معرفی و دانلود کتاب چرای خود را بیابید: راهنمای عملی برای کشف خود و تیمتان

عکس جلد کتاب چرای خود را بیابید: راهنمای عملی برای کشف خود و تیمتان
قیمت:
۶۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرای خود را بیابید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرای خود را بیابید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرای خود را بیابید: راهنمای عملی برای کشف خود و تیمتان

کتاب چرای خود را بیابید، حاصل همکاری سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر، از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون است که راهنمای عملی و گام‌به‌گام را برای کشف اهداف خود و تیمتان به شما ارائه می‌کند تا با استفاده از آن تجربه‌ی همکاری بهتر و هماهنگ‌تری با اعضای تیمتان داشته باشید. به این منظور تمامی مراحل با زمان میانگین لازم برای طی کردن هر کدام در اختیار شما قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب چرای خود را بیابید

چرا صبح‌ها از رخت‌خواب بیرون می‌آیید؟ چرا درس می‌خوانید؟ چرا کار می‌کنید؟ چرا سفر به سفر می‌روید؟ چرا خرید می‌کنید؟ هزاران چرا در زندگی هست که شاید به تابه‌حال به خیلی‌ از آن‌ها فکر نکرده باشید و ندانید درک این چراها می‌تواند همان نیروی اساسی و عمیقی باشد که شما را در زندگی به پیش می‌راند و رو به جلو حرکت می‌دهد. مجموع پاسخگویی به این چراها قرار است شما را به شناسایی هدفتان برساند، همان چرای اساسی که در وجودتان پنهان دارید. شاید ندانید چطور پیدایش کنید یا چگونه آن را به زبان بیاورید، اما مطمئناً این «چرا» جایی در اعماق وجودتان منتظر است که روزی نور را به آن بتابانید. اگر می‌خواهید اشتیاق و انگیزه‌ای محکم برای کارهایتان داشته باشید و از هیچ تلاشی فروگذار نکنید، باید چرایی انگیزه‌ها، دلایل و باورهایتان را درک کنید و به طور کلی «چرا»ی وجودتان را بشناسید.

معرفی و دانلود کتاب چرای خود را بیابید

در سال 2009، سایمون سینک (Simon Sinek) برای اولین بار در تد تاک یک سخنرانی درباره‌ی موضوع «چرا» اجرا کرد و با استقبال بسیاری زیادی از طرف مردم روبه‌رو شد. در ادامه‌ی مسیر دیوید مید (David Mead) و پیتر داکر (Peter Docker) نیز به او پیوستند و این تیم سراسر جهان را پشت سر گذاشت تا افراد و سازمان‌ها را با مفهوم چرا و به‌کارگیری آن آشنا کند. آن‌ها در این راه با سؤالات و مشکلات زیادی مواجه شدند و در نهایت حاصل تلاش‌هایشان را در طول سال‌ها، در کتاب چرای خود را بیابید (Find Your Why) به رشته‌ی تحریر درآوردند.

کتاب چرای خود را بیابید جزو صد کتاب پرفروش سایت آمازون در زمینه‌ی مدیریت انگیزه و خودسازی است. این کتاب به شما نشان می‌دهد با طی کردن چه مراحلی چرای خودتان و طریقه‌ی اجرایی کردن آن را بیابید و با دانستن پاسخ چراهای مختلف زندگی‌تان، علایق و انگیزه‌هایتان را بازسازی کنید. همینطور میانگین زمانی را که برای طی کردن این مراحل لازم دارید برای شما تخمین می‌زند. اگرچه برخی مراحل برای بعضی‌ها ممکن است سریع‌تر پیش برود و برای بعضی دیگر کندتر. این کتاب شما را به یک سفر شخصی درونی می‌برد تا به واسطه‌‌ی دنبال کردن سرنخ چراییِ همه چیز، هر چه بیشتر با لایه‌های پنهان خود آشنا شوید و مسیر زندگی‌تان را بهتر انتخاب کنید.

کتاب چرای خود را بیابید در هفت فصل طراحی و تالیف شده است. با مطالعه‌ی دو فصل اول به اطلاعاتی بنیادین برای یافتن چرای خودتان دست می‌یابید و فصول بعدی طرح کلی فرایند کشف چرا را برای شما، به عنوان یک فرد یا یک تیم، توضیح می‌دهد.

