معرفی و دانلود کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی

برای دانلود قانونی کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی

فعالیت بدنی می‌تواند بر رشد ذهنی کودکان تأثیر مستقیمی داشته باشد. در کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی، نوشته‌ی فلیپ د. تومپروسکی، برایان آ. مککلوکی و کاترینا پسی راهکارهایی به مربیان تربیت‌بدنی ارائه خواهد شد که تأثیرات بلندمدتی بر شیوه‌ی تفکر و رفتار کودکان دارد.

درباره‌ی کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی

طبق مطالعات تازه‌ی روان‌شناختی، رشد ذهنی کودکان با دستیابی به حداکثر کارایی بدنی و ذهنی افزایش پیدا می‌کند و امروزه این مسئله در شیوه‌های نوین آموزشی مورد توجه بسیاری قرار دارد. به بیان دیگر تجربه‌های محیطی می‌توانند سبب شکل‌پذیری و تغییرپذیری مغز شوند و این رهیافت‌ها به مربیان و معلمانی که در آموزش کودکان دخیل هستند، کمک می‌کند نقش خود را به عنوان یک هدایتگر و راهنمای مسئول بهتر ایفا کنند.

در کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی (Enhancing Childrens Cognition With Physical Activity Games) که حاصل پژوهش مشترک فلیپ د تومپروسکی (Phillip D Tomporowski)، برایان آ مککلوکی (Bryan A McCullick) و کاترینا پسی (Caterina Pesce) است، درباره‌ی نحوه‌ی رشد بدنی و ذهنی کودکان و اهمیت فعالیت بدنی و چگونگی تاثیر آن بر مغز مطالب مفیدی خواهید خواند.

در این اثر درباره‌ی مفهوم رشد ذهنی و معیارهای آن توضیحات کامل و جامعی ارائه شده و می‌توانید با ویژگی‌های یک مربی تربیت‌بدنی ایده‌آل و راهکارهایی که به بهبود عملکرد او می‌انجامند، آشنا شوید. به‌علاوه انواع بازی‌های مناسب فعالیت بدنی کودکان سنین مختلف در این صورت آموزش داده شده و درباره‌ی نحوه‌ی ارزیابی این فعالیت‌ها مطالب مفیدی می‌خوانید.

نویسندگان این کتاب باور دارند افزایش اطلاعات پیرامون مغز و تفاوت‌های فردی، زمینه‌ساز ایجاد نسل تازه‌ای از مربیان تربیت بدنی خواهد شد و آینده‌ای روشن را در حوزه‌ی رشد شناختی کودکان پیش‌بینی می‌کنند. کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی، ترجمه‌ی جمعی ماهرخ دهقانی، حسین سپهری بناب، شیما حسامی و مسعود مبانی است که انتشارات مبانی آن را منتشر کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی مناسب چه کسانی است؟

مربیان تربیت بدنی از مخاطبان اصلی این کتاب هستند. همچنین پژوهشگران حوزه‌های رشد روان‌شناختی و روانشناسی ورزشی می‌توانند از یافته‌های این اثر بهره ببرند. این اثر منبع بسیار مناسبی برای والدین، مربیان و پرورش‌دهندگان کودک است که به رشد ذهنی و شناختی و تقویت بنیه بدنی کودکان اهمیت می‌دهند.

با نویسندگان کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی آشنا شویم

دکتر کاترینا پسی، استاد دانشکده حرکت، علوم و سلامت از دانشگاه ورزش و تحرکت رمِ ایتالیاست. وی معلم سابق تربیت بدنی و دارای تحصیلات عالی در رشته علوم ورزشی و روانشناسی تجربی است. تحقیقات کاترینا پسی بر تاثیر فعالیت بدنی روی عملکرد شناختی متمرکز بوده. همچنین وی مؤلف یا همکار بیش از سه‌دهم مقالات تحقیقاتی در زمینه تربیت بدنی، ورزش و روانشناسی است.

