معرفی و دانلود کتاب و تنها باد می‌داند

عکس جلد کتاب و تنها باد می‌داند
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب و تنها باد می‌داند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب و تنها باد می‌داند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب و تنها باد می‌داند

ایمی هارمون در کتاب و تنها باد می‌داند یک داستان عشقی فراموش‌نشدنی را روایت می‌کند. داستانی که سفر یکی از شخصیت‌های اصلی آن در تونل زمان، همه چیز را دستخوش تغییر خواهد کرد. این کتاب پرفروش درسال 2019 نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش داستان‌های تاریخی شده است.

درباره‌ی کتاب و تنها باد می‌داند

آنی گلهر، دختری که گویی بخشی از وجودش را با مرگ پدربزرگش از دست داده است، به خانه‌ی کودکی‌های پدربزرگ می‌رود تا خود را با حقیقت از دست دادن او مواجه کند. خانه‌ای که شروع اتفاقات کتاب و تنها باد می‌داند (What the Wind Knows) در آن جا رقم می‌خورد. آنی در آنجا که با پرسه زدن در میان خاطرات مردی که او را دیوانه‌وار دوست می‌داشت، به زمان دیگری کشیده می‌شود. پدربزرگ آنی، اوئن در سال 2001 می‌میرد. آنی در همان سال به ایرلند سفر می‌کند و شب در خانه‌ی پدربزرگ می‌خوابد. اما در کمال ناباوری در سال 1916 از خواب بیدار می‌شود. از خلال این سفر در زمان است که آنی مسحور خاطرات پدربزرگش از ایرلند می‌شود. خاطراتی که آنی گلهر و ما را به ایرلند ملتهب چندین دهه قبل می‌برد.

آنی در حالی که آسیب‌دیده و سرگردان است، خود را در بحبوحه‌ی آغاز جنگ استقلال ایرلند می‌یابد. او با دکتر توماس اسمیت برخورد می‌کند. دکتر اسمیت سرپرستی پسر جوانی را بر عهده دارد که به طرز عجیبی برای آنی آشنا به نظر می‌رسد. آنی که با مادر گم‌شده‌ی پسر اشتباه گرفته می‌شود، به‌ناچار هویت او را می‌پذیرد و متقاعد می‌شود که ناپدید شدن زن، هرچه که باشد، به او مربوط است. اما در این میان عشقی سر می‌گیرد که داستان را به سویی دیگر می‌برد.

ایمی هارمون (Amy Harmon) در کتاب و تنها باد می‌داند، سفری بسیار شاعرانه و هیجان‌انگیز را در کشاکش زمان روایت می‌کند که با داستان اسطوره‌ای نیام و اویسین شروع می‌شود و با التهاب و دگرگونی‌های انقلاب ایرلند ادامه می‌یابد. داستان عشقی بی قید و شرط، بی‌انتها و شگفت‌انگیز که فراتر از تاریخ و زمان است.

در سراسر کتاب، نویسنده از اشعار ویلیام باتلر ییتس، شاعر و نویسنده‌ی نامدار ایرلندی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، وام گرفته و از این طریق به شاعرانگی داستان خود افزوده است. شاید بتوان گفت احساس غالب در سراسر این کتاب اندوه است. اندوه عشق از دست رفته، اندوه دوری از سرزمین مادری، اندوه بازگشت به خانه، اندوه مرگ عزیزان و... و تنها باد می‌داند یک داستان عاشقانه‌ی ساده بین دو نفر نیست؛ بلکه روایتگر ارتباطی عمیقی است که یک فرد با خاک خود دارد، و با ریشه‌هایی که انسان را به میراث معنوی‌اش پیوند می‌دهد.

انتشارات نون، ترجمه‌ی مرجان حمیدی را از این کتاب برگزیده و آن را تهیه و منتشر نموده است.

جوایز و افتخارات کتاب و تنها باد می‌داند

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین داستان تاریخی (2019)
  • پرفروش‌ترین کتاب آمازون چارتس
  • پرفروش‌ترین کتاب واشنگتن‌پست
  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال

نکوداشت‌های کتاب و تنها باد می‌داند

  • کتاب‌های زیادی نیستند که نتوانم آن‌ها را زمین بگذارم، اما کتاب و تنها باد می‌داند را بلعیده‌ام. این کتاب جادویی شما را برای مدت طولانی تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. (ریس بوون، نویسنده)
  • امی هارمون با یک داستان عاشقانه‌ی تلخ که در طول زمان و بر گستره‌ی اقیانوس‌ها پخش می‌شود، یک دوره‌ی غم‌بار و هیجان‌انگیز از تاریخ را زنده می‌کند. او به طرز ماهرانه‌ای داستان خود را در این کتاب حول وقایع و چهره‌های تاریخی بنا کرده است. کتابی که به‌سختی می‌توانید آن را زمین بگذارید. (هلن برایان، نویسنده)
  • کاوشی الهام‌بخش در محیطی که به‌ندرت در داستان‌های تاریخی یافت می‌شود، و تنها باد می‌داند سفری صمیمانه و زیبا در میان زمان، تاریخ و عشق است. (اولیویا هاوکر، نویسنده)
  • امی هارمون با داستان سرایی استادانه و مسحورکنند‌ه‌ی خود، مانند یک مورخ کارکشته، داستانی حماسی و عاشقانه را در سال 1921 بین ایرلند کنونی و ایرلند جنگ‌زده روایت می‌کند. (تریسی گارویس گریوز، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

