معرفی و دانلود کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته

عکس جلد کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته

تابه‌حال برایتان پیش آمده که در یک موقعیت خاص‌، تجربه عمیقی را درون خودتان احساس کنید اما هیچ واژه‌ای را برای توصیف آن نداشته باشید؟ کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته که جان کونینگ آن را نوشته است، همان راهنماییست که به عواطف شما امکان بیان‌شدن بخشیده! این اثر که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رود، به شما کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از واژگان را برای بیان آنچه درون خود احساس می‌کنید به‌کار بگیرید.

درباره کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته

تا حالا اتفاق افتاده حسی میان دلتنگی و بی‌حوصلگی را تجربه کنید، درحالی‌که نه کاملا دلتنگ هستید و نه کاملا بی‌حوصله؟! اگر آذری زبان باشید، می‌دانید که برای این حالت واژه‌ای وجود دارد به نام «داریخماخ». حالتی بین دلتنگی و بی‌حوصلگی که نه این است و نه آن، درعین‌حال هم این است و هم آن! اما این واژه را فقط کسانی که آذری زبان هستند در دایره واژگانشان دارند و می‌توانند حس و حالشان را با آن بیان کنند!

شاید این اتفاق برایتان عجیب باشد، اما همه ما گاهی حالاتی را درون خودمان احساس می‌کنیم که علی‌رغم عمق زیادی که دارند، واژه‌ای برای بیان آن نیست. همین اتفاق هم در بسیاری از موارد باعث می‌شود نتوانیم آنچه را که در لحظه احساس می‌کنیم، به زبان آوریم و ارتباط موثری را با درون خودمان و دیگران برقرار کنیم.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که برای توصیف هر شیء یا مکان، هر برهه از تاریخ و یا چیزهای دیگر، چند ده معادل را می‌توان به کار برد؟ مثلا زمانی که قرار است درباره یک نوع لباس صحبت کنید، می‌توانید چندین کلمه مختلف و دقیق را برای توصیف کامل آن انتخاب کنید. اما آیا این امکان برای احساسات عمیق بشری هم وجود دارد؟ واقعیت این است که آدم‌ها در نقاط مختلف دنیا، حفره‌های عمیقی در واژگان و کلمات خود دارند که گاهی همین حفره‌ها،‌ آن‌ها را درون خود گم می‌کند و احساساتشان را ناقص و ناگفتنی باقی می‌گذارد!

کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته (The Dictionary of Obscure Sorrows) دقیقا همان چیزیست که این حفره‌های خالی را پر می‌کند و همه آدم‌ها برای بیان احساسات عمیق و ناشناخته درونی‌شان به آن نیازمندند. جان کونیگ (John Koenig) با نوشتن این کتاب، بخش زیادی از ناشناخته‌های گم‌شده درونتان را دوباره بیرون کشیده و به شکل واژه‌هایی قابل استفاده درآورده است که زندگی و برقراری ارتباط را برایتان آسان‌تر می‌کند.

این کتاب مجموعه‌ای از واژگان جدید و بدیعی است که به شما کمک می‌کند حالات و تجربیات درونی‌تان را بسیار آسان‌تر و قابل فهم‌‌تر به دیگران ابراز کنید. خواندن این کتاب پرفروش نیویورک تایمز شکل جدیدی را به روزهای شما می‌بخشد و ناجی ماهری برای تجربه‌های حسی شماست!

نکوداشت‌های کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته

- کونیگ در این کتاب به گوشه‌های تنهایی تجربه‌ی انسانی نور می‌تاباند و کلماتی را برای عجیب‌ترین احساساتی که غیرقابل انکارند،‌ بیان می‌کند. این کتاب بسیار مسحورکننده است. (The Washington Post)

- یک کتاب به‌تمام‌معنا جدید و نو! اثری که شبیه به یک فرهنگ لغت برای غم‌های مبهم عمل کرده و احساسات را به شکل شاعرانه تعریف می‌کند که همه ما آن را تجربه می‌کنیم، اما کلماتی برای بیان آن نداریم! (until now)

- بسیار درخشان! (New York Magazine)

- این کتاب کلمات جدیدی را خلق می‌کند که به همه آن‌ها نیازمندیم اما معادلی برای آن نداریم! (جان گرین، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز کتاب The Fault in Our Stars)

- این اثر مجموعه‌ای از کلمات ساخته شده است که به خوبی برخی از عمیق‌ترین احساساتی را که انسان می‌تواند تجربه کند، توصیف می‌کند. کلماتی که به هر دلیلی هنوز با هیچ اصطلاحی تعریف نشده‌اند! (Bustle)

