معرفی و دانلود کتاب پیام آور ستارگان: ‏‫چشم‌اندازهای کیهانی درباره تمدن بشری

عکس جلد کتاب پیام آور ستارگان: ‏‫چشم‌اندازهای کیهانی درباره تمدن بشری
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیام آور ستارگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیام آور ستارگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیام آور ستارگان: ‏‫چشم‌اندازهای کیهانی درباره تمدن بشری

سفر به قلب کیهان و نمایی بی‌نظیر از تمدن بشر... نیل دگراس تایسون در کتاب پیام آور ستارگان، چشم‌انداز جدیدی از تمدن و بشریت را به ما نشان می‌دهد. کافی است با نویسنده همراه شوید تا ببینید خارج از این کره‌‌ی خاکی، زندگی بسیار فراتر از مشکلات و دغدغه‌های ریز و درشت انسان‌هاست. شاید مهمترین پیام ستارگان برای ما، یادآوری خودخواهی و ویرانگری انسان‌ها باشد. این کتاب به عنوان کتاب پرفروش نیویورک تایمز شناخته شده است.

درباره‌ی کتاب پیام‌ آور ستارگان

این کتاب ترکیب شگفت‌انگیزی از علم، نور و تخیل است. نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) دست شما را گرفته و به نقطه‌ای از کیهان می‌برد که در آنجا، زمین با همه آنچه روی آن زندگی می‌کند، بیش از نقطه‌ی کوچکی بر صفحه‌ی آسمان نیست. به نظر می‌رسد کتاب پیام‌‌آور ستارگان (Starry Messenger) نور جدیدی بر زندگی انسان‌ها می‌تاباند. زیر این نور، جنگ، سیاست، مذهب، نژاد، جنسیت و... اگر هم دیده شوند، آن‌چنان بی‌اهمیت هستند که جدال بر سر آن‌ها بیهوده است. در جهانی که پر از حدو‌حدود و مرزهای قراردادی است، نویسنده برای از بین بردن شکاف‌های جهان امروز تفسیر متفاوتی را از جهان و تمدن به ما ارائه می‌کند.

تا پیش از آنکه گالیله، تصویر جدیدی از جهان را به انسان‌ها نشان بدهد، بشر خود را مرکز دنیا می‌دانست. گالیله حقایق علمی را از آسمان به زمین آورد و موجب شد انسان‌ها بدانند بسیار فراتر از جهان محدود آن‌ها، میلیون‌ها ستاره و سیاره در گردشند؛ اما این تمام ماجرا نیست. انسان‌ها عادت کرده بودند که براساس جایگاه ستارگان در آسمان و حرکت آن‌ها تعبیرات متفاوتی را از رخدادهای زندگی خود داشته باشند یا حتی وقایع آینده را پیش‌بینی کنند. نیل دگراس تایسون در کتاب پیام‌‌آور ستارگان، خرافات دیروزی و تصورات غلط امروزی را به چالش می‌کشد و به خوانندگانش می‌آموزد که خرد را در خدمت تمدن به کار بگیرند. این کتاب گنجینه‌ای از بینش‌ها و پیام‌هایی از کائنات را در بر می‌گیرد که به زبان علم بیان شده‌اند.

زشت و زیبا، هویت و رنگ پوست مفاهیمی هستند که در نتیجه‌ی درک ناقص جهان، در حافظه‌ی بشر شکل گرفته‌اند. نیل دگراس تایسون به شما این فرصت را می‌دهد که از دریچه‌ی کیهانی، دیدگاه تازه‌ای نسبت به معضلات امروزی بشریت داشته باشید. کتاب پبام‌آور ستارگان، در یک کلام، شما را به دو سلاح علم و عقلانیت مجهز می‌کند تا جهانی بسازید که فارغ از قضاوت‌های نادرست و تبعیض باشد. ترجمه‌ی این اثر به قلم یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان انجام شده و انتشارات پل آن را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب پیام‌ آور ستارگان

  • نیل دگراس تایسون در ارائه‌ی اطلاعات علمی خود شور و اشتیاق فراوانی دارد... او به خوانندگانش اثبات می‌کند که گستره‌ی جهان کیهانی، آموزه‌های بسیاری برای ما دارد؛ حتی در دنیای کنونی که با آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند. این نویسنده در قبال آنچه که برای ما می‌نویسد هم اشتیاق فراوانی دارد و هم تواضع خود را حفظ می‌کند. (واشنگتن پست)
  • کتاب با تخیلات شاعرانه‌ی نویسنده درآمیخته است اما در عین حال، حضور پررنگ منطق و ریاضیات در آن غیرقابل‌انکار است. (ریچارد داوکینز، زیست‌شناس بریتانیایی)

کتاب پیام‌ آور ستارگان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقمندان علم نجوم و ستاره‌شناسی مناسب است. اگر در جستجوی یک کتاب علمی و دقیق به زبان ساده هستید که شما را با حوزه‌ی اخترشناسی آشنا کند، پیام‌‌آور ستارگان دقیقا همان کتابی است که به دنبال آن می‌گردید.

