معرفی و دانلود کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران

عکس جلد کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران
قیمت:
۱۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران

کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران نوشته‌ی مایک مک گویگان به اهمیت پایش دقیق ورزشکاران جهت تدوین برنامه‌ی کارآمد برای آن‌ها می‌پردازد. نویسنده معتقد است که ورزشکاران در هر سطحی باید به‌دقت تحت نظر قرار بگیرند و با توجه به ویژگی‌های خاص خود برنامه‌ی تمرینی و سبک زندگی اصولی را دنبال کنند تا به نتیجه‌ای عالی در رشته‌های ورزشی خود دست یابند.

درباره‌ی کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران

امروز ورزش به یک سبک زندگی برای افراد تبدیل شده و ورزشکاران حرفه‌ای بخش مهمی از زندگی روزانه‌ی خودشان را به آن اختصاص داده‌اند. در همین راستا سیستم‌های نظارت بر عملکرد و تمرین ورزشکاران و تیم‌ها با توجه به پیشرفت‌های فناوری رشد چشمگیری داشته است. کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران (Monitoring Training and Performance in Athletes) اثر مایک مک گویگان (Mike McGuigan) اشاره می‌کند که مربیان ورزشی سطح بالا از سیستم‌های نظارتی برای مشاهده داده‌های ورزشکاران، مثل میزان و شدت تمرین، آمادگی بدنی و پاسخ‌های بدن استفاده می‌کنند. اطلاعاتی که درباره‌ی مسائل گوناگون ورزشکاران از سطح نوجوان تا بزرگ‌سالان حرفه‌ای به مربی می‌رسد، می‌تواند مسیر مربی‌گری و همچنین فعالیت حرفه‌‌ای ورزشکاران را تغییر دهد.

نظارت بر تمرین و عملکرد ورزشکاران بخشی از دستورالعمل‌هایی است که مربیان موطف به انجام و پیگیری آن هستند و بخش دیگر آن بر عهده‌ی ورزشکاران است. درنهایت این داده‌ها جمع‌آوری، تجزیه تحلیل می‌شوند و مطابق آن شیوه‌ی تمرین، مقدار خوراکی مورد نیاز بدن، ساعت خوابیدن و دیگر جزئیات بررسی، اصلاح و تنظیم می‌شوند.

مایک مک گویگان، نویسنده‌ی کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران این اطلاعات را با استراتژی‌های کاربردی و نظارتی بر تمرین و عملکرد ورزشکاران ترکیب می‌کند و سبکی نوین را برای مربیان حرفه‌ای به وجود می‌آورد. او با استفاده از جزئی‌ترین اطلاعات بدنی مثل استرس بدن، نشانگرهای بیوشیمیایی و فعالیت هورمونی بدن را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و نقش هریک را در برنامه‌ی ورزشی شرح می‌دهد.

همچنین کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران به شما این امکان را می‌دهد تا دستورالعمل‌ها، رویکرد و راه‌حل‌هایی را که برای مرتفع کردن چالش‌های نظارت بر ورزشکاران ارائه می‌دهد، به کار گرفته و مانند یک مربی حرفه‌ای مسیر ورزش و فعالیتتان را زیرنظر داشته باشید. نویسنده در این کتاب نمونه‌های واقعی و عینی را هم برای درک مفاهیم ارائه می‌دهد؛ علاوه بر این، تصاویر و عکس‌ها در تفسیر بصری اطلاعات به شما کمک می‌کنند.

ازآنجایی‌که پایش ورزشکاران شامل اطلاعات و داده‌های بسیاری هستند، مربیان به ابزارهای پژوهشی برای بررسی و تفسیر آن‌ها نیاز دارند. کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران تمامی ابزارهای پژوهشی مورد نیاز برای تفسیر و تحلیل داده‌ها را شرح می‌دهد و شیوه‌ی استفاده و کاربرد هریک را بیان می‌کند. نکته‌ی مهمی که مایک مک گویگان در کتاب مطرح می‌کند این است که مربیان برای بررسی پایش ورزشکاران باید از شاخص‌هایی استفاده کنند که تا حد ممکن پایا باشند. هرچند استاندارد از پیش تعیین‌شده‌ای در این زمینه وجود ندارد اما می‌توان با استفاده از آزمون پایایی مقادیری را برای هر تمرین در نظر گرفت؛ همچنین میزان خطاسنجی مشاهدات باید به‌گونه‌ای دقیق و محاسبه‌شده کنترل شود تا با هر بار ارزیابی دید دقیق‌تری از شاخص‌ها به دست آید.

کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران نوشته‌ی مایک مک گویگان در نه فصل تمامی اطلاعات موردنیاز در این زمینه را شرح می‌دهد و راهنمایی جامع و دقیق برای شما خواهد بود. با استفاده از مطالب این کتاب و رعایت تمامی جزئیات شما قادر خواهید بود مانند ورزشکاران حرفه‌ای و مطرح دنیا تمرین کنید و سبک زندگی خود را همچون به قهرمانان تنظیم کنید. گفتنی است ترجمه‌ی این کتاب توسط مهدی حسن زاده، شیوا خرمشاهی و عباسعلی گایینی صورت گرفته و انتشارات حتمی این کتاب را به بازار عرضه کرده است.

کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران به ورزشکاران، اعم از مبتدی تا حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. همچنین مطالب این کتاب برای مربیان ورزشی و فیزیولوژیست‌ها بسیار مفید و در مواردی ضروری خواهد بود.

در بخشی از کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران می‌خوانیم

یک سؤال متداول در حوزه‌ی پایش ورزشکاران این است که «حد قابل قبول پایایی برای یک شاخص چیست؟» به‌اختصار پاسخ آن است که تمرین‌دهندگان باید از شاخص‌هایی استفاده کنند که تا جای ممکن پایا باشند. هرچند استانداردهای ازپیش‌تعیین‌شده‌ای برای قابل قبول بودن شاخص‌های پایایی در پایش ورزشکاران -که کاملاً مورد پذیرش قرار گرفته باشد- وجود ندارد، اما اغلب پینهاد می‌شود مقادیر ICC فراتر از 0/75 می‌تواند پایا در نظر گرفته شود؛ در مورد بخش اعظم برنامه‌های پایشی، این شاخص باید دست‌کم 0/90 باشد. تمرین‌دهندگان می‌توانند از یک دستگاه طبقه‌بندی برای تعیین مقدار پایایی استفاده کنند که در آن فراتر از 0/90 فوق‌العاده زیاد، از 0/70 تا 0/90 خیلی زیاد، از 0/50 تا 0/70 زیاد، از 0/30 تا 0/50 متوسط، و کمتر از 0/30 کم در نظر گرفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: چرا ورزشکاران پایش می‫‌شوند؟
فصل 2: ابزارهای پژوهشی پایش ورزشکاران
فصل 3: آثار فیزیولوژیایی فشار تمرین
فصل 4: کمّی‌سازی فشار تمرین
فصل 5: شاخص‫‌های آمادگی و خستگی
فصل 6: راهبردها و فناوری‫‌های حال حاضر پایش کردن
فصل7: درهم آمیختن پایش با مربیگری
فصل 8: خطوط راهنمای پایش ورزشکار در ورزش‫‌های انفرادی
فصل 9: خطوط راهنمای پایش ورزشکار ورزش‌های تیمی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران
نویسنده
مترجممهدی حسن زاده، شیوا خرمشاهی، عباسعلی گایینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-600-355-468-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران

برای دریافت کتاب پایش تمرین و عملکرد در ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.