معرفی و دانلود کتاب غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان

گروهی از نویسندگان به‌نام، در کتاب غلبه بر کمال گرایی راهنمایی‌هایی را برای رهایی از بندهای کمال‌گرایی برای شما نوشته‌اند. با اینکه کمال‌گرایی، شادکامی را به شما وعده می‌دهد، اما باعث خستگی روحی و جسمانی می‌شود و نمی‌گذارد احساس کنید که به‌ اندازه‌ی کافی خوب و بسنده‌اید. بنابراین اگر احساس می‌کنید در تله‌ی کمال‌طلبی گرفتار آمده‌اید، این شما و این یک کتاب اثرگذار، جالب و عملی.

درباره‌ی کتاب غلبه بر کمال‌گرایی

همان‌طور که از عنوان کتاب غلبه بر کمال‌گرایی بر می‌آید، در اثر حاضر که به همت گروهی از نویسندگان به رشته‌ی تحریر درآمده، قرار است درباره‌ی کمال‌گرایی بخوانید؛ سمی مهلک که به جان‌تان می‌افتد و بی‌آن‌که خود متوجه باشید،‌ شما را ذره‌ذره از پا در می‌آورد. با این همه، کمال‌گرایی دقیقاً چیست؟ منطقِ پشت کمال‌گرایی به طور دقیق این است: «اگر کامل باشم،‌ به موفقیت می‌رسم.». کمال‌گرایی همچنین می‌تواند به معنای جلوگیری از مشکلات هم باشد. یعنی به این معنا که تمام آنچه بخواهید این باشد که هیچ‌گونه خطایی مرتکب نشوید.

معرفی و دانلود کتاب غلبه بر کمال گرایی

شما ممکن است از پیامدهای منفی کمال‌گرایی آگاه باشید، اما آنچه برای نویسندگان کتاب حاضر اهمیت داشته این بوده که شما بدانید دقیقاً هزینه‌ی کلی برای بهترین بودن چه‌قدر است. چراکه در هر حال این شما هستید که ناچارید این هزینه را بپردازید.

این‌که تمایل داشته باشید کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، هم جنبه‌ی خوب دارد و هم جنبه‌ی نامطلوب. از طرفی، ‌کمال‌گرایی باعث می‌شود بهره‌وری عالی داشته باشید و کارها را با بالاترین کیفیت انجام دهید. جنبه‌ی منفی آن نیز انجام ندادن کارها در موعد مقرر، ‌به تعویق انداختن غیرارادی و کنترل‌ناپذیر کارها، زودرنجی و تحریک‌پذیری سریع است. کمال‌گرایی می‌تواند به معنای واقعی کلمه استعدادتان را فلج کند و شما را از پا درآورد.

نویسندگان کتاب غلبه بر کمال‌گرایی به شما می‌گویند که کمال‌گرایی شمشیری دولبه است. مهارت‌هایی که به فرد یاری می‌رسانند تا به موفقیت برسد، همان‌هایی هستند که در دنیای پرتنش امروز باعث نابودی او می‌شوند. از این رو است که اگر بگوییم کمال‌گرایی با اضطراب و استرس بی‌شماری همراه است، هیچ اغراقی نکرده‌ایم.

کتاب غلبه بر کمال‌گرایی برای چند گروه از افراد به طور ویژه مناسب است:

  • به خاطر آن‌که در جایگاهی که باید باشند، نیستند، در اضطراب و نگرانی غرق شده‌اند.
  • احساس می‌کنند که کمال‌گرایی کنترل زندگی آن‌ها را به دست گرفته است.
  • دل‌شان می‌خواد بدانند چرا نمی‌توانند بی‌خیال بعضی از موضوعات و چیزها شوند.
  • نمی‌دانند چطور کمال‌گرایی را ترک کنند.