- کلمات این قدرت را دارند که دگرگون شوند و ما را وادار کنند دنیا را از دریچه‌ای متفاوت ببینیم. کونیگ، احساسات به‌ظاهر غیرقابل ارتباطی را که ما به عنوان انسان هر روز تجربه می‌کنیم، به هم وصل می‌کند و کلماتی را برای آنها بیان می‌کند. کونیگ به طرز درخشانی از طریق احساسات و عواطفی که در کلمات جدید وجود دارد، راهی را برای نشان دادن نحوه ارتباط ما با خود و دیگران ایجاد می‌کند. (BoDean Warnock, Booklist)

کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته برای چه کسانی مناسب است؟

همه آدم‌هایی که می‌خواهند به صلح درونی برسند و ارتباط موثری را با خودشان و دیگران برقرار کنند به این واژه نامه ناشناخته نیاز دارند تا آنچه را که درون خود احساس می‌کنند،‌ اما کلمه‌ای برای آن وجود ندارد به زبان آورند.

با جان کونیگ بیشتر آشنا شویم

نویسنده خلاق و بی‌نظیر کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته،‌ جان کونیگ است. او متولد آیهادو و بزرگ‌شده ژنو سوییس است که در زمینه‌های گوناگونی مانند نویسندگی،‌ دوبله، هنر گرافیک و فیلم‌سازی فعالیت می‌کند. این نویسنده محبوب با نگارش کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته به شهرت رسید و امروزه عده زیادی طرفدار این اثر خلاقانه او هستند.

در بخشی از کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته می‌خوانیم

اغلب موجودات زنده نیازی ندارند ارزش زندگی را به خود یادآور شوند. آن‌ها به‌سادگی زمان را سپری می‌کنند. گربه‌ای پیر می‌تواند به‌راحتی پشت ویترین کتاب‌فروشی بنشیند و ساعت‌ها را با تماشای عابران سپری کند. گربه به‌آهستگی پلک می‌زند و با نفس‌های منظم، بی‌آن‌که به چیزی فکر کند، بی‌خیال به تماشای وَنی می‌نشیند که در حال تخلیه‌ی بارش در آن‌سوی خیابان است. چه راه‌وروش خوبی! طریق چندان بدی برای زیستن نیست.

بخش اعظم زندگی در این حالت در زمان روزمره سپری می‌شود. هیچ جدال عظیمی، هیچ آیین مقدسی، هیچ دریافت غیرمنتظره‌ای در کار نیست. تنها یک خانه‌زیستی ساده و معمولی که در تصاویری کوچک این‌سو و آن‌سو ثبت شده است.

تمام آن اشیاء کوچکِ ارزان‌قیمت. آن لرزش پرسروصدای پنکه‌سقفی چرخان؛ یک جفت مسواک در لیوان مجاور سینک روشویی، صدای جیغ زمخت درِ توریِ قدیمی، صدای غیژغیژ الکترونیکی خشک رسیدی در حال چاپ، سروصدای بلند کسی که در طبقه‌ی بالا دوش می‌گیرد. احساس به‌پاکردنِ یک جفت جوراب پشمی در صبحی زمستانی و ازپادرآوردن آن‌ها در پایان روز. این‌ها احساساتی هستند که بی‌آن‌که غرقشان شویم از ذهنمان می‌گذرند. برای بسیاری‌شان هیچ ارزشی قائل نیستیم.

اما چندصد سال دیگر، این جهان شخصیت‌های کاملاً متفاوتی را به خود خواهد دید. آن‌ها دیگر برای این به گذشته نمی‌نگرند که دریابند چه کسی یا چه زمانی در نبردها پیروز شد. برعکس، آن‌ها به این خواهند اندیشید که ما روزهای خود را چگونه زیستیم و سپس مصنوعات گران‌بهای جهان را، آن‌گونه که در گذشته بود، با تمام جزئیات کوچک و اندوه‌بارش گرد خواهند آورد. آن‌ها پیِ یافتن نقاشی‌های به‌جامانده در حاشیه‌ی کتاب‌های درسی ما و قاصدک‌های خشک‌شده لابه‌لای اوراق دفاتر خواهند رفت. آن‌ها برای تصور احساسی که لمس لباس‌های ما بر بدنمان داشته و ناهار یک روز معمولی و هزینه‌ی احتمالی آن در ذهن خواهند کوشید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی کتاب
فصل اول: در میانه‌ی زیستن و رؤیاپردازی
فصل دوم: سرزمین رام‌نشده‌ی درون
فصل سوم: تلفیق جاذبه‌ها
فصل چهارم: چهره‌هایی در میان جمعیت
فصل پنجم: قایق‌ها در مقابل جریان
فصل ششم: خطر کن و تاس‌ها را بینداز
پسگفتار: واژگان جدید و استفاده از آن‌ها
قدردانی
یک توصیه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته
نویسنده
مترجمسوما زمانی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-622-254-355-6
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته

