معرفی و دانلود کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها

عکس جلد کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها

کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها نوشته‌ی موکاند ویاس، لیل ام. اسپنسر و جیف ری، به بررسی عوامل موفقیت شرکت معروف آلمانی زیمنس می‌پردازد.

شرکت زیمنس قدمتی بیش از 160 سال دارد و در بیش از 190 کشور دنیا دارای سرمایه عظیم انسانی 360 هزار نفری است. چطور شرکتی با این حجم از گستردگی جغرافیایی و فرهنگی توانسته بهترین نیروهای انسانی را انتخاب و سپس توسعه دهد و طول عمر و بقاء خود را تضمین کند؟ مدیران و مهندسان در زیمنس چگونه فکر و رفتار می‌کنند؟ و ...

پاسخ همه یا بخشی از این سؤالات اساسی را شاید بتوان در کتاب پیش رو که شرکت زیمنس جهت آموزش رفتارهای حرفه‌ای و فرهنگ‌سازی تدوین کرده است یافت. در خصوص توسعه فرهنگ شایسته‌سالاری، زیمنس می‌تواند یکی از بهترین الگوهای رشد و توسعه سرمایه انسانی برای مدیران و مهندسان ایرانی باشد.

هدف زیمنس از تهیه این کتاب ارائه خلاصه‌ای از رفتارهای مناسب و پسندیده متناسب با هدف شرکت است تا بقا و در ادامه رشد شرکت را تضمین کند و مخاطبان آن تمام مدیران، اساتید دانشگاهی، مشاوران منابع انسانی و رفتار سازمانی و دانشجویان هستند.

بهتر است اگر احساس ضعف در یک شایستگی می‌کنید، بیشتر آن شایستگی یا بخش مورد نظر را بخوانید؛ سعی کنید این شایستگی را در طول روز و حین کار چندین بار مرور کنید. آن را در مقابل چشمانتان قرار دهید، جایی که بتوانید به راحتی آن را ببینید.

در بخشی از کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس (Siemens competency framework definition of capabilities) می‌خوانیم:

پیچیدگی‌ها را درک می‌کند، مسائل یا فرایندها را به اجزای سازنده آن‌ها تجزیه می‌کند؛ با شناسایی روابط علت و معلولی، و تجزیه مسائل و موقعیت‌ها، چارچوب‌ها و فنون موجود را برای دسترسی به راه حل‌های مناسب به کار می‌گیرد.

1- تجزیه مسائل به لیستی از فعالیت‌ها و اقدامات: یک برنامه زمان‌بندی شده شامل مراحل اجرایی و نقاط بازبینی و... تهیه کنید. (به عنوان مثال: طرح مدیریت پروژه قبلی را به گام‌های کوچک‌تری تجزیه کنید.)

2- ارتباطات اساسی مابین چند جزء از یک مسئله یا وضعیت را تحلیل می‌کند: ارتباطات علت- معلولی (A باعث B می‌شود)، یا مقایسه سود و زیان هر تصمیم را بنویسید. اولویت‌های وظایف براساس درجه اهمیت شان را مشخص کنید (به عنوان مثال: عدم وجود اثر و کنش متقابل بین تیم‌ها و دلایل آن را بررسی کنید، شاید به همین دلیل است که دارند تقلا و تلاش اضافی می‌کنند).

3- ارتباطات چندگانه بین چندین جزء از یک مسئله یا وضعیت را تحلیل می‌کند: وظایف پیچیده را به صورتی نظام‌مند به اجزاء قابل مدیریت تقسیم کنید. چندین دلیل احتمالی برای وقایع یا نتایج هر اقدام را مشخص کنید؛ نسبت به موانع کلی و گام‌های بعدی پیش‌بینی و دور اندیشی داشته باشید.

4- طرح‌ها یا تحلیل‌های پیچیده تولید می‌کند: به صورت نظام‌مند و سیستمی مسائل و فرایندهای پیچیده را به اجزاء مجزا تقسیم کنید. از تکنیک‌های مختلف برای پیدا کردن راه حل استفاده کنید؛ و یا زنجیره‌ای بلند از روابط علت و معلولی ایجاد کنید.

5- طرح‌ها یا تحلیل‌های بسیار پیچیده تولید می‌کند: به صورت نظام‌مند مسائل و فرایندهای چند بعدی را به اجزاء سازنده‌شان تجزیه کنید؛ یا از تکنیک‌های تحلیلی برای تشخیص راه حل‌ها و تعیین وزن و ارزش هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
17 توانمندی / قابلیت در 4 گروه
خودجوشی
نتیجه‌گرایی
خلاقیت و نوآوری
تغییرگرایی
تصمیم‌گیری
توانایی یادگیری
توانایی تحلیل
رویکرد استراتژیک
رویکرد سازماندهی و کیفی
جرأت
مهارت‌های ارتباطی / روابط عمومی
مهارت‌های اجتماعی / شبکه‌سازی
تمرکز بر مشتری
انگیزش و اشتیاق
مربیگری و مشاوره
مهارت‌های کار تیمی
هوشیاری نسبت به وضعیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها
نویسنده، ،
مترجمپوریا برزعلی
ناشر چاپیانتشارات اشکاف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-96708-5-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها

علی فتحی
۱۴۰۰/۴/۱۴
سلام. در تهیه پرسشنامه سنجش شایستگی میتوان از مصادیق رفتاری و شاخص‌های که در این کتاب آورده شده است، استفاده نمود. لیکن کتاب در تعریف عناوین شایستگی‌ها ضعیف ظاهر شده است و جمع بندی خوبی در این خصوص نداشته است.
سمیه بهمنی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چندان کتاب مفیدی نبود، شایستگی‌ها را به خوبی تبیین نکرده و به نظرم کل کتاب ترجمه نشده. در کل کتابهای دیگر در زمینه شایستگی‌ها را ترجیح می‌دهم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها

برای دریافت کتاب چارچوب شایستگی در زیمنس: معنی توانمندی‌ها / قابلیت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.