معرفی و دانلود کتاب پاییز آلمان

عکس جلد کتاب پاییز آلمان
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاییز آلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاییز آلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاییز آلمان

گزارشی حقیقی از جنگ! تصویری که استیگ داگرمن در کتاب پاییز آلمان از زندگی دردناک مردم این کشور به شما نشان می‌دهد، از صحنه‌های نادری است که شاید هرگز در کتاب‌های تاریخ ثبت نشده باشد. این کتاب، گزارشی است از زندگی مردمی که نه آغازکننده‌ی جنگ بودند و نه در جبهه‌های نبرد جنگیده‌اند، اما چهره‌ی سیاه جنگ را با تمام وجود لمس کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب پاییز آلمان

در اواخر سال 1946، استیگ داگرمن (Stig Dagerman) از سوی روزنامه‌ی سوئدی اکسپرسن مأمور شد تا با سفر به کشور آلمان در مورد زندگی مردم این کشور در دوران پس از جنگ و سقوط رایش سوم گزارشی تهیه کند. کتاب پاییز آلمان (German autumn) گزارشی است که استیگ داگرمن از رویارویی مستقیم با مردم آلمان در یکی از بحرانی‌ترین دوران تاریخی این کشور به نگارش درآورده است. این کتاب نخستین‌بار در سال 1947 در کشور سوئد به چاپ رسید. در‌حالی‌که اغلب روزنامه‌نگاران کشورهای متفق، مردم آلمان را مستحق فجایع پس از جنگ می‌دانستند، داگرمن در کتاب پاییز آلمان با چنین نویسندگانی به مخالفت برخاسته و می‌کوشد تصویری عاری از تعصب و پیش‌داوری، از رنج زنان و مردان بی‌گناه آلمانی بنویسد. داگرمن که پیش از انتشار کتاب پاییز آلمان، نویسنده و روزنامه‌نگار به‌نامی بود، پس از انتشار این کتاب نیز به عنوان یک روزنامه‌نگار بشردوست و دلسوز در کشور خود و در مجامع بین‌المللی شناخته شد.

آنچه موجب شد کتاب پاییز آلمان با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه شود، عینیت‌گرایی و توجه استیگ داگرمن به جزئیات زندگی مردم آلمان بوده است. نویسنده تلاش کرده تا پیش از هر نوع ارزیابی یا قضاوتی، مشاهداتش را به دقت برای خوانندگان توصیف کند. این کتاب تعریف جدیدی از جنگ، ملیت و صلح به شما ارائه می‌دهد؛ تعریفی که فراتر از مرزهای «متحد» و «متفق» باشد.

مژگان اصلیان با ترجمه‌ی روان خود کتاب پاییز آلمان را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرده و انتشارات مهرگان خرد نیز آن را به مرحله‌ی چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب پاییز آلمان

  • داگرمن به زیبایی، واقعیت‌های عینی را ترسیم می‎‌کند. او به جای اینکه از جملات و عبارت‌های احساسی استفاده کند، مانند معماری که برای ساختن یک بنا از آجرهای حقیقی استفاده می‌کند، با چیدن رخدادهای واقعی، تصویری از وقایع حقیقی را به خواننده نشان می‌‌دهد. (گراهام گرین)
  • پاییز آلمانی یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که تا به حال در مورد رخدادهای پس از جنگ نوشته شده است. این مجموعه با مقالات کلاسیک جان رید از اتحاد جماهیر شوروی و همچنین با مقالات ادگار اسنو در مورد انقلاب بزرگ سیاسی در چین برابری می‌کند. استیگ داگرمن تصویرگر حقیقت‌های تلخی است که به طور شفاف و با هنر شگفت‌انگیز خود به خواننده عرضه می‌کند. برای هر کسی که علاقه‌مند است روزنامه‌نگاری را به معنای واقعی کلمه درک کند، مطاله‌ی کتاب پاییز آلمان لازم است. همچنین خواندن این کتاب برای همه جوانانی که به روزنامه‌نگار شدن فکر می‌کنند، ضرورت دارد. این اثر به همان اندازه زنده و پویاست که برای اولین بار در سال 1947 منتشر شد. حتما آن را بخوانید. (هنینگ مانکل)
  • پاییز آلمان کتاب بسیار مهمی است و جای بسی خوشبختی است که نسخه‌ی انگلیسی این کتاب در اختیار خوانندگان آمریکایی قرار گرفته است. ما به این کتاب نیاز داریم! (مارک کورلانسکی)

کتاب پاییز آلمان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پاییز آلمان برای تمامی علاقمندان به کتاب‌های تاریخی مناسب است. اگر شما هم به دنبال اطلاعات تاریخی حقیقی از زندگی آلمانی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم هستید، این کتاب را هرگز از دست ندهید.