Toot Farangi
۱۴۰۲/۱/۱
خیلی جالبه و دوستش داشتم
باعث میشه آدم حس شگفت‌انگیز خروج از مه رو تجربه کنه احساس گنگه «این چه حسیه که من دارم؟» و «یجوری» بودن رو کمتر حس میکنید و احساسات شفاف‌تر میشن
کتاب ایده جذابی داشت
این رو تو فضای مجازی به صورت پراکنده دیدیم ولی این جامع تر و کامل تره و توضیحاتش بنظرم زبان روانی داره
از بعضی اصلاحات سر در نیاوردم و بعضی حسا خیلی غریب بودن که نشون میده آدمها چقدر متفاوت و عجیبن
آرزو فرهادیان
۱۴۰۲/۱/۱
خیلی کتاب جالبیه همون طور که داخلش هم توضیح داده حزن در این جا به معنای غم و اندوه نیست بلکه تمام احساسات را شامل میشه کتابی هست که دوست داری همیشه باهات باشه و هر دفعه نام یک احساسی که تجربه کردی و یا در حال تجربه‌ای کشف میشه
امیرشهریار
۱۴۰۲/۱/۲
اگه برای احساسات و حالاتی که دارید، کلمه مناسبی پیدا نمیکنید، این کتاب رو حتما بخونید‌. دونستن واژه و تعریف مناسب از احساستون، به درک اون وضعیت و بهتر شدنتون کمک میکنه.
دیانا حکیمیان
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیلی باحاله و همدردی میکنه باهاتون انگار. چون یه سری دردا هست که دارید ولی فکر نمی‌کنید واقعی باشه یا بقیه‌ام داشته باشن و حتی اسمی براش گذاشته باشن
Mary A
۱۴۰۱/۹/۸
من شیفته‌ی زبان‌شناسی و شناخت ریشه‌ی کلمات هستم؛ این کتاب برایم مثل یک فرهنگ لغات بود که یکسره نخواندمش و زمانی به سراغش می‌آمدم و لذت می‌بردم.
نجفی
۱۴۰۲/۴/۲۵
در ابتدا باتوجه به اسم کتاب فکر کردم واژه‌ها و دنیای جدیدی رو به من نشان می‌دهد اما اصلا جذاب نبود و من رو به سمت خودش نکشوند.
فتی
۱۴۰۲/۸/۱۹
ای کاش میشد این کتاب را از زبان یونگ، رولان، سیمون دوبوار، موریس مترلینگ و گاندی، شوپنهاور و اسپینوزای عزیز می‌شنیدیم
Negar Str
۱۴۰۱/۷/۱۳
کتاب خوبی بود اما نحوه نوشتاری خیلیییی بد بود، آدم گیج می‌شد. مرتب نوشته نشده بود
زهرا
۱۴۰۱/۷/۴
وووووای فوق العلاده ست پراز احساساتی ک در درون خودمون حسش میکردیم ولی اسمی براش نداشتیم👌👌👌👌
Fateme Kh
۱۴۰۱/۷/۲۹
خیلی تعریف این کتاب رو شنیده بودم ولی حقیقتا اون چیزی که فکرمیکردم نبود…
ابراهیم باغان
۱۴۰۱/۶/۲۲
من صوتی این کتاب را میخواستم اما متاسفانه بعد از خرید متوجه شدم نوشتاریه
SARA
۱۴۰۱/۵/۴
خیلی خوبه که این کتاب احساسات ما رو می‌نویسه و براش یه اسم داره
شهلا
۱۴۰۲/۱۰/۱
بسیار عالی و مفید بود
علی اصغر اسمعیلی
۱۴۰۱/۷/۱۲
مخصوص انسان‌های درون گرا
فرحناز گلناری
۱۴۰۱/۹/۲۸
واقعا کتاب مفید خوبی بود
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته

برای دریافت کتاب واژه نامه حزن‌های ناشناخته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.