معرفی و دانلود کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه

عکس جلد کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه

کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه، شامل مجموعه‌ای کامل از فعالیت‌‌های بدنی با هدف توانمندسازی کودکان دارای معلولیت جسمی است که به قلم روکو. آ آیلو نوشته شده. در این اثر راهکارهای آموزشی مفیدی برای افزایش مشارکت کودکان دارای ناتوانی ویژه در مدرسه و جامعه ارائه می‌گردد.

درباره‌ی کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه

در نگارش این کتاب دو هدف اصلی مدنظر بوده است. هدف اول افزایش آگاهی والدین و افرادی‌ست که با کودکان دارای ناتوانی کار می‌کنند. این اطلاعات کمک خواهد کرد با ورزش‌های بعد از مدرسه میزان مشارکت آن‌ها را میان هم‌سالانشان افزایش دهیم. هدف دوم به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی است که کمک می‌کند بدانیم چه قوانینی در برنامه‌های مدرسه می‌تواند بر عملکرد این کودکان تاثیرگذار باشد. بخش عمده‌ی کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی کودکان با ناتوانی‌های ویژه (sports, fitness, and motor activities for children with disabilities)، نوشته‌ی روکو. آ آیلو (Rocco Aiello) شامل شرح موقعیت‌هایی‌ست که می‌توانید فرزند دارای معلولیت خود را وارد فعالیت ورزشی کنید.

برای تدوین فصل‌های مختلف این کتاب از افراد موفق و معلمان حرفه‌ای تربیت بدنی کمک گرفته شده است؛ افرادی که سال‌ها با کودکان و والدین آن‌ها کار کرده‌اند و از اهمیت مسئولیت‌پذیری والدین در بهبود وضعیت فرزندانشان به‌خوبی آگاه‌اند. دست‌اندرکاران این کتاب امیدوارند با تالیف این اثر وضعیت کودکان دارای ناتوانی را ارتقا دهند؛ به‌ویژه در شرایطی که روزبه‌روز بر اهمیت ورزش برای افراد معلول افزوده می‌شود. هنوز در این راه موانع بسیاری وجود دارد اما این موانع با مشارکت بیشتر متخصصان، مربیان و والدین هموارتر خواهد شد.

این کتاب با ترجمه‌ی ماهرخ دهقانی، امیر شهاوند و شهرزاد حسینی رخ، از سوی نشر تخصصی مبانی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه

- یک منبع و پژوهش ارزشمند برای والدین و متخصصانی که تفریحات فراگیر برای کودکان دارای معلولیت را ترویج می‌دهند. (ملیسا شاربونت، مدیر اجرایی آموزش ویژه مدارس دولتی شهرستان سنت مری)

- یک راهنمای فوق‌العاده و قدرتمند برای معلمان، والدین و متخصصان در سال‌های آینده! (دکتر لورن جی لیبرمن، استاد برجسته‌ی تربیت بدنی)

- کتاب حاضر به پزشکان و همچنین والدین کودکان دارای معلولیت قدرت می‌دهد تا مزایای بالقوه‌ای را که کشف کنند که فرزندانشان از طریق مشارکت در فعالیت‌های بدنی به دست می‌آورند. (اندرو سی روپر، ناظر تربیت بدنی)

- این کتاب افراد دارای معلولیت را از داشتن یک سبک زندگی منزوی و بی‌تحرک باز می‌دارد. (براد واینر، معلم ملی تربیت بدنی سازگار)

کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه مناسب چه کسانی است؟

والدین و مربیان کودکان دارای ناتوانی جسمی می‌توانند از برنامه‌های راهبردی این کتاب استفاده کنند.