فصل اول خلاصه‌ی جامعی از کتاب قبلی سایمون سینک را در همین زمینه، تحت عنوان «با چرا شروع کنیم»، به شما ارائه می‌دهد و از فواید پی بردن به چرا می‌گوید. فصل دوم نقشه‌راه کلی مسیر کشف چرای خودتان را در اختیار شما می‌گذارد. نویسندگان فصل سوم را به فرایند گام‌به‌گام لازم برای شما (چه کارمند باشید و چه کارآفرین) اختصاص داده‌اند و تخمین می‌زنند این مراحل به طور میانگین چقدر زمان می‌برند. فصل چهار و پنج به شما توضیح می‌دهد که با چه لوازمی تیم یا سازمانی را برای پیدا کردن چرایشان آماده کنید. فصل ششم به چگونگی و مسیر رسیدن به چرا اختصاص یافته و در فصل هفتم نیز یاد می‌گیرید که چطور چرایتان را زندگی و عملی کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. در نهایت، حاصل تجربیات نویسندگان از برگزاری کارگاه‌های عملی و مسائلی که در این کارگاه‌ها مطرح شده است، در اختیار شما قرار گرفته تا پاسخ سؤالات احتمالی را بدانید و از آن جهت تسهیل‌گری در کار و زندگی استفاده کنید.

کتاب چرای خود را بیابید پیش از این تحت عناوین دیگری ترجمه شده است. این نسخه را شراره معصومی با ترجمه‌ای روان به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش آن را به انتشار رسانده است.

کتاب چرای خود را بیابید برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کارآفرینان، تیم‌های کوچک و بزرگ، کارمندان مشاغل کوچک یا کسب‌وکارهای بزرگ برای روشن‌تر کردن هر چه بیشتر اهداف و رسالت سازمانی‌شان یاری می‌رساند. همچنین اثر حاضر برای کسانی که در زندگی شخصی به دنبال هدف فردی می‌گردند راهکارهای مفیدی دارد.

در بخشی از کتاب چرای خود را بیابید: راهنمای عملی برای کشف خود و تیمتان می‌خوانیم

یک سازمان یک «چرا» دارد و در یک سازمان، تیم‌ها هستند (خرده‌فرهنگ‌هایی که درون یک گروه بزرگ‌تر هستند). هرکدام از این بخش‌ها در درون این کل، «چرا»ی خودشان را دارند. ما آن را «چرای آشیانه‌ای» می‌نامیم؛ هدف و باوری که یک زیرگروه را در یک سازمان بزرگ‌تر تعریف می‌کند. در هرکدام از این تیم‌ها افرادی هستند که «چرا»ی انحصاری خودشان را دارند؛ «چرا»ی فردی خودشان. هدف هر فرد این است که برای شرکتی کار کند که از نظر فرهنگی برای او مناسب است و ارزش‌های مشترک دارند، به چشم‌انداز شرکت باور دارد و با تیمی کار می‌کند که احساس می‌کند ارزش کار کردن را دارند.

دلیل بیان یک «چرای آشیانه‌ای» همان دلیلی است که یک سازمان ممکن است بخواهد یک چتر بزرگ «چرا» را مطرح کند؛ چون به افراد احساس هویت و تعلق می‌دهد. این «چرا» به تیم‌ها و گروه‌ها اجازه می‌دهد به افرادی که هر روز با آن‌ها کار می‌کنند، هویت بدهد. این به آن‌ها کمک می‌کند سهم منحصربه‌فرد خود را به‌عنوان یک گروه متمایز با چشم‌اندازی وسیع‌تر درک کنند.