با نیل دگراس تایسون بیشتر آشنا شویم

نیل دگراس تایسون، زاده‌ی 5 اکتبر 1958، داشنمند، اخترشناس، فیزیکدان و نویسنده‌ی آمریکایی است. این پژوهشگر تحصیلات خود را در رشته‌ی فیزیک در دانشگاه‌های هاروارد و تگزاس آغاز کرده و در رشته‌ی اختر فیزیک در دانشگاه کلمبیا به پایان رسانده است. او همچنین سال‌ها در دانشگاه پرینستون به تدریس و آموزش مشغول بوده است. نیل دگراس تایسون برای نخستین‌بار در سال‌های 1972 تا 1976 به حوزه‌ی نجوم و کیهان‌شناسی علاقمند شده؛ یعنی در دورانی که به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی در مدرسه به تحصیل مشغول بود. بسیاری از مقالات این دانشمند و نویسنده در مجله‌ی «تاریخ طبیعی» برای دوستداران کیهان‌شناسی و اخترشناسی به چاپ رسیده است. نیل دگراس تایسون همچنین با اجرای برنامه‌ی پرطرفدار «جهان» در تلویزیون بسیاری از بینندگانش را مجذوب دنیای ستارگان کرده است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «اسرار کیهانی»، «راز آفرینش جهان هستی» و «اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پیام‌ آور ستارگان می‌خوانیم

زیبایی‌شناسی آنچه در فرهنگ زیبا و مطلوب است معمولاً از فصلی به فصل دیگر، سالی به سال دیگر و از نسلی به نسل دیگر تغییر می‌کند، به ویژه در مورد مد، هنر، معماری و بدن انسان. بر اساس وسعت صنعت آرایشی و بهداشتی و مجموعه عظیم صنعت زیبایی، بیگانگان فضایی مطمئناً می‌فهمند که ما فکر می‌کنیم زشت هستیم، قابل اصلاح نیستیم و دائماً به «بهبودی» و بهتر شدن نیاز داریم. ما انواع ابزارهای خانگی را برای صاف کردن موهای مجعد و فر کردن موهای صاف طراحی کرده‌ایم. روش‌هایی را برای جایگزینی موهای از دست رفته و از بین بردن موهای زائد ابداع کردیم. از رنگ‌های شیمیایی برای تیره کردن موهای روشن و روشن کردن موهای تیره استفاده می‌کنیم. آکنه یا لکه‌های پوستی از هر نوعی را تحمل نمی‌کنیم. کفش‌هایی می‌پوشیم که قدمان را بلندتر می‌کند و عطرهایی می‌زنیم که بوی بهتری به ما می‌دهد. از آرایش برای برجسته کردن قسمت‌های خوب و محو کردن قسمت‌های بد ظاهرمان استفاده می‌کنیم. در نهایت، چیز زیادی در مورد ظاهرمان واقعی نیست. زیبایی که خلق کرده‌ایم حتی تا عمق پوست هم ادامه ندارد. زیر دوش شسته می‌شود.

عنصری که به‌طور عینی درست یا صادقانه معتبر است - به ویژه در زمین یا در آسمان - تمایل دارد زیبایی داشته باشد که فراتر از زمان، مکان و فرهنگ است. غروب‌های خورشید همچنان مسحورکننده‌اند، حتی اگر هر روز یکی را ببینید. همانطور که زیبا هستند، ما همه چیز را در مورد منابع انرژی گرمای هسته‌ای در هسته خورشید می‌دانیم. از سفر پر پیچ و خم فوتون‌های آن در هنگام بالا رفتن از خورشید آگاهیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: علم و جامعه
فصل یک: حقیقت و زیبایی
زیباشناسی در زندگی و در کائنات
فصل دوم: اکتشاف و نویابی: ارزش هر دو در شکل‌گیری تمدن
فصل سوم: زمین و ماه: دیدگاه‌های کیهانی
فصل چهارم: اختلاف و تجزیه: نیروهای قبیله‌ای در درون همه ما
فصل پنجم: ریسک و پاداش: محاسباتی که روزانه با زندگی خود و دیگران انجام می‌دهیم
فصل ششم: گوشت‌خواران و گیاه‌خواران: ما کاملاً چیزی که می‌خوریم نیستیم
فصل هفتم: جنسیت و هویت: مردم بیشتر شبیه‌اند تا متفاوت
فصل هشتم: رنگ و نژاد: یکبار دیگر، مردم بیشتر از آنکه فرق داشته باشند، شبیه یکدیگرند
فصل نهم: قانون و فرمان: پایه‌گذاری تمدن، چه ما خوشمان بیاید چه نیاید
فصل دهم: جسم و ذهن: فیزیولوژی انسان شاید غلوشده باشد
بخش پایانی: زندگی و مرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیام آور ستارگان: ‏‫چشم‌اندازهای کیهانی درباره تمدن بشری
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-964-233-463-6
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیام آور ستارگان

ابراهیم اسدبیگی
۱۴۰۲/۶/۱۹
بسیار کتاب متفاوتیه از تایسن که از دید بسیار جذابی به علم، آینده و سیاست نگاه میکنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیام آور ستارگان

برای دریافت کتاب پیام آور ستارگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.