معرفی و دانلود کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش

عکس جلد کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش

آندره موروا در کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش به بررسی زندگی این نویسنده و شاعر بزرگ می‌پردازد و تلاش می‌کند تا شخصیت پیچیده‌ی ویکتور هوگو را به تصویر بکشد و جایگاه او را در ادبیات فرانسه مشخص کند.

درباره کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش:

اغلب ما با ویکتور هوگو آشنایی داریم. او شاعر، رما‌ن‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و مهم‌ترین نویسنده‌ی رمانتیک فرانسوی محسوب می‌شود. او در فرانسه، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شاعران آن کشور شناخته شده است. با این حال در کشورهای دیگر او را نه به‌خاطر اشعارش، که به دلیل رمان‌هایی همچون گوژپشت نوتردام می‌شناسند.

آندره موروا (Andre Maurois) از سنین کم با آثار ویکتور هوگو ارتباط عمیقی برقرار کرده بود. دوران کودکی‌اش به خواندن شعرهایی از او، همانند شعر مردان تهی‌دست، گذشت. 15 ساله بود که ژان والژان، تناردیه و دیگر شخصیت‌های رمان بینوایان زندگی او را منقلب کردند. هر چقدر بیشتر می‌گذشت، موروا نیز بیشتر به زیبایی و عمق آثار هوگو پی می‌برد. تا در نهایت در سال 1954 و در سن 69 سالگی تصمیم گرفت اثری را برای آشنایی بیشتر افراد با زندگی و احوال ویکتور هوگو تالیف کند. او با این کار به نوعی تحسین خود را نسبت به این نویسنده‌ی گران‌قدر نشان داد.

در کتاب ویکتور هوگو، زندگی و آثارش (The Life of Victor Hugo) با زندگی‌نامه، کتاب‌ها، آثار و احوالات هوگو آشنا می‌شویم. کتاب بسیار الهام‌بخش بوده و مجموعه‌ی بسیار کاملی برای آشنایی با این شاعر فرانسوی به شمار می‌آید. همچنین با مطالعه‌ی این اثر، دیدگاه والای فرانسوی‌ها درباره‌ی هوگو را بیش از پیش درک خواهید کرد. یکی از نکاتی که که به جذابیت این مجموعه اضافه کرده، متن‌های منتشر نشده‌ - از قبیل نامه‌های هوگو به همسرش - است که به متن افزوده شده. البته نویسنده در انتخاب این متن‌ها دقت فراوان به خرج داده و از مدفون کردن قهرمان داستان زیر انبوهی از شهادت‌ها، گواهی‌ها و نامه‌های کم‌اهمیت خودداری کرده است.

کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش مناسب چه کسانی است؟

این اثر، کتابی‌ست شگفت‌انگیز برای کسانی که به ادبیات فرانسه علاقه دارند و یا می‌خواهند ویکتور هوگو را بهتر بشناسند.

با آندره موروا بیشتر آشنا شویم:

این زندگی‌نامه‌نویس، رمان‌نویس و مقاله‌نویس فرانسوی بیش از هر چیزی به خاطر بیوگرافی‌های خوش‌خوان و جذابی که به تحریر در آورده مشهور است. امیل سالومون هرزوگ (با نام مستعار آندره موروا) داستان‌نویسی را در سال 1918 آغاز کرد. تجربیاتی که موروا در جنگ به دست آورده بود، منبع الهام او در نوشتن شد. سرانجام، او اولین کتاب خود را با عنوان سکوت سرهنگ برامبل منتشر کرد. زندگی بالزاک از دیگر زندگی‌نامه‌هایی است که به قلم موروا نوشته شده است. او هم‌چنین دستی در تاریخ‌نویسی دارد؛ از آثار منتشر شده‌ی او در این زمینه می‌توان به کتاب چرا فرانسه شکست خورد اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش می‌خوانیم:

در تاریخ هشتم مارس 1822 با ترغیب و تشویق‌هاى دختر جوان، سرانجام ویکتور تصمیم گرفت رضایت پدرش را براى ازدواج به‌دست آورد. پیش‌از این‌که نامه را براى پدرش بفرستد آن را به آدل نشان داد و آدل ضمن تأیید آن گفت: «خیلى خوب است، اما من آن‌طور فرشته‌وش هم که تو مجسم کرده‌اى نیستم، من فردى زمینى‌ام.» آه که زن‌ها چقدر واقع‌نگرند! به‌علاوه دختر جوان مى‌کوشید به او توضیح دهد که براى او سعادت ارزشمندتر از افتخار است: «چگونه مى‌توانى بگویى تنها مزیتى که ازدواج کردن با تو برایم دارد مقام و مرتبه‌ى پدرت است؟ چه اشتباه بزرگى! مقام و درجه به چه کار من مى‌آید؟ باید یادآور شوم آن‌چه تو در درجه‌ى اولِ اهمیت قرار مى‌دهى براى من مقام آخر را دارد...»

به‌دنبال ارسال نامه چند روز پرتشویشى را گذراندند. به یکدیگر مى‌گفتند در صورت امتناع پدرش با هم فرار بکنند و بروند در کشورى دیگر ازدواج کنند. این‌بار دختر خوب تربیت شده و پاى‌بند به اصول کوچه‌ى شرش میدى همه‌چیز را به‌خاطر عشق زیر پا مى‌گذاشت. اما نیازى به این اقدام جسورانه پیدا نکردند، زیرا ژنرال که مرد عاقلى بود، موافقت مشروط خود را اعلام کرد. به‌هیچ‌وجه نمى‌خواست او را به‌خاطر دلبستگى‌اش به دوشیزه فوشه ملامت کند، مرتبه‌ى اجتماعى خانواده‌ى فوشه که دوستانى قدیمى بودند برایش کفایت مى‌کرد؛ اما تنگدستى دو خانواده بیش‌تر نگرانش مى‌ساخت.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار گزارنده
پیش‌گفتار نویسنده
بخش نخست: چشمه‌هاى جادویی
بخش دوم: شعله‌هاى سحرگاهى
بخش سوم: انسان پیروزمند
بخش چهارم: پاییز زودرس
بخش پنجم: عشق و اندوه اولَمپیو
بخش ششم: جاه‌طلبى‌هاى به حقیقت پیوسته
بخش هفتم: زمان گزینش
بخش هشتم: تبعیدى‌ها، روان‌ها، نوشته‌ها
بخش نهم: ثمره‌هاى تبعید
بخش دهم: مرگ و تجلى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات528
زبانفارسی
شابک978-600-7987-44-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش

برای دریافت کتاب ویکتور هوگو، زندگى و آثارش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.