معرفی و دانلود کتاب پیلاتس معلق 3

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس معلق 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس معلق 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیلاتس معلق 3

ربکا بکلر کتاب پیلاتس معلق 3 را به آموزش اصول مربیگری و شیوه‌های تمرینی پیشرفته‌ی این ورزش اختصاص داده است. بکلر پس از معرفی این روش مدرن و آموزش سطوح ابتدایی و متوسط آن در جلدهای اول و دوم مجموعه‌اش، در این جلد تمریناتی حرفه‌ای برای حالات ایستاده، روی زمین و پلانک پهلو ارائه می‌دهد و نکات اصلی برنامه‌نویسی و مربیگری آن را مرور می‌کند.

درباره‌ی کتاب پیلاتس معلق 3

ربکا بکلر (Rebecca Beckler) یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین مربیان رشته‌ی پیلاتس در دنیاست. او از سال 2002 مربی‌گری در این رشته را آغاز کرد. اما حادثه‌ای در سال 2012 باعث شد او خیلی تصادفی به شیوه‌ی جدیدی در ورزش پیلاتس دست پیدا کند. در آن سال دخترش به بیماری بدخیمی مبتلا شد و بکلر که امکان مربیگری و ورزش حرفه‌ای را ازدست‌داده بود تصمیم گرفت تمرینات خودش را در خانه ادامه دهد. در آن موقع او خلاقیت به خرج داد و از طناب TRX برای تمرینات پیلاتس استفاده کرد. نتایج این تمرینات بسیار درخشان بود و او را به این نتیجه رساند که این شیوه می‌تواند از متدهای سنتی پیلاتس مؤثرتر باشد. این‌چنین بود که متد پیلاتس معلق ابداع شد. بکلر در کتاب پیلاتس معلق 1 اصول و مفاهیم ابتدایی این روش را مطرح کرد و تمریناتی ساده را برای آن پیشنهاد داد. در کتاب پیلاتس معلق 2 به تمرینات سطوح متوسط و پیشرفته پرداخت و سعی کرد آن‌ها را آموزش دهد. او در کتاب پیلاتس معلق 3 (Pilates Suspension Method 3.0) تمرینات پیشرفته‌تری ارائه می‌کند و در کنار آن اصول مربیگری این رشته را هم آموزش می‌دهد.

یکی از دلایل محبوبیت پیلاتس در دنیا، نگرش آن به بدن انسان است. در این ورزش، نه صرفاً فیزیک، که ترکیب بدن و ذهن مورد توجه قرار می‌گیرند. ایده و فلسفه‌ی اصلی پیلاتس این است که سلامت انسان در گروی رشد و سلامت هردوی این‌هاست. بنابراین در آن دائماً بر تمرکز ذهنی و انجام مستمر تمرینات بدنی تأکید می‌شود. از سوی دیگر پیلاتس به امکانات چندانی نیاز ندارد و می‌توان در محیط‌های محدود و با وسایل حداقلی انجامش داد. این ویژگی‌های پیلاتس تصادفی نیستند و به نحوه‌ی شکل‌گیری آن بازمی‌گردند؛ این ورزش حدود صدسال پیش در زندان ابداع شد. در جنگ جهانی اول ورزشکاری آلمانی به نام جوزف پیلاتس در زندان‌های انگلیس در بند بود. او در شرایط سخت زندان متوجه شده بود که برای زنده ماندن باید هم ذهن و هم بدنش را سالم نگه دارد. از سوی دیگر در زندان محدودیت فضا و امکانات وجود داشت. او با تأکید بر ذهن و تمرکز قوی، حرکاتی جسمانی ابداع کرد که برای حفظ سلامتی بسیار مؤثر بودند. او پس از آزادی آموزش این شیوه‌ی جدید را آغاز کرد و خیلی زود در تمام دنیا فراگیر شد. چند دهه بعد ربکا بکلر با تغییراتی در شیوه‌های تمرینی آن، روشی مدرن‌تر ارائه داد. او در کتاب پیلاتس معلق 3، چند تمرین سخت و سطح بالا برای حالت ایستاده، پلانک پهلو، روی زمین و پرشی پیشنهاد می‌دهد. ضمن اینکه در مورد اصول تمرین دادن و برنامه‌نویسی هم صحبت می‌کند.

کتاب پیلاتس معلق 3 را نشر حتمی با ترجمه‌ی سمیه دخیلی، ایمان متقیان نژاد و محبوبه زیدآبادی نژاد منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پیلاتس معلق

مجموعه‌ی شش‌جلدی پیلاتس معلق، کتاب‌هایی خودآموز هستند که مفاهیم متد پیلاتس معلق، انواع تمرینات آن، از سطح ابتدایی تا پیشرفته، و اصول مربیگری‌اش را آموزش می‌دهند. ربکا بکلر، مؤلف این مجموعه، تمریناتش را به نحوی طراحی کرده که بتوان آن‌ها را با امکانات محدود انجام داد و حداکثر نتیجه را از آن گرفت.

کتاب پیلاتس معلق 3 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوستداران پیلاتس و ورزشکاران حرفه‌ای این رشته توصیه می‌شود.

با ربکا بکلر بیشتر آشنا شویم

ربکا بکلر، مؤلف، مربی و مشاور ورزشی آمریکایی است. او از کودکی ورزش را آغاز نمود و در رشته‌های متفاوت از ژیمناستیک تا فوتبال فعالیت می‌کرد. بکلر در دانشگاه در رشته‌ی تناسب‌اندام بزرگ‌سالان تحصیل می‌کرد و هم‌زمان عضو تیم فوتبال دانشگاه هم بود. پس از دانشگاه به مربی‌گری فیتنس روی آورد. از سال 2002 و از زمانی که با پیلاتس آشنا شد به این رشته گرایش پیدا کرده و آن را به شکل حرفه‌ای دنبال نمود. بکلر در سال 2012 و خیلی تصادفی به متد جدیدی در پیلاتس دست یافت که خود آن را پیلاتس معلق (PSM) می‌نامد. روشی که با استقبال زیادی روبه‌رو شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد. این مربی خلاق تاکنون چندین کتاب هم در این زمینه تألیف کرده که مجموعه‌ی «پیلاتس معلق» ازجمله‌ی آن‌هاست.

در بخشی از کتاب پیلاتس معلق 3 می‌خوانیم

پروانه
طول بند: بلند

وضعیت شروع حرکت: پشت به تکیه‌گاه و کمی در وضعیت شیب‌دار بایستید. پاها صاف و موازی، به اندازه‌ی عرض لگن یا بیشتر باز است. کف پا روی زمین باشد. دست‌ها بالای سر، به اندازه‌ی عرض شانه باز، کمی خم و دستگیره‌ها را بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

1. سری ایستاده
2. سری تمرین روی زمین
3. سری حرکات پالنک پهلو
4. تمرینات با ابزار پیلاتس، تمرینات هنداستند و سری تمرینات پرشی
5. راهنمای مربیگری و شیوه‌ی برنامه‌نویسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیلاتس معلق 3
نویسنده
مترجمسمیه دخیلی، ایمان متقیان نژاد، محبوبه زیدآبادی نژاد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-355-325-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیلاتس معلق 3

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیلاتس معلق 3

برای دریافت کتاب پیلاتس معلق 3 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.