معرفی و دانلود کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند

عکس جلد کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند
قیمت:
۶۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند

کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند، نوشته‌ی کلی گریفیث، به سؤالی مهم می‌پردازد: دلیل تمایل افراد به مطالعه‌ی آثار ادبی چیست؟ این کتاب یک دورنمای جامع از دنیای ادبیات و قالب‌های مختلف ادبی است؛ دورنمایی که از مبانی ابتدایی ادبیات تا مباحث حرفه‌ای در این حوزه را در بر می‌گیرد. این ‌کتاب همچنین تمرین مناسبی برای بالا بردن مهارت تفسیر و نقد ادبی‌ست.

درباره‌‌ی کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند

اگر از علاقه‌مندان به ادبیات و از خوانندگان آثار شاعران و نویسندگان گوناگون باشید، حتماً تا‌به‌حال این سؤال به‌ ذهن شما نیز رسیده که دلیل تمایل انسان به ادبیات چیست؟ و از کجاست که این نیاز در او شکل گرفته و همچنان هم به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهد؟ کلی گریفیث (Kelley Griffith) که خود از پژوهشگران و اساتید دنیای ادبیات است، در کتاب خود، چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند (Writing essays about literature : a guide and style sheet) به دنبال پاسخ این پرسش مهم می‌گردد.

کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند قبل از هرچیز قصد دارد تا دانش و آگاهی عمومی خواننده را درمورد ادبیات بالا ببرد، چه خوانندگانی که به‌طور حرفه‌ای به ادبیات می‌پردازند و چه آن‌ها که تنها از علاقه‌مندان این جهان اسرارآمیز محسوب می‌شوند. کلی گریفیث که خود بیش از بیست سال در زمینه‌ی آموزش تجربه دارد سعی می‌کند تا طعم لذت بردن از ادبیات را بار دیگر و به‌شیوه‌ی خود به مخاطب بچشاند و این روند را در هرفصل کتاب خود پیش‌تر ببرد. فلذا فصل اول کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند به ماهیت اثر ادبی می‌پردازد. هدف از نگارش این فصل، ارائه‌ی شمایلی کلی از فضای ادبیات و تعاریف کلی آن است تا بتواند پای هرمخاطبی، ولو خوانندگان مبتدی را به محبث اصلی باز کند.

معرفی و دانلود کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند

در فصل بعدی به‌ دلایل گوناگونی که افراد به‌سراغ ادبیات می‌روند رجوع می‌کنیم و در ادامه، مهارت خود را در تفسیر آثار ادبی بالاتر می‌بریم؛ مهارتی که به‌طور اختصاصی‌تر در فصل‌های میانی کتاب گسترش پیدا می‌کند. در کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند، همچنین با قالب‌های مختلف ادبی، از داستان و نمایش‌نامه گرفته تا شعر و ادبیات منظوم، آشنا خواهیم شد و به‌جزئیات هرکدام در نگاه یک مخاطب حرفه‌ای ادبیات می‌نگریم. از دیگر نکات ویژه‌ی این کتاب، نگاه تاریخی آن به مقوله‌ی ادبیات و بررسی تاریخ ادبیات است؛ نگاهی که در فصل‌های پایانی کتاب به اوج خود می‌رسد و به درک ادبی مخاطب عمق ویژه‌ای می‌بخشد. همچنین کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند را می‌توان یک باب آشنایی عالی با دنیای نقد ادبی و انواع مختلف آن دانست.

در نهایت، کتاب کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند یک مجموعه‌ی عالی از درس‌گفتار‌های ادبی برای تمامی مخاطبین با سطوح و سلایق گوناگون است. کتابی که در پایان هر فصل خود مجموعه‌ای از سؤالات و فهرست‌های مرتبط را نیز به مخاطب ارائه می‌کند تا زمینه‌ی مطالعات بیشتر و علاقه‌مندی او به دنیای پرشگفت ادبیات را فراهم کند. این کتاب اولین‌بار در سال 1982 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر چشمه و ترجمه‌ی خوب سعید رفیعی خضری، به دست علاقه‌مندان رسید.

در نکوداشت کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند

  • آنچه به‌طور ویژه در کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند مؤثر است، توضیحات مختصر و قابل‌فهم آن است. علاوه ‌بر این، نمونه‌های خوبی در آن انتخاب گردیده. دانشجویان به آن علاقه‌مند خواهند شد... نویسنده‌ متن بسیار مفیدی را گردآوری کرده. همچنین فکر زیادی درباره‌ی شکل و محتوای این کتاب به‌کار رفته است. خواندن آن را برای دوره‌های مقدماتی ادبی که بر تفسیر ادبیات تأکید دارند پیشنهاد می‌کنم. (وب‌سایت آمازون)

کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به‌تمام دوست‌داران، محققان و دانشجویان دنیای ادبیات، داستان، شعر و نمایشنامه، و به‌تمامی علاقه‌مندان دنیای هنر پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند می‌خوانیم

طرز بیان اصطلاحی است ناظر بر انتخاب واژه‌های شاعر. شعرا واژه‌ها و گاهی واژه‌های نامعمول را دوست دارند. اکثر آدم‌ها، حتی خوانندگان باتجربه، برای یافتن معنای چنین واژه‌هایی به فرهنگ مراجعه می‌کنند. احساس شرمساری نکنید اگر شما هم مجبور به این کار شدید. در درک معنای اشعار پی بردن به درک شعرا از واژه‌هایی که به‌ کار می‌برند دشوار است.

شعرا به هاله‌های ظریف معانی واژه‌ها، به امکان چندمعنایی بودن واژه‌ها، و به معناهای صریح و ضمنی واژه‌ها حساس‌اند. همان‌گونه که قبلاً در فصل اول گفتیم، معنای صریح همان ابژه یا ایده یا مصداق است که واژه بازمی‌نماید. معنای صریح معنای اصلی واژه‌ است، معنایی که در فرهنگ‌ها می‌آید. معنای ضمنی تداعی ذهنی یا تداعی مبتنی بر احساس است که واژه برای فرد یا گروهی از افراد دارد. برای آشنایی بیش‌تر با مفهوم این دو اصطلاح به فصل اول صفحه‌ی 14 مراجعه کنید. شعرا اغلب واژه‌هایی را انتخاب می‌کنند که معنای موردنظر آن‌ها را هم به ‌صورت صریح و هم به صورت ضمنی به شعر ببخشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ ی مترجم
اثر ادبی چیست؟
تفسیر آثار ادبی
تفسیر داستان
تفسیر شعر
تفسیر نمایش نامه
رویکردهاى خاص در تفسیر آثار‌ ادبی
پی نوشت ها
واژه نامه‌ی فارسی انگلیسی
واژه نامه‌ی انگلیسی فارسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند
نویسنده
مترجمسعید رفیعی خضری
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-622-01-0997-6
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند

مهدی قصری
۱۴۰۳/۱/۲۷
این کتاب بدون پیچیدگی‌های معمول کتاب‌های نقد ادبی، خواننده رو خیلی آسون و مفید با فضای نقد متن آشنا می‌کنه. خوندنش برای خواننده‌های مبتدی‌ای که هنوز نمی‌تونن با دشواری‌های منابع نقد ادبی آشنا بشن مفیده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند

برای دریافت کتاب چرا مردم آثار ادبی را می‌خوانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.