معرفی و دانلود کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

عکس جلد کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!
قیمت:
۷۰۲۰۰ ۴۹,۱۴۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

در این اثر با یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نگرش‌ها در فلسفه‌ی ژاپن آشنا می‌شوید. نوبوئو سوزوکی در کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! می‌کوشد ضمن توضیح ایده‌ی «زیبایی و ارزشمندی در عین ناقص بودن» که هسته‌ی مرکزی وابی سابی به شمار می‌رود، به شما بیاموزد که چگونه می‌توانید در ابعاد گوناگون زندگی روزمره‌ی خود آن را به کار بگیرید.

درباره‌ی کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

آیا تا به حال نقص را مصداق زیبایی و ارزشمندی دیده‌اید؟ اگر به چنین دیده‌ای به جهان پیرامون خود بنگرید، ممکن است معنای زندگی نزد شما دستخوش تغییری شگرف شود. این نگرش بخش مهمی از فلسفه و اندیشه‌ی ژاپنی را تشکیل می‌دهد که به آن وابی سابی می‌گویند. وابی سابی فلسفه‌ایست که از آموزه‌های مکتب ذن سرچشمه می‌گیرد، چنین می‌پندارد که تمامی اجزای جهان، ناقص، ناتمام و ناپایدار هستند. نوبوئو سوزوکی در کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! (Wabi Sabi: The Wisdom in Imperfection) به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم این مفهوم را در زمینه‌ی زندگی روزمره به کار ببریم. او ایده‌های فوق‌العاده‌ای را درمورد چگونگی گنجاندن وابی سابی در افکار، اشیاء و موقعیت‌های روزمره در اختیار ما قرار می‌دهد.

این نگرش راه تازه‌ای را برای ادراک جهان پیش روی ما قرار می‌دهد. وابی سابی به‌خصوص در زمانی که احساس می‌کنیم زندگی‌مان به معنای واقعی کلمه آشفته و پریشان شده است، به کارمان می‌آید. نوبوئو سوزوکی در کتاب صوتی وابی سابی به شما می‌آموزد که چگونه پذیرفتن نقص‌ها و ناپایداری‌ها شما را آزاد می‌کند تا به فرد بهتری تبدیل شوید. برای این کار تنها کافی است در تحلیل معنای کلمه‌ی «بهتر» بازنگری کنید. او همچنین چند چالش و تمرین ساده برایتان تدارک دیده است تا خلاقیت شما را پرورش دهد و استعداد شما را در این زمینه شکوفا سازد. به علاوه در کتاب وابی سابی نکاتی را نیز درباره‌ی چگونگی به حداقل رساندن بی‌نظمی ذهنی و فیزیکی برای دستیابی به یک زندگی ساده‌تر می‌شنوید.

لازم به ذکر است که نگارش مقدمه‌ی این کتاب را هکتور گارسیا بر عهده داشته است. این نویسنده که تألیف دو کتاب پرفروش «ایکیگای» و «ایچی‌گو ایچی‌یه» را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد، شنوندگان را با اصول زیبایی‌شناسی وابی سابی آشنا می‌کند و سفر وابی سابی شخصی خود را با آنان به اشتراک می‌گذارد؛ از زمانی که هنوز درست و دقیق معنای این کلمه را نمی‌دانست، تا به امروز که این ایده در تمام جنبه‌های زندگی او نفوذ پیدا کرده است.

ترجمه‌ی مجتبی پردل را از این اثر با صدای آرش رستمی و آرزو حرمیان می‌شنوید. کتاب صوتیوابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! به همت نشر صوتی ماه‌آوا و انتشارات سنگ تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

  • این اثر خواندنی شما را به سمت تفکر و پذیرش اتفاقات زندگی هدایت و تشویق می‌کند. (مجله کتابخانه)

  • کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! وابی سابی را در جایگاه فلسقه‌ی هنر و به‌عنوان شیوه‌ای عالی در زندگی معرفی می‌کند. من عاشق آن هستم! (گریتیست)

  • با خواندن این اثر که پر از نقل‌قول‌های عالیست، با مفاهیمی همچون کینتسوگی، طبیعت‌گرایی، ایچی‌گو ایچی‌یه و ذن هم آشنا خواهید شد. (گودریدز)

کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! برای چه کسانی ماسب است؟

اگر به فلسفه، عرفان و نگرش شرقی به زندگی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با نوبوئو سوزوکی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و فیلسوف تازه‌کار در یکی از دانشگاه‌های اروپا در رشته‌ی هنر و ادبیات تحصیل کرده و پس از آن وارد حوزه‌ی خلاقیت و رشد شخصی شده است. نخستین اثر نوبوئو سوزوکی (Nobuo Suzuki) با عنوان وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! که اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شما قرار دارد، توجه و تحسین مخاطبان و منتقدان بسیاری را در سراسر جهان برانگیخت. اثر دیگر او «گانباته، هنر ژاپنی حرکت رو به جلو» نام دارد که نسبت میان انعطاف‌پذیری و مدرینته را واکاوی می‌کند.

جملات برگزیده کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

  • بهترین فرد کمال نیافته‌ای بشوید که می‌توانید.

  • در همه‌ی چیزها، یک‌دستی نامطلوب است. ناقص گذاشتن یک چیز... این احساس را به انسان می‌دهد که انگار از رهگذر این نقص و عدم کمال عمر چیزهای موجود طولانی‌تر می‌شود.

  • آن‌چه طبیعی و غیرخودنمایانه باشد وابی سابی است.

