ارائه میده از مردان همیشه شوهر.
اسامی داخل کتاب طولانی هستند و بهتر بود بار اول نام کامل رو بنویسه و دفعات بعد‌ی مخفف که راحت تر بخونیم متن رو و درگیر اسامی طولانی و شبیه نشیم.
جنس رابطه پاولوویچ و ولچانینف پیچیده و در عین حال و
خیلی مبهم بود، تکلیف این دو نفر با هم معلوم نبود تا آخرم درست معلوم نشد
پایان باز داره در اخر قصه اتفاق خاصی قرار نیست بیفته.
ترجمه خیلی روانی هم نداشت
موضوع کتاب هم راجع به دو مرد هست که یک زن معشوقه آن‌ها بوده
در واقع زن به همسرش خیانت میکرده و با مردان دیگری در ارتباط بوده و بعد از مرگ زن همه چیز برملا میشه برای همسرش و حالا تنش‌هایی که بین این آقایون اتفاق میفته شرح داده میشه در قصه.
فائقه
۱۴۰۲/۱۲/۹
این کتاب رو قبلا خونده‌ام اولین چیزی که در این کتاب نظر شما رو جلب میکنه اسم کتاب هست در این کتاب توضیح میده که زن‌هایی وجود دارن که انگار به وجود اومدن که بی وفایی کنن و این بی وفایی درست از زمانی شروع میشه که ازدواج میکنن شوهر اولین عشق این زنان محسوب میشه و این براشون کافی نیست سوالی که در این و کتاب ذهن شما رو درگیر میکنه این هست که آیا آدما قدرت تغییر دارن؟ چه اتفاقی باید بیفته که این افراد زندگی جدیدی رو شروع کنن؟ در نهایت این که شاید این اثر داستایوسکی جایگاه محکمی نداشته باشه اما همچنان اثر یک نویسنده‌ی بزرگ هستش و مانند تمام اثار دیگر او شایسته‌ی احترام هست.
وحید
۱۴۰۳/۱/۸
با سلام به کتابراهی‌های عزیز به نظر من این کتاب تنها اثر نویسنده مشهور داستایوفسکی هست هر جا که اسم این نویسنده میاد جذابیت هم کنارشه درسته وصف داستان خیلی خوب پی میره اما یه از هم گسیختگی بدی توش وجود داره که در حال حاضر با فرهنگ کشور ما نمیخونهه هر چند هم که مواردی این چنینی تو کشور ما زیاد شده و یکی اینکه زندگی هرزه برای مردان زنان خیلی راحت توش اومده و وصف شده و در ضمن یه فرد هرزه خودش منتقد هرزه بودن زن هاست و مرد‌ی هم که هست خودش داخل این نقش هر وجود داره این کتاب رو برای نوجوانان و جوانان پیشنهاد نمیکنم جون بد آموزی داره
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این کتاب من دوست دارم، البته نگرش این نویسنده روس فئودور داستایوفسکی در مورد این این کتاب واقعا جذاب و دوست داشتنی بود و من واقعا این کتاب دوست دارم، البته جذابیت این کتاب که باعث مهیج شدن آن شده مثلث عشق آن است، از آغاز زندگی این دو فرد که باعث چنین محوریتی عاشقانه و جذابیت این رمان بالا برده، به اما وقتی ماجرا نگاه فردی یا افرادی که هر دو راه اشتباه میروند را بازگو کرده و تجربه خاصی دارد، البته برداشت از رازها جذابیت داستان بیشتر کرده و خیلی از فیلم ها زیادی از نوشته‌ها دیده شده است که تا مطالعه نکرده باشید، متوجه نمیشوید
Arisa
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب‌های فئودور داستایوفسکی شاهکار هستند مرزی بین دنیای منطق و بینش است مانند قسمتی که می‌گوید (نظریات بزرگ بیش‌تر از قلب‌های بزرگ تراوش می‌کند تا از هوش و فراست‌های بزرگ) انسان را وادار به تفکر می‌کند جالب است که با خواندن هر قسمت از کتاب این نویسنده انسان متوجه دیالوگ‌های تازه‌ای و تاریخی می‌شود داستایوفسکی کتاب هایش را بر اساس حال و احوال و مرتبط با نوشته هایش می‌نویسد که این بسیار عالی است، به گونه است که خواننده می‌تواند با این کتاب حس بگیرد و با اشتیاق بیشتری صفحه‌های آن را بخواند
سعید رشیدان
۱۴۰۳/۱/۹
ولچانینف شخصیت اصلی داستان است که در گذشته ثروتمند بوده و اکنون پاکباخته ست، مردی عیاش و البته با پرنسیب اما دچار لغزشهای متعدد روحی ست، که میگویند با توجه به زمان نوشتن داستان، خود داستایوفسکی هم در دوران تزلزل روح خود بوده و ازین نظر انگار این شخصیت خود وی است که در داستان میبینیم... و بعد دیگر داستان زنانی هستند که همیشه دنبال ارزوهای خود هستند، البته شوهر اولین آن است اما این ارزوها انتها ندارد...
مشاهده همه نظرات 131

راهنمای مطالعه کتاب همیشه شوهر

برای دریافت کتاب همیشه شوهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.