به یک سازمان، مثل یک درخت فکر کنید. ریشه‌ها و تنه درخت، اصل و اساس آن را نشان می‌دهند. آن درخت شاخه‌هایی دارد -آن شاخه‌ها بخش‌ها و دپارتمان‌های آن سازمان هستند- و روی آن شاخه‌ها، لانه‌ها قرار دارند -آن لانه‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها یا تیم‌های روی درخت هستند- و درون هر لانه، خانواده‌ای از پرندگان هستند که به یکدیگر تعلق دارند. هدف برای ما به‌عنوان افراد این است که «چرا»ی خودمان را بدانیم و در این‌صورت می‌توانیم درخت خودمان و آشیانه خودمان را بیابیم. هدف یک سازمان، دانستن «چرا»ی سازمان است تا پرندگان مناسب و درست را جذب کند و هدف هر تیم در شرکت، اطمینان یافتن از این است که در هر لانه، پرنده‌های مناسب همان لانه باشند. کسانی که باهم کار می‌کنند، بیشترین اثربخشی را برای رسیدن سازمان به هدف‌های بالاتر دارند.

آمریکا یک «چرا» دارد، اما لس‌آنجلس و نیویورک هم «چرا» دارند. من می‌خواهم در آمریکا زندگی کنم؛ سؤال این است که در کدام شهرش می‌توانم زندگی و کار کنم؟ ممکن است یک نفر در شرکت درستی کار کند، اما در لانه نامناسب. این موضوع می‌تواند به کارایی، روحیه و اعتمادبه‌نفس آن‌ها صدمه بزند. دانستن «چرا» به افراد کمک می‌کند که بدانند در کدام شهر زندگی کنند، به کدام لانه بپیوندند، در کدام گروه یا تیم باشند که بهترین تناسب را با پازل چوبیِ ساختن یک سازمان درحال پیشرفت داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل 1: با «چرا» شروع کنید
سرآغاز
آنچه «چرا» در عمل به نظر می‌رسد
پیدا کردن قطعه مناسب پازل
فصل 2: «چرا»ی خودتان را بیابید
مرور کلی
فصل 3: کشف «چرا» برای افراد
بخش یار همراه
چند نکته برای پرسیدن سؤال‌های اساسی
روش 1: فراز‌ها و فرودها
روش 2: برانگیختن حافظه
چیزهای کوچک هستند که به حساب می‌آیند
داستان‌هایتان را بگویید
فصل 4: کشف «چرا» برای گروه‌ها
بخش اول: نگرش جمعی
چراهای آشیانه‌ای: تعریف یک جزء از کل
داستان‌هایی که «چرا» را می‌سازند
برای جلسه‌تان آماده شوید
فصل 5: کشف «چرا» برای گروه‌ها
بخش دوم: با جمع صحبت کنید
تهیه محتوا
گفت‌وگوی سه‌جانبه
گفت‌وگوی 1: تفاوت انسانی
گزارش دادن: به اشتراک گذاشتن داستان‌ها
گفت‌وگوی 2: سهم شما چیست؟
گزارش دادن: موارد مهم را گردآوری کنید
گفت‌وگوی 3: اثر شما چیست؟
گزارش دادن: استنباط تأثیر
چطور یک بیانیه چرا بنویسیم
تمرین بیانیه «چرا»ی کاندید
گزارش دادن: ارائه بیانیه «چرا»ی کاندید
جمع کردن جلسه
فصل 6: چگونگی‌های خود را بیان کنید
«چگونگی»های شما نقاط قوت شما هستند
چگونگی‌ها به‌عنوان فیلتر
چگونگی‌های شما، چرای شما را محقق می‌کنند
چگونگی‌های خود را بیان کنید
متن را تهیه کنید
مثال‌های بیشتر جمعی
فصل 7: موضعتان را مشخص کنید
کارهایی انجام دهید که می‌گویید به آن‌ها باور دارید
به اشتراک گذاشتن «چرا»ی جمعی
مرحله 1: آنچه را گذشته بگویید
مرحله 2: به دیگران کمک کنید چرا را بشناسند
مرحله 3: کشف فرصت‌های جدید
چرایتان را زنده نگه دارید
ضمیمه 1: پرسش‌های متداول
برای افراد
برای سازمان‌ها
ضمیمه 2: نکته‌هایی برای یار همراه در کشف «چرا»ی فردی
ضمیمه 3: نکته‌های تسهیلگری برای کشف «چرا»ی جمعی
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرای خود را بیابید: راهنمای عملی برای کشف خود و تیمتان
نویسنده، ،
مترجمشراره معصومی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-220-837-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرای خود را بیابید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرای خود را بیابید

برای دریافت کتاب چرای خود را بیابید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.