معرفی و دانلود کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟: تشخیص، مدیریت و پیشگیری؛ راهنمای والدین و متخصصان

عکس جلد کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟: تشخیص، مدیریت و پیشگیری؛ راهنمای والدین و متخصصان
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟: تشخیص، مدیریت و پیشگیری؛ راهنمای والدین و متخصصان

کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ نوشته‌ی مگی مامن، روانشناس بالینی، از کتاب‌های پرفروش جهان است که راهنمایی جامع و عملی را برای پیشگیری و در عین حال تشخیص و مدیریت مشکل نازپروردگی در کودکان، به والدین و متخصصان ارائه می‌دهد. این کتاب از حاصل سال‌ها تجربیات نویسنده در زمینه‌ی مشاوره و روان‌درمانی است که امروزه برای خانواده‌ها، والدین و مربیان کودک گردآوری شده است.

درباره‌ی کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟

اگر تابه‌حال «نه» گفتن به خواسته‌های کودکان برای شما سخت بوده است، اگر کودکانتان را لوس و نازپرورده بارآورده‌اید و همیشه در برابر خواسته‌هایشان کوتاه آمده‌اید و اگر احساس می‌کنید برای حل این مشکل دیر شده است، نگران نباشید! اگرچه هیچ راه‌حل فوری و ثابتی برای رفع این مسئله وجود ندارد، اما کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ می‌کوشد با توجه به تفاوت‌های موجود در شخصیت‌های والدین و کودکان و سبک‌های فرزندپروری، به اصلاح روش تربیتی شما در قبال کودکانتان یاری برساند.

کودکانی که همیشه پاسخ مثبتی به تقاضاهایشان دریافت کرده‌اند، از توانایی مواجهه با شکست، چالش و حل مسائل بی‌بهره می‌مانند. با مطالعه‌ی کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ درمی‌یابید که عشق ورزیدن و برآورده کردن تمامی نیازهای کودکان صحیح نیست، بلکه باید مسئولیت «نه» گفتن به کودکان را برعهده بگیرید، محدودیت وضع کنید و اخلاقیات و ارزش‌ها و حس مسئولیت‌‌پذیری در قبال خانواده و جامعه را به آن‌ها بیاموزید.

معرفی و دانلود کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟

کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند (The Pampered Child Syndrome) نوشته‌ی مگی مامن (Maggie Mamen) بر مسئله‌ی نازپروردگی در کودکان تمرکز دارد و راهکارهای کاربردی و جامعی را برای برطرف کردن این مشکل و طی کردن این مسیر سخت به والدین و متخصصان ارائه می‌دهد. رسالت این کتاب، همراهی با کودکان و والدین در مسیر تبدیل شدن به اعضایی سازگار و مسئولیت‌پذیر در جامعه است.

کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ در دو بخش و 14 فصل نوشته شده است. نویسنده در بخش اول، مفهوم نازپروردگی در کودکان را تعریف می‌کند و نشانه‌های آن را برمی‌شمارد. سپس دلایل و روش‌های لوس کردن کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهد. افسردگی و اضطرابی که حاصل توجه بیش‌ از حد است، اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی، مشکلات یادگیری و انواع اختلالات رفتاری از جمله عوارض این روش تربیتی است که نویسنده آن‌ها را در فصول 4 تا 8 کتاب برای شما تشریح می‌کند.

مؤلف سپس در بخش دوم کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟، روش‌های مدیریت و پیشگیری از این مشکل را طی 6 فصل ارائه می‌دهد. سپس نقش والدین، متخصصان و کلاس درس را مشخص می‌کند و 10 راهکار مؤثر را برای هدایت و مدیریت رفتارهای کودکان از طریق روش تربیت بدون تنبیه در اختیار والدین می‌گذارد.

کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟، با همکاری شایسته شکوفه فرد و ریحانه اناری به زبان فارسی برگردانده شده و به همت نشر نسل یاسان انتشار یافته است.