با روکو .آ آیلو بیشتر آشنا شویم

روکو.آ آیلو، کارشناس ارشد رشته‌ی تربیت بدنی تطبیقی از دانشگاه بروکپورت است و مدرک دکتری خود را در شاخه‌ی سرپرستی و اجرا را از دانشگاه تاونسون دریافت کرده است. او برای مدارس عمومی بخش سنت ماری، ماریلند، به عنوان هماهنگ‌کننده‌ی تربیت بدنی تطبیقی، از طریق سازمان تربیت ویژه کار می‌کند. آیلو برای معلمان تربیت بدنی و کارکنان بخش‌های دیگر در بیست و هفت مدرسه در ایالت سنت ماری راهنمای آموزشی تهیه نموده است. او در سال 2008، به‌عنوان معلم ملی سال در بخش تربیت بدنی تطبیقی معرفی شد و سال‌هاست کودکان دارای ناتوانی را در اردوهایی که از طریق سازمان تفریحات و پارک‌ها ارائه می‌شود، آموزش داده و راهنمایی می‌کند. او همچنین پشتیبان قوی برنامه‌های پاراالمپیک ایالت متحده جنوب ماریلند و المپیک ویژه ایالت سنت ماری است و مقاله‌های بی‌شماری در طول بیست و پنج سال کار در آموزش و پرورش نوشته است.

در بخشی از کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه می‌خوانیم

یک جزء ضروری برای تعیین مشارکت والدین، ارتباط فعال و دوجانبه می‌باشد. اما والدین بیشتر به طور منظم با معلمان آموزش ویژه یا سایر افراد در مدارس یا برنامه‌های اجتماعی مشارکت می‌نمایند، و با کارکنان تربیت بدنی ارتباط برقرار نمی‌کنند. همچنین، والدین باید تا زمان ملاقات‌های سالیانه برای به روزرسانی وضعیت کودکانشان منتظر بمانند یعنی ملاقات‌ها (IEP‌). این استراتژی‌ها سبب کاهش توانایی معلمان تربیت بدنی و برنامه‌ریزان اجتماعی برای بحث مستقیم درباره‌ی مسائل، موفقیت‌ها و نقص‌های دانش‌آموزان با والدین به صورت منظم خواهند شد.

به جای انتظار برای ملاقات‌های سالیانه، یا صحبت با سایر معلمان درباره‌ی بازدهی فعالیت بدنی، والدین باید برای برقراری ارتباط فعال و دوجانبه و اغلب با فراهم کنندگان فعالیت بدنی تلاش نمایند، این نوع ارتباط سبب تسهیل مصاحبه‌هایی درباره‌ی بسیاری از فاکتورهای مهم مورد بحث در کل این فصل خواهد شد. برای مثال، یکی از این موضوعات شامل موفقیت‌ها وعلایق یک کودک است که مربی درطول یک سال آن‌ها را مشاهده می‌نماید. از آنجایی که معلمان تربیت بدنی از چند واحد در کلاس‌های خود در طول یک سال استفاده می‌نمایند. بنابراین توانایی سنجش علایق دانش‌آموز در تعدادی از فعالیت‌های بدنی مختلف را خواهند داشت. علاوه‌بر دریافت اطلاعات جدید درباره‌ی عملکرد کودک، ارتباط منظم با معلمان تربیت بدنی به والدین امکان حمایت از کودکان و بهترین علایق خانواده را می‌دهند، این موضوع در بخش بعدی این فصل درباره‌ی نحوه‌ی برقراری ارتباط با معلمان تربیت بدنی بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد، که توصیف کننده‌ی اطلاعات اساسی است که والدین باید با پرسنل تربیت بدنی کودک خود به اشتراک بگذارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فعالیت بدنی مضاعف برای کودکان دچار ناتوانی
فصل دوم: رشد کودکی اولیه
فصل سوم: نقش و مسئولیت‌های والدین/سرپرستان کودکان
فصل چهارم: برنامه‌های اجتماعی
فصل پنجم: آگاهی پدر و مادر در مورد حقوق برابر برای دانش آموزان دارای ناتوانی شرکت‌کننده در ورزش های همگانی و قهرمانی
فصل ششم: راهبردهای آموزشی کاربردی برای افزایش مشارکت در مدرسه و برنامه‌های اجتماعی
جدول تعدیلات و اصلاحات
ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه
نویسنده
مترجمماهرخ دهقانی، امیر شهاوند، شهرزاد حسینی رخ
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-95593-4-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه

برای دریافت کتاب ورزش، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های حرکتی برای کودکان با ناتوانی‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.