اگر احساس می‌کنید گذشته‌تان به شکلی بوده که نیاز به کامل بودن را بیش از اندازه در ذهن‌تان پرورانده‌اید و خود شاهد بوده‌اید که کمال‌گرایی بخش زیادی از زندگی‌تان را تباه می‌کند، کتاب غلبه بر کمال‌گرایی درست برای شما نوشته شده است. دیگر نیاز نیست اجازه دهید که کمال‌گرایی به جای شما اعمال و رفتارتان را تعیین کند. کافی است به توصیه‌های کتاب غلبه بر کمال‌گرایی گوش بسپارید.

یکی از مواردی که در مواجهه با کتاب غلبه بر کمال‌گرایی حائز اهمیت است،‌ صحیح خواندن آن است. همان‌طور که یک فیلم را تماشا می‌کنید، این کتاب را بخوانید: برایش وقت کافی بگذارید و با دقت تمام به آن نگاه بیندازید. همه‌ی حواس‌تان را جمع بخش‌هایی کنید که برای‌تان جالب است و قسمت‌هایی را که از اهمیت کمتری برخوردارند، نادیده بگیرید. اگر متوجه بخش‌های مهم کتاب نشدید، سرسری از آن عبور نکنید. به عقب برگردید و از نو آن را مطالعه کنید یا این‌که یک مرتبه کل مطالب را مطالعه کنید و سپس به آن قسمت بازگردید.

کتاب غلبه بر کمال‌گرایی با ترجمه‌ی یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان توسط انتشارات جزیره‌ی کتاب منتشر شده است.

کتاب غلبه بر کمال‌گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی مخاطبان اصلی کتاب غلبه بر کمال‌گرایی هستند. اگر خود یا یکی از عزیزان‌تان کمال‌گرا هستید یا اگر مسئولیت نگهداری از فرد کمال‌گرایی را بر عهده دارید، این کتاب برای کتاب‌خانه‌ی شما واجب است.

در بخشی از کتاب غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان می‌خوانیم

به نظر می‌رسد منتقد درونی‌ام اشتباه نکرده، و درحالی‌که صدایی در ذهنم وجود داشت می‌توانست کمتر بدجنس باشد و بفهمد دلیل خوبی برای همه این اتفاقات برایم وجود داشت. تحقیقات انجام‌شده نشان داد که مغز افراد اهمال‌کننده مزمن متفاوت از مغز افرادی است که دست به کار می‌شوند. با استفاده از فناوری MRI عملکردی، محققان توانستند مشخص کنند افراد اهمال‌کننده آمیگدال بزرگ‌تری دارند. آمیگدال بخشی از سیستم لیمبیک مغز است و کنترل پاسخ اولیه مبارزه یا فرار ما را در دست دارد، که یک عملکرد تکاملی است و برای ایمن نگه داشتن ما طراحی شده است. دانستن این موضوع مهم است زیرا وقتی آمیگدال بزرگ‌تر یا پاسخگوتر است، احتمال بیشتری وجود دارد که توسط این عملکردهای تکاملی درگیر شویم.