با ایمی هارمون بیشتر آشنا شویم

ایمی هارمون یا امی هارمن یکی از نویسندگان چیره‌دست آمریکایی است که به‌عنوان روزنامه‌نگار و خبرنگار در روزنامه‌ی نیویورک تایمز نیز فعالیت می‌کند. این نویسنده که موفق به دریافت جایزه‌ی پولیتزر نیز شده است، با استفاده از داستان و هنر نویسندگی خود، به بیان مشکلات و معضلات انسانی ناشی از رشد علم می‌پردازد.

در بخشی از کتاب و تنها باد می‌داند می‌خوانیم

همین‌طور که چهارچشمی به جاده دقت می‌کردم و از شدت هیجان قلبم در دهانم بود، آدرسی را که میو داده بود مثل سرود گریگوری تکرار می‌کردم. راه رسیدن به قبرستان بالینگر و کلیسایی را که مثل نگهبان بالای سر قبرها ایستاده بود پیدا کردم. وسط زمین‌های خالی بود، پشتش یک خانۀ کشیش‌نشین داشت و تنها ملازمانش دیوارهای سنگی بی‌انتهای ایرلند و تعداد کمی گاو بود. در محوطۀ خالی جلوی کلیسا پارک کردم، پیاده شدم و گرمای کم‌جان ظهرگاهی ماه ژوئن را حس کردم. لابد تابستان ایرلند هنوز شروع نشده بود، البته اگر اصلاً ایرلند تابستان داشته باشد. حس کردم جلجتا را پیدا کرده‌ام و مسیح را روی صلیب دیده‌ام. با چشمان پر از اشک و دستان لرزان درهای چوبی بزرگ را هل دادم و وارد کلیسای خالی شدم؛ جایی که مقدسات و خاطرات به خورد دیوارها و نیمکت‌های چوبی‌اش رفته بود. طنین هزاران مراسم تعمید، چندین مراسم ترحیم و تعداد بی‌شماری مراسم پیوند زیر سقف بلندش می‌پیچید؛ مراسم‌هایی که زمانشان بسیار پیش از تاریخ روی سنگ قبرهای مجاور بود.

کلیسا را هم درست مثل کتاب و قبرستان دوست داشتم. هرسه‌تای این‌ها نشان‌دهندۀ بشریت، زمان و زندگی بودند. میان دیوارهای مذهبی هیچ‌گونه نکوهش یا گناه و اندوه یا ترس احساس نمی‌کردم. می‌دانستم این حس من چندان رایج نیست و احتمالاً به‌ خاطر اوئن است که من چنین حسی دارم. همیشه نسبت به مذهب دیدگاهی محترمانه و طنزآمیز داشت. ترکیب عجیبی که برای خوبی‌ها ارزش قائل می‌شد و در جای خود بدی‌ها را هم می‌دید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب و تنها باد می‌داند
نویسنده
مترجممرجان حمیدی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-622-7566-32-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب و تنها باد می‌داند

