معرفی و دانلود کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود

عکس جلد کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود
قیمت:
۱۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود

کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود داستان پسربچه‌ای به نام پیتر است که به گفتن دروغ‌های کوچک عادت کرده. او می‌داند دیگران حرفش را باور می‌کنند، اما با زیاد شدن تعداد دروغ‌هایش گرفتار دردسر بزرگی می‌شود. جولیا کوک در این کتاب چرخه‌ی معیوب دروغگویی در کودکان را به تصویر کشیده است.

درباره‌ی کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود

دروغگویی در کودکان می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. ممکن است ابتدا انگیزه‌ی کودک از آن جلب توجه باشد یا به دلیل ترس از عواقب کارهایش به این رفتار پناه بیاورد. در کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود (Lying Up a STORM)، نوشته‌ی جولیا کوک (Julia Cook)، با کودکی روبه‌رو هستیم که دروغ را به عنوان راه حلی برای پوشاندن نواقص خود انتخاب کرده است. او می‌ترسد معلم، دوستان و مادرش پذیرای حقیقت نباشند یا پیش آن‌ها مورد سرزنش واقع شود، بنابراین برای آنکه مورد مؤاخذه قرار نگیرد به دروغ متوصل می‌شود.

در این روایت نویسنده درصدد بیان این حقیقت است که دروغگو یک انسان بزهکار نیست، بلکه فردی‌ست که به دلایلی توان گفتن حقیقت را دارد. در چنین مواردی اطرافیان می‌توانند با ایجاد محیطی امن به کودک فضایی بدهند تا حقایق را بدون اضطراب و ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن به زبان بیاورد. اینکه کودکان بدانند وقتی حقیقت را می‌گویند دوست‌داشتنی‌تر می‌شوند می‌تواند آن‌ها را تشویق به راستگویی کند. در اثنای کتاب نیز می‌بینیم مادر پیتر به او می‌گوید وقتی دروغ می‌گوید ابری بالای سرش ظاهر می‌شود و خورشید درونش کم‌نور می‌گردد.

این کتاب به والدین و مربیان کمک می‌کند با استفاده از راهکارهای مناسب از تکرار صفت دروغگویی جلوگیری کنند و نگذارند این کار به یک عادت و سپر دفاعی در برابر ممنوعیت‌ها تبدیل شود. در پایان کتاب نیز راهکارهایی برای تشویق کودکان به راستگویی پیشنهاد شده است.

از جمله جذابیت‌های کتاب، تصویرگری میشل هیزلوود هاید است که نمود حالات درونی شخصیت‌ها در چهره و محیط پیرامونشان را نشان می‌دهد. به بیان دیگر تصاویر کتاب کامل‌کننده‌ی روایت آن‌اند و به شخصیت‌پردازی آن کمک کرده‌اند. کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود، ترجمه‌ی ریحانه کرباسچیان و لیلا کاشانی وحید است که مدتی‌ست از سوی نشر مهرسا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود

  • چه داستان قدرتمندی! نویسنده تجربه‌ی کودک را در زمان ترجیح دروغگویی به تصویر کشیده است. (مری جو ملوین، استاد دانشگاه)
  • دروغ گفتن عواقب درونی و بیرونی دارد. در تمام کتاب‌های جولیا، شخصیت‌ها ملموس و قابل پذیرش هستند. (کاترین رابینز هانت، استاد دانشگاه)

کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود، مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته شده و آن‌ها را با پیامدهای منفی دروغگویی آشنا می‌کند.

با جولیا کوک بیشتر آشنا شویم

جولیا کوک یک مشاور و معلم سابق مدرسه است که هرگز تصور نمی‌کرد بتواند به نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی ملی کودکان و سخنرانی الهام‌بخش تبدیل شود. او حالا به سراسر جهان سفر می‌کند و دانش‌آموزان و مربیان را تشویق می‌کند تا مشکلات خود را حل کنند. جولیا این توانایی ذاتی را دارد که از طریق کتاب‌های تصویری وارد جهان کودکان شود و به کودکان «چه گفتن» و «چگونه گفتن» را بیاموزد. از دیگر کتاب‌های او که به فارسی ترجمه شده باید به «اجازه بگیریم»، «وسط حرف دیگران نپر»، «همه‌چیز درباره‌ی دروغ» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود، می‌خوانیم

امروز صبح، وقتی به مدرسه رسیدم، معلمم از من پرسید: «پیتر، تکلیفت کجاست؟» من باید سریع پاسخ می‌دادم. اگر راستش را می‌گفتم، معلمم عصبانی می‌شد! چون تکالیفم را انجام نداده بودم و نمی‌توانستم این را به معلمم بگویم. برای همین، تصمیم گرفتم یک ‌دروغ کوچولوی دیگر بگویم:

«دیشب وقتی داشتم تکالیفم را با کمک مادرم انجام می‌دادم، دفترم را روی میز آشپزخانه جا گذاشتم و فراموش کردم آن را داخل کیفم بگذارم.» (فکر کنم معلمم باورش شد!)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود
نویسنده
مترجمریحانه کرباسچیان، لیلا کاشانی وحید
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-9751-09-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود

لیلا حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۵
عالی و بسیار زیبا، من شخصا لذت بردم و همینطور دخترم
زهراسادات میرزایی
۱۴۰۲/۷/۷
قلم جولیا کوک نیاز به تعریف نداره
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود

برای دریافت کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.