به‌عبارت‌دیگر، مغز شما چیزی را خطرناک یا ناراحت‌کننده تشخیص می‌دهد و اعمالتان را تحت تسلط قرار می‌دهد. به جای انجام وظایفی که در دست دارید، مغزتان تصمیم می‌گیرد که نمی‌خواهد با احساسات سخت ناامیدی، شکست یا حتی عصبانیت کنار بیاید و تصمیم می‌گیرد از انجام کار کاملاً اجتناب کنید. در مورد آینده‌تان هم همینطور است! مغز شما تصمیم می‌گیرد که آینده نامشخص و ترسناک است، و تصمیم یک جانبه می‌گیرد تا از انجام هر کاری که باعث تسهیل رشد یا حرکت به سمت آینده می‌شود اجتناب کند. البته، هیچ یک از این‌ها منطقی نیست، اما باید به خاطر داشته باشید آمیگدال شما با همه چیزهای اولیه سروکار دارد، و این بدان معناست که بهتر است با مغز اولیه خود که مانند یک کودک نوپای خشمگین است منطقی باشید. این جمله به این منظور نیست که شما را دلسرد کند یا بهانه‌ای برای به‌تعویق‌انداختن کارهایتان باشد، زیرا کمال‌گرایی مانند اکثر اعمال و رفتارهای شما یک انتخاب است. بیایید به استعاره کودک نوپای خشمگین برگردیم... وقتی کودک نوپا احساسات بزرگی را تجربه می‌کند، ناامید و عصبانی می‌شود و در نهایت همه این احساسات به مذابی تبدیل می‌شوند که با ترس شکل می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: دودلی و کمال‌گرایی - شکستن بندهایی که ما را اسیر می‌کنند
تعلل‌کننده و کمال‌گرا: روزی کمال از راه می‌رسد
مهار کودک نوپای درون: منحرف‌کردن و هدایت دوباره، قانون 5 ثانیه
سوئیچ را بچرخان: چگونه مغز آغازین خود را کنترل کنیم
تصویر بزرگتر: انجام کارها با استفاده از 15 بی‌باک
فصل 2: مهار انجام‌دهنده درون - خلق حالت فلو، یافتن جریان غرقگی خود
با یک فکر شروع می‌شود
رهایی خود از باید: تمرینی برای اولویت و واگذاری
رسیدن به حالت فلو: سوار بر موج موفقیت
ذهن آگاهی: آموزش مغز برای رسیدن به فلو
فصل 3: خلق یک صدای درونی پرمعنا
به نفع شما یا به ضرر شما؟
چک‌لیست چالش فکری: افکار منفی تمام شد!
مدل والد، بزرگسال و فرزند: تحلیل تبادلی برای ارتباطات
کودک مهدکودکی: من گوش نمی‌دم، لا-لا- لا-لا...
فصل 4: رهایی از فلج تحلیلی
کفش را بخر!
مشکل: استفاده از چهار P برای نمایان ساختن مشکل
نور، دوربین، حرکت: بازسازی شناختی
این یا آن: زندگی با تصمیمات
فصل 5: پذیرش شکست برای رشد
شکست سریع را بپذیر و سریع یاد بگیر
خرابکاری کن: شکستی برای تصویر بزرگتر
عمل، شکست و نابودکننده ترس: ترس‌هایت را پودر کن
چشم‌بند را بردار: دیدن حقیقت مشکل و چیزی که هست
فصل 6: مدیریت استرس کمال‌گرایی
تنظیم مغز برای موفقیت
من برگی بر روی یک جریانم: تمرینی برای پذیرش
نمایش استرس: از توپ استرس تا تسلط بر استرس
کاهش استرس بر اساس ذهن آگاهی (MSBR): شنیدن و یا دیدن همراه با ذهن‌آگاهی
فصل 7: درک اختلال فکری - فرار از گردباد نگرانی
فقط بسازش!
کشف من: حذف باورهای اصلی محدودکننده
دسته‌بندی قوانین درونی: نگهش دار یا بنداز بیرون
هزینه: چه کار می‌کردم؟
فصل 8: ابرقهرمان خود - آزاد کردن شادی و خوشحالی درونی
تو اینجایی که خودت را نجات دهی
پشتیبانی علمی: مراقبه حالت ابرقهرمان
تحلیل قهرمان: من ضدقهرمان نمی‌سازم
درمان ابرقهرمانی: قهرمان واقعی برای شفا تلاش می‌کند
کلام آخر درباره‌ی آرام کردن هرج‌ومرج کمال‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-964-233-501-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غلبه بر کمال گرایی

مهران محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کمال گرایی یک معضل همیشگی برای من بوده چون والدین به شدت سختگیری داشتم که از تمام کار هام ایراد می‌گرفتند و می‌خواستند که من بی نقص باشم ولی خوشحالم که این کتاب رو پیدا کردم چون دقیقا راه حل مشکل من بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب غلبه بر کمال گرایی

برای دریافت کتاب غلبه بر کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.