معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی

عکس جلد کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی

کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی نوشته طالبعلی پورشریعه، به بررسی هوش احساسی و عاطفی می‌پردازد و نقش و اثر آن را در بهداشت روانی انسان مورد ارزیابی قرار می‌دهد و از تأثیر آن در زندگی فردی و شغلی سخن می‌گوید.

درباره کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی:

بخش بزرگی از زندگی انسان را هیجان‌ها در بر می‌گیرند. حضور مستقیم و غیرمستقیم هیجان‌ها در استدلال و عقلانیت قابل مشاهده است. بی‌توجهی به هیجان‌ها، عدم مدیریت‌شان و سهل‌انگاری در مطرح کردن آن‌ها می‌تواند هزینه‌های بی‌شماری را برای انسان به دنبال داشته باشد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نبود هوش هیجانی آثار زیان‌باری را در عرصه‌های فردی و اجتماعی به وجود می‌آورد و برعکس، به دست آوردن و تقویت آن، موفقیت‌های بزرگی را ایجاد می‌کند. آموزش هوش هیجانی بستر مناسبی برای ارتقای فردی و اجتماعی در زمینه‌های گوناگون و متفاوتِ فرهنگ فراهم می‌سازد. به عقیده بعضی از صاحب‌نظران، هوش هیجانی از اهمیت بسیار زیادی در زندگی معمولی برخوردار است.

افرادی که قادر نیستند هیجان‌های خود را به خوبی کنترل کنند؛ از روابط اجتماعی‌ خوبی برخوردار نیستند، از سلامت روانی بهره کمی دارند و موفقیت‌های شغلی کمتری را به دست می‌آورند. حیطه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع مورد مطالعه، از رشته روانشناسی علمی ظاهر شده و به همین خاطر مربیان، روان‌پزشکان، متخصصان منابع انسانی و دیگر افراد به این مسئله علاقه پیدا کرده‌اند و از این رو این حیطه توسعه یافته است.

از وقتی که نشریات معتبر علمی مقالاتی درباره این حوزه منتشر کرده‌اند تاکنون مجله‌ها و مقالات پژوهشی بسیاری فعالیت‌های مرتبط با این عرصه را گزارش می‌کنند. هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی دربردانده کنترل و شناخت هیجان‌ها و عواطف خود شماست. در واقع فردی که هوش هیجانی بالایی دارد، سه شاخصه هیجان‌ها را به شکل موفقیت‌آمیزی با همدیگر ترکیب می‌کند: شاخصه شناختی، فیزولوژیکی و رفتاری.

مطالب مرتبط با علم مدیریت این موضوع را مطرح می‌سازند که مدیران و رهبرانی با هوش‌های هیجانی بیشتر، توانایی بهتری برای هدایت سازمان تحت کنترل خود دارند. پژوهش‌های جدید بیان می‌کنند کارکنانی که از وجدان کاری و احساس وظیفه‌شناسی بالایی برخوردارند، اما هوش هیجانی و اجتماعی‌شان بالا نیست، در مقایسه با کارمندان مشابهی که هوش اجتماعی بیشتری دارند، عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهند.

تمامی افراد جامعه در زندگی خود درجات مختلفی از استرس را تجربه می‌کنند و با آگاهی از مهارت‌های مواجهه با آن می‌توانند سلامت روان‌شان را در سطح خوبی نگه دارند. تمامی افراد باید مهارت کنترل و بروز مناسب هیجانات و احساسات‌شان را یاد بگیرند. برخلاف بیماری‌های فراوانی که شخص در به وجود آمدن آن‌ها نقش کمی دارد، سلامت روان به طور مستقیم در ارتباط با میزان هوش هیجانی شخص است.

کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی به چع کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر می‌خواهید درباره هوش هیجانی بیشتر بدانید و آن را در وجودتان تقویت کنید، این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی می‌خوانیم:

در علم مدیریت و کسب و کار، برای هوش عاطفی ارزش بسیار بالایی در نظر گرفته شده است. تصور رایج در حوزه مدیریت بر آن است که افرادی که هوش هیجانی بالاتری دارند، توان بیشتری در هدایت و کنترل افراد تحت نظر خود دارند. تحقیقات نشان می‌دهد، که بین وظیفه‌شناسی، احساس مسئولیت، وجدان کاری و میزان بالای هوش هیجانی ارتباط مستقیم وجود دارد. بدان معنی که هر چه افراد هوش هیجانی پایین‌تری داشته باشند، نه تنها در روابط کاری و مدیریت افراد دچار چالش بیشتری هستند، بلکه در خصوصیات اخلاقی هم دچار عملکرد ضعیف و سطح پایین‌تری از سایر افراد هستند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
فصل اول: تعاریف
فصل دوم: هوش هیجانی
فصل سوم: مدل‌ها و نظریات هوش هیجانی
مراجع و منابع فارسی و لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-622-6676-74-8
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی

Ali Amadi
۱۴۰۲/۱/۵
اطلاعات کلی راجب هوش هیجانی میده ولی موقع خوندن واقعا حوصلم سر رفت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی

برای دریافت کتاب هوش هیجانی: نظریه‌ها و رابطه آن با سلامت روانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.