نکوداشت‌های کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟

  • مطالعه‌ای با بینشی عمیق! رویکرد معقول نویسنده را بسیار پسندیدم. این کتاب عزم من را برای برقراری تعادل و تعیین حدود مشخص در تربیت کودکان جزم کرد. (Home Education Advisory Service)
  • دکتر مگی مامن به والدین توصیه می‌کند در کنار پرداختن به خواسته‌های کودکان، قانون‌گذاری را نیز از یاد نبرند. این کتاب منبع خوبی برای والدین و متخصصانی است که با کودکان کار می‌کنند و تمامی عشق و توجهی را که کودکان نیاز دارند، به آن‌ها عرضه می‌دارند، اما همچنان اضطراب و خشم و ناراحتی در رفتارهای آن‌ها می‌بینند! (Practical Professional Child Care)
  • کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ برای کار با کودکانی که همیشه همه چیز را در اختیار داشته‌اند، توصیه‌های مفیدی ارائه می‌دهد. مؤلف «علائم» کودک نازپرورده را معرفی می‌کند و از خطرات این مسئله می‌گوید. (Children Now)
  • این کتاب بسیار راحت‌خوان است و ساختاری شفاف و منطقی دارد. (Debate)

کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به والدین و متخصصانی که با مسئله‌ی نازپروردگی در کودکان درگیر هستند، راهکارهای مناسبی ارائه می‌دهد و در عین حال مطالعه‌ی آن به هر کسی که با کودکان در ارتباط است، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟: تشخیص، مدیریت و پیشگیری؛ راهنمای والدین و متخصصان می‌خوانیم

هریک از ما سبک فرزندپروری خاصی را به سایر سبک‌ها ترجیح می‌دهیم. سبکی که حتی اگر بر اساس آن رفتار نکنیم، اما تصوری از آن را در سر داریم. هر چند همه‌ی ما در واقعیت شیوه‌ی روتین و مشخصی برای انجام کارها داریم، اما سبک فرزندپروری هر فرد می‌تواند روزبه‌روز یا حتی از کودکی به کودک دیگر یا در موقعیت‌های مختلف، متغیر باشد. به ‌بیان ‌دیگر، این احتمال وجود دارد که در یک موقعیت به‌خصوص با یک کودک منحصربه‌فرد و در حالی‌ که در یک وضعیت خلقی یا روان‌شناختی مشخصی به سر می‌بریم، مقتدرانه رفتار کنیم. در چنین وضعیتی فرزندان ما نیز احتمالاً ویژگی‌های ذکرشده، یعنی احترام، حرف‌شنوی و سازگاری را نشان می‌دهند. در موقعیتی دیگر که احتمالاً روز کاری سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، ممکن است از بدو ورود به خانه با عصبی شدن از رفتار کودکان، به‌ناگاه به والدی مستبد یا بی‌اعتنا بدل شویم.

همراه با تغییر سبک فرزندپروری ما، رفتارهای فرزندانمان نیز تغییر می‌کند. زمانی‌که مستبدانه برخورد می‌کنیم، کودکان نیز کج‌خلق، منزوی و کینه‌توز خواهند بود و اگر بی‌اعتنا باشیم، آن‌ها شبیه به کودکان بزهکار رفتار می‌کنند. به ‌همین‌ ترتیب، رفتارهای مشخصی از جانب کودکان نیز می‌تواند سبک رفتاری ما را به ‌عنوان پدر یا مادر تحت‌تأثیر قرار دهد. زمانی‌که با کودکانِ مستقل، برون‌گرا و جرأتمند مواجهیم، می‌توانیم سهل‌گیرانه رفتار کنیم. اما وقتی فرزندانمان خصومت و لجاجت نشان می‌دهند، ما نیز مستبد خواهیم بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
پیشگفتار ویراستار علمی
بخش اول: نشانگان کودک نازپرورده و لوس؛ چطور آن را تشخیص دهیم؟
1. نگاهی به تاریخچه‌ی مفهوم «لوس و نازپرورده بودن»
2. کودکان لوس و نازپرورده
3. نشانگان کودک لوس و نازپرورده
4. اختلال افسردگی
5. اضطراب
6. اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی
7. اختلالات رفتاری
8. مشکلات یادگیری
بخش دوم: نشانگان کودک لوس و نازپرورده؛ مدیریت و پیشگیری
9. مدیریت و پیشگیری
10. برگرداندن تعادل
11. اهمیت والدین
12. نقش و اهداف متخصصان
13. کلاس درس
14. تربیت بدون تنبیه
سخن آخر
مؤخره‌ی انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟: تشخیص، مدیریت و پیشگیری؛ راهنمای والدین و متخصصان
نویسنده
مترجمشایسته شکوفه فرد، ریحانه اناری
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-622-98066-7-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟

برای دریافت کتاب چرا کودکان ما نازپرورده و لوس می‌شوند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.