محبوبه علیدادی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کتاب واقعا عالی هست خیلی این کتابو دوست داشتم با این که درباره تاریخ ایرلند چیزی نمیدونستم ولی با این کتاب خیلی چیزا یادگرفتم و خیلی دوستش داشتم کتاب تاریخی عاشقانه و فانتزی هست توضیحات عالی‌ای داره وشما رو با خودش همراه میکنه و واقعا شخصیت ها رو درک میکنید و جوری هست که انگار دارید باهاش زندگی از میکنید توصیفش طرز لباس پوشیدن ایرلندی ها درسال ۱۹۲۱ خیلی خوب بود و افسانه هاشون که خیلی زیبا تعریفشون میکرد رو خیلی دوست داشتم وحالا من هم به این باوردارم که؛ وتنها باد میداند. مثل فیلم‌هایی بودکه از زمان حال به گذشته سفر میکنن و من کلا این جورداستان هاروخیلی دوست دارم و به نظرم جالب هستن. 👌👌👌کتاب خیلی خوبیه به همه پیشنهاد میکنم این کتابو ازدست ندن باتشکر از کتابراه
سمیه جوکار
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتاب خوبی بود ارزش خواندن داره. با این که داستان خیالی هست و من اصلا داستان خیالی دوست ندارم ولی این کتاب دوست دارم. به نظرم من ایراد کتاب این بود که تاریخ ایرلند را به طور ناقص بیان کرد نویسنده می‌تونست بیان کنه که نتیجه جنگ داخلی چی شد و بالاخره این همه خونریزی نتیجش چی شد
Mahboobeh Nazemi
۱۴۰۲/۳/۲۲
کتاب فوق العاده زیبایی بود. این کتاب درباره نویسنده‌ای به اسم آنه هست که تصمیم میگیره به زادگاه پدربزرگش، یعنی ایرلند بره تا با گذشته خاندان پدربزرگش آشنا بشه و در این مسیر اتفاق خیلی عجیبی براش میفته. توصیه میکنم این کتاب رو بخونید تا با تاریخ ایرلند هم آشنا بشید.
آیناز تقوی
۱۴۰۱/۱۲/۶
بسیار کتاب جالبی بود، تکرار وقایع در تاریخ، عشقها، امیدها، مبارزه‌های یک دوره و به ثمر نشستن آن‌ها سالها بعد، در طی روایت کتاب مدام حس میکردم هر یک از ما به نحوی بازیگر اصلی و همزمان نظاره گر دوره‌ای از تاریخیم، برای من بینهایت پر کشش و‌جذاب بود
mersedeh dadjou
۱۴۰۲/۸/۱۰
من عاشقش شدم، شاید آخر کتاب رو بخونید بگید این که چیز خاصی نبود. ولی به نظر من داستانش پیچیدگی و لطافت خاصی داشت و آخر داستان برای من جوری تموم شد که نفس حبس شده‌ام رو برای اتفاقی افتاد با خوشحالی دادم بیرون. کلا خیلی دوسش داشتم
یگانه سهرابی
۱۴۰۲/۴/۱۰
یکی از بهترین عاشقانه‌های تاریخی! و نسبت به دیگر داستان‌های سفر در زمان، خیلی خوب ساخته و پرداخته شده. مخاطب رو به خوبی درگیر اتفاقات می‌کنه طوری که به سختی می‌شه کتاب رو کنار گذاشت.
یک داستان پرکشش با پایانی غافلگیرکننده و دلپذیره.
F.Molaei
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خیلی دوست داشتم، واقعا زیبا و دوستداشتنی بود، از هر نظر کامل بود. هم تاریخی، هم عاشقانه و هم تخیلی که در کنار هم این کتاب زیبا رو خواندنی کرده است. و همچنین ترجمه‌ای روان و خوب دارد، پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانید و لذت ببرید. 👍
نکیسا ط
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
سفر در زمان و رویارویی با افرادی که در ذهن راوی داستان ستودنی بودند. تصویر سازی برجسته و نقش اوئن در داستان از نکات جذاب داستان است. مطرح کردن سیر تاریخی و همزمانی با رویای راوی در برهه حساس ایرلند هم بسیار خواندنی و قابل تامل است.
Fariba.A
۱۴۰۱/۱۲/۲
این کتاب عالی بود کاش میشد بیشتر از پنج ستاره امتیاز بدی. مطمئنا اگه فرصت داشتم یک روزه تموم میشد بشدت جذاب دوست داشتنی و زیباست. کشور ایرلند همیشه با افسانه‌ها زنده بوده.. ترجمه عالی بدون غلط املایی و خیلی زیبا
K ک.اکبری
۱۴۰۲/۸/۴
سلام مدتها بود که کتابی نخونده بودم که نتونم زمین بگذارم. کتاب تمی عاشقانه دارد که در ایرلند ۱۹۲۰ و ۲۰۰۱ اتفاق افتاده. صدای راوی قشنگ است و پیشنهاد میکنم حتما کتاب را بخوانید و لذت ببرید. موفق
Nastaran Khalilzade
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
کتاب جالبی بود. در مورد افسانه‌های ایرلند، تاریخ و فرهنگ ایرلند نکات جالبی رو بیان می‌کرد. موضوع کتاب هم در مورد عشق، ایرلند، سیر در تاریخ و زمان بود. در کل من کتاب رو خیلی دوست داشتم
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۵/۲۰
سلام.
کتاب تاریخی _ تخیلی خوبی بود، تخیلی نه از جهت ماورایی بلکه تخیلی از جهت سفر در زمان. من دوست داشتم اما اگر کسی به تاریخ علاقه نداره خوندن این کتاب رو بهش توصیه نمیکنم.
sara shokrollahi
۱۴۰۲/۶/۲۰
خوب بود دوست داشتم، کلی گریه کردم باهاش، قسمت‌های تاریخی رو زود رد میکردم و آخرش رو هم نمیتونستم حدس بزنم، و دیدگاهم نسبت به مرگ و زندگی تغییر کرده 🙂
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۶/۱۷
داستانی بسیار زیبا با قلمی شیوا. داستانی پر کشش و دوست داشتنی. ترجمه کتاب هم خوب و روان بود. ویراستاری کتاب هم خوب بود. خیلی از کتاب خوشم اومد.
زینب
۱۴۰۲/۹/۱۶
سلام به همگی کتاب فوق العاده‌ای بود واین سفر در زمانش رو خیلی دوست داشتم و به همه پیشنهادش میکنم 👌🏼👌🏼👌🏼
با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب و تنها باد می‌داند

برای دریافت کتاب و تنها باد می‌داند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.