دکتر برایان آ. مککلوکی، استاد دانشکده‌ی حرکت‌شناسی دانشگاه Georgia می‌باشد. او سابقا از سال 1997 معلم تربیت‌بدنی بوده و سخنرانی‌های زیادی در کنفرانس‌های مربوط به ترتیب بدنی، فعالیت بدنی و آموزش معلمان داشته است. دکتر برایان آ. مککلوکی در نگارش کتاب‌های زیادی شرکت داشته و بیش از 40 مقاله ژورنالی نیز به رشته تحریر درآورده. او همچنین جوایز و تشویقی‌های بی‌شماری از جمله جایزه Mabel Lee را از ایفرد دریافت کرده است.

دکتر فلیپ د. تومپروسکی، استاد حرکت‌شناسی دانشگاه Georgia است. او یک روانشناس تجربی‌ست که به مدت چهار دهه درگیر مطالعه‌ی تاثیرات ورزش بر عملکرد ذهنی بوده، تالیف و ویرایش 5 کتاب را بر عهده داشته است. دکتر تومپروسکی همچنین به‌طور گسترده در ژورنال‌ها در مورد عملکردهای شناختی و موضوعات ورزشی کودکان مطالبی منتشر کرده و جوایز زیادی برای مطالعاتش در این زمینه و حوزه‌های مربوطه دریافت نموده است.

در بخشی از کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی

تغییرات زیستی مغزی از زمان لقاح شروع شده و در طول دو دهه‌ی اول زندگی با سرعت فوق‌العاده‌ای ادامه می‌یابد. در ابتدا سرعت نمو سلول‌های مغزی به تعداد 250000 سلول عصبی در دقیقه است و در زمان تولد به اوج خود یعنی بیش از 100میلیون سلول عصبی می‌رسد. دانشمندان علوم شناختی رشدی، توالی رخدادهای عصب‌شناختی تا زمان رسیدن به رشد مغزی به اندازه بزرگسالی را ردیابی کرده‌اند. اوایل رشد، برخی سلول‌ها تخصصی‌تر شده و به مناطق مشخص ‌شده‌ای از مغز در حال رشد حرکت می‌کنند، به محض اینکه اعصاب مشخص شده به مناطق تعیین‌شده‌ی ژنتیکی خود رسیدند، شبکه‌ها و ارتباطات خود را توسعه می‌دهند.

هر چند نواحی اصلی مربوط به مغز و اعصاب نخاعی در زمان تولد مشخص هستند، ولی شکل گرفتن شبکه‌های سلولی در دوران کودکی و نوجوانی و حتی بزرگسالی ادامه می‌یابد. نواحی خاصی از لایه‌های بیرونی مغز به اسم نئوکورتکس با کارکردهای خاصی مرتبط هستند. به عنوان مثال، بینایی با قشر پس‌سری و زبان با نواحی دیدگاهی مرتبط هستند. نواحی پیش پیشانی اهمیت بیشتری داشته و مورد توجه مربیان است، چرا که این نواحی مربوط به کارکردهای حل مسئله، استدلال و طرح‌ریزی هستند. مسیرهای قشری پیش پیشانی نسبت به مناطق دو دهه طول می‌کشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: فعالیت بدنی و رشد ذهنی
فصل دوم: چگونه حرکت بر رشد ذهنی کودکان تأثیر می‌گذارد
فصل سوم: چگونه بازی‌های حرکتی به تفکر و یادگیری کودکان کمک می‌کنند
فصل چهارم: ایجاد انگیره یادگیری در کودکان از طریق بازی
بخش دوم: تبدیل تحقیق به عمل
فصل پنجم: سرمایه‌گذاری بر روی فعالیت بدنی در جهت سلامت جسمانی و ذهنی کودکان
فصل ششم: درگیر کردن کودکان در یادگیری از طریق بازی
فصل هفتم: آموزش بازی‌های فعالیت بدنی برای رشد شناختی
فصل هشتم: چگونگی ارزیابی کودکان در هنگام بازی
فصل نهم: هماهنگی بازی‌های فعالیت بدنی با فعالیت‌های اجتماع و خانه
بخش سوم: ساخت بازی‌های حرکتی مؤثر
فصل دهم: بازی‌های فعالیت بدنی برای کودکان پیش دبستانی و مهم کودک
فصل یازدهم: بازی‌های فعالیت بدنی برای کودکان دبستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی
نویسنده، ،
مترجمماهرخ دهقانی، حسین سپهری بناب، شیما حسامی، مسعود مبانی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات418
زبانفارسی
شابک978-622-95593-6-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی

برای دریافت کتاب رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.