معرفی و دانلود کتاب پیلاتس معلق 1: تمرینات مقدماتی، مفاهیم بنیادی

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس معلق 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس معلق 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیلاتس معلق 1: تمرینات مقدماتی، مفاهیم بنیادی

ربکا بکلر در کتاب پیلاتس معلق 1، با ترکیب کردن پیلاتس سنتی، معاصر و تمرینات TRX، متدی مدرن، کاربردی و بهینه‌تر ابداع می‌کند و 150 تمرین ساده و ابتدایی برای آن ارائه می‌دهد. این کتاب که بخش اول از شش‌گانه‌ی پیلاتس معلق است، برنامه‌ی تمرینی متفاوتی پیشنهاد می‌کند که نیاز به امکانات زیادی ندارد، وقت‌گیر نخواهد بود و سریع‌تر نتیجه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب پیلاتس معلق 1

پیلاتس نوعی ورزش است که تمرکز ذهنی را با حرکات جسمانی ترکیب می‌کند و بر هر دو تأثیر می‌گذارد. ایده‌ی اصلی پیلاتس این است که ذهن و بدن با یکدیگر در ارتباط هستند و برای رسیدن به سلامتی باید هر دو را هم‌زمان تمرین داد. در این روش فرد باید بر روی قسمتی از بدنش تمرکز کند و با حرکاتی درست و تمریناتی مداوم ماهیچه‌های آن ناحیه را متعادل و تقویت کند. اکثر تمرینات این ورزش روی اندام‌هایی متمرکز هستند که دائماً درگیر هستند و بیشتر در معرض آسیب قرار دارند؛ مثل عضلات پا یا کمر. شکل‌گیری پیلاتس به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد. در آن زمان فردی به جوزف پیلاتس خلاء ورزشی را حس کرد که هم‌زمان ذهن و بدن را درگیر کند و آن‌ها را رشد دهد. ایده‌ی او به سرعت در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفت و صدها میلیون را نفر را علاقه‌مند ساخت. پیلاتس در این مدت تکامل زیادی پیدا کرده و متدهای جدیدی به خود دیده. یکی از مدرن‌ترین آن‌ها روش پیلاتس معلق (PSM) است که چند سالی است ارائه‌شده و با استقبال زیادی هم مواجه گردیده. ربکا بکلر (Rebecca Beckler)، مبدع این روش، در کتاب پیلاتس معلق 1 (Pilates Suspension Method Foundations) مفاهیم و کلیات متد خود را توضیح می‌دهد و ده‌ها تمرین برای آن ارائه می‌کند.

ربکا بکلر از مربیان مشهور و حرفه‌ای فیتنس و پیلاتس دنیاست. بکلر تا سال‌ها از شیوه‌های سنتی این ورزش تبعیت می‌کرد و آن‌ها را آموزش می‌داد. در سال 2012 دختر او مبتلا به سرطان شد و او به خاطر مراقب از کودکش دیگر امکان ورزش تمام‌وقت و رفتن به باشگاه را نداشت. از سوی دیگر نمی‌خواست تمریناتش را رها کند. بکلر در خانه‌اش از امکانات باشگاه برخوردار نبود ولی طناب‌های معلق مخصوص ورزش تی آر ایکس را داشت. او خیلی اتفاقی از این طناب‌ها برای حرکات پیلاتس استفاده کرد. گرچه او هدفش صرفاً حفظ آمادگی جسمانی بود ولی به نتایج حیرت‌انگیزی رسید و فهمید این شیوه نسبت به روش‌های سنتی خیلی کاربردی‌تر است؛ به امکانات کمتری نیاز دارد، وقت زیادی نمی‌گیرد و نتایجش را سریع‌تر نشان می‌دهد. به همین خاطر او این شیوه را پیلاتس معلق نام‌گذاری کرد. کتاب پیلاتس معلق 1، جلد اول از مجموعه‌ای 6 جلدی است که این روش را تمام و کمال آموزش می‌دهد. بکلر در این کتاب پس از توضیح متدش، 150 تمرین مقدماتی معرفی می‌کند که می‌تواند برای شروع مورداستفاده قرار بگیرند.

کتاب پیلاتس معلق 1 را محبوبه زیدآبادی نژاد، سمیه دخیلی و ایمان متقیان نژاد برای مخاطبان علاقه‌مند به ورزش ترجمه کرده‌اند و چاپ و انتشار آن برعهده‌ی نشر حتمی است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پیلاتس معلق

مجموعه‌ی شش‌جلدی پیلاتس معلق، کتاب‌هایی خودآموز هستند که مفاهیم متد پیلاتس معلق، انواع تمرینات آن، از سطح ابتدایی تا پیشرفته، و اصول مربیگری‌اش را آموزش می‌دهند. ربکا بکلر، مؤلف این مجموعه، تمریناتش را به نحوی طراحی کرده که بتوان آن‌ها را با امکانات محدود انجام داد و حداکثر نتیجه را از آن گرفت.

کتاب پیلاتس معلق 1 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان تمرینات پیلاتس توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با تمرینات جدیدی در این رشته آشنا شوید، این کتاب راهنمای مناسبی برای شماست.

با ربکا بکلر بیشتر آشنا شویم

ربکا بکلر مربی رشته‌های تناسب‌اندام و پیلاتس است. او در دوران جوانی فوتبال بازی می‌کرد و عضو تیم فوتبال دانشگاه می‌سی‌سی‌پی و دانشگاه مارشال در ویرجینیای غربی بود. بکلر در رشته‌ی تناسب‌اندام بزرگ‌سالان فارغ‌التحصیل شد و خیلی زود کارش را به‌عنوان مربی این رشته آغاز کرد. در سال 2002 و پس از آشنایی با رشته‌ی پیلاتس تمریناتش را شروع کرد و کمی بعد مربی آن شد. بکلر حدود سال 2012 خیلی اتفاقی و با استفاده از وسایلی محدود توانست روش پیلاتس معلق را ابداع کند. شیوه‌ای که با استقبال زیادی مواجه شد و طرفداران بی‌شماری در سرتاسر دنیا پیدا کرد. بکلر مؤلف چندین کتاب است که از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه‌های «پیلاتس معلق» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پیلاتس معلق 1: تمرینات مقدماتی، مفاهیم بنیادی می‌خوانیم

سوپرمن:

طول بند: بلند

وضعیت شروع حرکت: دست‌ها بالای سر صاف و کشیده و دستگیره‌ها را به آرامی گرفته است. پشت به تکیه‌گاه بایستید. بدن شیب‌دار در وضعیت پلانک و سینه رو به زمین است. ستون فقرات و لگن را در وضعیت طبیعی خود نگه دارید و کتف ثابت باشد.

فهرست مطالب کتاب

1. اصول و مبانی پیلاتس معلق
2. اجزای بند TRX
3. سری ایستاده
4. سری حرکات روی مَت
5. سری تک‌دسته
سرد کردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیلاتس معلق 1: تمرینات مقدماتی، مفاهیم بنیادی
نویسنده
مترجممحبوبه زیدآبادی نژاد، سمیه دخیلی، ایمان متقیان نژاد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-600-355-322-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیلاتس معلق 1

mina shah
۱۴۰۳/۱/۲۷
کتاب خوبیه ولی یک و دو و سه رو با هم میفهمید در کل راضی بودم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیلاتس معلق 1

برای دریافت کتاب پیلاتس معلق 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.