معرفی و دانلود کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان

عکس جلد کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان

انجام تمرین‌های ورزشی می‌تواند به زنان کمک کند تا به موفقیت‌های چشمگیری در داخل و خارج از باشگاه‌های ورزشی دست یابند. در کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان نوشته‌ی سیدمصطفی موسوی، سمانه کنشلو و رفعت شمس مداح به تفصیل با این تمرینات و لزوم اجرا کردن آن‌ها در زیست زنانه آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه‌ی بانوان

آیا می‌دانستید که مطابق تحقیقات، دختران در تمامی سنین کمتر از پسران در ورزش شرکت می‌کنند؟ آیا می‌دانستید دختران دیرتر از پسرها درگیر ورزش می‌شوند و زودتر از آن‌ها آن را ترک می‌کنند؟ از سوی دیگر، آیا از تأثیر و الزام شگفت‌انگیز ورزش برای بانوان آگاهید؟ سیدمصطفی موسوی، سمانه کنشلو و رفعت شمس مداح در کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه‌ی بانوان به سراغ این موضوع رفته‌اند و ضمن برشمردن دلایلی که ورزش را برای زنان از اهمیتی ویژه برخوردار می‌کند، تمریناتی را نیز به آن‌ها ارائه داده‌اند.

طبق تحقیقات بنیاد ورزش زنان که توسط بیلی ژان کینگ در سال 1974 تأسیس شد، مشارکت ورزشی جوانان با مزایای فیزیکی، اجتماعی و عاطفی قابل‌توجهی همراه است. تحقیقات به‌طور مداوم نشان می‌دهد که به‌ویژه برای دختران، انجام فعالیت‌های ورزشی با بهبود سلامت جسمی و روانی آن‌ها مرتبط است. پیشرفت تحصیلی، افزایش اعتمادبه‌نفس و بهبود بخشیدن قوای جسمانی، برخی از نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند دختران نسبت به پسران از مشارکت ورزشی مزایای بیشتری دریافت می‌کنند.

نویسندگان در بخش‌های ابتدایی کتاب به تعریف ساختار بدن می‌پردازند و نکات آموزنده‌ای را درباره‌ی ساختمان اسکلتی و عضلانی بدن انسان در اختیار شما قرار می‌دهند. علاوه بر آن، اصطلاحات آناتومیکی وضعیت و جهت‌های بدنی مختلف را نیز در خلال بخش‌های نخستین کتاب فرا می‌گیرید. نویسندگان سپس به سراغ بایدها و نبایدهای طراحی تمرین و تدوین برنامه‌ی ورزشی مناسب رفته و چهار برنامه‌ی ازپیش‌آماده و حرفه‌ای را به مخاطبان ارائه می‌دهند. «برنامه‌ی عمومی مبتدیان با تیپ‌های بدنی مختلف»، «برنامه‌ی کاهش وزن با تأکید بر تمرینات هوازی»، «برنامه‌ی مرتبط با قدرت با تیپ‌های بدنی مختلف» و «برنامه‌ی پاسچر، عملکرد، قدرت و انعطاف‌پذیری متناسب با تیپ‌های بدنی مختلف» عناوین این برنامه‌ها هستند و هریک از آن‌ها به خوبی در فصل‌های مجزا شرح داده شده‌اند.

پس از آن وارد بخش مفصلی از کتاب می‌شویم که درباره‌ی انواع تمرین‌های مقاومتی به تفکیک قسمت‌های مختلف بدن، از جمله عضلات پشت و شانه، عضلات بازو، عضلات پشت بازو، عضلات مچ هالتر، عضلات ساعد، عضلات سینه، عصلات شکم، عضلات پا و… است. توضیحات، جدول‌ها و تصاویری که در جای‌جای کتاب فراهم آورده شده‌اند، به تسهیل درک مخاطب از وضعیت و جزئیات تمرین کمک می‌کنند. کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه‌ی بانوان دربرگیرنده‌ی ده‌ها تمرین گوناگون، از تمرین‌های کششی گرفته تا مقاومتی و ایروبیک است که به بدن و فیزیولوژی زنانه اختصاص دارد. بدین معنا که در این تمرین‌ها پیچیدگی‌ها و مسائل منحصربه‌فرد اندام و فیزیک بدنی زنان لحاظ شده است.

بخش‌های پایانی کتاب درباره‌ی تمرین‌های مقاومتی، سیستم‌های رایج در آن‌ها، تمرینات، فواید و نمونه‌هایی از آن است و در خلال فصل‌های مختلف، مخاطبان با چیزی بیش از ده سیستم کارآمد در این حوزه آشنا می‌شوند. کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه‌ی بانوان نوشته‌ی سید مصطفی موسوی، سمانه کنشلو و رفعت شمس مداح به کوشش انتشارات نرسی تهیه و منتشر شده است.

کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه‌ی بانوان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای تمامی زنانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، ضروری به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان می‌خوانیم

عضلات پا

یکی از چیزهایی که انسان را از سایر پستان‌داران متمایز می‌سازد این است که ما دو تا پا داریم و آن‌ها چهار تا دارند. این به این معنی است که ما جنبش‌پذیری بیشتر اما استحکام و ثبات‌پذیری کمتری از پستان‌داران داریم. وضعیت پاها برای ثبات خوب ضروری هستند. اگر پاها ضعیف باشند بالاتنه و پایین تنه جبران خواهند کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-600-5028-70-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان

اعظم گلستانی
۱۴۰۲/۸/۲۴
نگارش کتاب خیلی عالی واسونه
خصوصاکه حرکت باشکل دقیق وتوضیحات واضح، ذکرشده
وازهمه مهمتر تأثیرحرکت برعضله مخصوص‌رو توضیح داده، خیلی جالبه
تمام نکاتش مفیدوکاربردیه، ممنون
محمد سجاد شریفی
۱۴۰۳/۱/۲۷
بد نیست برای افراد با سابقه کم خوبه
پیمان فهیمی مجد
۱۴۰۳/۱/۱۷
عالی بود از لحاظ علمی و شکل‌های تمرینی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان

برای دریافت کتاب آناتومی تمرینات مقاومتی و علم تمرین ویژه بانوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.