  • هر فقدانی در دل خود دستاوردی دارد: بیش‌تر از گذشته قدر چیزهایی که ترک کرده‌ایم، می‌دانیم.

در بخشی از کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! می‌شنویم

هر فقدانی در دل خود دستاوردی دارد: بیشتر از گذشته قدر چیزهایی که ترک کرده‌ایم می‌دانیم. وقتی کسی بر بیماری سختی غلبه می‌کند شاید نیرویش کاهش یافته باشد اما درکش از زندگی افزایش پیدا می‌کند. به ویژه اگر در آستانه‌ی مرگ بوده باشد، قدر تک‌تک لحظات زندگی را می‌داند و مشتاق است از همه‌ی آن‌ها لذت ببرد.

عین همین حالت زمانی برایمان اتفاق می‌افتد که از مراسم خاکسپاری برمی‌گردیم. از آنجا که به یاد ماهیت زودگذر زندگی می‌افتیم، مصمم می‌شویم والامنشانه‌تر زندگی کنیم تا از این جهان در حالی خارج نشویم که با خوشحالی قبض‌هایمان را پرداخت‌نشده گذاشته‌ایم.

این یکی از مزایای مالیخولیاست، از آنجا که به ماهیت‌سنجی چیزها آگاه می‌شویم، اهمیت بیشتری به آن‌ها می‌دهیم. در عین حال مالیخولیا دیدی ژرف‌تر نسبت به واقعیت برایمان به ارمغان می‌آورد که البته همین کار را هنر نیز می‌کند.

می‌توان گفت قطعه‌ای موسیقی که سرشار از مالیخولیای نامحسوس باشد از یک مارش نظامی ضرب بالا و سرزنده ژرف‌تر است، درست همان‌طور که نوشتن یک رمان خوب درباره‌ی زوجی که کسی مانع عشقشان به هم نشده یا درباره‌ی یک خانواده‌ی کاملاً شاد خوشبخت دشوارتر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
42 دقیقه
قسمت اول
42 دقیقه
قسمت دوم
43 دقیقه
قسمت سوم
44 دقیقه
قسمت چهارم
40 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!
نویسنده
مترجممجتبی پردل
راویآرش رستمی، آرزو خرمیان
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۲۰۰ ۴۹,۱۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

MAHMA 789
۱۴۰۲/۹/۲۷
این کتاب نگرش یک نویسنده غربی به فرهنگ ژاپن است فرهنگی که به دلیل تغییر در سبک زندگی مردم ژاپن در مهد خود نیز مغفول مانده فرهنگی که می‌تواند از رنجهای انسانها اندوه ناشی از مصرف گرایی و بیماری‌های مادی را درمان کند و از سویی می‌تواند به انسانها بگوید ما کامل به دنیا نیامده ایم بلکه همه ما دارای نقص هستیم و به دنیا آمده ایم تا با نقصهایمان به کمال برسیم پذیرش خویش با همه ناتوانی‌ها و نقصها. کتاب به ما می‌آموزد برای خوشبخت بودن لازم نیست بی نقص باشیم زیبایی در کامل نبودن نهفته است
Yasamin Gheisari
۱۴۰۲/۳/۶
من از این کتاب خیلى لذت بردم و فلسفه و لایف استایل وابى سابى به کسانى که کمال گرا هستند خیلى کمک مى کنه که همه وجه هاى زندگى رو ببینند و در کل از هر چیز و کار ناکامل هم لذت ببرن و معیار هاى سخت گیرانه رو هم کم مى کنه، گوینده هاى خوبى هم داشت و انتخاب موزیک‌ها هم بسیار خوب بود
نازلی صدر
۱۴۰۲/۳/۲۴
من خیلی از این کتاب لذت بردم و آموختم، قطعا دوباره گوش خواهم داد.
برای افراد کمال گرا می‌تواند مفید باشد و همینطور برای افرادی که فکر می‌کنند برای بهتر بودن و کامل بودن، حتما باید ابزار بهتر یا کاملتری داشته باشند.
ناپلئون بناپارت
۱۴۰۲/۳/۲۵
همواره که کتاب را گوش می‌دادم گویی خود وابی سابی را زندگی می‌کردم. گوینده کتاب هم وابی سابی کتاب را خواند.. و این واقعا دلپذیر بود.
Mahsa Parsae
۱۴۰۲/۱/۲۶
من خییلی کتابو درک نکردم با اینکه دوبار گوش دادم نفهمیدم دقیقا چی میخواد بگه صدای کتابخوان عالی بود و هماهنگ با موضوع
سید محمد سیدنژاد
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب عالی با محتوای ساده بدون‌ پیچیدگی با صدای راوی عالی و روان کتابی که باید چندین بار گوش داد
علی باقری
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب خوبی هست و مطالب جالب بیان میکنه، برای تغییر سبک زندگی و نگرش خوب هست
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۹/۱
برای بار دوم هم گوش دادم به ویژه از فصل چهارم بسیار بیشتر لذت بردم سپاسگزارم
سمیه
۱۴۰۲/۳/۱۶
گوش کردن بخشی از کتاب ایده کلی رو مشخص میکنه. در کل خوندنش ضرورت نداره.
رضا رجبی
۱۴۰۲/۲/۱۲
با سلام
در مجموع من زیاد نپسندیدم و انتظارم بیشتر بود.
امید رستگار
۱۴۰۲/۶/۱۱
از شنیدن این کتاب لذت بردم، سپاس
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

برای دریافت کتاب صوتی وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.