با استیگ داگرمن بیشتر آشنا شویم

استیگ داگرمن (1923–1945) نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار اهل سوئد بود. این نویسنده همچنین دبیر روزنامه‌ی جوانان سندیکالیست بوده است. استیگ داگرمن که در آثار خود متأثر از کافکا است، با لقب «کافکای سوئد» شناخته می‌شود. او از نویسندگان نسل جوان سوئد به‌شمار می‌رفت که با وجود سن کم، خوش درخشید. این نویسنده‌ی موفق سرانجام در سی‌ویک سالگی برای همیشه به زندگی خود پایان داد. کتا‌ب‌های «بوران»، «هدیه غیرمنتظره» و «یک تراژدی بی‌مقدار» از دیگر آثار استیگ داگرمن هستند.

در بخشی از کتاب پاییز آلمان می‌خوانیم

با‌این‌همه علی‌رغم سختی‌ها، مردم روحیه‌ی بالایی دارند. آگاهی از این‌که هیچ‌یک از آن‌ها به تنهایی رنج ندیده‌اند، نوعی رفاه عمومی ایجاد کرده است که خود طنزی سیاه است. در گوشۀه‌ی واگن‌ها با گچ متن‌هایی نوشته شده است: شعار قدیمی آنشلوس «بازگشت به خانه» و حالا به‌طور کنایه‌آمیز «ما از آقای هوگنر برای سفر رایگان تشکر می‌کنیم.» یا نقاشی گاو نر همراه با یک کتیبه (کشاورزان بایرن حالا فقط می‌توانند سرگینِ انسانی پرورش دهند.) و همه‌جا ورود باران به داخل واگن را ننگ و بدنامی در مورد مسئولین خوانده بود: «دیگر برای کالا مناسب نیست، اما برای انسان قابل‌استفاده است.» و از آن تلخ‌تر: «فقط فکر کنید، هم‌وطن‌ها، افراد هم‌خویش خود را بیرون می‌کنند. آلمانی‌ها علیه آلمانی‌ها. بدترین حالت ممکن.»

به نظر می‌رسد این واقعیت که آلمانی‌ها مسئول اعزام این قطار هستند، بیشتر از وضعیت قطار و سرنشینان آن باعث ناراحتی می‌شود. پزشک جوان یک ضد فاشیست محافظه‌کار است که می‌تواند حتی نازیسم را از نظر ضرورت ملی مورد توجه قرار دهد. هنگامی‌که او در مورد تصرف نروژ صحبت می‌کند، در واقع جایی‌که پس از گذراندن امتحاناتش به‌عنوان پزشک ارتش اعزام شده بود، با من از اسکیِ لذت‌بخش خود زیر نور ماه در کوه‌های نروژ و نزدیک محل استقرار خود می‌گوید. با شنیدن صحبت‌های او این‌گونه فکر می‌کنید که آلمانی‌ها نروژ را به‌خاطر ورزش‌های زمستانی تصرف کردند. با‌این‌وجود دشوار است که احساس کنیم دکتر دبلیو در راه خود فردی شایسته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌
پاییز آلمان
ویرانه‌ها
گورستانِ بمب‌گذاری شده!
کیکِ مردِ فقیر
هنر غرق شدن
بدون استقبال!
آنتاگونیست
نسل سوخته
مسیر عدالت
یک روز سرد در مونیخ
جنگلِ حلق‌آویز!
برگشت به هامبورگ
ادبیات و رنج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاییز آلمان
نویسنده
مترجممژگان اصلیان
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7678-23-9
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاییز آلمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پاییز آلمان

برای دریافت کتاب پاییز آلمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.